Теми статей
Обрати теми

Селф-брендинг & староста: чи є переваги?

Ковшова Олена, заступник головного редактора видань «Місцеве самоврядування» та «Радник старости», аналітик
Як думаєте, що об’єднує Стіва Джобса, Девіда Бекхема та Марка Цукерберга? Звісно, популярність та те, що ви стовідсотково про них чули. Чого ж вони такі відомі? Усе просто — ці люди створили власний бренд: зрозумілий, індивідуальний та привабливий образ, завдяки чому вони вдало реалізують перспективні проекти, досягають поставлених цілей та вірять в усе, що роблять. Створення Я-бренда називають «селф-брендингом», який успішно можуть використовувати й старости. Для чого? По-перше, для того, аби залучити людей до співпраці, пробудити їх свідомість. Погодьтеся, ми завжди тяжіє мо до тих, хто викликає довіру та вже досяг певного успіху в діяльності, якою займається. По-друге, селф-брендинг допомагає залучити інвесторів. Тож про те, що таке селф-брендинг, поговоримо більш детально.

Що таке селф-брендинг?

Спочатку наголосимо: селф-брендинг потрібен лише тим, хто свідомо готовий до винятковості і дійсно вірить в успіх того, що робить. А чи є хоча б один староста, який в це не вірить? Отже, на нашу думку, кожному старості просто необхідно почати створювати особистий бренд.

Брендинг особистості, або селф-брендинг (або Я-бренд), — цікава й унікальна річ, яка лише при правильному підході та управлінні допомагає розставити правильні акценти на якостях людини (цілеспрямованість, репутаційність, ввічливість, авторитетність, дієвість, результативність тощо), наголосити на їх професійних якостях та, як результат, вивести особу на новий рівень, створивши унікальне явище — «людина-бренд».

Однак не можна ідеалізувати людину-бренда, оскільки вона спочатку є людиною, а вже потім — так би мовити, продуктом або своєї роботи, або роботи іміджмейкерів, фахівців з комунікації та інших спеціалістів. Але при цьому селф-брендинг передбачає гармонійне поєднання самовдосконалення та самопіару.

Навіщо?

Щоб мати свободу вибору та можливість підкорювати вершини, які недосяжні для інших: як не крути, але визначних успіхів можуть досягати лише визначні люди. Саме з цієї причини селф-брендинг дозволяє бути впізнаваним. Завдяки бренду легше відчиняти будь-які двері, і, якщо проводити паралель із громадою, саме завдяки такому інструменту громада зможе «заробляти» більше. Й мова не лише про кошти, але й про рівень життя, збільшення напрямів розвитку та вдосконалення існуючої в громаді системи життя. Хто, як не староста, може відстояти інтереси старостинського округу?

Тож яким має бути селф-брендинг старости?

При створенні старостою селф-брендингу він:

1

повинен мати зрозумілі і прості, але водночас глибокі ідеї, які йдуть зсередини та є орієнтиром для оточуючих (тобто для мешканців, ОТГ загалом, представників бізнесу, спонсорів, інвесторів, представників організацій, ОМС)

2

повинен мати яскравий образ, що запам’ятовується, який легко відрізнити в натовпі (мова — не про одяг чи аксесуари)

3

має стати особистістю, яку впізнають

Зауважимо, що бренди у класичному маркетингу допомагають створити додаткову цінність товару, по суті, підвищити його вартість. Так само і з поняттям «людина-бренд».

Староста через використання цього інструменту може швидше залучати різні верстви населення до співпраці. Адже, за практикою, більш жваво співпрацюють саме із зірками-професіоналами, компаніями із сильним лідером, навіть заняття в тренажерному залі краще продаються за наявності тренера-бренда. Так само й тут. Із більш брендованим старостою захоче працювати більше людей та представників влади тощо.

Чим активніше староста буде працювати над створенням власного бренда та власним професіоналізмом, тим більше його будуть сприймати у старостинському окрузі й не лише.

Як приклад, активність старости за темою «грантів» та позитивний результат у цьому напрямі (тобто отримання реальних грантів) є чудовим прикладом для тих, хто наразі сидить та спостерігає за подіями на лаві запасних (активісти, громадські організації тощо).

Як правило, люди деякий час спостерігають за здобутками тих, хто кличе працювати їх у тому самому чи паралельному напрямі. Однак через безліч сумнівів не ризикують робити перші кроки. І змінити ситуацію можна лише тоді, коли людина, яка демонструє приклад, отримує результат і продовжує йти в обраному напрямі.

Чужий позитивний досвід дійсно спонукає тих, хто з певних причин поки що займає пасивну позицію, але має бажання спробувати та пройти таким же шляхом й нарешті залишити лаву запасних.

Селф-брендинг формує «харизму» та утілює механізм її дієвості у життя через особистий приклад (визначні досягнення, впевненість у результаті, якісні комунікації, реальні очікування).

Безперечно, людина-бренд — це харизматичні лідери, люди-пасіонарії, що природно ведуть за собою, своїми цілями інших людей.

Для старости — це ідеальна можливість «розбудити» свій старостинський округ.

Треба сказати, що робота над створенням й подальшим коректуванням бренда особистості потребує високого професіоналізму та досвіду роботи у соціальному інжинірингу (комунікаціях, роботою з масовою свідомістю).

Тепер давайте поговоримо про те, з чим же необхідно визначитися.

Класичний селф-брендинг

Селф-брендинг старости

Компетенції

Те, що ви вмієте робити професійно. У кожного мають бути речі, які добре вдаються вже зараз

Компетенції

Староста може виокремити успішні напрями своєї роботи та вдосконалювати їх. Кожен із них підвищує репутацію, породжує впевненість у правильно обраному напрямі, що разом створює навколо себе однодумців

Емоції, з якими себе асоціюєш

Кожен із нас має певний тип характеру: хтось емоційний і запальний, інший – спокійний і розважливий.

Бренд обов’язково повинен включати емоції, але важливо не приписувати собі невластивих якостей. Якщо навіть із невластивими якостями бренд спрацює, то оточення може не пробачити такі непідходящі риси. Людина-бренд має бути упізнаваною, об’єктивною та успішною

Емоції, з якими себе асоціюєш

Старості доцільно виписати емоції, які йому притаманні.

Це допоможе зрозуміти, якими емоціями він здатен «зачіпити» інших людей. Тобто зрозуміти, які емоції викликають до нього у людей повагу, довіру або рішучість тощо

Цільова аудиторія

На кого розрахований бренд? До кого треба достукатися? Оточуючі можуть побачити у вас чудового фахівця (навіть у майбутньому).

Пам’ятайте, що головна цільова аудиторія — ви самі. За допомогою селф-брендингу можна з’ясувати, хто ви насправді

Цільова аудиторія

Для старости цільовою аудиторією є:

— працівники ОМС (не лише своєї ради);

— мешканці старостинського округу;

— мешканці ОТГ;

— інвестори, грантодавці, представники бізнесу та громадських організацій

Духовні цінності

Кожен має певні моральні орієнтири: наприклад, толерантність, протидію дискримінації, заняття благодійністю. Подумайте, яким духовним досвідом ви готові ділитися з іншими?

Духовні цінності

Саме ці цінності ставлять бренд ближче до аудиторії (будь-якої). Вони допомагають сприймати людину-бренд як справжню, а не фантом. Староста має визначитися із своїми духовними цінностями

Над стандартами

Чим швидше буде зростати бренд старости, тим більше будуть зростати досягнення громади — вони будуть більш досяжними. Це й не дивно, а цілком закономірно. Оскільки чим більше кроків зроблено вперед, тим більше з’являється можливостей та тим більше відкривається горизонтів для діяльності.

Селф-брендинг покликаний розвивати прогресивне мислення та бачення, бажання рухатися вперед і мислити нестандартно. Адже лідерів не можуть задовольнити поточні стани справ. Разом із власним брендом збільшується й їх рішучість, яка веде вперед.

Звісно, селф-брендинг — це робота над собою й насамперед своїми професійними навичками та вміннями. В епоху змін, внесеними децентралізацією, щоб не залишитися на задвірках життя, старости мають стати не просто першокласними фахівцями, а перетворити своє ім’я в синонім якісної та відповідальної роботи. Тобто своїми руками старости повинні розпочати створення свого Я-бренда.

З чого треба починати?

1

Ознайомитися з азами селф-брендингу (презентація себе).

Примітка. Рекомендуємо ознайомитися з книжками, які успішно допомагають працювати в напрямі створення свого бренда та створити презентацію себе. Зокрема, це: Пітерс Т. «Перетвори себе в бренд: 50 перевірених способів перестати бути посередністю (ефективна цитата з книжки: «Я хороший настільки, наскільки хороший мій останній проект»). Основними думками автора з приводу перетворення себе на бренд є:

— оновлюйтеся щодня та не зупиняйтеся на досягнутому;

— ваші проекти мають бути справжніми та крутими, здатними викликати в інших бажання на них подивитися або працювати з ними;

— використовуйте мережу Інтернет, щоб знаходити проекти, над якими ви хочете працювати;

— сконцентруйте свою увагу на деталях, робіть записи, майте репутацію людини справи.

До речі, з приводу Я-бренда існують дуже багато професійних книжок. Серед них, зокрема: Д’Алессандро Д. «Війни брендів. 10 правил створення непереможної торгової марки» та «Кар’єрні війни» (ефективна цитата: «Головна перешкода в побудові особистого бренда — Ваше власне его. Щоб побудувати привабливий особистий бренд, потрібно поважати і розуміти не тільки себе, а й людей навколо»)

2

Як же створюється бренд?

Помилково думати, що його створює реклама, у випадку зі старостою — його може створювати сарафанне радіо. Як правило, треба лише привернути увагу до Я-бренда, викликати інтерес та започаткувати розмови про нього.

Якщо розглядати бренд старости у цьому розрізі — це можуть бути лише його дії. Бренд твориться комплексно, при належному поєднанні різних інструментів, що включають у себе не лише зв’язки з громадськістю (PR), маркетинг-план подій, соціальні фактори тощо.

Головними рисами селф-брендингу є розкрученість, впізнаваність рис і стилю роботи. Тож треба намагатися бути несхожим на інших, унікальним фахівцем — це перший крок до Я-бренда. Та головне,

щоб дізнатися, куди йти, потрібно спочатку з’ясувати, де знаходишся

3

Що робити далі?

Транслюйте себе різними каналами комунікацій. Це можуть бути бесіди, популяризація через соціальні мережі, блог або через розповіді історій з власного досвіду. Корисно постійно розширювати коло знайомств та працювати над збереженням корисних контактів, навчатися проводити цікаві й запам’ятні виступи (а, як пам’ятаємо, староста є ініціатором громадських обговорень чи слухань)

4

На чому акцентувати увагу?

У гонитві за селф-брендингом багато людей забувають про пакунок самого себе — й це не лише привабливий зовнішній виглад. Ніколи не буває другого шансу справити перше враження.

Постійно змінюйтеся та вдосконалюйте свої напрацювання.

Вчитися ніколи не пізно та не пізно стежити за змінами навколо нас (зокрема, старостам треба володіти інформацією щодо стрімких змін у сусідніх старостинських округах і вміти переймати та втілювати їх успішні ідеї й досвід на власній території), тобто людина-бренд завжди має крокувати в ногу з часом.

Я-бренд повинен задавати якусь нову категорію якості, мати інтригуючі посили та яскраву історію. У поєднанні це допомагає оточуючим не втратити цікавості до Я-бренда. Але, звісно, треба знайти баланс у всьому, що стосується Я-бренда

Увага! Селф-брендинг — це засіб, що допомагає досягненню успіху, він не може бути метою. Але на шляху втілення селф-брендингу первинним повинна бути мета і довгостроковий план її досягнення. Тому Я-бренд лише повинен допомогти її досягти. У цьому й полягає його сутність.

Селф-брендинг та вирішення конфліктів

Як свідчить практика, Я-бренд стає оберегом та амулетом у вирішенні багатьох конфліктних питань. Адже зазвичай сила на боці того, хто вчасно створив собі репутаційний буфер. У цьому випадку спрацьовує дуже проста, але дійсно дієва формула: ви створюєте бренд, щоб у разі потреби він працював на вас.

Звісно, можна заперечити: якщо ви серйозний професіонал, то й нема чого боятися. Але у випадку з напрямами роботи старости до нього не завжди дослухаються не лише мешканці, а й голова ради, виконавчий комітет тощо.

Для того, щоб бути сприйнятим та бути почутим, й створюють Я-бренд.

Напевно, ви знаєте, що розрізняють два основних види конфліктів:

Конфлікти суб’єктивного характеру

Суб’єктивні конфлікти виникають, як і будь-які інші конфлікти в житті. Найчастіше їх породжують такі причини: несумісність характерів, неприйняття один одного тощо.

Однією з поширених причин виникнення таких видів конфліктів є не лише поганий настрій, а й стреси (періодичні, постійні).

Селф-брендинг при виникненні таких конфліктів може стати порятунком. Я-бренд із більш великим досвідом спілкування може досягти бажаного результату, лише направивши іншого у потрібний напрям, знайти корінь проблеми та вчасно відреагувати на нього

Конфлікти об’єктивного характеру

Об’єктивні конфлікти виникають, коли є розбіжності:

— у фінансових питаннях;

— у посадових обов’язках (зокрема, це такі питання, як хто, що зобов’язаний робити, а хто не зобов’язаний, чия ступінь відповідальності за скоєне/нескоєне);

— у питаннях про рівень кваліфікації (хто більше, хто менше компетентний, за ким перше чи останнє право голосу при вирішенні якогось питання);

— у будь-яких інших ситуаціях, коли ускладнюється виконання посадових обов’язків.

Зауважимо, що немає значення, яка зі сторін конфлікту насправді права, а яка наразі — помиляється

Примітка. Керівник, працівники чи оточуючі завжди прислухаються до того, чий бренд сильніше у випадку, коли виникає конфлікт незалежно від його характеру (суб’єктивний чи об’єктивний).

«Селф-брендинг — це не для мене...»

Можливо, саме про це подумає хтось зі старост. Однак треба сказати, що у кожного з нас вже є свій бренд: власний, корпоративний тощо. У одних він добрий, а в інших, можливо, не досконалий. Але кожного з нас наше оточення вже якось сприймає. Тому все, що потрібно, — трохи зусиль для того, щоб попрацювати над власним образом.

Селф-брендинг —

1

це наш образ у свідомості людей (вже існує, достатньо почати його використовувати та коригувати)

2

це те, як нас бачать і сприймають (кожного з нас вже сприймають, інше питання — як саме?)

3

це наш образ, який генерує додаткову цінність та створює лише для нас певні вигоди

Я-бренд є інструментом, який утілює у собі такі поняття, як визнання, владу, знання, зв’язки, контакти, а також прихильників та послідовників.

Якщо ви не можете сформувати свій бренд, цьому є прості пояснення:

1

відсутність мотивації

2

відсутність готовності до змін

3

відсутність мети

Якщо говорити коротко про створення Я-бренда, то можна виділити такі етапи:

1

мета

2

образ

3

наповнення (контент)

4

просування

До речі, окреслимо й переваги перебування Я-бренда в соціальних мережах, якими є:

1

близькість до аудиторії

2

можливість швидкого запуску ідей через швидке поширення інформації (правило одного кліку)

3

фокусування на цільових аудиторіях

4

формування довірчих стосунків

5

широкий та зручний інструментарій

Як бачимо, для того щоб створити власний селф-брендинг, не треба непідйомних зусиль. Як поради при роботі в соціальних мережах і за її межами рекомендуємо: детально висвітлювати своє професійне життя як старости і давати можливість охочим брати в ньому участь.

Крім того, почуйте та прислухайтеся до побажань своєї аудиторії, що допоможе завжди бути з нею на одній хвилі.

Пам’ятайте: прагнення до самовдосконалення — одна з найкращих якостей будь-якої людини. Іноді під словами «бути краще» люди несвідомо вважають, що їм треба «бути кращими за інших».

Насправді, порівнювання себе з іншими є однією з найбільших і непереборних перешкод на шляху до свого ідеалу, у тому числі й професійному. Тому потрібно бути кращими за свою «попередню» версію, себе в минулому. Й не бійтеся критики. Адже людей, які нічого не роблять, ніколи й не критикують. Якщо ж критика неконструктивна, часто краще її просто ігнорувати.

І наостанок зазначимо, що селф-брендинг пропагує ділитися своїм досвідом. Це активує людей на активні дії, дозволяє використовувати ваші ставлення до тих чи інших речей як аргумент, який має вагу та є важливим. Якщо ви й досі не ступили на шлях Я-бренда, рекомендуємо старостам замислитися та розпочату вести таку роботу.

Впевнені, перші успішні результати зі створення селф-брендингу дуже скоро дадуться взнаки.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі