Теми статей
Обрати теми

На замітку

Редакція ВД
Новини

На замітку

 

Верховна Рада прийняла Закон, який поновлює дію більшості положень Закону про держбюджет-2008

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 03.06.2008 р. № 309-VI

 

Цим

Законом дію більшості положень Закону про держбюджет-2008, що втратили чинність, поновлено. Докладніше про це читайте на с. 41 цього номера.

 

Порядок подання декларації з ПДВ у специфічних випадках; нюанси анулювання реєстрації щодо ПДВ

Лист ДПАУ від 28.02.2008 р. № 3975/7/16-1515-20

 

ДПАУ у своєму

листі зазначила:

1.

Якщо платник, який застосовує квартальний звітний період, перевищив допустиму межу обсягу поставки (300 тис. грн.) у середині кварталу (у другому місяці, наприклад, у листопаді), то податкову декларацію з ПДВ він повинен подати так:

— до 20 грудня — податкову декларацію з ПДВ за листопад;

— до 20 січня — податкову декларацію з ПДВ за грудень;

— до 10 лютого — податкову декларацію з ПДВ за IV квартал, яка складатиметься з 1 місяця — жовтня.

ДПАУ також нагадала: якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається

наступний за вихідним або святковим операційний (банківський) день.

2. При анулюванні реєстрації платника ПДВ

умовний продаж визнається лише щодо тих товарних залишків або основних фондів, щодо яких податковий кредит було сформовано в минулих податкових періодах.

3. Якщо особа зареєстрована платником ПДВ

за власним добровільним рішенням, то такий платник може бути знятий з реєстрації на підставі підпункту «а» пункту 9.8 Закону про ПДВ. Інакше кажучи, якщо до місяця, в якому подається заява про анулювання реєстрації, платник:

— є зареєстрованим згідно з

підпунктом 2.3.1 Закону про ПДВ понад 24 календарні місяці, включаючи місяць реєстрації;

— має за останні 12 поточних календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій менші, ніж визначено в

підпункті 2.3.1 Закону про ПДВ, тобто менше 300 тис. грн.

 

Реєстрацію в ДАІ транспортних засобів за підприємцями не передбачено

Лист УМВС в Івано-Франківській області від 23.11.2007 р. № 16/3133

 

ДПАУ

у своєму листі від 25.04.2008 р. № 4976/Ж/17-118 зазначила, що до податкового кредиту приватного підприємця є можливим включення сум ПДВ щодо транспортних засобів, зареєстрованих тільки на суб'єкта господарювання (а не на приватну особу), за умови використання їх в оподатковуваних операціях. Такий самий висновок ДПА було зроблено і раніше — у листі від 10.09.2007 р. № 17899/7/16-1517-05 (див. «ВД», 2008, № 7, с. 4).

Проте згідно з роз'ясненнями УМВС

законодавством не передбачено реєстрацію транспортних засобів за підприємцями.

Відповідно до

Правил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів і мотоколясок, затверджених постановою КМУ від 07.09.98 р. № 1388, реєстрація транспортних засобів здійснюється тільки за фізичними і юридичними особами (власниками цих транспортних засобів).

Разом із цим у

листі УМВС, що коментується, зазначено: якщо в документах, що встановлюють право власності фізичної особи, яка має статус суб'єкта господарської діяльності, на транспортний засіб, проставлено відмітку «Приватний підприємець, фізична особа, П. І. Б.», то такій особі для реєстрації транспортного засобу необхідно також надати копії свідоцтва про державну реєстрацію як підприємця, засвідчені в установленому порядку. Імовірно, на підставі цих даних ДАІ у Свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу робитиме відмітку «Приватний підприємець», яка, можливо, задовольнить вимоги податківців.

 

МНС приводить свої «пожежні» накази у відповідність до чинного законодавства

Наказ МНС України «Про внесення змін до деяких наказів МНС у сфері пожежної безпеки» від 18.02.2008 р. № 128

 

Зміни внесено до

Правил пожежної безпеки в Україні від 19.10.2004 р. № 126 та до Інструкції з організації роботи органів держпожежнагляду від 06.02.2006 р. № 59 .

Зокрема, у новій редакції викладено

пункт. 3.3 Інструкції, що визначає порядок проведення перевірок.

Установлено, що

планові перевірки проводяться в присутності керівників підприємств або їх заступників, або фізосіб-підприємців за умови їх письмового повідомлення про перевірку не пізніше ніж за 10 днів до дня її проведення.

При проведенні позапланових перевірок повідомлення керівнику об'єкта не надсилається.

Для проведення перевірки керівник органу держпожежнагляду видає наказ, на підставі якого оформляється

посвідчення на проведення планової або позапланової перевірки, яке має бути підписане керівником або заступником керівника органу держпожежнагляду (із зазначенням П.І.Б.) і засвідчене печаткою.

Перед початком перевірки посадова особа органу держпожежнагляду:

— пред'являє керівникові підприємства (підприємцю) посвідчення на проведення перевірки (його копія залишається на підприємстві) разом зі своїм службовим посвідченням. Посадова особа без згаданих посвідчень не має права на проведення перевірки;

— уносить запис до журналу перевірок суб'єкта господарювання.

Термін проведення планової перевірки не може перевищувати 15 робочих днів, позапланової перевірки — 10 робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва (у тому числі приватних підприємців) — 5 і 2 робочі дні відповідно.

 

«Несуворі» довіреності — до Інструкції внесено зміни

Наказ Мінфіну України «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 16.05.96 р. № 99» від 05.05.2008 р. № 647

 

З 17.04.2008 р. бланки довіреностей на отримання матеріальних цінностей перестали бути бланками суворої звітності

(постанова КМУ від 17.04.2008 р. № 381, див. «ВД», 2008, № 9, с. 9).

Як наслідок Мінфіну довелося відкоригувати свою

Інструкцію про порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей на одержання цінностей.

Зокрема,

у новій редакції викладено пункт 3 Інструкції. Тепер у ньому йдеться лише про те, що бланки довіреностей видаються після їх реєстрації в Журналі реєстрації довіреностей (додаток 2 до Інструкції), який має бути пронумерований, прошнурований і скріплений печаткою та підписами керівника і головного бухгалтера підприємства. Такий журнал треба вести і приватним підприємцям, які у своїй діяльності використовують бланки довіреностей.

Нагадаємо: якщо підприємець сам одержує ТМЦ у постачальника, то ніяка довіреність йому не потрібна. Якщо фізична особа — підприємець доручає одержати цінності іншій особі, наприклад працівнику, який перебуває з ним у трудових відносинах, то така особа, одержуючи ТМЦ, має подати довіреність, що оформляється або відповідно до

Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV, із зазначенням у ній даних про Свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, або довіреність на отримання цінностей типової форми № М-2 або № М-2б з підписом і печаткою фізичної особи.

Повернемося до змін до

Інструкції. Тепер чітко вказано, що нумерація виданої протягом року довіреності є наскрізною.

Вимоги, що ставилися до довіреностей як до бланків суворого обліку (виготовлення відповідно до

Правил виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку, списання використаних бланків за актом тощо) виключено.

З

пункту 14 Інструкції вилучено особливі правила відображення довіреностей в обліку.

Крім того, тепер установлено

, що:

— цінності повертаються з відповідального зберігання, з ремонту за умови надання довіреності СПД, що передав ці цінності на відповідальне зберігання, у ремонт.

— фізособа-підприємець відпускає підприємству цінності, розрахунки за які здійснюються в безготівковій формі, а також ті, які передаються безоплатно або за бартером при наданні довіреності підприємства.

У наступному номері ми докладніше висвітлимо тему використання підприємцями довіреностей на отримання ТМЦ.

 

Центр зайнятості в м. Харкові експериментує з прийняттям електронної звітності

(http://www.dcz.gov.ua/kha/control/uk/publish/article)

 

У Харківській області

по 10 жовтня 2010 року проводиться експеримент із прийняттям звітності (Розрахункової відомості про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду соціального страхування на випадок безробіття) в електроном вигляді.

Для того щоб стати учасником електронного способу подання звітів до Фонду «безробіття», потрібно

подати заяву на реєстрацію і безкоштовно одержати у Фонді засоби захисту інформації та ключ ЕЦП (центри зайнятості поки що не вимагають, щоб цей ключ підтверджувався посиленим сертифікатом). Звіти відправлятимуть через інформаційну систему посередника.

Єдиний недолік — унаслідок того, що подання електронної звітності ще перебуває на стадії експерименту, електронний документ зараз не замінює паперовий, тобто паперовий звіт поки що все одно доведеться подавати.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі