6 найефективніших технологій взаємодії з підлеглими

В обраному У обране
Друк
Зімовін Олексій, практикуючий психолог, канд. психол. наук, a.zimovin@id.factor.ua
Оплата праці Жовтень, 2019/№ 20/1
У кожного керівника є свої «фішечки» в роботі, ті способи, які допомагають йому керувати людьми, піклуючись не лише про загальний результат організації або окремого її підрозділу, а й про благополуччя та розвиток окремого співробітника. Іноді ці способи більш усвідомлені й обґрунтовані, іноді менш. У цій статті систематизуємо способи взаємодії з підлеглими, спираючись на наукові дослідження психологів і соціологів у цій сфері. Можливо, ви відкриєте для себе щось нове або принаймні виявите підтримку інших учених і практиків, що дозволить вам зробити свою управлінську практику досконалішою.

1. Управління нарадами

Обов’язково приділяйте час плануванню наради або іншої зустрічі з підлеглими. Спочатку визначте мету наради. Якщо ви вирішили провести нараду, то точно повинні уявляти, чого хочете домогтися в результаті: спланувати бюджет на наступний рік; визначити співробітників, які потраплять під скорочення; розробити способи стимулювання персоналу.

Мета має бути сформульована так, щоб після наради ви отримали якийсь речовий продукт: проект плану, список співробітників, перелік способів стимулювання з позначеними відповідальними тощо. Інакше буде складно оцінити результативність наради.

Визначивши мету, напишіть порядок денний і позначте тему наради. Тема — предмет обговорення. Вона має бути сформульована конкретно і в активному ключі. Вдалим є формулювання у вигляді запитання: «Чи потрібен у рентгенологічному кабінеті комп’ютер?»; «Як підвищити якість харчування в їдальні?»; «Як розподілити обов’язки між заступниками головного бухгалтера?». Тоді ми робимо тему наради не декларованим міркуванням про все на світі, а реальною проблемою, яка може бути вирішена. Усі пункти порядку денного бажано також формулювати у вигляді конкретних запитань. Наступний крок — визначте, хто повинен брати участь у нараді. Обрати варто найкомпетентніших людей, які мають необхідну інформацію.

УВАГА!

Максимальна кількість учасників ефективної наради — 7 осіб.

При більшій кількості осіб прийняти управлінське рішення дуже складно, адже вислухати потрібно всіх. Кожен учасник наради отримує порядок денний. Ви можете заздалегідь визначити, хто з учасників за яке питання відповідає. Не забудьте тільки попередити його про це, щоб він міг підготуватися. Можна спланувати порядок виступів: співробітники на нижчих посадах висловлюються раніше, ніж керівники, тому що говорити після авторитетнішої людини завжди складно!

Що робити, якщо питань на порядку денному дуже багато, тобто щоб їх вирішити, потрібно більше 7 фахівців? У такій ситуації доречним буде формат розділеної наради, коли спеціаліст присутній тільки при вирішенні того питання, яке стосується його. Можливий також такий варіант: ви не знаєте, знадобиться вам консультація співробітника на цій нараді чи ні. Попросіть його знаходитися на робочому місці в момент проведення наради і попередьте, що йому, можливо, доведеться брати участь. Ви зможете або викликати його на нараду, або зв’язатися з ним по телефону.

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити