Теми статей
Обрати теми

Умови оплати праці вчителів-логопедів інклюзивно-ресурсного центру

Клименко Антоніна, начальник Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
Чи зберігається кваліфікаційна категорія консультанта психолого-медико-педагогічної консультації при переході працівника на посаду вчителя-логопеда до інклюзивно-ресурсного центру? Які умови оплати праці вчителів-логопедів таких центрів?

Згідно з додатком 2 до Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України від 07.07.2004 р. № 569/38, до складу консультантів психолого-медико-педагогічних консультацій за спеціальностями входять такі консультанти, як учитель-дефектолог (логопед); учитель-дефектолог (олігофренопедагог); учитель-дефектолог (сурдопедагог); учитель-дефектолог (тифлопедагог); практичний психолог — фахівець з питань інтелектуального розвитку дитини; практичний психолог — фахівець з питань девіантної поведінки; лікар-психіатр (дитячий); лікар-невролог (дитячий).

Тобто в штатному розписі психолого-медико-педагогічної консультації має зазначатися кожна з посад консультантів, зокрема й посада учителя-логопеда.

Водночас згідно з Переліком посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 р. № 963, до посад педагогічних працівників віднесено як консультантів психолого-медико-педагогічних консультацій, так і вчителів усіх спеціальностей, що не виключало можливості введення до штатного розпису психолого-медико-педагогічної консультації посади консультанта.

Відповідно до пункту 3.27 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 р. № 930, за педагогічними працівниками, які переходять на роботу з одного навчального закладу до іншого, зберігаються присвоєні кваліфікаційні категорії та педагогічні звання до наступної атестації. Згідно з пунктом 1 зазначеного Типового положення навчальні заклади, навчально-методичні (науково-методичні) установи, заклади післядипломної освіти, спеціальні установи для дітей, інші заклади та установи, у штаті яких є педагогічні працівники, узагальнено назвою «навчальні та інші заклади».

Тому якщо працівника було прийнято до психолого-медико-педагогічної консультації на посаду вчителя-логопеда (консультанта), то при переході в інклюзивно-ресурсний центр на посаду вчителя-логопеда кваліфікаційна категорія та педагогічне звання зберігаються до наступної атестації.

Згідно з пунктом 47 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 р. № 545 (далі — Положення про інклюзивно-ресурсний центр), на педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.

Відповідно до пункту 29 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.93 р. № 102 (далі — Інструкція № 102), посадові оклади (ставки заробітної плати) педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів (або за наявності в них груп) для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, підвищуються на 25 відсотків.

Згідно з пунктом 40 Положення про інклюзивно-ресурсний центр тривалість робочого тижня педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру становить 40 годин, що складає тарифну ставку, з яких педагогічне навантаження фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці інклюзивно-ресурсного центру провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні, тощо.

Згідно з пунктом 64 Інструкції № 102 ставки заробітної плати учителям-логопедам, учителям-дефектологам, практичним психологам спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) виплачуються за 3 години педагогічної (викладацької) роботи на день (18 годин на тиждень).

Тому ставка заробітної плати вчителям-логопедам інклюзивно-ресурсних центрів виплачується за 18 годин педагогічної роботи на тиждень, як таким, на яких поширюються умови оплати праці та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти, та які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі