Теми статей
Обрати теми

На замітку. Індексуємо квітневу зарплату

Редакція ВД
Новини

На замітку

 

Увага! Змінено форму податкової декларації з ПДВ (деяких додатків до неї). Затверджено форму нового додатка 5 до декларації з ПДВ

 

Наказ ДПАУ від 17.03.2008 р. № 159 «Про внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість»

 

З'явилася нова форма

декларації з ПДВ і додатків до неї, яку потрібно подавати починаючи зі звітності за березень (для тих, у кого встановлено місячний звітний період) або I квартал (для квартальників).

Змін до форми

декларації небагато: підкориговано назву ряд. 91 і з'явився новий ряд. 23.5.

Змінено також форму

додатка 3 (Розрахунок суми бюджетного відшкодування). З'явився новий додаток 2, назва якого «Довідка щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду».

Додаток 2 фактично є розшифровкою ряд. 24 декларації з ПДВ і подається (як і додаток 3) тільки при заповненні ряд. 24. Стару форму додатка 2, в якій відслідковувалася доля відшкодування, що зараховується в рахунок майбутніх періодів, скасовано. Немає й аналога цієї форми.

Не змінилися

додаток 1 (Розрахунок коригування) до загальної декларації та додаток 4 (Заява про повернення суми бюджетного відшкодування).

Але, мабуть, «найголосніша новина»

наказу № 159 — поява додатка 5 до звичайної декларації. Додаток 5 називається «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів».

Заповнювати таку розшифровку зобов'язані всі без винятку платники ПДВ за кожний звітний період. Що й говорити, роботи додасться чимало!

Докладніше про заповнення

додатка 5 див. матеріал на с. 37 цього номера.

Нову форму

декларації з ПДВ і форму додатка 5 ми навели в цьому номері «ВД».

 

Увага! Унесено зміни до Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на випадок безробіття

 

Наказ Мінпраці України від 14.02.2008 р. № 39 «Про затвердження Змін до Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття»

 

Унесено зміни до

Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Мінпраці від 18.12.2000 р. № 339. Докладно про ці зміни див. матеріал на с. 34 цього номера.

Крім того,

у новій редакції викладено Розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (додаток 6 до пункту 6.7 Інструкції № 339). Зверніть увагу: безпосередньо в самій формі Розрахункової відомості зазначено, що вона подається починаючи зі звітності за I квартал 2008 року.

Отже, за новою формою

Розрахункову відомість необхідно буде подати вже за I квартал 2008 року (не пізніше 21 квітня, оскільки граничний строк подання — 19 квітня — припадає на вихідний день — суботу).

Нову форму

Розрахункової відомості наведено в цьому номері «ВД».

 

Збільшено норми добових на відрядження в Україні

 

Постанова КМУ від 19.03.2008 р. № 209 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 1999 р. № 663»

 

Норми добових тепер становлять (з 29.03.2008 р.)

:

якщо до вартості проживання включено витрати на одноразове харчування — 24 грн. (раніше 20 грн.);

на дворазове харчування — 18 грн. (раніше 15 грн.);

на триразове харчування — 12 грн. (раніше 10 грн.);

без харчування — 30 грн. (раніше 25 грн.).

 

Нові акцизні марки для алкогольних напоїв запроваджуються з 1 липня 2008 року

 

Постанова КМУ від 12.03.2008 р. № 179 «Про запровадження марок акцизного збору нового зразка для алкогольних напоїв»

 

Нагадаємо, що

Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 р. № 107-VI передбачено запровадження акцизних марок нового зразка для алкогольних напоїв. Постановою № 179 саме й визначено строки та порядок запровадження марок нового зразка. Нові марки вводяться з 1 липня 2008 року залежно від суми акцизного збору, сплаченого за одиницю продукції, що маркується.

Старі акцизні марки можуть застосовуватися у виробництві алкогольних напоїв до 1 серпня 2008 року. А

алкогольні напої зі старими марками можуть бути в обороті до їх повної реалізації в межах терміну придатності.

Імпорт (ввезення, пересилання) алкогольних напоїв з акцизними марками старого зразка дозволяється, коли такі марки придбано до 1 липня 2008 року. Алкогольні напої з такими марками також можуть перебувати в обороті до повної їх реалізації в межах терміну придатності.

Звертаємо увагу, що виробники та імпортери алкогольних напоїв можуть не використані своєчасно акцизні марки безоплатно обміняти на марки нового зразка до 1 вересня 2008 року.

Кабмін також уточнив, які

товари вважаються немаркованими (тобто не можуть перебувати в торговельному обороті):

— алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з порушенням вимог Положення та/або марками, які не видавалися безпосередньо виробнику (імпортеру) такої продукції;

— алкогольні напої з марками акцизного збору старого зразка, що не відповідають виду продукції та місткості тари;

— алкогольні напої з новими акцизними марками, на яких суми акцизного збору, сплаченого за одиницю продукції, що маркується, не відповідають сумі, визначеній з урахуванням діючих ставок акцизного збору, міцності продукції та місткості тари.

На закінчення зауважимо, що тепер марки на алкогольні напої та тютюнові вироби імпортного виробництва матимуть фіолетовий колір, вітчизняного — зелений.

 

Контроль за наявністю полісів про страхування цивільної відповідальності

 

Лист Департаменту ДАІ МВС України від 08.02.2008 р. № 4/14-1024

 

Відсутність поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності призводить до накладення на водія штрафу в розмірі від 8,50 до 17 грн.

(стаття 126 КУпАП).

Водночас у своєму

листі Департамент ДАІ зазначає, що сьогодні відсутність на лобовому склі спеціального знака (стікера) не є приводом для зупинки автомобіля працівниками ДАІ для перевірки наявності у водія страхового поліса.

Логічно зауважити, що відповідно до

Інструкції з організації діяльності підрозділів ДАІ від 29.11.2007 р. № 451 працівники ДАІ зобов'язані зупиняти транспортні засоби без стікера (так що цей лист нікого ні до чого не зобов'язує).

 

Розподіл суб'єктів господарювання за ступенем ризику для навколишнього середовища

 

Постанова КМУ від 19.03.2008 р. № 212 «Про затвердження критеріїв розподілу суб'єктів господарювання за ступенем ризику їх господарської діяльності для навколишнього природного середовища та періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю)»

 

Відповідно до встановлених критеріїв суб'єкти господарювання розподіляються на групи: з високим, середнім і незначним ступенем ризику.

Суб'єкт господарювання належить до групи з високим ступенем ризику

, зокрема:

1) за наявності об'єктів, які:

— становлять підвищену екологічну небезпеку або потенційно небезпечних об'єктів, в обігу яких перебувають небезпечні речовини I і II класів небезпеки, або які забезпечують перевезення небезпечних вантажів;

— забезпечують життєдіяльність населених пунктів, зокрема водопровідно-каналізаційні господарства та підприємства, які провадять діяльність у сфері поводження з відходами;

2) при провадженні діяльності, пов'язаної з вирубкою лісу, використанням водних живих ресурсів, веденням мисливського господарства та збереженням природно-заповідного фонду.

Суб'єкт господарювання належить до групи із середнім ступенем ризику

, зокрема за наявності об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку або потенційно небезпечних об'єктів, в обігу яких перебувають небезпечні речовини III і IV класів небезпеки.

За наявності в суб'єкта господарювання об'єктів, що не належать до високого або середнього ступеня ризику, він

належить до групи з незначним ступенем ризику.

Перевірки суб'єктів господарювання з

високим ступенем ризику проводяться не частіше одного разу на рік, із середнім — не частіше одного разу на два роки, з незначним — не частіше одного разу на три роки.

 

Деякі зміни до вимог здійснення автоперевезень

 

Постанова КМУ від 27.02.2008 р. № 125 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»

 

1. З 1 квітня 2008 року органи ДАІ не реєструватимуть автобуси, переобладнані з автомобілів, конструктивно призначених для виконання інших функцій. Уже зареєстровані автобуси, переобладнані з автомобілів, можна буде експлуатувати до 1 січня 2012 року.

2. Пасажирський перевізник має забезпечувати в установленому порядку страхування пасажирів як під час здійснення регулярних перевезень, так і під час нерегулярних перевезень.

При цьому документом, який підтверджує страхування пасажирів, є квиток (тепер у контексті регулярних перевезень про страховий поліс нічого не зазначено в пункті 3 Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті № 959).

 

Норми Закону про перевірки № 877 поширюються на діяльність Мінекономіки (у тому числі на інспекції з контролю за цінами)

 

Лист Мінекономіки України від 18.10.2007 р. № 80-34/424

 

У попередньому номері «ВД» у статті «На кого поширюється Закон про перевірки № 877» (с. 11) ми зазначали, що Державна інспекція з контролю за цінами в одному зі своїх листів наводила аргументи (досить не переконливі) на користь своєї непричетності до

Закону № 877. Однак цей лист Мінекономіки побудовано вже в зовсім іншому ключі.

Так, у

листі зазначено таке. Мінекономіки має право проводити перевірки з питань дотримання порядку ціноутворення та з питань ліцензування, зокрема виробництва дисків для лазерних систем зчитування.

Абзацом другим

статті 2 Закону про основні засади державного нагляду (контролю) визначено виключний перелік сфер економіки, на які його дія не поширюється. Питання ціноутворення та ліцензування до зазначеного переліку не включені.

Виходячи з цього в

листі робиться висновок, що норми «перевірного» Закону на діяльність Мінекономіки в частині контролю поширюються. Отже, Мінекономіки все ж таки визнало, що норми Закону № 877 поширюються також і на перевірну діяльність Держінспекції з контролю за цінами.

 

Податковий кредит з ПДВ у приватного підприємця — перевізника: ДПАУ проти

 

Лист ДПАУ від 10.09.2007 р. № 17899/7/16-1517-05

 

ДПАУ наполягає на тому, що до податкового кредиту з ПДВ приватного підприємця можливим є включення сум ПДВ тільки за тими транспортними засобами (автобусами, вантажними автомобілями), які зареєстровані

на суб'єкта господарювання, а не на приватну особу (за умови використання їх в оподатковуваних операціях).

Але на практиці на підставі

пункту 6 Правил держреєстрації та обліку автомобілів органи ДАІ реєструють автомобілі на фізичну особу без зазначення у свідоцтві про реєстрацію статусу підприємця. За логікою листа ДПАУ, це позбавляє всіх приватних підприємців права на автомобільний податковий кредит з ПДВ.

На наш погляд, така позиція не відповідає закону.

 

Держпідприємництва контролює наявність ліцензій, але протоколи про адмінпорушення не складає

 

Лист Держпідприємництва від 14.11.2007 р. № 8580

 

Оскільки Держпідприємництва є спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування, він має право контролювати наявність ліцензій у суб'єктів господарювання. Водночас складання протоколів про адміністративні правопорушення за ведення госпдіяльності, що підлягає ліцензуванню, без отримання ліцензії не належить до компетенції Держпідприємництва.

Що стосується органів державної податкової інспекції, то вони мають право як здійснювати контроль за наявністю ліцензій, так і складати протоколи про адміністративні правопорушення, пов'язані з відсутністю ліцензій

.

 

Реєстрація підприємця у фондах соцстрахування: єдине вікно діє

 

Лист Держпідприємництва від 13.09.2007 р. № 6857

 

Раніше підприємець із найманими працівниками самостійно відвідував усі соцфонди для реєстрації в них.

Сьогодні все відбувається інакше.

Трудовий договір, укладений між найманим працівником і підприємцем, реєструється в центрі зайнятості за місцем проживання підприємця. Потім

центр зайнятості сам передає відомості про укладення трудового договору до Пенсійного фонду та фондів соцстрахування, які на підставі цих відомостей реєструють підприємця як страхувальника.

Таким чином, підприємець

не повинен особисто звертатися до фондів соцстрахування для реєстрації. Але на практиці ще не в усіх регіонах ця норма виконується через відсутність технічного забезпечення.

 

Застосування штрафних санкцій у системі персоніфікованого обліку

 

Лист ПФУ від 19.04.2007 р. № 6675/05-10

 

Відповідно до

підпункту 5 частини 9 статті 106 Закону про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування фінансові санкції до страхувальників застосовуються за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку, та іншої звітності.

При цьому:

— несвоєчасне подання відомостей — це подання їх з порушенням строків, установлених

підпунктами 1.3, 1.4 Порядку № 7-6. Порушення строку за графіком, затвердженим органом ПФУ за місцем реєстрації страхувальника, відповідно не штрафується (якщо він не збігається зі строком з Порядку № 7-6). Нагадаємо, що за 2007 рік звітність щодо персоніфікації має бути подано до 1 квітня;

— подання не за встановленою формою — це порушення вимог щодо форми документів первинної звітності,

у тому числі відсутність електронного звіту у страхувальника з чисельністю найманих працівників більше 5 ;

— подання недостовірних даних полягає в невідповідності даних в індивідуальних відомостях про застраховану особу до даних, що містяться в документах первинного обліку страхувальника та інших документів, що підтверджують підставу для обліку страхового стажу, невідповідності до паспортних даних тощо.

В останньому випадку штраф застосовується в розмірі 10 % від суми внесків, нарахованих на суми фактичних витрат на оплату праці,

щодо яких виявлена недостовірність у відомостях, але в будь-якому разі не менше 170 або 340 грн. у разі повторного протягом року такого порушення.

 

Чи можна підприємцю провадити на єдиному податку вид діяльності «страховий агент»

 

Лист ДПАУ від 04.02.2008 р. № 1931/7/17-0717

 

Податкові органи за заявою підприємця мають право видавати

Свідоцтво про сплату єдиного податку тільки на ті види діяльності, на які місцевими радами встановлено ставки єдиного податку.

Отже, якщо місцевою радою на такий вид діяльності, як діяльність страхового агента, установлено ставку єдиного податку, то підприємець може провадити таку діяльність на єдиному податку.

Від себе додамо: якщо в рішенні місцевої ради про встановлення ставок єдиного податку є позиція «Інші» («Інші види діяльності» тощо), перехід на єдиний податок знову ж таки буде можливий.

 

Працівник може поділити відпустку на частини тільки за згодою роботодавця

 

Лист Міністерства праці та соціальної політики України від 26.02.2008 р. № 87/13/84-08

 

Відповідно до

статті 12 Закону України «Про відпустки» від 15.11.96 р. № 504/96-ВР щорічну відпустку за бажанням працівника може бути поділено на частини будь-якої тривалості, за умови, що основна безперервна її частина становитиме не менше 14 календарних днів. З урахуванням того, що законодавство передбачає можливість, а не обов'язок поділити відпустку на частини за бажанням працівника, роботодавець має право відмовити йому в такому проханні. При цьому роботодавець може:

— не погодитися поділити відпустку так, як бажає працівник;

— запропонувати свої умови поділу щорічної відпустки;

— не поділити відпустку взагалі.

Невикористану частину щорічної відпустки може бути надано працівнику, як правило, до кінця робочого року, але не пізніше 12 місяців після закінчення робочого року, за який надається відпустка.

Відповідно до

статті 12 Закону про відпустки щорічну відпустку може бути поділено на прохання працівника на частини за умови, що основна безперервна її частина становити не менше 14 календарних днів. Щодо цього Мінпраці зауважило:

— частина відпустки тривалістю 14 і більше днів

не обов'язково повинна бути першою його частиною, що надається;

— ідеться лише про можливість поділу відпустки на частини, а

не про обов'язок роботодавця поділити його на прохання працівника (може відмовитися його поділити);

законодавством не передбачено умови надання невикористаної частини відпустки з дня тижня, наступного за днем закінчення попередньої використаної його частини;

— допомога на оздоровлення виплачується один раз на рік при наданні будь-якої частини щорічної відпустки.

 

Затверджено зразок нового поліса страхування автоцивільної відповідальності

 

Розпорядження Держфінпослуг України від 14.02.2008 р. № 193 «Про внесення змін до розпорядження Держфінпослуг від 17.12.2004 р. № 3103»

 

Відповідно до внесених змін

розпорядженням Держфінпослуг від 17.12.2004 р. № 3103 тепер також установлено Зразок типового поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів на умовах співстрахування (додаток 2).

Цей страховий поліс видається страхувальнику під час укладення договору страхування автоцивільної відповідальності, згідно з яким предмет договору за згодою страхувальника застраховано

декількома страховиками.

 

ДПС надає консультаційні послуги платникам податків

 

Інформаційно-довідковим департаментом ДПС надаються консультаційні послуги з питань оподаткування, валютного законодавства, законодавства щодо проведення розрахункових і касових операцій, реєстрації та обліку платників податків, патентування, ліцензування, контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, положень міжнародних договорів України, контроль за дотриманням яких покладено на органи ДПС.

Для отримання інформаційно-довідкових послуг звертатися за багатоканальним телефоном

8-800-501-00-70 (зі стаціонарних телефонів — безплатно).

Режим роботи —

з 8.00 до 20.00 щодня, крім суботи та неділі.

 

Лютневий індекс — 102,7 %. Індексуємо квітневу зарплату

 

(Повідомлення Державного комітету статистики України // «Урядовий кур’єр» від 12.03.2008 р. № 46)

 

Згідно з повідомленням Держкомстату України загальний індекс споживчих цін (індекс інфляції)

у лютому становив 102,7 %. З урахуванням цього наведемо в таблиці індекси, які необхідно використовувати для індексації квітневої заробітної плати найманих працівників підприємця у 2008 році.

Алгоритм наших дій такий: дивимося, за який місяць працівнику востаннє підвищувалася заробітна плата (при цьому сума підвищення була більше суми індексації) або в якому місяці працівника прийнято на роботу, якщо з моменту прийняття на роботу його заробітна плата не підвищувалася; беремо з наведеної далі таблиці індекс для відповідного місяця та індексуємо на нього заробітну плату за

квітень 2008 року (у межах прожиткового мінімуму — у квітні 647 грн.). Зверніть увагу: для індексації заробітної плати за інші місяці (не за квітень 2008 року) індекси з таблиці не може бути використано.

 

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

Не підвищувалася з лютого 2003 року

79,6

2003 рік

Березень

77,7

Квітень

76,5

Травень

76,5

Червень

76,3

Липень

76,5

Серпень

79,5

Вересень

78,4

Жовтень

76,1

Листопад

72,8

Грудень

70,3

2004 рік

Січень

67,9

Лютий

67,3

Березень

66,6

Квітень

65,5

Травень

64,3

Червень

63,2

Липень

63,2

Серпень

63,3

Вересень

61,2

Жовтень

57,8

Листопад

55,3

Грудень

51,6

2005 рік

Січень

49,1

Лютий

47,7

Березень

45,3

Квітень

44,3

Травень

43,5

Червень

42,6

Липень

42,2

Серпень

42,2

Вересень

41,6

Жовтень

40,4

Листопад

38,7

Грудень

37,5

2006 рік

Січень

35,9

Лютий

33,5

Березень

33,9

Квітень

34,4

Травень

33,7

Червень

33,6

Липень

32,4

Серпень

32,4

Вересень

29,8

Жовтень

26,5

Листопад

24,3

Грудень

23,2

2007 рік

Січень

22,6

Лютий

21,8

Березень

21,6

Квітень

21,6

Травень

20,9

Червень

18,3

Липень

16,6

Серпень

16,0

Вересень

13,5

Жовтень

10,3

Листопад

7,9

Грудень

5,7

2008 рік

Січень

2,7

Лютий

Не індексується

Березень

Не індексується

Квітень

Не індексується

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі