Теми статей
Обрати теми

Корпоратив: як весело провести час та зміцнити відносини з колегами

Уклеїна Світлана, психологиня
У грудні потрібно встигнути завершити термінові справи, купити подарунки та підготуватися до святкування Нового року. А ще цього місяця ми зустрінемося з колегами не в офісі, а у святковій атмосфері — на корпоративі. Ви вже подумали про те, що одягнете? А про що будете говорити? Давайте подумаємо разом.

Нетворкінг на корпоративі

Корпоратив — це чудова нагода весело провести час та налагодити відносини з колегами. Особливо якщо ви працюєте в середній за кількістю працівників або великій організації. Перед заходом подумайте, з ким на роботі ви хочете познайомитися, зміцнити відносини. Якщо можна, перегляньте сторінки в соціальних мережах цих людей, щоб у вас було більше ідей, про що говорити. І вперед!

Не бійтеся заговорити першими. Якщо дивитися широко, то корпоратив створює чудові умови спілкування в неофіційній обстановці, зміцнює корпоративну культуру, підвищує мотивацію та лояльність працівників. Тому використовуйте цю можливість.

Розширюючи мережу своїх корисних та приємних знайомств, ви зміцнюєте своє становище, і в майбутньому вам буде легше звернутися до цих людей із запитанням або по допомогу.

Є навіть назва для соціальної діяльності, спрямованої на те, щоб за допомогою кола знайомих та друзів, які працюють або мають зв’язки у тій чи іншій сфері, максимально швидко та ефективно вирішувати складні життєві завдання, — нетворкінг. У дослівному перекладі з англійської — «працююча мережа».

Комунікабельність та її «наслідки»

Якщо зазвичай у житті вам не легко заводити друзів, знайомитись, це нормально. Це не означає, що вам потрібно в кожній ситуації виходити із зони комфорту та робити перший крок до нових знайомств. Але навчитися вести цікавий, своєчасний діалог важливо. Важливо тому, що це неодноразово допоможе вам у просуванні кар’єрними сходами та в інших життєвих обставинах.

Якщо відкрити десять вакансій на сайті пошуку роботи, то як мінімум у половині з них у вимогах буде вказана комунікабельність. Навіть якщо це вакансії для технічних фахівців, тому що їм теж потрібно спілкуватися з колегами, замовниками, підрядниками або підлеглими. Здається, ця вимога стала кліше. Але це лише вкотре доводить важливість вміння спілкуватися.

Я розумію, кожна людина має свій рівень інтроверсії-екстраверсії (говорячи простими словами, рівень спрямованості на себе або на інших). І в кожного свій темперамент, з яким ми народжуємось і який частково визначає нашу поведінку. Але характер — це те, що ми формуємо самі: під впливом батьків, довкілля, подій у нашому житті. Подивіться на комунікабельність як на корисну навичку. Якщо хочете — як на інструмент, який ви можете опанувати та користуватися при потребі.

Правила успішної комунікації на корпоративі

img 1Будь-яке спілкування краще починати з компліменту — це соціальне «погладжування». Зав’язуючи діалог із людиною, згадайте, що хорошого сталося в її відділі за останній рік, і запитайте, як їй вдалося цього досягти.

img 2Не лише про роботу. Корпоратив — це захід, на якому всі хочуть розслабитись. Тому цілком припустимо говорити про захоплення, книги, спорт тощо.

img 3Тримайте праву руку вільною — щоб вам зручно було вітатися. Від початку карантину ми пристосувалися вітатись без рукостискань. Але все ж ситуація, коли вам протягнуть руку, а ви не зможете відповісти через те, що у вас у руці келих, виглядатиме негарно.

img 4Озирніться. Якщо ви побачите людину, що стоїть на самоті, сміливо підійдіть до неї та заговоріть. Можливо, це новачок і він ще не встиг познайомитись з усіма. Почавши розмову з ним, ви точно зробите йому ласку. А можливо, і самі отримаєте задоволення від знайомства.

img 5Субординацію ніхто не скасовував. Спілкуючись із безпосереднім керівником або вищим керівництвом, ви можете вести діалог більш дружньо, ніж зазвичай. Але переходити межі дозволеного не варто — це запам’ятається і може нашкодити в майбутньому.

img 6Знайомте людей між собою. Якщо ви опинилися в ситуації, коли ви знайомі з усіма співрозмовниками, але вони не знайомі між собою, обов’язково представте їх одне одному.

Чого краще уникати

Розмови на небезпечні теми. Уникайте розмов на загальноприйняті небезпечні теми: політика, релігія, гроші, секс, здоров’я. Якщо ви не знаєте ставлення співрозмовника до якоїсь спірної теми, краще не жартувати щодо неї. Наприклад, якщо ви не знаєте вподобань у харчуванні колеги, не варто жартувати на тему вегетаріанства.

Запізнення та надто ранній від’їзд. Корпоратив організовано для співробітників. Дуже запізнюючись, ви можете показати свою неповагу до організаторів та керівництва. А навіщо вам псувати відносини?

Відкритий конфлікт. Навіть якщо вам хтось дуже не подобається або ситуація загострюється останні кілька тижнів, під час корпоративного заходу не з’ясовуйте стосунки — ви ризикуєте привернути увагу сторонніх людей. Та й під час вечірки можете зіпсувати настрій і собі, і опоненту. І проявите себе не в кращому світлі, особливо якщо емоції візьмуть гору.

Відвертий флірт. Якщо ви не хочете стати героєм пліток на найближчі кілька днів, не варто привертати увагу когось із колег так, щоб це було помітно оточуючим. Ви можете поставити в незручне становище себе та колегу. Насправді свято — вдалий момент для того, щоб показати свою симпатію. Просто зробіть це обережно. Наприклад, покажіть, що ви не проти продовжити спілкування в інший час.

Алкоголь та компромат. Тут усе зрозуміло без зайвих слів. З одного боку, банкет складно уявити без алкоголю, з іншого — важливо пам’ятати про свою норму і не «перестаратися». Якщо все ж таки так сталося, що ви перебрали, постарайтеся відразу ж поїхати — це вбереже і від наслідків провокативної поведінки, і від фотографій, на які вам неприємно буде дивитися наступного дня.

Що робити, якщо все ж таки посварилися з колегами

Усяке трапляється. Якщо вийшла незручна ситуація і ви посварилися на святі з колегою особисто або у присутності інших, варто вибачитися. Не відкладайте надовго момент примирення. Наступного дня поговоріть із колегою особисто. Краще не в месенджері, а наживо. Якщо ви не мали рації, просто вибачтеся і щиро скажіть за що. Вибачення буде прийнято, а конфлікт вичерпано.

Якщо ви посварилися не з одним колегою, а з декількома або сказали щось неприємне всім, вибачитись теж доведеться перед усіма. Прийшовши на роботу наступного дня, достатньо буде розпочати робочий день із фрази: «Друзі, вчора сталося те, за що хочу вибачитися». Ваші колеги теж люди, і, найімовірніше, конфлікт швидко минеться.

І головне щодо корпоративної вечірки — веселіться! Цей захід для вас, вашого колективу. Тому постарайтеся відкинути думки про особисті негаразди або складні завдання на роботі і добре відпочити, адже до усміхненої людини хочеться підійти та розпочати бесіду.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі