Теми статей
Обрати теми

Поштова скринька. Чим керуватися підприємцю, який продає апаратуру юридичним особам

Редакція ВД
Відповідь на запитання

Чим керуватися підприємцю, який продає апаратуру юридичним особам

 

ЗАПИТАННЯ. Я, підприємець-єдиноподатник, здійснюю продаж професійної апаратури. Основними замовниками є юридичні особи, які використовують цю апаратуру у своїй госпдіяльності. Торговельної точки я не маю, а маю виставкове приміщення, де демонструються основні зразки техніки, за якими підбирається та поставляється апаратура покупцю, тобто фактично я торгую на замовлення.

Яких правил торгівлі слід дотримуватися? Які нормативно-правові акти регламентують таку торговельну діяльність і питання гарантійного обслуговування проданої апаратури? Чи поширюються на мене вимоги Закону «Про захист прав споживачів»?

Якщо експлуатаційні документи на техніку не перекладено українською мовою, чи передбачено за це відповідальність? Чи можна замість перекладу обійтися тільки інструктажем покупців?

 

ВІДПОВІДЬ. Розставимо акценти:

1.

Підприємець торгує з юридичними особами, які є суб'єктами господарювання, а не кінцевими споживачами довідка 1. Тому ті правила, які регламентують взаємовідносини зі споживачами, на такого підприємця не поширюються. Виходить, у цьому випадку не потрібно користуватися нормами:

Закону про захист прав споживачів документ 1 — сфера дії: взаємовідносини між виробниками, продавцями і споживачами;

Правил продажу товарів на замовлення документ 2 сфера дії: взаємовідносини між суб'єктами господарювання та споживачами;

Порядку гарантійного ремонту документ 3 — сфера дії: взаємовідносини між виробниками товарів, виконавцями ремонтних робіт і споживачами.

Зрозуміло, список таких нормативних актів можна продовжувати, але логіка зрозуміла:

якщо нормативно-правовий акт регулює взаємовідносини суб'єкта підприємництва та споживача, на підприємця, який займається торгівлею з юрособами, він не поширюватиметься.

Причому спеціальних правил, які б регулювали торговельні відносини між суб'єктами господарювання, законодавство не містить. Але це зовсім не означає, що провадити таку торгівлю підприємець не має права. Право це він має.

2.

Чим же тоді керуватися? Усе досить просто: оскільки підприємець апаратуру купує, а потім її реалізує, виходить, він укладає зі своїми постачальниками та клієнтами договори поставки (простіше кажучи, договори купівлі-продажу між суб'єктами господарювання). А договірні відносини регулюються нормами ЦКУ документ 4і ГКУдокумент 5. Зокрема, у разі договорів поставки (купівлі-продажу) слід керуватися статтями 712, 655 — 697 ЦКУ, 265 — 271 ГКУ. Значить, взаємовідносини підприємця з юрособами повинні ґрунтуватися тільки на умовах, які сторони передбачили в договорі, зрозуміло, з урахуванням норм ЦКУ та ГКУ.

3.

Що стосується гарантійного обслуговування, то основні правила щодо цих правовідносин теж містяться в ЦКУ та ГКУ. Зокрема, у статтях 675, 676, 680, 681, 708 і 709 ЦКУ та у статті 269 ГКУ визначено: момент, з якого починається відлік строку гарантії, права покупця в разі придбання товару неналежної якості, обов'язки продавця, строки позовної давності. Ураховувати ці норми необхідно при укладенні договору поставки (доцільно навіть передбачити в договорі окремий розділ — гарантійні зобов'язання).

А

виписувати якісь гарантійні документи непотрібно, оскільки сам договір поставки (якщо в ньому йтиметься про гарантію) підтверджує зобов'язання продавця перед покупцем щодо гарантійної заміни або ремонту реалізованого товару.

4.

Тепер про мову інструкцій щодо застосування апаратури. Сьогодні в законодавстві вже немає норми, яка вимагає обов'язкового надання інформації про імпортний товар українською (у ситуації, якщо договір укладено між двома суб'єктами підприємництва).

Звернемося до

Закону про мови документ 6, у статті 36 якого зазначено: «Маркування товарів, етикетки на товарах, інструкції щодо користування товарами, виробленими в Українській РСР, виконуються українською мовою…». Як бачимо, про імпортні товари в Законі нічого не зазначено. Виходить, що у випадку, який розглядається, перекладати інструкції підприємець не зобов'язаний (якщо це не передбачено в договорі), і ніякої відповідальності за відсутність перекладу чинне законодавство для нього не містить.

Проводити інструктаж покупців

з питань користування апаратурою продавець повинен буде тільки в тому разі, якщо це передбачено умовами договору поставки.

Розшифровка нормативних посилань (документ)

1

Закон України «Про захист прав споживачів» від 12.05.91 р. № 1023-XII.

2

Правила продажу товарів на замовлення і поза торговельними та офісними приміщеннями, затверджені наказом Міністерства економіки України від 19.04.2007 р. № 103.

3

Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затверджений постановою КМУ від 11.04.2002 р. № 506.

4

Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.

5

Господарський кодекс України від 16.01.2003 р. № 436-IV.

6

Закон УРСР «Про мови в Українській РСР» від 28.10.89 р. № 8312-XI.

 

Довідкова інформація (довідка)

1

Споживач — фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника (стаття 1 Закону про захист прав споживачів).
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі