Теми статей
Обрати теми

Оформлення фасаду магазину, офісу зеленими насадженнями та квітами: чи є право на витрати?

Редакція ВД
Стаття

Оформлення фасаду магазину, офісу зеленими насадженнями та квітами: чи є право на витрати?

 

Ситуація.

Підприємець на загальній системі оподаткування придбаває зелені насадження та живі квіти для оформлення фасаду магазину. Чи має він право зменшити оподатковуваний дохід на суму таких витрат?

Людмила БАЛА, консультант газети «Власне Діло»

 

Документи статті

Закон про податок на прибуток

Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.94 р. № 334/94-ВР.

Декрет №13-92

— Декрет КМУ «Про прибутковий податок з громадян» від 26.12.92 р. № 13-92.

Закон № 2807

— Закон України «Про благоустрій населених пунктів» від 06.09.2005 р. № 1807-IV.

 

«Зелені» витрати

Підприємець на загальній системі оподаткування свої витрати, які беруть участь у формуванні чистого доходу, ураховує за таким принципом:

— їх має бути документально підтверджено;

— вони пов'язані з одержанням доходу;

— за своєю природою вони підлягають включенню до складу валових витрат виробництва (обігу) або підлягають амортизації згідно із

Законом про податок на прибуток (стаття 13 Декрету № 13-92).

Відповідно до норм

Закону про податок на прибуток витрати підлягають включенню до складу валових або ж підлягають амортизації, тільки в тому разі, якщо вони пов'язані з господарською діяльністю підприємства (підприємця).

Виходить, насамперед нам потрібно обґрунтувати зв'язок витрат на озеленення магазину з господарською діяльністю підприємця, а далі вже дивитися, потраплять вони до складу валових витрат чи підлягатимуть амортизації.

 

Обґрунтовуємо зв'язок з господарською діяльністю

Як обґрунтувати витрати на озеленення з господарською діяльністю підприємця? Почати слід з того, що озеленення — це частина благоустрою закріпленої за суб'єктом підприємництва території.

Так, відповідно до

Закону № 2807 суб'єкти підприємництва зобов'язані утримувати закріплену за ними територію в належному стані, у тому числі й провадити її благоустрій. До елементів благоустрою (ст. 21 Закону № 2807) віднесено, зокрема, і зелені насадження (уздовж вулиць і доріг, у парках, скверах, на алеях, бульварах, у садах, прибудинкових територіях та інших об'єктах благоустрою).

Крім того, місцевими правилами забудови відповідно до державних будівельних норм практично завжди встановлюються певні вимоги щодо озеленення та благоустрою територій. При цьому рішення про благоустрій територій, прийняті органами місцевого самоврядування, є обов'язковими до виконання, розташованими на таких територіях підприємствами, установами, організаціями та громадянами.

Таким чином, для обґрунтування зв’язку витрат на озеленення з господарською діяльністю підприємцю можна послатися на те, що такі витрати мають обов'язковий характер відповідно до:

Закону № 2807;

місцевих правил забудови або іншої нормативної документації, з якої випливає обов'язок суб'єкта підприємництва нести витрати на озеленення.

Крім того, озеленення території, особливо якщо йдеться про магазин, салон краси, готель, заклад ресторанного господарства, виконує відразу декілька найважливіших функцій:

— робить заклад охайним;

— залучає відвідувачів;

— надає представницький вигляд, так би мовити, імідж закладу.

Це теж аргументи на користь зв'язку з господарською діяльністю.

 

Підкріплюємо документами

Отже, ми переконалися, що озеленення території — це стаття витрат підприємця, яку цілком можна зв'язати з господарською діяльністю. Однак не менш важливо такий зв'язок з госпдіяльністю вміти довести перевіряючим.

З цією метою підприємцю можна порадити видати наказ про необхідність таких витрат. У наказі можна зазначити, що озеленення провадиться відповідно до вимог

Закону № 2807, місцевих правил забудови (навести іншу нормативну документацію), а також для залучення відвідувачів, підвищення конкурентоспроможності, створення образної пізнаваності закладу тощо.

Крім того, не можна забувати, що підприємець повинен також мати документи, які безпосередньо підтверджують факт проведення витрат на озеленення (чеки, квитанції тощо).

 

Як правильно обліковувати витрати на озеленення

За формування складу витрат у

Законі про податок на прибуток відповідає стаття 5. Відразу зауважимо, що спеціального пункту, в якому прямо би йшлося про витрати на озеленення, ця стаття не містить.

Отже, для нашого випадку підходящою підставою

для включення витрат до складу валових (які беруть участь у формуванні чистого доходу) є підпункт 5.2.1 Закону про оподаткування прибутку. Цей підпункт дозволяє відносити до складу валових ті витрати, які пов'язані з підготовкою, організацією та веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) та охороною праці.

Щодо амортизації, то витрати підприємця підлягають амортизації в тому випадку, якщо їх понесено на придбання (поліпшення) основних фондів. При цьому основні фонди — це об'єкти, які призначаються

для використання в господарській діяльності протягом періоду, що перевищує 356 календарних днів, вартість такого об'єкта понад 1000 грн.

Таким чином,

витрати на озеленення залежно від вартості та строку служби можуть відноситися на витрати на підставі підпункту 5.2.1 Закону про податок на прибуток або амортизуватися.

Так,

якщо прилегла до магазину територія озеленюється однорічними рослинами або, наприклад, багаторічними насадженнями, вартість яких не перевищує 1000 грн., то в обліку підприємця витрати на їх придбання включаються до складу витрат, що беруть участь у формуванні чистого доходу на підставі підпункту 5.2.1 Закону про податок на прибуток (як витрати, пов'язані з господарською діяльністю).

А от багаторічні зелені насадження зі строком використання більше одного року та вартістю понад 1000 грн. (у тому числі багаторічні клумби, газони тощо) в обліку буде віднесено до основних фондів групи 3. Витрати на їх придбання амортизуватимуться (докладніше про амортизацію у приватного підприємця див. у «ВД», 2007, № 18, с. 20).

При цьому підприємець має право самостійно вирішити, що вважати в обліку об'єктом основних фондів: усі зелені насадження, що висаджуються на одній ділянці, або ж, наприклад, кожне зелене насадження окремо.

 

Висновки

Насамперед слід обґрунтувати зв'язок витрат на озеленення магазину з господарською діяльністю підприємця, а далі вже дивитися, потраплять вони до складу валових витрат чи підлягатимуть амортизації.

Для обґрунтування зв’язку витрат на озеленення з господарською діяльністю підприємцю можна послатися на те, що такі витрати мають обов'язковий характер відповідно до:

Закону № 2807;

місцевих правил забудови або іншої нормативної документації, з якої випливає обов'язок суб'єкта підприємництва здійснювати витрати на озеленення.

Важливо зв'язок з госпдіяльністю витрат на озеленення довести перевіряючим. З цією метою підприємцю можна порадити видати наказ про необхідність таких витрат. У наказі можна зазначити, що озеленення провадиться відповідно до вимог

Закону № 2807, місцевих правил забудови (навести іншу нормативну документацію), а також для залучення відвідувачів, підвищення конкурентоспроможності, створення образної пізнаваності закладу тощо.

Якщо прилегла до магазину територія озеленюється однорічними рослинами або, наприклад, багаторічними насадженнями, вартість яких не перевищує 1000 грн.

, то в обліку підприємця витрати на їх придбання включаються до складу витрат, що беруть участь у формуванні чистого доходу на підставі підпункту 5.2.1 Закону про податок на прибуток (як витрати, пов'язані з господарською діяльністю).

А от багаторічні зелені насадження зі строком використання більше одного року та вартістю понад 1000 грн. (у тому числі багаторічні клумби, газони тощо) в обліку буде віднесено до основних фондів групи 3. Витрати на їх придбання амортизуватимуться.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі