Теми статей
Обрати теми

Реєстрація місця проживання: роль старости

Брусенцова Яна, директор Департаменту видань для публічно-правової сфери, головний редактор видань «Місцеве самоврядування» та «Радник старости», юрист, Кравченко Тетяна, аналітик ТОВ «ФАКТОР-МЕДІА», адвокат
На сторінках нашого видання доволі часто обговорюється тема отримання адміністративних послуг з реєстрації місця проживання для мешканців, які проживають у віддалених від адміністративного центру територіальної громади населених пунктах (зокрема, питання щодо покладення завдань з надання адміністративних послуг у сфері реєстрації місця проживання на старост). 29.11.2020 було внесено суттєві зміни до Закону України від 06.09.2012 № 5203-VI «Про адміністративні послуги»1, які, серед іншого, стосуються надання послуг старостами. То що ж змінилось у наданні такої адміністартивної послуги, як реєстрація місця проживання, і до чого тут старости — читайте у нашій статті.

1 Закон № 5203.

Нормативне обґрунтування

Статтею 9 Закону № 5203 закріплено, що адміністративні послуги надаються суб’єктами надання адміністративних послуг безпосередньо або через центри надання адміністративних послуг.

Адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування. Порядок та вимоги інтеграції інформаційних систем державних органів та органів місцевого самоврядування з Єдиним державним вебпорталом електронних послуг затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері надання адміністративних послуг.

Частиною 1 ст. 12 Закону № 5203 визначено, що центр надання адміністративних послуг — це постійно діючий робочий орган або виконавчий орган (структурний підрозділ) ОМС або місцевої державної адміністрації, що зазначені у частині другій цієї статті, в якому надаються адміністративні послуги згідно з переліком, визначеним відповідно до цього Закону.

У центрах надання адміністративних послуг послуги надаються адміністратором центру, у тому числі шляхом його взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг. У виняткових випадках (якщо послуги у центрах надання адміністративних послуг не можуть бути надані адміністратором або таке їх надання є значно гіршим для інтересів суб’єктів звернення та/або публічних інтересів) окремі адміністративні послуги можуть надаватися через центр надання адміністративних послуг посадовими особами суб’єктів надання адміністративних послуг на підставі узгоджених рішень з органом, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг.

Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону № 5203 центри надання адміністративних послуг утворюються, зокрема, міською, селищною, сільською радою.

Відповідно до частин 6, 7 ст. 12 Закону № 5203 перелік адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг, визначається органом, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг.

Надання адміністративних послуг, суб’єктом надання яких є відповідна рада (її виконавчі органи або посадові особи), здійснюється виключно через центр надання адміністративних послуг.

Кабінет Міністрів України затверджує перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через центри надання адміністративних послуг.

Що це означає для здійснення реєстрації місця проживання?

Відтепер законодавець прямо визначив, що всі адміністративні послуги, суб’єктами надання яких є ОМС (рада, її виконавчі органи, посадові особи), мають здійснюватися тільки через центр надання адміністративних послуг.

Крім іншого, є ще одна деталь в нових положеннях. Уряд має прийняти докумет, в якому зафіксує перелік тих адміністративних послуг (що в обов’язкововму порядку мають «заходити» через центр надання адміністративних послуг), які надаються ОМС, але як здійснення ними не власних повноважень, а ДЕЛЕГОВАНИХ.

Тож виникає запитання щодо надання такої адміністартвиної послуги, як реєстрація місця проживання. Якщо її вважати такою, що ОМС надає як делеговану, то можна спочатку почекати відповідного урядововго розпорядження, а вже потім вводити в перелік адмінпослуг, які обов’язково надаються через центр надання адміністративних послуг. Якщо вважати, що вона остаточно та безповоротно була надана (передана) свого часу органом виконавчої влади виконавчому органу ради, то вона автоматично тоді має потрапити в перелік тих, які надаються тільки через ЦНАП (ну, звісно ж, через прийняття рішення органу, який утворив ЦНАП, — як правило, це все ж таки місцева рада).

Сьогодні багато хто з фахівців говорить про невизначеність до кінця понять «делеговані» та «надані», тому й маємо певні проблеми.

Отже, якщо вважати, що реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування є адміністративною послугою, яка надається безпосередньо відповідною радою (належить-таки до власних, а не делегованих повноважень), то її здійснення передбачено виключно через центр надання адміністративних послуг. Якщо все ж таки ми говоримо про те, що це делеговане повноваження, то тут вже все залежить від волі місцевої ради, поки не з’явиться відповідний урядовий документ (захоче рада — можна і сьогодні включити в перелік адмінпослуг, які надаються через ЦНАП, не захоче — можна почекати).

Підпунктом 3 ч. 1 ст. 12 Закону № 5203 передбачено, що центр надання адміністративних послуг, утворений як постійно діючий робочий орган, забезпечує надання адміністративних послуг суб’єктам звернення із залученням до його роботи посадових осіб окремих виконавчих органів (структурних підрозділів) органу, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг.

Частиною 1 ст. 13 Закону № 5203 встановлено, що у разі утворення центру надання адміністративних послуг як постійно діючого робочого органу до його складу включаються окремі посадові особи виконавчих органів (структурних підрозділів) органу, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг, на яких можуть покладатися всі або окремі завдання адміністратора.

У разі ж утворення центру у вигляді виконавчого органу (структурного підрозділу) ОМС, як випливає зі змісту нової редакції ст. 13 Закону № 5203, посадові особи, які є адміністраторами центру, перебувають виключно у штаті такого структурного підрозділу відповідної ради.

Крім того, відповідно до ч. 6 ст. 13 Закону № 5203 за рішенням органу, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг, окремі завдання адміністратора, пов’язані з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг, може здійснювати староста.

Відтак, за рішенням відповідної ради, яка створила центр надання адміністративних послуг у формі постійно діючого робочого органу, на старосту, який за посадою є членом виконавчого комітету, може покладатись виконання окремих завдань адміністратора, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, зокрема отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг.

Але ж знову ж таки необхідно зважати, що мається на увазі під окремими завданнями. Тут треба розрізняти: чи староста буде надавати адміністративні послуги чи отримувати заяви та документи з подальшою видачею результатів адміністративних послуг. У цій частині більше питань до законодавця (що він мав на увазі).

Якщо все ж таки розгладати варіант того, що на старосту будуть намагатися покладати такі завдання адміністратора, як надання адміністративної послуги, то тоді щонайменше в переліку повноважень виконавчого комітету як виконавчого органу має бути здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання.

Ну і знову ж таки, не забуваємо, що в найближчий перспективі старост хочуть позбавити такої складової їх статусу, як членство в виконавчому комітеті.

Окремі завдання старости

Якщо все ж таки на старосту буде покладено такі окремі завдання адміністратора, як отримання заяв та документів з подальшою видачею результатів, то тут треба вам дати ще більше інформації.

Отже, на що ж конкретно необхідно звернути увагу старості, який визначений відповідальним за отримання та передачу до органу реєстрації ОМС документів для здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи та видачу результатів такої послуги мешканцям старостинського округу?

Перш за все, на правову базу цього виду реєстраційної процедури, яку складають Закон України від 11.12.2003 № 1382-IV «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», Правила реєстрації місця проживання2, затверджені постановою КМУ від 02.03.2016 № 207.

2 Правила № 207.

Саме ці документи регламентують та визначають суб’єкта надання такої послуги, строк її надання та перелік документів, який має подати особа (суб’єкт звернення), аби отримати цю послугу.

Так, п. 8 постанови № 207 закріплено, що документи для здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи подаються до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) з урахуванням вимог Закону № 5203 (ср. ).

У нашому випадку документи можуть подаватися до органу реєстрації через старосту.

Старості треба знати, що особа може доручити в установленому законодавством порядку подати заяву про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання відповідній посадовій особі виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителю багатоквартирного будинку за місцем її проживання. Це, звісно, стосується тих старост, яким пощастило мати в себе в окрузі багатоповерхівки.

Також не забувайте, що станом на сьогодні діджиталізація в активній фазі відбувається, а отже, у громадян є можливість подавати заяви в електронній формі. У цьому процесі ви не задіюєтеся.

Заяви щодо реєстрації/зняття з реєстрації, що подаються в електронній формі, формуються за допомогою програмних засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг у довільній формі, придатній для сприйняття їх змісту, відповідно до відомостей, передбачених для кожного виду заяв у формах, затверджених цими Правилами. Дані, що містяться у поданій в електронній формі заяві про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання, передаються засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, засобами єдиної інформаційної системи МВС до інформаційно-телекомунікаційної системи органу реєстрації, яка забезпечує функціонування реєстру територіальної громади, або програмними засобами відомчої інформаційної системи ДМС, з доступом через офіційний вебсайт ДМС.

При зверненні особи або її представника із заявою про реєстрацію місця проживання повинні бути надані (п. 18 Правил № 207):

1

документ, до якого вносяться відомості про місце проживання

Примітка. Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження. Реєстрація місця проживання дітей, які є іноземцями чи особами без громадянства, здійснюється за умови внесення даних про дітей до посвідки на постійне або тимчасове проживання їх батьків та копії свідоцтва про народження. Документи, видані компетентними органами іноземних держав, підлягають легалізації в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами

Важливий момент! Враховуйте, що нині діти отримують паспорт в 14 років (ст. 21 Закону України від 20.11.2012 № 5492-VI «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус»), тож у Правилах № 207 вже маємо декілька років правову колізію.

2

квитанція про сплату адміністративного збору (у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну послугу)

Примітка. В кінці цієї статті наведемо таблицю з розміром адміністративного збору.

3

документи, що підтверджують:

— право на проживання в житлі: ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї (зазначені документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника/представників);

— право на перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи, — довідка про прийняття на обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи за формою згідно з додатком 9 до Правил № 207, копія посвідчення про взяття на облік бездомної особи, форма якого затверджується Мінсоцполітики (для осіб, які перебувають на обліку у цих установах або закладах);

— проходження служби у військовій частині, адреса якої зазначається під час реєстрації, — довідка про проходження служби у військовій частині, видана командиром військової частини за формою згідно з додатком 10 до Правил № 207 (для військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби)

4

військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку)

5

заява про зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 11 до Правил № 207 (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання) (п. 18 Правил № 207)

При зверненні особи або її представника із заявою про реєстрацію місця перебування подаються документи, аналогічні документам для здійснення реєстрації місця проживання (заява про реєстрацію місця перебування, довідка про звернення за захистом в Україні, документи, що підтверджують право на проживання в житлі), окрім квитанції про сплату адміністративного збору (п. 25 Правил № 207).

При зверненні особи або її представника із заявою про зняття з реєстрації місця проживання повинні бути надані (п. 26 Правил № 207):

1

документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання.

Примітка. Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження.

Тут ситуція аналогічна тій, що і під час здійснення реєстрації місця проживання (правова колізія, бо нині діти зобов’язані отримати паспорт в 14 років)

2

квитанція про сплату адміністративного збору

Примітка. Нижче в таблиці наведено розмір адміністративного збору.

3

військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку)

4

рішення суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про зняття з реєстрації місця проживання особи, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою

5

свідоцтво про смерть

6

повідомлення територіального органу або підрозділу ДМС із зазначенням відповідних реквізитів паспорта померлої особи або документа про смерть, виданого компетентним органом іноземної держави, легалізованого в установленому порядку

7

інші документи, які свідчать про припинення:

— підстав для перебування на території України іноземців та осіб без громадянства (інформація територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, на території обслуговування якого зареєстровано місце проживання особи, про закінчення строку дії посвідки на тимчасове проживання або копія рішення про скасування посвідки на тимчасове проживання чи скасування дозволу на імміграцію та посвідки на постійне проживання в Україні);

— підстав для перебування бездомної особи на обліку/для отримання бездомною особою соціальних послуг у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту (письмове повідомлення соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту);

— підстав на право користування житловим приміщенням (закінчення строку дії договору оренди, найму, піднайму житлового приміщення, строку навчання в навчальному закладі (у разі реєстрації місця проживання в гуртожитку навчального закладу на час навчання), відчуження житла та інших визначених законодавством документів)

Звернути увагу на особливості реєстрації місця проживання особи на підставі довіреності.

Представник особи при здійсненні процедури з реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання може вчиняти дії від імені особи, яку він представляє, виключно у межах наданих йому повноважень, на підставі довіреностей, оформлених у порядку, встановленому законом.

Представником особи, крім зазначених вище документів, додатково подаються: документ, що посвідчує особу представника; документ, що підтверджує повноваження особи як представника (довіреність), крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини — батьками (усиновлювачами).

У довіреності представника особи обов’язково повинен бути вказаний строк її дії. Довіреність, у якій не вказана дата її чинності, є нікчемною.

Довіреність, в якій указано на повноваження здійснення цивільно-правових угод, не дає представнику права на здійснення реєстрації особи, яку він представляє, за місцем проживання і не може бути підставою для здійснення реєстрації за місцем проживання/перебування.

Зауважте, що крім загальних правил реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування, Правила № 207 закріплюють особливості порядку реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування окремих категорій громадян: військовослужбовців, бездомних осіб, малолітніх та неповнолітніх дітей, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб, стосовно яких установлено опіку та піклування, тощо.

Староста має перевірити (п. 19 Правил № 207):

1

— належність документа, до якого будуть вноситись відомості про місце проживання (або документа, до якого вносяться відомості про місце перебування, — у разі реєстрації місця перебування), особі, що його подала;

— його дійсність

2

правильність заповнення заяви про реєстрацію місця проживання/перебування (у разі потреби надати допомогу особі в заповненні бланка заяви)

3

наявність документів, необхідних для реєстрації місця проживання/перебування

Про це слід вчинити відповідний запис у цій заяві.

У тому разі, коли особою або її представником подано неповний пакет документів для реєстрації місця проживання, староста має:

1

роз’яснити можливі наслідки у вигляді відмови у здійсненні реєстрації місця проживання

2

якщо заявник наполягає на прийнятті документів у поданому вигляді, зробити відповідний запис на заяві

Отримані документи староста зобов’язаний передати спеціалісту органу реєстрації для прийняття відповідного рішення (п. 27 Правил № 207).

Після того, як у відповідних документах (паспорті громадянина України, тимчасовому посвідченні громадянина України, посвідці на постійне проживання, посвідці на тимчасове проживання, посвідченні біженця, посвідченні особи, яка потребує додаткового захисту, посвідченні особи, якій надано тимчасовий захист, довідці про звернення за захистом в Україні), буде проставлено штамп реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи, староста повинен видати їх та інші документи, які подавалися, особі або її представнику.

У разі відмови в реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання/перебування повернути особі, її представнику заяву про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування із зазначеними органом реєстрації підставами відмови.

Власне, якщо стисло, то саме в цьому полягають завдання адміністратора, які покладені на старосту і які обмежуються прийняттям заяв, документів та видачею результату адміністративної послуги.

Інформаційна картка як підказка

Якщо ви вже здійснюєте такі завдання адміністратора, як прийняття документів від суб’єктів звернення та видача результатів адміністративної послуги, то майте на увазі, що на кожну адміністративну послугу, у тому числі і на здійснення реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання суб’єкт надання такої послуги має розробити інформаційну картку. Це передбачено Законом № 5203.

З’ясовуйте, який виконавчий орган ради в вашій громаді є суб’єктом надання вказаної послуги та вимагайте цю інформаційну картку. Також вона має бути в центрі надання адміністративних послуг (майте це на увазі).

Для вас у першу чергу така інформаційна картка буде «помічницею», бо вона містить інформацію про:

1

суб’єкта надання адміністративної послуги та/або центр надання адміністративних послуг (найменування, місцезнаходження, режим роботи, телефон, адресу електронної пошти та вебсайту)

Примітка. У вашій громаді це може бути окремий виконавчий орган або ж той, який, окрім інших повноважень, наділений ще й такими, як реєстрація / зняття з реєстрації місця проживання

2

перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, порядок та спосіб їх подання, а у разі потреби — інформацію про умови чи підстави отримання адміністративної послуги

Примітка. Документи, які необхідно подавати для отримання такої послуги, як реєстрація / зняття з реєстрації місця проживання, ми для вас вище вже зазначили.

Зауважимо, що відповідно до ч. 6 ст. 8 Закону № 5203 забороняється вимагати від суб’єкта звернення документи або інформацію для надання адміністративної послуги, не передбачені законом.

Отже, якщо Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання» (який регламентує, власне, питання надання адмінпослуги — реєстрація / зняття з реєстрації місця проживання) визначено певний перелік документів, який має подати суб’єкт звернення, більше цього переліку ви вимагати не маєте права. Такий же перелік має віднайти своє закріплення і в інформаційній картці (враховуйте це). На практиці трапляються ситуації, коли адміністратори (або ж ті, на кого покладено їх завдання) змушені вимагати більший перелік документів, бо на цьому наполягають суб’єкти надання адміністративних послуг. Це є порушенням законодавства. Якщо і у вас така ситуація складається, працюйте з суб’єктами надання адміністративних послуг.

3

платність або безоплатність адміністративної послуги, розмір та порядок внесення плати (адміністративного збору) за платну адміністративну послугу

Примітка. Нижче вже наведено таку інформацію стосовно послуги реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання.

4

строк надання адміністративної послуги

Примітка. Реєстрація / зняття з реєстрації місця проживання має відбуватися в день подання особою документів. Це вимога ст. 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання». Тому тут виникають побоювання, а чи будуть старости встигати приймати документи, передавати їх суб’єкту надання адміністративної послуги, отримувати результат і передавати його особі. На практиці і в центрах надання адміністративних послуг подекуди з цим були проблеми (із вчасністю).

5

результат надання адміністративної послуги

Примітка. Таким результатом є реєстрація в Реєстрі територіальної громади.

Внесення відомостей до паспорта громадянина України:

— у формі книжечки (зразка 1993 року) – шляхом проставлення в ньому штампа реєстрації місця проживання особи;

— у формі картки (зразка 2015 року) – шляхом внесення інформації до безконтактного електронного носія, який імплантовано у такий паспорт.

Внесення відомостей до тимчасового посвідчення громадянина України, посвідки на постійне проживання, посвідки на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист, шляхом проставлення в них відповідного штампа реєстрації місця проживання/перебування особи.

Також для загальної інформації додамо, у разі непідключення органу реєстрації до Єдиного державного демографічного реєстру особі видається довідка про реєстрацію або зняття з реєстрації місця проживання, а внесення інформації до безконтактного електронного носія здійснюється територіальним ДМС на підставі такої довідки.

6

можливі способи отримання відповіді (результату)

7

акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги

Не на завершення...

Тут хотілося б написати, що на завершення, але ні. Повірте, якщо на вас поклали завдання адміністратора в частині прийняття документів відносно такої послуги, як реєстрація / зняття з реєстрації місця проживання, то вам буде чим зайнятися найближчим часом. Це, щонайменше, вивчення положень Закону № 5203 та Правил № 207.

Особливу увагу приділяйте, коли будете приймати документи для зняття з реєстрації місця проживання (там є своє підводне каміння), також будьте уважними під час прийняття пакета документів для реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання дітей.

І ще один момент, який не дає спокою.

Правилами № 207 визначено, якщо під час подання документів буде встановлено, що особа звернулася для реєстрації нового місця проживання після спливу 30 календарних днів після зняття з реєстрації попереднього місця проживання або подала для реєстрації місця проживання недійсний паспорт громадянина України, працівник органу реєстрації або центру надання адміністративних послуг складає на неї адміністративний протокол за вчинення правопорушення, визначеного у статті 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Тож виникає логічне запитання: а чи може це робити староста, на якого покладено завдання адміністратора щодо прийняття документів. Якщо так, то знову ж таки у вас з’явився шанс розширити свої знання і в цій сфері також.

У цьому контексті всім варто нагадати про Закон України від 17.03.2020 № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)». Зокрема, п.п. 3 п. 2 розділу II «Прикінцеві положення» цього законодавчого акта визначено, що:

«3) з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення».

Станом на сьогодні в межах України діє карантин, тож можливість застосовувати адміністративне стягнення у разі порушення особою строку звернення за отриманням такої послуги, як реєстрація місця проживання, під великим питанням.

Про всі такі нюанси, суперечливі моменти ми будемо говорити й далі на сторінках нашого видання, а також на нашій сторінці у Facebook.

Адміністративний збір за реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання

Найменування послуги

Нормативна база

Розмір сплати

1

Реєстрація місця проживання:

— у разі звернення особи протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання;

— у разі звернення особи з порушенням установленого Законом строку

Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»;

п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 06.12.2016 № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»

0,0085 %

мінімальної заробітної плати

13,60

0,0255 %

мінімальної заробітної плати*

40,80

2

Реєстрація місця проживання малолітньої дитини

Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»;

п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 06.12.2016 № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»

0,0085 %

мінімальної заробітної плати*

13,60

3

Зняття з реєстрації місця проживання

Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»;

п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 06.12.2016 № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»

0,0085 % мінімальної заробітної плати*

13,60

4

Реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання

Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»;

п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 06.12.2016 № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»

Стягується лише за одну адміністративну послугу та зараховується до місцевого бюджету за новим місцем проживання

* Мінімальна заробітна плата 1600 грн.

п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 06.12.2016 № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»:

«Установити, що мінімальна заробітна плата після набрання чинності цим Законом не застосовується для розрахунку розміру плати за надання адміністративних послуг. До внесення змін до законодавчих та інших нормативно-правових актів України щодо незастосування мінімальної заробітної плати для розрахунку розміру плати за надання адміністративних послуг вона застосовується у розмірі 1600 гривень».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі