Робочий час практичного психолога у дитсадку для дітей з особливими потребами

В обраному У обране
Друк
Клименко Антоніна, начальник Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
Оплата праці Липень, 2018/№ 14
Яка тривалість робочого часу практичного психолога дошкільного навчального закладу (закладу дошкільної освіти) компенсуючого типу та з інклюзивними групами?

Частиною 3 ст. 30 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 р. № 2628-III (далі — Закон про дошкільну освіту) передбачено, що тижневе педагогічне навантаження практичного психолога закладу дошкільної освіти (ясел-садка) компенсуючого типу та з інклюзивними групами становить 20 годин.

Відповідно до ст. 12 Закону про дошкільну освіту заклади дошкільної освіти компенсуючого типу створюються для дітей з особливими освітніми потребами. Цією статтею також передбачено, що інклюзивні групи можуть створюватися у закладах дошкільної освіти комбінованого типу.

Відповідно до п. 3 Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305, для задоволення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно-розвиткової роботи у складі дошкільних навчальних закладів можуть створюватися спеціальні та інклюзивні групи для розвитку дітей з порушеннями слуху, зору, мови, опорно-рухового апарату, інтелекту, затримкою психічного розвитку. У п. 17 Положення також зазначається, що у випаду недостатньої кількості дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, для створення дошкільного навчального закладу компенсуючого типу відкриваються спеціальні та (або) інклюзивні групи у дошкільних навчальних закладах інших типів.

Відповідно до п. 2 Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 06.02.2015 р. № 104/52, інклюзивні групи у дошкільних навчальних закладах створюються для забезпечення умов дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі дітям з інвалідністю, для розвитку та навчання спільно зі своїми однолітками. Пунктом 8 Порядку встановлено, що наповнюваність інклюзивної групи в дошкільному навчальному закладі становить до 15 осіб, з них 1 — 3 дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю.

Тобто інклюзивними є групи, в яких одночасно з однолітками перебувають діти з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю. Інклюзивні групи створюються у закладах дошкільної освіти загального або комбінованого типу. Інклюзивні групи не можуть функціонувати у закладах дошкільної освіти компенсуючого типу.

Дошкільний заклад компенсуючого типу — це заклад, повністю укомплектований дітьми, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.

Тому положення ст. 30 Закону про дошкільну освіту щодо тижневого педагогічного навантаження практичного психолога застосовується як до закладу дошкільної освіти компенсуючого типу, так і дошкільного закладу освіти загального розвитку, в якому є одна чи більше інклюзивних груп.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити