Теми статей
Обрати теми

На замітку

Редакція ВД
Новини

На замітку

 

Якщо не встановлено ставку єдиного податку для певного виду діяльності

Лист Держкомпідприємництва України від 22.04.2008 р. № 3528/0/2-08

 

У цьому

листі Держкомпідприємництва озвучив ту ж позицію, якої дотримуються і податківці на місцях щодо ситуації, коли ставка єдиного податку для певного виду діяльності не передбачена.

Так, у

листі зазначається, що підприємець, який здійснює вид діяльності, для якого не встановлено ставку єдиного податку:

1) має право перейти на спрощену систему оподаткування за умови, що місцевою радою встановлено ставку єдиного податку для «інших видів діяльності»;

2) не зможе перейти на сплату єдиного податку, якщо цей вид діяльності відсутній у переліку ставок єдиного податку і місцевою радою не встановлено ставку податку для «інших видів діяльності». У цьому разі в податкового органу відсутні підстави для видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку.

 

Умовний продаж товарних залишків при знятті з реєстрації платника ПДВ

Лист ДПАУ від 14.06.2008 р. № 5977/6/16-1515-20

 

Згідно з

останнім абзацом пункту 9.8 Закону про ПДВ платник податку, в обліку якого на день анулювання реєстрації значаться товарні залишки або основні фонди, щодо яких було нараховано податковий кредит у минулих або поточному податкових періодах, зобов’язаний визнати умовний продаж таких товарів за звичайними цінами і відповідно збільшити суму своїх податкових зобов’язань за наслідками податкового періоду, протягом якого відбувається таке анулювання (докладніше див. «ВД», 2007, № 22, с. 17).

При цьому, на думку ДПАУ, викладену в цьому

листі, визнавати умовний продаж необхідно також щодо сплачених, але не отриманих товарних залишків і основних фондів. Така позиція, на наш погляд, доволі спірна, адже передоплата за товари це ще далеко не товарні залишки. Проте ті підприємці, які сперечатися з ДПАУ не хочуть, повинні взяти до уваги позицію ДПАУ, викладену в цьому листі.

 

Відповідальність податкових агентів за несвоєчасне перерахування до бюджету податку з доходів

Лист ДПАУ від 10.06.2008 р. № 11856/7/17-0717

 

У

листі зазначено, що на податкових агентів покладається відповідальність:

— за виплату доходу без попереднього нарахування і сплати податку з доходів —

штраф у подвійному розмірі від суми зобов’язання (п.п. 17.1.9 Закону про порядок погашення зобов’язань (далі — Закон № 2181));

— за порушення порядку утримання і перерахування податку до бюджету — посадові особи підприємства несуть адміністративну відповідальність у формі попередження або штрафу в розмірі

від 2 до 3 нмдг (ст. 1634 КУпАП);

— за несвоєчасне перерахування податку до бюджету —

нараховується пеня (п.п. 16.1.2 Закону № 2181). Ось цей момент, на наш погляд, є спірним. Річ у тім, що згідно з підпунктом 16.1.1 Закону № 2181 пеня нараховується після закінчення установлених строків погашення узгодженого податкового зобов’язання. А узгодження відбувається або за допомогою подання податкової декларації, або через податкове повідомлення. У ситуації несвоєчасного перерахування податку з доходів ні того, ні іншого немає. Тому при несплаті податку з доходів пеня застосовуватися не може.

Додамо також, що згідно з

підпунктом 20.3.2 Закону про податок з доходів погасити суми податкового зобов’язання або боргу зобов’язаний такий податковий агент.

 

Візитки і податок з реклами

Лист ДПАУ від 28.05.2008 р. № 197/2/15-0210

 

У тому разі, коли візитка містить рекламну інформацію (а це буває досить часто), на думку ДПАУ, можна говорити про розміщення друкарнею (іншим виробником) реклами на рекламному засобі.

А оскільки згідно з

Декретом про місцеві податки і збори об’єктом обкладення податком з реклами є вартість послуг за установку і розміщення реклами, то друкарня (інший виробник візиток) у рахунку за свої послуги повинна виставляти податок з реклами і сплачувати його до бюджету.

Така позиція ДПАУ є спірною, оскільки при виготовленні візиток надаються поліграфічні послуги, а не послуги з розміщення реклами. У крайньому разі може йтися про виготовлення реклами, а формально згаданий вище

Декрет з виготовленням реклами сплату податку з реклами не пов’язує.

 

Нюанси розміщення зовнішньої реклами

Лист Держкомзему України від 21.04.2008 р. № 14-22-6/3998

 

На думку Держкомзему, для розміщення зовнішньої реклами на окремо встановлених спеціальних рекламних носіях, розташованих на земельній ділянці як окрема споруда,

необхідно виготовляти проект відведення земельної ділянки.

Виходячи з терміна «місце розташування рекламного засобу», наведеного в

Типових правилах розміщення зовнішньої реклами (постанова КМУ від 29.12.2003 р. № 2067), Держкомзем посилається на норми частини 3 статті 124 Земельного кодексу України, згідно з яким передання в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам зі зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення.

 

Бланки талонів за формою № 1-гарант — № 7-гарант — тепер не суворі

Постанова КМУ від 02.07.2008 р. № 598 «Про внесення змін до Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів»

 

Згідно з унесеними змінами:

— бланки талонів за формою № 1-гарант — № 7-гарант виготовляються, обліковуються, використовуються і зберігаються

як звичайні бланки. Раніше ці бланки прирівнювалися до документів суворого обліку, а саме виготовлялися, обліковувалися, використовувалися і зберігалися як «суворі» документи відповідно до встановленого порядку;

Порядок тепер не передбачає поділ цих бланків залежно від вартості товарів (на бланки серії «А» та бланки серії «В»).

 

Утримання ПДФО у приватних нотаріусів

Лист ДПАУ від 28.05.2008 р. № 197/2/15-0210

 

Хоча приватні нотаріуси і належать до окремої групи платників податків, на думку ДПАУ, їх доходи, у тому числі отримані від податкових агентів, оподатковуються за загальними правилами, установленими

Законом про податок з доходів, за ставкою 15 %.

Отож податковий агент повинен утримати податок з доходів, а вже після цього виплатити нотаріусу належну суму.

Оскільки нотаріуси вимагають, щоб податкові агенти оплачували всю вартість наданих послуг без утримання ПДФО, то податкові агенти при розрахунку суми податку змушені застосовувати до вартості послуг нотаріуса коефіцієнт, установлений

пунктом 3.4 Закону про податок з доходів.

Аналогічні роз’яснення містяться в

листах ДПАУ від 27.10.2005 р. № 21560/7/17-2117, від 20.02.2006 р. № 3105/7/17-0417.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі