Теми статей
Обрати теми

Поштова скринька. Якщо радіо-таксі займатиметься рекламою на транспорті

Редакція ВД
Відповідь на запитання

Якщо радіо-таксі займатиметься рекламою на транспорті

 

ЗАПИТАННЯ. Приватний підприємець на єдиному податку займається перевезенням пасажирів на таксі (радіо-таксі). В умовах кризи прийнято рішення як додаткове джерело доходу розмістити на задньому склі автомобілів рекламу (за заявками рекламодавців). Чи має підприємець на це право? Якщо так, то які обов’язки у нього у зв’язку з цим виникнуть?

 

ВІДПОВІДЬ. Розміщувати рекламу на власних автомобілях підприємець має повне право. Якщо ж автомобілі орендовані, то наперед питання про розміщення реклами необхідно погоджувати з орендодавцем. Жодні органи не можуть втручатися у форму або зміст реклами (стаття 18 Закону про рекламу документ 1).

Проте слід мати на увазі, що не будь-яку рекламу можна розмістити на машинах. Законодавство встановлює низку обмежень:

1) розміщення реклами на транспорті має відповідати вимогам безпеки та Правил дорожнього руху (ПДР) документ 2;

2) забороняється розміщення на транспортних засобах:

— реклами, яка повторює чи імітує кольорографічні схеми спеціальних і оперативних транспортних засобів;

— реклами із нанесенням світлоповертаючих матеріалів;

— реклами, яка супроводжується звуковими чи світловими сигналами;

— реклами тютюнових виробів і алкогольних напоїв, реклами знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби чи алкогольні напої (заборона набуває чинності з 01.01.2009 р.);

3) забороняється розміщувати рекламу на скляних (прозорих) поверхнях транспортних засобів, за винятком випадків, коли для цього використовуються матеріали, які забезпечують безперешкодний огляд із салону.

Якщо підприємець розміщує рекламу товарів, які підлягають обов’язковій сертифікації або реалізація яких потребує наявності ліцензії, рекламодавець зобов’язаний мати в себе копії таких сертифікатів чи ліцензій.

При дотриманні перелічених обмежень вимагати від власників транспортних засобів дозвіл, погодження чи інший документ на розміщення реклами заборонено

(стаття 18 Закону про рекламу). Всупереч цьому, пункт 2.1 ПДР все ще містить згадку про необхідність мати погодження, видане ДАІ, у разі розміщення реклами на автомобілі. Ця вимога залишилася незмінною після викладу в новій редакції Закону про рекламу (2003 рік), і зараз нею можна без побоювання знехтувати довідка 1. До того ж Закон про рекламу — пріоритетний документ (має більшу юридичну силу, ніж ПДР і є спеціальним нормативним актом з питань реклами), тому отримувати в ДАІ погодження на розміщення реклами на таксі підприємець не зобов’язаний.

Декілька слів про обов’язки, пов’язані з роботою на спрощеній системі. Судячи із ситуації, раніше підприємець рекламною діяльністю не займався. Отже, в його Свідоцтві єдиноподатника не записано такий вид діяльності, як «

Надання послуг з розміщення реклами». Тому, перш ніж розміщувати рекламу, потрібно внести цей вид діяльності до Свідоцтва про єдиний податок. Зробити це вийде не раніше ніж з початку найближчого кварталу (заяву про внесення змін необхідно подати за 15 календарних днів до початку кварталу — листи ДПАУ від 07.12.2004 р. № 616/4/17-3114, від 11.07.2006 р. № 3756/Ю/17-0415, лист Держкомпідприємництва від 30.08.2005 р. № 7437).

Але оскільки в нашому випадку підприємець, найімовірніше, почне надавати рекламні послуги з нового року (тобто з 01.01.2009 р.), то заяву про внесення змін до Свідоцтва йому подавати не доведеться. Достатньо,

подаючи заяву про видачу Свідоцтва на 2009 рік, зазначити в ньому додатковий вид діяльності (така заява подається за 15 календарних днів до початку нового року, тобто останній день подачі у 2008 році — 16 грудня довідка 2).

Якщо підприємець надаватиме рекламні послуги

до внесення змін до Свідоцтва, то дохід, одержаний від надання таких послуг, потрібно обкладати податком з доходів за ставкою 15 %, притому без зменшення на витрати (лист ДПАУ від 23.09.2004 р. № 477/4/15-1210, докладніше див. «ВД», 2008, № 1, с. 38). Жодної іншої відповідальності немає. Тому можливий і такий варіант: до нового року (до заміни Свідоцтва єдиноподатника) можна укладати договори із замовниками реклами (у тому числі приступати до їх виконання), а вже після нового року — брати від замовників плату за надані ним послуги.

І ще один нюанс: коли підприємець отримує від замовників плату за послуги з розміщення реклами, у нього

автоматично виникає обов’язок:

по-перше, утримати з них податок на рекламу

(у складі вартості наданих послуг);

по-друге, перерахувати цей податок до бюджету.

Тобто фактично податок сплачується за рахунок рекламодавця, а на розповсюджувача реклами лягає обов’язок цей податок утримати і перерахувати до бюджету (стаття 11 Декрету № 56-93 документ 3).

Конкретна

ставка податку встановлюється місцевими органами влади, але не може бути більше 0,1 % вартості послуг з одноразового розміщення реклами і 0,5 % вартості послуг з розміщення реклами на тривалий час.

Причому для утримання і сплати податку жодна додаткова

реєстрація не потрібна. Проте слід пам’ятати про необхідність подавати до податкового органу звіт — Податковий розрахунок податку з реклами (форму звіту затверджено наказом № 624 документ 4). Подавати його потрібно з періодичністю, встановленою місцевими органами: або щомісячно протягом 20 календарних днів після закінчення місяця, або щокварталу протягом 40 календарних днів після закінчення кварталу. Якщо протягом звітного періоду рекламні послуги не надавалися, у принципі звіт можна не подавати, проте ДПАУ наполягає на його подачі (хай і з прочерками) — лист від 07.12.2007 р. № 15310/5/15-0516.

Тут виникає запитання: чи потрібно подавати підприємцю

Податковий розрахунок податку з реклами з прочерками, якщо підприємець у грудні тільки укладатиме договори із замовниками реклами, оплата за якими надійде в січні наступного року? На нашу думку, Податковий розрахунок за грудень (IV квартал — якщо звітність подається щокварталу) можна не подавати, оскільки на момент його подачі ще немає об’єкта податку з реклами (послуги не сплачено).

Проте, враховуючи той факт, що в згаданому вище

листі ДПАУ вимагає подавати Податковий розрахунок навіть тоді, коли суб’єкт підприємництва не займався рекламною діяльністю, можна припустити, що в разі, коли в звітному періоді рекламні послуги надавалися (хоча й не були оплачені), податківці «захочуть бачити» Податковий розрахунок і поготів. Тому якщо підприємець — прихильник «обережного варіанту», то йому за подібної ситуації звіт можна все-таки подати.

На закінчення зазначимо, що

податок на рекламу необхідно сплатити протягом 10 календарних днів після граничного терміну подачі звіту (тобто протягом 30 днів після закінчення звітного місяця або 50 днів після закінчення звітного кварталу, підпункти 4.1.4 і 5.3.1 Закону № 2181 документ 5).

Розшифровка нормативних посилань (документ)

1 Закон України «Про рекламу» від 03.07.96 р. № 270/96-ВР.

2 Правила дорожнього руху, затверджені постановою КМУ від 10.10.2001 р. № 1306.

3 Декрет КМУ «Про місцеві податки і збори» від 20.05.93 р. № 56-93.

4 Наказ ДПАУ «Про затвердження форми податкового розрахунку податку з реклами» від 24.12.2003 р. № 624.

5 Закон України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III.

6 Наказ МВС України «Про порядок узгодження розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламних носіїв відповідно до вимог законодавчих та нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху» від 23.07.2001 р. № 583 (утратив чинність).

 

Довідкова інформація (довідка)

1 Про те, що цю вимогу виконувати не потрібно, свідчить такий факт: Мін’юст ще у 2004 році скасував

наказ МВС № 583 документ 6, відповідно до якого потрібно було отримувати в ДАІ дозвіл на розміщення реклами на автомобілі. Аргумент для скасування: наказ № 583 суперечить статті 18 Закону про рекламу (висновок Мін’юсту від 25.10.2004 р. № 7/30).

2

Разом із заявою потрібно подати платіжний документ про сплату єдиного податку за січень (ставки єдиного податку за декількома видами діяльності не підсумовуються, сплачується тільки максимальна ставка).
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі