Теми статей
Обрати теми

Зберігаємо сімейний бюджет: що потрібно знати про оформлення субсидії

Бондаренко Ксенія, експерт із соціальних питань
З початку опалювального сезону все більше українських родин зацікавлені в оформленні субсидій на оплату ЖКП. Та і як інакше прожити в умовах, коли тарифи на «комуналку» зростають шаленими темпами? Між тим процедура оформлення і порядок надання субсидії все поповнюються і поповнюються нормативними нововведеннями. Що про них треба знати і на які процедурно-субсидіарні моменти вони вплинуть? Не кваптеся гортати інтернет-сторінки — ознайомтеся зі статтею. У ній ми розповімо про процедуру оформлення субсидії на оплату ЖКП з урахуванням нових правил. За діло!

Перш ніж перейти до справи, наведемо ремарку. Процедура оформлення субсидії на оплату ЖКП, як і раніше, регулюється Положенням № 848. Останні зміни до нього внесені постановою № 635, яка набрала чинності 21.09.2016 р. Тож ми неодмінно вкажемо на новинки цієї постанови, які впливають на порядок оформлення і надання субсидії.

Надання субсидій «бувалим» та «новачкам»

«Тривале» отримання субсидії на оплату ЖКП. «Бувалі» отримувачі субсидій ЖКП вже кілька років поспіль можуть спати спокійно: субсидія їм призначається органом соцзахисту населення автоматично, тобто без участі особи, яка претендує на цю гарантію ( абз. 10 п. 14 Положення № 848).

Увага! Особа, яка користується субсидією на оплату ЖКП у поточному для неї році, повторно не подає документи для її оформлення на наступний для неї рік.

Проте й за цих обставин є підводне каміння. Справа в тому, що вказана особа має переконатися в наявності статусу «користувач субсидії». Підтвердженням цього факту є отримання поштою від органу соцзахисту населення повідомлення про призначення субсидії, яке надсилається двічі на рік (після початку опалювального та неопалювального сезону). Інший спосіб дізнатися про те, чи є ви отримувачем субсидії у наступному періоді, — звернутися до інформатора в приймальні управління соцзахисту населення.

Чому отримати це повідомлення так важливо? По-перше, ви дізнаєтеся про розмір обов’язкового платежу та розмір призначеної субсидії. По-друге, ви можете бути не згодні з проведеним розрахунком. По-третє, вам можуть відмовити у наданні субсидії. Що робити у двох останніх випадках? Читаємо далі.

Ситуація А. Особа отримала повідомлення про подовження нарахування їй субсидії, але вона не згодна з проведеним розрахунком субсидії, оскільки має додаткові обставини, які безпосередньо впливають на визначення розміру сукупного доходу сім’ї за попередній період. У цьому випадку особа повідомляє про вказані додаткові обставини орган соцзахисту населення + подає відповідні підтвердні документи для проведення перерахунку субсидії у межах строку призначення ( абз. 11 п. 14 Положення № 848). До речі, це одне з урядових нововведень, що діє з 21.09.2016 р.

Ситуація Б. Особа отримала повідомлення з інформацією про те, що їй не призначена субсидія. Вибути із списку «користувачів субсидії» можна з різних причин (ознайомтеся з усіма, зазирнувши до п. 20 Положення № 848).

Одна з найрозповсюдженіших причин для відмови у подальшому автоматичному призначенні субсидії: протягом двох періодів (неопалювального, а згодом і опалювального сезонів) поспіль субсидія не вийшла за розрахунком (а саме розмір плати за ЖКП у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування ЖКП не перевищує обсягу обов’язкового відсотка платежу сім’ї протягом опалювального сезону). У цьому разі, щоб отримати субсидію на оплату ЖКП в подальшому, необхідно звернутися до органу соцзахисту населення і подати новий пакет документів ( абз. 14 п. 14 Положення № 848).

Пам’ятайте про обставини, при настанні яких особа зобов’язана протягом місяця поінформувати про них орган соцзахисту населення шляхом подання відповідних документів ( абз. 15 п. 14 Положення № 848): зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні осіб (для орендарів — осіб, які фактично проживають), соціального статусу цих осіб; зміну переліку отримуваних ЖКП чи умов їх надання, виконавців ЖКП; купівлю товарів / оплату послуг (див. перелік у п.п. 5 п. 5 Положення № 848) на суму, яка перевищує 50 тис. грн.

Призначення субсидії «новачкам». Тут поговоримо про тих, хто уперше звертається для оформлення субсидії на оплату ЖКП або після перерви у її призначенні (до цієї категорії віднесено і громадян, які втратили право на надання їм субсидії у попередньому для них році). Одразу відзначимо, що в цілому для цієї категорії потенційних субсидоотримувачів усе залишилося без змін. Вони, як і раніше, мають подати пакет документів для отримання субсидії (див. наступний розділ). Проте окремих «новачків» очікують приємні «бонуси», про які тут і поговоримо.

Нагадаємо: за загальним правилом ( п. 14 Положення № 848) субсидія на оплату ЖКП призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців, і розраховується окремо:

— на неопалювальний сезон — з 1 травня по 30 вересня;

— на опалювальний сезон — з 1 жовтня по 30 квітня.

Субсидія на оплату ЖКП (і для «бувалих», і для «новачків») призначається на 12 місяців з місяця звернення, але орган соцзахисту населення у рамках цього року розраховує її двічі — на неопалювальний і опалювальний сезони.

Однак, як ми вже відзначили, нормотворець передбачив послаблення для громадян-новачків. Вони торкнуться вказаних категорій громадян, які звертаються за субсидією на початку опалювального (неопалювального) сезону або перебувають у складних життєвих обставинах.

Так, у разі подання заяви про призначення субсидії для оплати ЖКП протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону субсидія надається з початку такого сезону ( абз. 8 п. 14 Положення № 848).

Тепер поговоримо про громадян, які опинилися у складних життєвих обставинах. Для початку відзначимо, що складні життєві обставини — це обставини, спричинені інвалідністю, віком, станом здоров’я, соціальним становищем, життєвими звичками і способом життя, внаслідок яких особа частково або повністю не має (не набула або втратила) здатності чи можливості самостійно піклуватися про особисте (сімейне) життя та брати участь у суспільному житті ( ст. 1 Закону України «Про соціальні послуги» від 19.06.2003 р. № 966-IV).

Так ось, якщо громадяни, що перебувають у складних життєвих обставинах, не змогли своєчасно звернутися за призначенням субсидії, субсидія може призначатися з дня виникнення відповідного права, але не більше ніж за 6 місяців до звернення за її призначенням. Рішення в такому випадку приймається на підставі рішення комісії та акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства ( абз. 9 п. 14 Положення № 848). Нагадаємо: щоб справа потрапила на розгляд комісії, необхідно зробити відмітку про це у заяві про призначення субсидії. Також радимо подібне питання обговорити із спеціалістом органу соцзахисту населення.

Призначення субсидії в особливих випадках. Почнемо з оформлення субсидії на оплату ЖКП орендарями. Субсидія на оплату ЖКП орендарям призначається лише за особистим зверненням з місяця звернення (у межах дії договору оренди) до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців та не більше ніж до кінця місяця, в якому закінчується строк дії договору найму (оренди) ( абз. 4 п. 14 Положення № 848).

При цьому орендарю субсидія надається за умови, що у нього є в наявності чинний договір найму (оренди) житла і йому нараховується плата за ЖКП. При цьому особовий рахунок по сплаті ЖКП може бути відкритий на іншу особу. Субсидія орендарям надається за рішенням комісії, яке приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства ( абз. 1 п. 6 Положення № 848).

Тоді як субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива надається один раз на календарний рік і лише за особистим зверненням громадян ( абз. 5 п. 14 Положення № 848). Тобто для отримання субсидії на оплату вказаних видів палива щороку необхідно надавати до органу соцзахисту населення відповідні документи — автоматичного розрахунку субсидії органом соцзахисту населення на наступний рік не передбачено.

Подаємо документи для оформлення субсидії

Наголошуємо, що документи для призначення субсидії подають особи, які уперше звертаються за отриманням цієї гарантії та які мали перерви у її призначенні (у тому числі й ті, яким відмовлено у її наданні на наступний період через розрахункові показники раніше поданих відомостей).

Пакет документів. У загальному випадку особа подає два документи для отримання субсидії ( п. 13 Положення № 848):

— заяву про призначення житлової субсидії;

— декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії. Увага! У декларації про доходи необхідно вказати вид доходу і джерело його виплати, а ось розмір доходу зазначати не потрібно.

Їх форми наведені у додатках 1 і 2 до постанови КМУ «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій» від 28.02.2015 р. № 106.

Проте в окремих ситуаціях доведеться подати додаткові документи ( п. 13 Положення № 848):

— довідку про доходи. Зауважимо, що довідку про доходи подають лише в одному випадку: якщо в декларації вказані доходи, інформація про які відсутня у ДФС, ПФУ, фондах соцстрахування і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом органу соцзахисту населення. При цьому якщо такі доходи неможливо підтвердити довідками, то потрібно подати письмове пояснення в довільній формі, в якому вказати причину неподання довідок та розмір таких доходів;

— договір найму (оренди) житла (для орендарів, які бажають отримувати субсидію).

Способи подання документів. Існують декілька способів подання документів для призначення субсидії ( пп. 3 і 13 Положення № 848). Обирайте зручніший (див. схему нижче)!

img 1

Останній спосіб подання документів для призначення субсидії розглянемо детальніше. Надання документів в електронній формі було передбачено ще постановою № 319 (діє з 30.04.2016 р.). Проте постанова № 635 (набула чинності 21.09.2016 р.) внесла уточнення в цей процес. Тепер чітко зазначено, що документи в електронній формі надсилаються через офіційний веб-портал Мінсоцполітики або через інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Онлайн-сервіс Мінсоцполітики розміщено за посиланням https://subsidii.mlsp.gov.ua. Тут передбачена можливість заповнити заяву і декларацію для подання в паперовому вигляді (після заповнення ви маєте їх роздрукувати, підписати і віднести або надіслати поштою до органу соцзахисту населення) і для подання в електронному вигляді (після заповнення вказані документи одразу пересилаються до органу соцзахисту населення).

Зауважимо: скористатися онлайн-сервісом можуть громадяни усіх областей України. Але надіслані в електронній формі документи мають бути підписані власноруч або шляхом накладання електронного цифрового чи електронного підпису. Наразі триває апробація такого онлайн-сервісу. У зв’язку з цим електронний підпис мають можливість накладати лише жителі Вінницької, Волинської та Донецької областей.

З приводу підписання документів, створених в електронному вигляді, у п. 13 Положення № 848 вказано: заповнені в електронному вигляді документи, передбаченні для подання в електронній формі, повинні мати накладений електронний цифровий або електронний підпис, створений шляхом додавання до заяви в електронній формі ідентифікаційних даних декларанта, підтверджених у процесі автентифікації з використанням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків.

У вас відсутній електронний цифровий чи електронний підпис (створений з дотриманням вищевказаних умов) або для вашої області онлайн-сервісом ще не передбачено накладання електронного цифрового чи електронного підпису? У такому разі ви можете надіслати вказані документи за допомогою електронного сервісу без підпису, проте протягом місяця вам необхідно власноруч підписати заяву і декларацію.

Зараз п. 13 Положення № 848 передбачена можливість підписання таких документів, зокрема, під час складання акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства (з дотриманням місячного строку). Нагадаємо, що акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства складається у разі, якщо ваша заява потребує розгляду комісією. Проте щоб скористатися такою можливістю підписання документів, раніше поданих в електронній формі, радимо обговорити (в телефонному режимі) такий варіант з працівником органу соцзахисту населення, обґрунтувавши неможливість особисто завітати до органу соцзахисту населення.

У разі непідписання в місячний строк заяви і декларації, раніше поданих в електронній формі, ваші документи розглядатися не будуть і вам потрібно буде подавати нові заяву та декларацію.

Доходи для призначення субсидії: як враховувати

Як і раніше, у загальному випадку субсидія на оплату ЖКП призначається виходячи з розміру середньомісячного сукупного доходу осіб за попередній календарний рік ( абз. 1 п. 12 Положення № 848). Наприклад, особа звертається за призначенням субсидії на оплату ЖКП у жовтні 2016 року. У такому випадку розрахунок субсидії на оплату ЖКП здійснюватиметься на підставі доходів за січень — грудень 2015 року.

Виняток зроблено лише для випадків, коли субсидія на оплату ЖКП призначається у I кварталі року. У такому випадку середньомісячний сукупний дохід визначається на підставі доходу осіб за перші три квартали попереднього календарного року ( абз. 2 п. 12 Положення № 848). Така ситуація вже актуальна для громадян, які висловлять бажання оформити субсидію у січні — березні 2017 року. Якщо особа, приміром, звернеться за призначенням субсидії на оплату ЖКП у січні (або лютому, або березні) 2017 року, то до уваги візьмуть доходи за січень — вересень 2016 року.

Проте постановою № 635 запроваджено нововведення, які стосуються саме врахування доходів окремих категорій громадян.

Так, постановою № 635 відкориговано норму п. 8 Положення № 848, у якій тепер зазначено: для призначення субсидії сукупний дохід обчислюється виходячи з доходів, нарахованих особам, які досягли 14-річного віку станом на 1 січня року, за який враховуються доходи. Тобто тепер для призначення субсидії на оплату ЖКП враховують і доходи (крім доходів, які не беруть участі в розрахунках) дитини, яка досягла 14-річного віку станом на 1 січня року, за який враховується дохід.

Приклад. Заява про призначення субсидії подана у жовтні 2016 року (тобто після 21.09.2016 р. — дати набрання чинності постановою № 635). Сукупний дохід родини обчислюється виходячи з доходів за січень — грудень 2015 рік. Одному із громадян, зареєстрованих у квартирі, 14 років виповнилось 25.02.2015 р. Цей громадянин працював у липні і серпні 2015 року (за згодою батьків відповідно до ч. 3 ст. 188 КЗпП) та отримував зарплату.

Дохід 14-річного громадянина у вигляді зарплати не враховується при обчислені сукупного доходу сім’ї за 2015 рік, оскільки станом на 01.01.2015 р. (на 1 січня року, за який враховують дохід) ця особа не досягла 14-річного віку.

Разом із тим постановою № 635 внесено значні корективи до п. 12 Положення № 848, які стосуються специфічних випадків врахування доходів для призначення субсидії на оплату ЖКП. Розглянемо нововведення у таблиці на с. 17.

Крім того, постановою № 635 доповнено перелік доходів, які не враховують при обчисленні сукупного доходу для призначення субсидії. Так, тепер не беруть до уваги: вартість безоплатно отриманих санаторно-курортних путівок, протезно-ортопедичних виробів, засобів реабілітації; суми, які виплачуються в порядку відшкодування шкоди, заподіяної працівникові за ушкодження його здоров’я, що пов’язане з виконанням ним трудових обов’язків. Детальніше ознайомитися з переліком доходів, які не враховують при обчисленні сукупного доходу для призначення субсидії, можна, зазирнувши до п. 8 Положення № 848.

№ з/п

Категорія громадян

До розрахунку враховується:

Примітка

1

2

3

4

1

Особи, що досягли 18-річного віку1 (які не навчались, не служили, не перебували на обліку в службі зайнятості), у яких відсутні доходи

місячний дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму2, встановленого для працездатних осіб станом на 31.12 року, за який враховуються доходи для призначення субсидії

В окремих випадках (для сімей, що опинилися у складних життєвих обставинах) за рішенням комісій до розрахунку може включатися місячний дохід на рівні одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31.12 року, за який враховуються доходи для призначення субсидії на оплату ЖКП

2

Особи, які досягли 18-річного віку1 та які навчалися за денною формою навчання у загальноосвітньому, професійно-технічному, вищому навчальному закладі, але у них відсутні доходи або їх середньомісячний сукупний дохід менше від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 31.12 року, за який враховують доходи для призначення субсидії

місячний дохід на рівні одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31.12 року, за який враховуються доходи для призначення субсидії2

Раніше такого припису не існувало.

Аналогічна норма була передбачена для студентів, які не одержують стипендію, проте мають батьків та зареєстровані в житловому приміщенні (будинку) самі

3

Особи, що досягли 18-річного віку1 (які не навчались, не служили, не перебували на обліку в службі зайнятості), середньомісячний сукупний дохід яких менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31.12 року, за який враховуються доходи для призначення субсидії2

місячний дохід на рівні одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31.12 року, за який враховуються доходи для призначення субсидії2

Ця норма передбачена для випадків, коли особа має певні доходи (крім тих, які вказані нижче у п. 4 цієї таблиці), розмір яких менший від прожиткового мінімуму.

Раніше місячний дохід таких осіб враховувався на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму у відповідному періоді, за який враховували доходи для обчислення субсидії на оплату ЖКП

4

Особи, що досягли 18-річного віку1, середньомісячний сукупний дохід яких менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31.12 року, за який враховуються доходи для призначення субсидії, але які протягом зазначеного періоду отримували хоча б один з наступних видів доходу: пенсію, стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, допомогу по догляду за інвалідом I та II груп внаслідок психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам, допомогу по безробіттю

фактичні розміри таких доходів

Постановою № 635 доповнено вказаний перелік доходів такими видами доходів: пенсія; допомога інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам; допомога особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам. Однак більше у цьому переліку немає допомоги по догляду за дитиною-інвалідом віком до 18 років

5

Особи, які не досягли 18-річного віку станом на 31.12 року, за який враховуються доходи для цілей призначення субсидії на оплату ЖКП, та які за цей період отримали будь-які доходи

фактичні розміри таких доходів

З урахуванням п. 8 Положення № 848 маються на увазі особи, яким станом на 31.12 року, за який враховуються доходи, виповнилось 14 років, але не виповнилось 18 років

6

Особи, які протягом року, за який враховуються доходи для призначення субсидії на оплату ЖКП, перебували на строковій військовій службі

місячний дохід на рівні половини розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31.12 року, за який враховуються доходи

Цю норму введено постановою № 635.

Припис застосовується незалежно від отримання (неотримання) такою особою доходів

7

Непрацюючі пенсіонери, які не мають інших доходів, крім пенсії*

місячний дохід на рівні пенсії у розмірі за місяць, що передує місяцю, з якого призначається субсидія

Постановою № 635 повернуто цю норму після певної перерви.

Припис застосовується у разі, коли на час звернення за призначенням субсидії особа вже є непрацюючим пенсіонером

* У разі отримання непрацюючим пенсіонером інших видів доходів (наприклад, від здавання в оренду земельного паю) вказана норма не застосовується.

8

Для фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку:

Незалежно від отриманих (неотриманих) доходів від підприємницької діяльності**

8.1

першої групи

місячний дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму* для працездатних осіб

При цьому не враховується дохід, отриманий самозайнятою особою, та дохід від підприємницької діяльності, інформацію про які надано ДФС на запит. Система оподаткування та група платника єдиного податку для спрощеної системи оподаткування визначаються на початок місяця, з якого призначається субсидія

8.2

другої групи

місячний дохід на рівні трьох розмірів прожиткового мінімуму* для працездатних осіб

8.3

третьої групи

місячний дохід на рівні чотирьох розмірів прожиткового мінімуму* для працездатних осіб

* У зміненій редакції п. 12 Положення № 848 застосовується розмір прожиткового мінімуму, встановлений відповідно до законодавства для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії на оплату ЖКП. До 21.09.2016 р. до уваги брали розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб у відповідному періоді, за який враховували доходи для обчислення субсидії на оплату ЖКП.

** Крім підприємницького доходу, фізична особа — підприємець може отримувати ще й інші доходи, наприклад, зарплату (якщо вона ще й працює за трудовим договором), стипендію, пенсію та інші соцвиплати. Ці виплати враховуються в загальному порядку.

1 Тут і далі для цілей визначення права на субсидію для оплати ЖКП під особою, що досягла 18-річного віку, мається на увазі особа, яка досягла 18-річного віку станом на 1 січня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії. Наприклад, при призначенні субсидії протягом 2016 року, але після 21.09.2016 р., вказані норми застосовуються до осіб, яким виповнилось 18 років станом на 01.01.2015 р.

2 При призначенні субсидії протягом 2016 року до уваги береться дохід осіб за 2015 рік, тобто за попередній календарний рік. Нагадаємо, що розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 31.12.2015 р. становив 1378 грн. ( ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» від 28.12.2014 р. № 80-VIII), а станом на 31.12.2016 р. дорівнюватиме 1600 грн. ( ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» від 25.12.2015 р. № 928-VIII).

«Стоп» субсидії: нові обставини

У п. 20 Положення № 848 наведені обставини, при виникненні яких орган соцзахисту населення припиняє нарахування субсидії на оплату ЖКП. Так ось постановою № 635 цей «комплект» поповнився новою ситуацією.

З 21.09.2016 р. припиняють надання субсидії (без звернення громадянина) у разі отримання органом соцзахисту населення за запитом інформації про збільшення чисельності зареєстрованих у житловому приміщенні осіб. Субсидії позбавлять з місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися такі зміни.

Увага! Якщо внаслідок цього відбудеться надмірне перерахування коштів субсидії, громадянин повинен повернути ці кошти до державного бюджету за вимогою органу соцзахисту населення або за рішенням суду.

При цьому нагадаємо, що громадянин повинен самостійно проінформувати орган соцзахисту населення про зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб ( абз. 15 п. 14 Положення № 848) протягом місяця. Якщо такий обов’язок виконано одержувачем субсидії, то орган соцзахисту населення своєчасно перегляне порядок нарахування субсидії й у такому разі не йтиметься про повернення коштів, надмірно отриманих за рахунок субсидії.

Застосування нововведень: що враховувати

Як уже відзначалось, постанова № 635 набрала чинності 21.09.2016 р. Зміни, які нею запроваджені у порядку надання субсидій на оплату ЖКП, нами розглянуті. Постають резонні запитання: як ці зміни відобразяться на тих, хто вже користується субсидією ЖКП; чи буде проведено автоматичний перерахунок розміру субсидії ЖКП?

Щоб розібратися в порушених запитаннях, необхідно звернутися до п. 14 Положення № 848. У цій нормі наведено вичерпний перелік обставин, за яких здійснюється перерахунок субсидії в межах установленого строку її призначення без звернення громадян. Так ось п. 14 Положення № 848 не передбачено проведення перерахунку субсидії в межах строку її призначення у разі внесення змін до нормативних актів з обчислення доходів громадян для цілей призначення субсидії на оплату ЖКП.

Тож з 21.09.2016 р. субсидії на оплату ЖКП не підлягають автоматичному перерахунку.

Корисна порада! Якщо користувачам субсидій на оплату ЖКП вигіднішим є застосування нових норм Положення № 848, необхідно звернутися до органу соцзахисту населення із заявою про проведення перерахунку субсидії ЖКП у межах строку її призначення із застосуванням змін, внесених постановою № 635 (ср. ). Особливо це стосується осіб, які нещодавно вийшли на пенсію (не мають інших доходів, крім пенсії) та вперше звернулися за субсидією протягом неопалювального сезону 2016 року (до 20.09.2016 р. включно). Якщо подібне звернення від такого отримувача субсидії не надійде, розмір субсидії на опалювальний період буде розраховуватися виходячи з доходу, обчисленого за нормами Положення № 848 в редакції, що діяла до 21.09.2016 р. (тобто у сукупному доході цих осіб будуть враховані всі нараховані протягом 2015 року доходи, в тому числі і заробітна плата).

Як застосовувати нововведення, запроваджені постановою № 635, з 01.10.2016 р., тобто з початком опалювального сезону згідно з п. 14 Положення № 848? Розбираємось.

Нагадаємо: субсидію на оплату ЖКП призначають на 12 місяців, але не довше ніж до кінця опалювального сезону, та розраховують окремо на опалювальний та неопалювальний сезони. Звідси маємо два варіанти.

Варіант 1. Субсидія на оплату ЖКП призначена з 01.05.2016 р. по 30.04.2017 р.

З 01.10.2016 р. розраховується розмір субсидії ЖКП на опалювальний сезон. При цьому розрахунок проводять виходячи з раніше (ще у травні 2016 року) обчисленого доходу за 2015 рік. Власне право сім’ї на призначення субсидії не визначають, розраховують саме суму субсидії на оплату ЖКП для вказаного періоду. Тож нововведення, запроваджені постановою № 635, не застосовують.

Варіант 2. Субсидія на оплату ЖКП призначена з 01.10.2015 р. по 30.09.2016 р.

З 01.10.2016 р. органом соцзахисту населення (без звернення громадян) визначатиметься право сім’ї на призначення субсидії на наступний 12-місячний строк. Уперше враховуватимуть дохід сім’ї за 2015 рік. У цьому випадку Положення № 848 застосовують з урахуванням змін, унесених постановою № 635.

Висновки:

— Особа, яка вперше оформлює субсидію на оплату ЖКП або після перерви в її отриманні, має надати органу соцзахисту населення пакет документів (у загальному випадку — заяву і декларацію). Зараз передбачено надання цих документів в електронній формі за допомогою інтернет-мережі.

— Особам, які в попередньому періоді отримували субсидію на оплату ЖКП, орган соцзахисту населення автоматично розрахує «комунальну» субсидію на наступний період.

— З 21.09.2016 р. порядок надання і оформлення субсидії відкоригований. Здебільшого нововведення стосуються визначення доходу, який враховують для призначення субсидій на оплату ЖКП, в окремих ситуаціях.

Використані документи і скорочення

Постанова № 319постанова КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 27.04.2016 р. № 319.

Постанова № 635постанова КМУ «Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» від 08.09.2016 р. № 635.

Положення № 848 — Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затверджене постановою КМУ від 21.10.95 р. № 848.

ЖКП — житлово-комунальні послуги.

Комісії — районні, районні у містах Києві і Севастополі держадміністрації, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі їх створення) рад або комісії, які ними утворюються.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі