Теми статей
Обрати теми

Довідник підприємця. Штрафні санкції за порушення законодавства у сфері захисту прав споживачів

Редакція ВД
Довідкова інформація

Штрафні санкції за порушення законодавства у сфері захисту прав споживачів

 

 

Норма Закону № 1023

Вид порушення

Штраф

ведеться обов’язковий облік доходів і витрат

не ведеться обов’язковий облік доходів і витрат

1

2

3

4

П.п. 1 п. 1 ст. 23

Відмова споживачу в реалізації його прав, установлених частиною першою ст. 8 і частиною третьою ст. 10 Закону № 1023

У десятикратному розмірі вартості продукції (виконаної роботи, наданої послуги) виходячи з цін, що діяли на момент придбання цієї продукції (замовлення роботи, надання послуги), але не менше 2 нмдг (не менше 34 грн.)

П.п. 2 п. 1 ст. 23

Виготовлення або реалізація продукції, що не відповідає вимогам нормативних документів

У розмірі 50 % вартості виготовленої чи отриманої для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше 10 нмдг (не менше 170 грн.)

У розмірі 10 нмдг (170 грн.)

П.п. 3 п. 1 ст. 23

Реалізація продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, якщо в документах, згідно з якими її передано на реалізацію, відсутні реєстраційні номери сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання відповідності та/або декларації про відповідність, якщо це встановлено технічним регламентом щодо підтвердження відповідності на відповідний вид продукції

У розмірі 50 % вартості отриманої для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше 10 нмдг (не менше 170 грн.)

У розмірі 10 нмдг (170 грн.)

П.п. 4 п. 1 ст. 23

Виготовлення або реалізація продукції, що не відповідає вимогам нормативно-правових актів, нормативних документів щодо безпеки для життя, здоров'я та майна споживачів і навколишнього природного середовища

У розмірі 300 % вартості виготовленої чи отриманої для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше 25 нмдг (не менше 425 грн.)

У розмірі 50 нмдг (850 грн.)

П.п. 5 п. 1 ст. 23

Реалізація продукції, забороненої відповідним державним органом для виготовлення та реалізації (виконання, надання)

У розмірі 500 % вартості отриманої для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше 100 нмдг (не менше 1700 грн.)

У розмірі 100 нмдг (1700 грн.)

П.п. 6 п. 1 ст. 23

Реалізація небезпечного товару (отрут, пестицидів, вибухо- і вогненебезпечних речовин тощо) без належного запобіжного маркування, а також без інформації про правила та умови безпечного його використання

У розмірі 100 % вартості отриманої для реалізації партії товару, але не менше 20 нмдг (не менше 340 грн.)

У розмірі 20 нмдг (340 грн.)

П.п. 7 п. 1 ст. 23

Відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію

У розмірі 30 % вартості отриманої для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше 5 нмдг (не менше 85 грн.)

У розмірі 5 нмдг (85 грн.)

П.п. 8 п. 1 ст. 23

Створення перешкод посадовим особам спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів і структурного підрозділу з питань захисту прав споживачів органу місцевого самоврядування у проведенні перевірки якості продукції, а також правил торговельного та інших видів обслуговування

У розмірі від 1 до 10 % вартості реалізованої продукції за попередній календарний місяць, але не менше 10 нмдг (не менше 170 грн.)

У розмірі 10 нмдг (170 грн.)

П.п. 9 п. 1 ст. 23

Невиконання або несвоєчасне виконання припису посадових осіб спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів про усунення порушень прав споживачів

У розмірі 20 нмдг (340 грн.)

П.п. 10 п. 1 ст. 23

Реалізація товару, строк придатності якого минув

У розмірі 200 % вартості залишку отриманої для реалізації партії товару, але не менше 5 нмдг (не менше 85 грн.)

П.п. 11 п. 1 ст. 23

Порушення умов договору між споживачем та виконавцем про виконання роботи, надання послуги

У розмірі 100 % вартості виконаної роботи (наданої послуги)

Дії, зазначені вище, учинені стосовно групи споживачів

У розмірі від 1 до 10 % вартості виконаних робіт (наданих послуг) за попередній календарний місяць, але не менше 5 нмдг (не менше 85 грн.)

 

Зверніть увагу: згідно з

пунктом 4 Положення № 1177 питання про накладення штрафних санкцій має вирішуватися тільки у присутності представника суб'єкта підприємницької діяльності — порушника. Без представника рішення приймається, якщо поінформований про час та місце розгляду справи порушник не надав клопотання про перенесення розгляду на пізніший строк.

Рішення оформляється

постановою про накладення штрафу (форма № 4, затверджена наказом від 27.11.2000 р. № 679), яка складається у трьох примірниках. Один примірник надсилається суб'єкту підприємництва протягом трьох днів з моменту його прийняття або вручається його представнику під підпис (пункт 5 Положення № 1177).

Штрафи, установлені

підпунктами 2 — 7 пункту 1 статті 23 Закону № 1023, обчислюються виходячи з вартості партії товару*, отриманого для реалізації від постачальника (з урахуванням ПДВ), або її залишку (підпункт 10 пункту 1 статті 23 Закону № 1023). А штрафи, передбачені підпунктами 1 і 8 пункту 1 статті 23 Закону № 1023, обчислюються виходячи з цін, що діють на момент придбання товару споживачем (див. лист Держспоживстандарту від 24.10.2006 р. № 9373-2-5/18). При цьому Держспоживстандарт відзначає, що Законом № 1023 не передбачено вимог щодо розподілу при нарахуванні адміністративно-господарських санкцій на вартість послуг і матеріалів, а також окремо вираховувати вартість склотари, коли її ціна є заставною**.

* Відповідно до Державного стандарту України (ДСТУ) 3993-2000 «Товарознавство. Терміни та визначення» партія товару — це певна кількість товарів одного чи декількох найменувань, закуплених, відвантажених чи отриманих одночасно за одним товаросупровідним документом.

** Хоча ВАСУ у п. 8 роз’яснення «Про деякі питання практики застосування окремих норм чинного законодавства при вирішенні спорів» від 01.07.96 р. стверджує, що заставна тара, виділена окремо від вартості товару, при розрахунку штрафів ураховуватися не повинна.

Штраф має бути перераховано до держбюджету у 15-денний строк після отримання постанови. Про це протягом 3 днів треба письмово повідомити орган, що наклав штраф, із доданням копії платіжного доручення про перерахування штрафу до держбюджету. Після цього акт перевірки знімається з контролю (пункт 4.3 Порядку проведення контрольної перевірки правильності розрахунку зі споживачами за надані послуги і реалізовані товари, затвердженого постановою КМУ від 02.04.94 р. № 215).

Якщо підприємець проігнорує строки, відведені для виконання припису щодо виявлених порушень, а також зовсім не виконає його, Держспоживстандарт може завітати з повторною перевіркою.

Згідно з пунктом 5.4 Порядку проведення перевірок дії посадових осіб під час проведення перевірок, а також припис про припинення порушень прав споживачів може бути оскаржено суб'єктом господарювання в 14-денний строк від початку проведення перевірки чи отримання припису. Такі скарги подаються до органу у справах захисту прав споживачів, що проводив перевірку. У свою чергу керівник цього органу протягом 3 робочих днів зобов'язаний переслати скаргу з відповідними матеріалами перевірки та своїми поясненнями до вищого за рівнем органу в порядку своєї підпорядкованості. При цьому суб'єкт господарювання може подати скаргу і до суду.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі