(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
3/12
Радник старости
Радник старости
Березень , 2019/№ 1

Як старості налагодити конструктивну співпрацю з громадськістю?

http://tinyurl.com/y3wv2c6r
Староста є відповідальною особою перед громадою. Це складна робота, яка потребує не лише уваги, а й прийняття зважених рішень, участі у вирішенні місцевих проблем громади, пошуків додаткового фінансування та перетворення громади на живий та активний механізм, який здатний плідно та щоденно співпрацювати з місцевою владою . Як староста може налагодити зв’язок із громадськістю? Чи можна встановити між старостою та громадою конструктивний діалог? Звичайно, можна, але спершу треба наполегливо попрацювати в цьому напрямі. Пам’ятаєте, у студентів є прислів’я про те, що спочатку студент працює на залікову книжку, а вже потім залікова книжка на нього. У нашій ситуації можна простежити аналогію. Про те, як староста може впоратись із цим завданням, ми й поговоримо у цій статті.

Формування власного плану дій

Для того, щоб староста розумів, куди рухатись у напрямі співпраці з громадою, необхідно сформувати власний план дій. Такий план допоможе пам’ятати про основні завдання, які староста має намір здійснити у сфері налагодження зв’язків із мешканцями свого старостинського округу.

Досвід старости Волоського старостинського округу Новоолександрівської ОТГ говорить про те, що без такого плану не обійтись. Цей староста вже напрацював власний механізм, який допомагає залучити громаду до співпраці.

Подивимось, якими інструментами він успішно користується:

1

розроблено основний перелік тем, які потребують обговорення із мешканцями на зібраннях, складено графік таких зустрічей та ознайомлено із ним мешканців, за потреби графік доопрацьовується

Примітка. За 2 роки ініційовано та проведено 85 зібрань, на яких були вислухані побажання мешканців громади, обговорено шляхи вирішення проблем, інформацію донесено на засіданнях виконкому Новоолександрівської ОТГ.

2

складено перелік організацій та установ, що розміщені на території громади, та домовлено про своєчасність надання старості необхідної інформації для роботи, повідомлень про заплановані заходи

3

опрацьовано стратегічний підхід у частині діяльності старости (тобто складено план розвитку старостинського округу відповідно до стратегії ОТГ)

Примітка. По-перше, староста приділив увагу розробленню плану зі стратегічного розвитку старостинського округу (виділення першочергових та другорядних завдань, строків їх реалізації), їх кореляції зі стратегією ОТГ, провів аналіз в частині її деталізації за основними напрямами розвитку старостинського округу.

По-друге, налагоджений інструментарій з імплементації у життя округу та контроль за цією імплементацією, що є головним завданням кожного старости.

Зауважимо, що стратегія ОТГ має відображати бачення того, що необхідно зробити для старостинського округу. На прикладі Волоського старостинського округу Новоолександрівської ОТГ мешканці округу брали найактивнішу участь у розробці стратегії ОТГ, яка була затверджена на загальних зборах округу.

4

визначено проектний інструментарій

Примітка. Староста має брати участь у проектах, які допомогають вирішити місцеві питання, та активно залучати громадян до самостійної участі у таких проектах (наприклад, через створення громадських організацій). Важливим є визначення кількості проектів, які реалізовано старостою протягом одного бюджетного року.

До речі, власні успіхи на цьому поприщі можна використовувати як додатковий аргумент спонукання жителів до активності.

Гарним досвідом у цьому напрямі є досвід:

— старости Привільського старостинського округу Черкаської об’єднаної територіальної громади Слов’янського району Донецької області. Для більш ефективного вирішення численних проблем села та розвитку своєї громади виникла потреба об’єднати зусилля ініціативних жителів. Староста ініціювала створення громадської організації «Спілка активних громадян Привілля». Спочатку до громадської організації входило усього 10 осіб, але наразі членів громадської організації налічується більше 49. Спільними зусиллями громадській організації вдалось реалізувати 4 проекти: оновлено шкільну їдальню, модернізовано шкільну огорожу, створено вільний простір для жінок с. Привілля, де вони можуть отримати підтримку у будь-якій ситуації, знайти самореалізацію тощо;

— старости Глибоцької громади Чернівецької області, який вирішив працювати в туристичному напрямі. За підтримки мешканців було вирішено зробити невелике брендування своєї території. Створений логотип наразі наноситься на будинки, вказівники вулиць та їжу. Також після довгих обговорень із громадою придумано цікавий слоган – «Село в долонях лісу».

Варто сказати, що у цьому випадку саме староста був генератором ідей. Оскільки громада розуміла, що туризм на своїй території варто розвивати, але самостійно не зробила жодного кроку в цьому напрямі.

Саме староста започаткував перші кроки до брендування та обговорив із мешканцями питання брендування. У результаті було:

1) визначено всю потенційну базу, де можна розміщувати бренд;

2) приділено увагу закинутим старим будинкам (з яких можна зробити екосадиби);

3) виокремлено місця для відпочинку;

4) визначено асортимент місцевої продукції (мед, молочна продукція, джем зі смородини).

У результаті староста подав заявку на участь у соціальному проекті «BRANDVILLE», завдяки якому і було досягнуто мети.

Brandville — соціальний проект студії дизайну «Logogo», спрямований на підвищення іміджу села через побудову бренду для розвитку місцевих активностей та туризму. Створення бренду села дозволяє зробити його комфортним для проживання та цікавим для відвідування.

Проект сприяє інформаційному комфорту жителів та гостей сіл через осучаснення зовнішнього вигляду села, його громадського простору. Більш детально про проект та про те, як взяти участь у проекті, можна дізнатись за посиланням www.facebook.com/Brandville.ua.

Зауважимо: завдяки ідеї брендування збільшився не лише потік туристів у старостинський округ, але й навіть з’явився перший інвестор, який збирається відкрити кінний клуб з програмою реабілітації для дітей з церебральним паралічем.

До речі, створення унікальності території через брендування може стати одним із головних завдань старости. Адже бренд території стає точкою концентрації стратегічних цілей ОТГ у цілому, оскільки основою для формування бренду міста чи регіону є саме стратегія соціально-економічного розвитку. Однак при вирішенні цього питання треба бути обережними: створення окремого бренду села не повинно відокремлювати його від ОТГ. Завдання старост полягає у згуртуванні громади.

Наголосимо, що бренд не є річчю або товаром у традиційному розумінні, бо вони не існують в реальному світі. Це так звані уявні конструкції, які люди здатні впізнавати по всьому світу.

5

надано можливість громаді у будь-який час ознайомитись із діяльністю старости

Примітка. Для цього старостою Волоського старостинського округу Новоолександрівської ОТГ створена особиста сторінка старости у фейсбуці із тегом #волоське. Додатково щодобово працює канал у телеграмі за посиланням t.me/voloske.

Окрім цього, створена періодична смс-розсилка для ради квартальних, організована цілодобова безкоштовна диспетчерська служба з відповідним номером, облаштовано 10 місць розташування реклами, проводяться тематичні соціальні опитування мешканців на тематики комфортності проживання в старостинському окрузі, з питань благоустрою та інших, загальносільські загальні збори та зібрання вулиць, установлені корисні та продуктивні зв’язки з сусідніми селами та селищами.

До речі, останнього можна досягнути завдяки використанню такого інструменту, як міжмуніципальне співробітництво.

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
староста, співпраця із громадськістю, план дій, міжмуніципальне співробітництво, залучення громадськості, органи самоорганізації населення, створення команди, обмін досвідом додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Коментарі до статті