Теми статей
Обрати теми

Стосовно «суб’єктності» старост під час проведення періодичного поновлення Реєстру

Інформація для роздумів. Ось є така думка, яка має повне право на існування з юридичної точки зору.

З появою інституту старости в системі органів місцевого самоврядування виникає низка запитань щодо його повноважень, зокрема таке:

чи може стороста бути суб’єктом надання відомостей періодичного поновлення персональних даних виборців, які містяться у Державному реєстрі виборців, стосовно реєстрації ним місця проживання?

Для відповіді на це запитання звернемося до першоджерел, а саме до законів України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та «Про місцеве самоврядування в Україні».

Отже, згідно з абз. 7 ст. 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» органом реєстрації є виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.

Відтак постає наступне запитання: чи відносить законодавець старосту до виконавчих органів місцевих рад?

Так, відповідно до ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» система місцевого самоврядування включає:

— територіальну громаду;

— сільську, селищну, міську раду;

— сільського, селищного, міського голову;

— виконавчі органи сільської, селищної, міської, ради;

— старосту;

— районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст;

— органи самоорганізації населення.

У містах з районним поділом за рішенням територіальної громади міста або міської ради відповідно до цього Закону можуть утворюватися районні в місті ради. Районні в містах ради утворюють свої виконавчі органи та обирають голову ради, який одночасно є і головою її виконавчого комітету (частина друга вказаної статті Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Вочевидь, зазначений Закон розділяє інститути старости та виконавчих органів сільських селищних, міських рад.

Разом з тим ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

При цьому у сільських радах, що представляють територіальні громади, які налічують до 500 жителів, за рішенням відповідної територіальної громади або сільської ради виконавчий орган ради може не створюватися. У цьому випадку функції виконавчого органу ради (крім розпоряджання земельними та природними ресурсами) здійснює сільський голова одноособово.

Крім того, за змістом постанови Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 року № 207 реєстрацію / зняття з реєстрації місця проживання віднесено до відання виконавчого органу відповідної ради або ж, якщо утворено центр надання адміністративних послуг, до обов’язків адміністратора.

Обсяг повноважень старости визначено ст. 541 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до яких щодо реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання особи не віднесено.

Натомість законодавством у сфері надання адміністративних послуг, зокрема у частині послуг з реєстрації місця проживання, передбачено, що таку реєстрацію здійснюють працівники органу реєстрації або адміністратори центру надання адміністративних послуг, а в разі неутворення відповідно до закону виконавчого органу — сільський голова.

Тож староста не може здійснювати повноваження щодо реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання особи. Він може тільки сприяти мешканцям віддалених від центру територіальної громади населених пунктів у збиранні та підготовці необхідних для реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання документів, а також проводити роз’яснювальну та консультативну роботу.

Згідно з ч. 12 ст. 22 Закону України «Про Державний реєстр виборців» уповноважена посадова особа органу реєстрації подає відомості про:

громадян України, зареєстрованих за місцем проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці, яким протягом наступного місяця виповниться 18 років;

виборців, які протягом попереднього місяця зареєстрували своє місце проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці;

виборців, які протягом попереднього місяця зняті з реєстрації за місцем проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці.

З огляду на викладене староста не може подавати до органів ведення Державного реєстру виборців відомості щодо періодичного поновлення персональних даних виборців, які містяться в реєстрі, стосовно реєстрації місця проживання осіб.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі