Теми статей
Обрати теми

На замітку. Індексуємо липневу зарплату

Редакція ВД
Новини

На замітку

 

Додаток 5 до декларації з ПДВ: ДПАУ роз’яснює, як виправити помилки

Лист ДПАУ від 19.05.2008 р. № 10061/7/16-1417

 

У цьому

листі ДПАУ роз'яснила порядок виправлення помилок у додатку 5 до звичайної декларації, а також низку інших моментів, що цікавлять платників ПДВ.

 

Виправлення помилок

Помилки не вплинули на правильність визначення показників декларації з ПДВ

. Помилки, допущені при заповненні додатка 5 до декларації з ПДВ, що не вплинули на правильність визначення показників декларації з ПДВ та підсумкових рядків Розшифровки, виправляються шляхом подання Уточнюючого розрахунку, до якого додається Розшифровка з відміткою «уточнюючий». При цьому виправлення помилок у записах контрагентів у Розшифровках проводиться способом коригування, а вартісні показники Уточнюючого розрахунку прокреслюються.

Приклад 1.

Для виправлення неправильно зазначеного індивідуального податкового номера контрагента в уточнюючій Розшифровці:

— повторюється помилковий запис, при цьому вартісні показники зазначаються зі знаком «-» (тобто сторнуються);

— повністю (включаючи вартісні показники) указується правильний запис по операціях з контрагентом за звітний період, за який виправляються помилки;

— зазначається нульова сума в підсумковому рядку «Усього за місяць (квартал)».

Приклад 2.

Для виправлення записів у вартісних показниках в уточнюючій Розшифровці:

— відображаються суми уточнення в розрізі контрагентів (зі знаком «+» — не повністю задекларовані суми, зі знаком «-» — надміру задекларовані суми);

— зазначається нульова сума в підсумковому рядку «Усього за місяць (квартал)».

Приклад 3.

Якщо необхідно зменшити обсяг поставки і суму ПДВ у рядку «Інші» та доповнити у зв'язку з цим Розшифровку новим записом щодо певного контрагента, то в уточнюючій Розшифровці:

— операції з платником податків — покупцем за звітний період записуються повністю (включаючи вартісні показники);

— у рядку «Інші» обсяг поставки і сума ПДВ зменшуються, сума уточнення зазначається зі знаком «-»;

— зазначається нульова сума в підсумковому рядку «Усього за місяць (квартал)».

Приклад 4.

Якщо потрібно відкоригувати обсяг поставки і суму ПДВ у рядку «Інші» та доповнити не повністю відображені (надміру зазначені) суми за операціями щодо певного покупця, то в уточнюючій Розшифровці:

— зазначається сума збільшення (зменшення) обсягу поставки і суми ПДВ за операціями з платником податків — покупцем зі знаком «+» («-»);

— у рядку «Інші» обсяг поставки і сума ПДВ збільшуються (зменшуються) зі знаком «+» («-»);

— зазначається нульова сума в підсумковому рядку «Усього за місяць (квартал)».

Помилки, що потребують уточнення показників декларації.

Якщо уточнюються показники декларації з ПДВ, то в цьому разі надається Уточнюючий розрахунок, до якого додається уточнююча Розшифровка в розрізі контрагентів.

При цьому вартісні показники як Розшифровки, так і Уточнюючого розрахунку відображаються на суму уточнення (збільшення або зменшення) з відповідним знаком.

 

Якщо помилка виправляється шляхом подання нової декларації.

До нової звітної декларації з ПДВ (з виправленими показниками), яка подається до закінчення граничного терміну подання декларації за звітний період, додаються всі обов'язкові застосування, включаючи і нову, повністю заповнену Розшифровку. Інакше кажучи, Розшифровка переписується заново (а не тільки в частині коригування).

Якщо виправляються «старі» помилки.

Якщо виправляються помилки, допущені в рядках 1, 10.1, 10.2, 14 декларації, поданої за період, що передує березню (або I кварталу) 2008 року, то до Уточнюючого розрахунку в обов'язковому порядку додається Розшифровка.

 

Якщо на контрагента-«відмовника» подається заява, скарга

Сума ПДВ, що включається до податкового кредиту на підставі заяви, скарги на постачальника, що відмовлявся надати податкову накладну, відображається в Розшифровці в загальному порядку. При цьому в графі 3 розділу II зазначається період, у якому податкова накладна мала бути виписана постачальником і до декларації за який подано заяву зі скаргою.

У цьому разі разом з декларацією подається заява про відмову постачальника надати податкову накладну і відповідні документи, що підтверджують факт сплати податку, про що обов'язково робиться відмітка в декларації та в Розшифровці.

Але що робити, якщо покупець не знає податкового номера постачальника-«відмовника»? На це запитання податківці, на жаль, не відповіли.

 

Що загрожує за помилки в додатку 5

На думку ДПАУ, не визнається як податкова декларація податкова звітність з ПДВ, включаючи Розшифровки:

— що містить помилки в заповненні обов'язкових реквізитів (у тому числі помилковий ІПН платника);

— без обов'язкових додатків;

— без передбачених формою відміток (у тому числі відмітки про надані додатки, зазначений звітний період і період, за який виправляються помилки);

— з незаповненим значенням показників (показники, які не заповнюються, мають бути прокреслені);

— не підписана посадовими особами;

— що не скріплена печаткою;

— що має виправлення, стирання;

— текст якої неможливо прочитати;

— за іншою формою, ніж та, яка діє на момент надання документа.

У разі подання звітності з переліченими недоліками працівники ОДПС попереджають платника податків про виявлені недоліки і пропонують подати нову звітність, оформлену належним чином.

Якщо платник наполягає на прийнятті звітності, то вона приймається і реєструється, на примірнику платника ставиться штамп «ОТРИМАНО, попереджено про можливість невизнання».

У триденний термін з дня отримання такої звітності ОДПС надсилає платнику повідомлення про невизнання декларації як податкової із зазначенням підстав і пропозицією подати нову.

У електронній базі така податкова звітність тільки реєструється (без унесення показників).

 

Якщо поставки і повернення товару відбулися в одному періоді: роз'яснення ДПАУ для платників ПДВ

Лист ДПАУ від 05.06.2008 р. № 5658/6/16-1515-20

 

Як діяти, якщо поставка товарів та їх повернення відбуваються

в рамках одного періоду? На це запитання ДПАУ відповіла в цьому листі.

Перша частина

листа, що стосується виписування Розрахунку коригування до податкової накладної, можна сказати, містить традиційні роз'яснення: Розрахунок коригування до податкової накладної, складеної в момент здійснення першої події, якщо повернення проведено в тому ж звітному періоді, виписувати потрібно.

У другій же частині

листа, присвяченій податковому обліку, зазначено таке: у податковій декларації з ПДВ відображаються підсумкові показники операцій з поставки (придбання) товарів за звітний період. Інакше кажучи, якщо повернення товарів здійснено в тому ж звітному періоді, що й їх поставки, то постачальник не заповнює рядок 8.3, а відображає загальний обсяг поставки (за мінусом вартості таких повернених товарів) за рядком 1 декларації, а покупець, не заповнюючи рядка 16.2, загальну суму придбань (за мінусом вартості таких повернених товарів) показує в рядку 10.

Тут слід зазначити, що платники, які до появи цього роз'яснення показували дані повернення товарів (тобто повернення, здійснені в періоді поставки) в рядках 8.3 і 16.2, не зробили великої помилки — такий спосіб обліку жодним чином не вплинув на підсумкову суму податкових зобов'язань. Нічого страшного в діях таких платників немає. Тому вважаємо, що в майбутньому можна скористатися наведеними рекомендаціями ДПАУ, але виправляти попередні декларації не потрібно.

 

Право на податковий кредит з ПДВ не залежить від сплати чи несплати ПДВ до бюджету постачальником

Лист Держкомпідприємництва України від 18.12.2007 р. № 8688

 

Держкомпідприємництва зазначає, що

Законом про систему оподаткування та Законом про ПДВ не передбачено обов'язок платника податків і йому не надано право вимагати від іншого платника податків будь-які відомості, у тому числі про перерахування до бюджету сум ПДВ.

Таким чином,

несплата постачальником сум податкових зобов'язань щодо ПДВ до бюджету не є підставою для невключення таких сум ПДВ до складу податкового кредиту покупця та не може бути підставою для притягнення його до відповідальності.

Такої ж думки дотримується ВАСУ в

ухвалі від 12.09.2007 р. № 18/109ад, у листах від 04.02.2008 р. № 189/9/1/13-08 і № 190/9/1/13-08.

 

Штрафні санкції щодо ПДВ після зняття з ПДВ-реєстрації

Лист ДПАУ від 05.06.2008 р. № 5658/6/16-1515-20

 

Ми не заперечуємо, що сам по собі факт анулювання реєстрації платником ПДВ не знімає з такого колишнього платника ні обов'язку щодо сплати власне податкових зобов'язань з цього податку (у тому числі майбутніх донарахувань, здійснених податковим органом),

ні відповідальності за допущені порушення. Зрозуміло, донарахування суми основного платежу і штрафних санкцій повинні бути здійснені в рамках строку давності, встановленого статтею 15 Закону № 2181.

Водночас викликає подив, чому ДПАУ відмовляє колишнім платникам ПДВ у праві на виправлення власних помилок, виявлених після зняття з ПДВ-реєстрації (

пункт 4 листа ДПАУ від 18.07.2007 р. № 8838/5/15-0316).

 

Зарплата з виручки і «натурою»: внески можна сплачувати наступного дня після святкового або вихідного дня

Лист Виконавчої дирекції Фонду соцстрахування від нещасних випадків на виробництві і профзахворювань України від 02.06.2008 р. № 1010-07-1

 

Згідно з

пунктом 4.12 Інструкції від 12.07.2007 р. № 36 при виплаті зарплати з готівкової виручки або в натуральній формі страхові внески до Фонду «нещасного випадку» сплачуються не пізніше наступного дня після здійснення такої виплати. Отже, день сплати внесків може припадати на вихідний або святковий день.

Як видно з

листа, у цьому випадку Фонд не заперечує проти сплати страхових внесків наступного робочого дня після вихідного або святкового дня.

 

Запис професійних назв робіт у трудовій книжці в окремих випадках

Лист Мінпраці України від 25.10.2007 р. № 356/13/116-07

 

Відповідно до

Розділу 3 «Основні положення» Класифікатора професій ДК 003:2005 (наказ Держспоживстандарту від 26.12.2005 р. № 375) запис про роботу до трудової книжки здійснюється згідно з професійними назвами робіт, зазначеними в додатках А та Б. Виходячи з цього професійну назву роботи «системний адміністратор» має бути записано у трудовій книжці як «адміністратор системи».

Крім того, Мінпраці зазначає, що в чинному

Класифікаторі професій відсутні професійні назви робіт: «веб-майстер», «веб-девелопер», «веб-дизайнер», «адміністратор веб-сайта», отже, їх не може бути зазначено у трудовій книжці.

 

Про проведення перевірок органами Держспоживстандарту

Лист Держспоживстандарту України від 20.05.2008 р. № 4936-4-5/16

 

Держспоживстандарт роз'яснив, що у зв'язку з відсутністю в цей час затверджених критеріїв поділу суб'єктів господарювання за ступенями ризику їх діяльності

планові перевірки суб'єктів відповідно до частини 3 статті 22 Закону від 05.04.2007 р. № 877-V (далі — Закон) проводяться не частіше одного разу на п'ять років.

Періодичність проведення позапланових перевірок

Законом не визначено.

Стаття 6 Закону

визначає лише підстави для проведення таких перевірок. При цьому проведення позапланових заходів за іншими підставами забороняється, якщо інше не передбачено законом або міжнародним договором.

Таким чином, Держспоживстандарт акцентує увагу на тому, що

Закон дає можливість застосовувати норми спеціальних законів, що визначають інший порядок здійснення заходів держнагляду (контролю). Для органів Держспоживстандарту таким спеціальним законом є Закон про захист прав споживачів. Проте він не встановлює додаткових підстав для проведення позапланових перевірок органами Держспоживстандарту, а тільки визначає їх повноваження.

Також у цьому

листі Держспоживстандарт роз'яснює, що до категорії «керівник органу державного контролю або його заступник» належать керівники (їх заступники) управлінь у справах захисту прав споживачів по АР Крим, областях, містах Києву та Севастополю.

Таким чином,

планові та позапланові перевірки суб'єктів господарювання проводяться на підставі письмового вирішення керівника відповідного управління у справах захисту прав споживачів, який підписує посвідчення (направлення) на проведення перевірки і за результатами перевірки видає розпорядження про усунення виявлених порушень.

 

Держземінспекція при перевірках не застосовує Закон про основні засади нагляду

Лист Держземінспекції України від 30.05.2008 р. № 6-8-1496/721

 

У

листі зазначено, що Держземінспекція та її територіальні органи не здійснюють перевірок господарської діяльності юридичних і фізичних осіб, а перевіряють лише наявність правовстановлюючих документів на землю. Порядок здійснення державного контролю за використанням і охороною земель установлюється Законом про державний контроль за використанням і охороною земель.

Ураховуючи це, Держземінспекція та її територіальні органи

не керуються Законом про основні принципи державного нагляду (контролю) (№ 877) при плануванні та проведенні перевірок з питань дотримання земельного законодавства.

 

Нюанси повідомлення про проведення планової перевірки телефонограмою

Лист Держкомпідприємництва України від 30.05.2008 р. № 4550/0/2-08

 

Законом про основні засади державного нагляду (контролю)

передбачено обов'язковість повідомлення суб'єкта господарювання контролюючим органом про проведення планових перевірок: телефонограмою або рекомендованим листом, або шляхом вручення повідомлення особисто керівнику (уповноваженій особі) під підпис (на вибір контролюючого органу).

Телефонограма — це оперативне повідомлення, документ, що передається телефоном, фіксується у спеціальній книзі (журналі) і містить розпорядження або офіційну інформацію.

Оскільки зазначене повідомлення це офіційна інформація, Держкомпідприємництва

вважає, що суб'єкту господарювання доцільно визначити перелік осіб, які мають право приймати такі повідомлення.

 

Нюанси сплати земельного податку та орендної плати: роз'яснює Держкомзем

Лист Держкомзему України від 22.05.2008 р. № 14-17-6/5263

 

Виходячи з норм

статей 15 і 125 Земельного кодексу України Держкомзем зазначив, що власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок тільки з дня виникнення права власності або права користування землею, тобто з дня отримання документа, що посвідчує право власності, і його держреєстрації.

У разі придбання об'єкта нерухомості на земельній ділянці

право власності або користування земельною ділянкою, розташованою під таким об'єктом, слід оформити відповідно до чинного законодавства. До оформлення державного акта на земельну ділянку або договору оренди земельний податок (орендну плату) сплачує попередній власник (орендар).

 

У яких випадках громадянину може бути відмовлено у виїзді за кордон

Лист Мін'юсту України від 06.06.2008 р. № 25-32/507

 

Згідно зі

статтею 6 Закону «Про порядок виїзду з України та в'їзду в Україну громадян України» наявність у особи невиконаних зобов'язань, покладених на неї судовим рішенням, є підставою для тимчасового обмеження його у праві виїзду за межі України з вилученням паспортного документа або без такого.

При цьому відповідно до норм

статті 217 Цивільного процесуального кодексу України таке обмеження є заходом щодо забезпечення виконання зобов'язань, що вживається судом, який прийняв рішення, і зазначається у цьому рішенні.

Крім того, таке обмеження можливе на підставі судового рішення

за поданням державного виконавця.

 

Травневий індекс — 101,3 %. Індексуємо липневу зарплату

(Повідомлення Державного комітету статистики України // «Урядовий кур’єр» від 10.06.2008 р. № 105)

 

Згідно з повідомленням Держкомстату України загальний індекс споживчих цін (індекс інфляції)

у травні становив 101,3 %. З урахуванням цього наведемо в таблиці індекси, які необхідно використовувати для індексації липневої заробітної плати найманих працівників підприємця у 2008 році.

Алгоритм наших дій такий: дивимося, за який місяць працівнику востаннє підвищувалася заробітна плата (при цьому сума підвищення перевищувала суму індексації) або в якому місяці працівника було прийнято на роботу, якщо з моменту прийняття на роботу його заробітна плата не підвищувалася; беремо з наведеної далі таблиці індекс для відповідного місяця та індексуємо на нього заробітну плату за

липень 2008 року (у межах прожиткового мінімуму — у липні 649 грн.). Зверніть увагу: для індексації заробітної плати за інші місяці (не за липень 2008 року) індекси з таблиці не може бути використано.

 

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

Не підвищувалася з лютого 2003 року

94,7

2003 рік

Березень

92,6

Квітень

91,3

Травень

91,3

Червень

91,1

Липень

91,3

Серпень

94,6

Вересень

93,4

Жовтень

90,9

Листопад

87,4

Грудень

84,6

2004 рік

Січень

82,1

Лютий

81,3

Березень

80,6

Квітень

79,4

Травень

78,1

Червень

76,9

Липень

76,9

Серпень

77,1

Вересень

74,8

Жовтень

71,0

Листопад

68,3

Грудень

64,4

2005 рік

 

Січень

61,6

Лютий

60,1

Березень

57,5

Квітень

56,5

Травень

55,5

Червень

54,6

Липень

54,2

Серпень

54,2

Вересень

53,5

Жовтень

52,2

Листопад

50,4

Грудень

49,0

2006 рік

Січень

47,3

Лютий

44,7

Березень

45,1

Квітень

45,7

Травень

45,0

Червень

44,8

Липень

43,5

Серпень

43,5

Вересень

40,7

Жовтень

37,2

Листопад

34,7

Грудень

33,5

2007 рік

Січень

32,9

Лютий

32,1

Березень

31,8

Квітень

31,8

Травень

31,0

Червень

28,2

Липень

26,5

Серпень

25,7

Вересень

23,0

Жовтень

19,5

Листопад

17,0

Грудень

14,6

2008 рік

Січень

11,3

Лютий

8,4

Березень

4,4

Квітень

1,3

Травень

Не індексується

Червень

Не індексується

Липень

Не індексується

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі