Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Хто може претендувати на посаду бухгалтера сільської ради

Редакція ОП
Оплата праці Листопад, 2013/№ 21
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Хто може претендувати на посаду бухгалтера сільської ради

 

Людмила ТРОХИМЕНКО, заступник головного редактора (e-mail: l.trokhimenko@id.factor.ua)

 

Штатним розписом органу місцевого самоврядування (сільська рада) передбачено посаду спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби. На цю посаду претендує особа, яка закінчила економічний університет, факультет «Фінанси і кредит», одержала диплом бакалавра. У вересні 2013 року вона вступила на п’ятий курс цього ж університету для здобуття диплома спеціаліста. Стажу роботи немає.

Чи може бути прийнята така особа на посаду бухгалтера у сільській раді?

(Хмельницька обл.)

 

Згідно зі ст. 2 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) бюджетні установи — це органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного чи місцевого бюджету.

Частиною третьою ст. 56 БКУ передбачено, що завдання та функціональні обов’язки бухгалтерських служб, повноваження керівника бухгалтерської служби у бюджетних установах — головного бухгалтера та вимоги до його професійно-кваліфікаційного рівня визначаються Кабінетом Міністрів України . Призначення та звільнення головного бухгалтера бюджетної установи здійснюються за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, відповідно до законодавства про працю з урахуванням типових професійно-кваліфікаційних характеристик головного бухгалтера бюджетної установи, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Професійно-кваліфікаційні вимоги до бухгалтера бюджетної установи встановлено у Типовому положенні про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 р. № 59 (далі — Типове положення № 59). Отже, для бухгалтера сільської ради будемо керуватися вимогами саме Типового положення № 59.

Як випливає з п. 2 Типового положення № 59, у бюджетних установах може створюватися бухгалтерська служба (відділ) на чолі з головним бухгалтером або ж обов’язки бухгалтерської служби може виконувати централізована бухгалтерія бюджетної установи, якій підпорядковані інші бюджетні установи.

Разом із тим Типовим положенням № 59 передбачено випадок, коли в бюджетній установі не утворюється бухгалтерська служба. У такому випадку вимоги до головного бухгалтера бюджетної установи, встановлені цим Типовим положенням, поширюються на спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби.

Типові штати апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів визначено у додатку 5 до постанови КМУ від 03.12.97 р. № 1349. Так, за посадою бухгалтера у штаті сільських рад передбачено 1 штатну одиницю. А значить, маємо саме той випадок, коли на спеціаліста (бухгалтера) покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби.

Необхідно нагадати, що наприкінці 2012 року постановою КМУ від 07.11.2012 р. № 1022 до п. 11 Типового положення № 59 було внесено певні зміни щодо рівня освіти та стажу роботи осіб, які претендують на посаду головного бухгалтера органу місцевого самоврядування. Зокрема, головний бухгалтер (особа, що претендує на посаду головного бухгалтера) повинен відповідати таким вимогам до професійно-кваліфікаційного рівня:

1) мати повну вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, стаж роботи за фахом не менш як п’ять років, досвід роботи на керівних посадах не менш як три роки — для особи, що претендує на посаду головного бухгалтера бюджетної установи, якій підпорядковані інші бюджетні установи;

2) мати повну вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, стаж роботи за фахом не менш як три роки, досвід роботи на керівних посадах не менш як два роки — для особи, що претендує на посаду головного бухгалтера бюджетної установи, якій не підпорядковані інші бюджетні установи;

3) мати вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста та стаж роботи за фахом не менш як три роки або бакалавра, молодшого спеціаліста та стаж роботи за фахом не менш як п’ять років — для особи, що претендує на посаду спеціаліста , на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби бюджетної установи, в якій не утворюється бухгалтерська служба.

Усі особи, що претендують на посаду головного бухгалтера бюджетної установи, повинні знати:

— закони, інші акти законодавства з питань регулювання господарської діяльності та ведення бухгалтерського обліку, у тому числі нормативно-правові акти Національного банку;

— національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, нормативно-правові акти Мінфіну щодо порядку ведення бухгалтерського обліку, складення фінансової та бюджетної звітності, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади щодо галузевих особливостей застосування національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі*;

— основи технології виробництва продукції;

— порядок оформлення операцій і організації документообігу за розділами обліку;

— форми та порядок проведення розрахунків;

— порядок приймання, передачі товарно-матеріальних та інших цінностей, зберігання і витрачання коштів;

— правила проведення та оформлення результатів інвентаризації активів і зобов’язань, основні принципи роботи на комп’ютері та відповідні програмні засоби.

* Вимоги щодо застосування національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі набирають чинності з 1 січня 2015 року.

Таким чином, після останніх змін, які набрали чинності 09.11.2012 р., діюча редакція Типового положення № 59 передбачає до професійно-кваліфікаційного рівня особи, яка призначається на посаду головного бухгалтера (або спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби бюджетної установи), такі вимоги, як наявність:

вищої освіти відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, бакалавра чи молодшого спеціаліста;

стажу роботи за фахом (не менше 3 або 5 років), котрий залежить від того, який освітньо-кваліфікаційний рівень має такий фахівець.

Отже, під час призначення на посаду головного бухгалтера (спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби) сільської ради така особа повинна мати вищу освіту (про що свідчить відповідний документ про освіту) та стаж роботи (про що свідчать записи у трудовій книжці). У разі якщо така особа відповідає зазначеним вимогам, то вона проходить процедуру погодження на посаду головного бухгалтера відповідно до Порядку погодження призначення на посаду та звільнення з посади головного бухгалтера бюджетної установи, затвердженого наказом Мінфіну від 21.02.2011 р. № 214.

У випадку, зазначеному в запитанні, в особи-претендента за наявності диплома бакалавра немає відповідного стажу роботи, отже, її не може бути призначено на посаду спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби сільської ради.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно