Теми статей
Обрати теми

Новини та події

Редакція ОП
Новини

УВАГА! КАБМІН УСТАНОВИВ ЖОРСТКУ ЕКОНОМІЮ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ: трудозарплатні акценти

Сьогодні Україна перебуває в найглибшій за всю історію своєї незалежності економічній, політичній та соціальній кризі. Щоб стабілізувати економічну ситуацію в державі та економно й раціонально використовувати державні кошти, Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» від 01.03.2014 р. № 65.

Постановою затверджені Заходи щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, створених органами державної влади підприємств, установ та організацій, що використовують кошти державного бюджету (додаток до постанови № 65, далі — Заходи).

Звернемо вашу увагу на заходи, пов’язані з чисельністю працівників державних структур та режимом економії фонду оплати праці.

Зокрема, установлено обмеження щодо кількості заступників керівників органів виконавчої влади:

1) міністр може мати не більше чотирьох заступників, включаючи першого заступника міністра та заступника міністра — керівника апарату (п. 2 постанови № 65);

2) головам місцевих державних адміністрацій при вирішенні питань, пов’язаних із призначенням на посади їх заступників, виходити з того, що кількість таких посад не може перевищувати (п. 4 постанови № 65):

трьох одиниць — в обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях, включаючи першого заступника та заступника голови — керівника апарату;

двох одиниць — у районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністраціях, включаючи першого заступника голови.

Заходами, зокрема, встановлено таке:

1) недопущення подання Кабінету Міністрів України пропозицій та прийняття власних рішень щодо збільшення чисельності працівників підпорядкованих органів та установ (п. 9);

2) припинення виплати грошової винагороди державним службовцям за сумлінну безперервну працю в органах державної влади, зразкове виконання трудових обов’язків (п. 11);

3) тимчасове припинення встановлення доплат за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників (п. 12);

4) обмеження максимального розміру місячної заробітної плати керівних працівників органів державної влади та інших державних органів, створених органами державної влади підприємств, установ та організацій, 15 розмірами мінімальної заробітної плати (окрім тих місяців, в яких виплачується допомога для оздоровлення та надається оплачувана відпустка) (п. 13);

5) установлення та здійснення нарахування підвищень до посадових окладів (ставок), надбавок, доплат, допомог, винагород, премій, інших заохочувальних виплат працівникам виключно в межах фонду оплати праці, затвердженого в загальному та спеціальному фондах бюджету, або власних доходів, отриманих від здійснення господарської діяльності (п. 14);

6) припинення заповнення вакантних посад (окрім посад керівників структурних підрозділів та їх заступників, а також випадків переведення з посади на посаду фахівців у межах структурних підрозділів органу державної влади при виникненні виробничої необхідності, працевлаштування працівників патронатних служб членів Кабінету Міністрів України) (п. 15);

7) припинення використання бюджетних кош­тів для проведення заходів щодо відзначання пам’ятних та історичних дат, ювілеїв підприємств, установ та організацій, а також ювілеїв і вшанування пам’яті видатних осіб та інших подій (крім централізованих заходів Мінкультури, пов’язаних із відзначанням 200-річчя від дня народження Тараса Шевченка, Дня Конституції України, Дня Незалежності України, Дня Перемоги, Дня пам’яті жертв голодоморів), друкування продукції, не пов’язаної з виконанням завдань і функцій органів державної влади та інших державних органів (п. 20);

8) припинення здійснення державними службовцями та військовослужбовцями службових відряджень за кордон* (крім довгострокових відряджень дипломатичних працівників і поїздок делегацій та осіб, визначених актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а також Головою Верховної Ради України, Прем’єр-міністром України, Першим віце-прем’єр-міністром України, Віце-прем’єр-міністром України згідно з розподілом функціональних повноважень, Генеральним прокурором України, Головою Адміністрації Президента України, Міністром закордонних справ, Міністром внутрішніх справ, Головою СБУ та Головою Служби зовнішньої розвідки, начальником Управління державної охорони, що здійснюються в межах витрат, передбачених у кошторисах, та спричинені нагальною потребою, зокрема для розв’язання проблемних питань розвитку окремих галузей економіки, участі в діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна відповідно до міжнародних договорів України, а також з метою забезпечення виконання рішень щодо прийняття (екстрадиції) через кордон осіб, які перебувають під вартою) (п. 22);

9) планування витрат, пов’язаних зі стимулюванням працівників кожної бюджетної установи, за умови забезпечення в повному обсязі за рахунок бюджетних коштів обов’язкових виплат із заробітної плати працівникам, інших соціальних виплат, у тому числі стипендій, і витрат на проведення розрахунків за комунальні послуги та енергоносії всіх бюджетних установ, що належать до сфери управління відповідного розпорядника бюджетних коштів (п. 25).

* Крім випадків, коли відшкодування витрат на відрядження за кордон здійснюється в повному обсязі за рахунок приймаючої сторони.

Державній фінансовій інспекції доручено забезпечити постійний контроль за виконанням затверджених цієї постановою Заходів та інформувати щокварталу Кабінет Міністрів України про стан їх виконання (п.п. 2 п. 12 постанови № 65).

Пунктом 13 постанови № 65 рекомендується з урахуванням затверджених цією постановою Заходів:

1) органам місцевого самоврядування — затвердити протягом місяця заходи щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів;

2) суб’єктам управління об’єктами державної власності — забезпечити розгляд, зокрема на загальних зборах або засіданнях наглядових рад господарських товариств, питання щодо економного та раціонального використання державних коштів.

Постанова № 65 набрала чинності 12.03.2014 р.

 

Затверджено міндоходівський Порядок інформування роботодавців про порушення застосування ПСП

Міндоходів наказом від 27.01.2014 р. № 86 затвердило:

— Порядок інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або про відновлення його права на податкову соціальну пільгу;

— форму Повідомлення про наявність порушень.

Порівняно з колишньою версією — мінфінівською формою (наказ Мінфіну від 07.03.2013 р. № 384), істотних відмінностей немає.

Міндоходівська форма та Порядок набрали чинності в день офіційного опублікування — 14.03.2014 р.

 

Для прийняття на роботу у вихідний цей день на підприємстві має бути робочим

Мінсоцполітики в листі від 23.01.2014 р. № 13/06/186-14 нагадало умови залучення працівників до роботи у вихідні дні. Також відомство зауважило, що чинне законодавство про працю не містить норм, які забороняють укладення трудового договору у вихідні за умови, що зазначені дні на підприємстві є робочими. «Робочий» характер таких днів має підтверджуватися правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективного договору, додатками до яких зазвичай є графіки роботи, змінності.

Наказ про прийняття на роботу, з яким працівник ознайомлюється під підпис, може бути видано як перед допуском працівника до роботи, так і після фактичного допуску (але в наказі обов’язково має вказуватися дата початку роботи).

 

Відрядженому суміснику відпустка за свій рахунок не надається

Мінсоцполітики в листі від 23.04.2013 р. № 146/13/133-13 зауважило, що чинним законодавством не передбачено надання працівнику відпустки без збереження заробітної плати на роботі за сумісництвом у випадку, коли за основним місцем роботи він перебуває у відрядженні.

На думку авторів листа, на підставі довідки з основного місця роботи або копії наказу (розпорядження) про направлення працівника у відрядження на роботі за сумісництвом у табелі обліку робочого часу можна зробити відмітку «Інші причини нез’явлень (Iн)».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі