Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

На замітку.

Редакція ВД
Власне Діло Листопад, 2008/№ 21
Друк
Новини

На замітку

 

Унесено зміни до Положення про реєстрацію платників ПДВ

Наказ ДПАУ «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» від 01.09.2008 р. № 560

 

Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затверджене наказом ДПАУ від 01.03.2000 р. № 79

(далі — Положення № 79 ), це основний нормативний документ, згідно з яким відбувається реєстрація, перереєстрація, анулювання реєстрації платників ПДВ. Тому зміни до цього документа зацікавлять не тільки тих підприємців, які вже перебувають у лавах платників ПДВ, але й тих, хто добровільно або вимушено планує до цих лав приєднатися. Розглянемо всі ці зміни докладніше.

 

Єдиноподатник переходить на загальну систему: коли реєструватися платником ПДВ

Підприємець, перебуваючи на єдиному податку, може не замислюватися про реєстрацію платником ПДВ.

Указ Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» у редакції від 28.06.99 р. № 746/99 звільняє його від такого обов’язку. Але як тільки підприємець переходить на загальну систему оподаткування, йому потрібно реєструватися платником ПДВ у тому разі, якщо він досяг 300-тисячної межі оподатковуваних операцій за останні 12 місяців (з урахуванням періоду роботи на єдиному податку). При цьому виникає запитання: в які строки слід у цьому випадку зареєструватися платником ПДВ?

У

Положенні № 79 це питання не було врегульовано, але на практиці застосовувався такий підхід: зареєструватися потрібно було протягом перших 20 днів роботи на загальній системі.

Тепер ДПАУ

наказом № 560 унесла такі уточнення, які, щоправда, стосуються підприємців, котрі переходять на загальну систему оподаткування у зв’язку з перевищенням виручкою 500-тисячної межі . Так, зокрема, такі підприємці повинні стати платниками ПДВ з першого числа кварталу, в якому здійснено перехід на загальну систему. При цьому заяву про реєстрацію потрібно подати не пізніше ніж за 15 днів до початку кварталу роботи на загальній системі.

Не зовсім зрозуміло, що робити тим підприємцям, які переходять на загальну систему з причин інших, ніж перевищення розміру виручки (перевищено чисельність, планується торгувати на загальній системі тим товаром, яким не можна торгувати на єдиному податку тощо). Ураховуючи те, що це питання не врегульовано, таким підприємцям безпечніше подати заяву за 15 днів до початку переходу на загальну систему оподаткування.

 

Єдиноподатник, який зареєструвався платником ПДВ, має намір знятися з реєстрації

Ще одне питання, яке раніше не було прописано у

Положенні № 79, звучить так: якщо єдиноподатник — платник ПДВ хоче знятися з реєстрації, чи може він це зробити в будь-який момент або не раніше, ніж через два роки з моменту реєстрації?

В оновленому

Положенні № 79 чіткої відповіді на це запитання, як і раніше немає, але схоже відповідно до змін до Положення № 79 єдиноподатники можуть знятися з реєстрації в будь-який час після переходу на єдиний податок. Хоча можливо, що податківці розтлумачать цей момент інакше.

 

Добровольці можуть зазначити бажаний день реєстрації

Якщо підприємець реєструється платником ПДВ

добровільно, то він тепер може зазначити в реєстраційній заяві дату, з якої він бажає бути зареєстрованим платником ПДВ, але яка наступає не раніше ніж через 20 календарних днів після подання такої заяви до податкового органу. При цьому якщо протягом строку з моменту подання заяви до бажаного дня реєстрації у підприємця з’являться обставини, за яких реєстрація платником ПДВ є обов’язковою, то така особа зобов’язана подати повторну реєстраційну заяву. У цьому випадку реєстрація платника ПДВ з бажаного дня реєстрації анулюється та проводиться реєстрація платника ПДВ у загальному порядку.

Бажаний день реєстрації не може бути визначено особами, які підлягають обов’язковій реєстрації згідно з

підпунктом 2.3.1 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР (далі — Закон про ПДВ) у зв’язку з перевищенням за останні 12 календарних місяців обсягів оподатковуваних операцій у розмірі 300 тис. грн. без урахування ПДВ.

 

Перереєстрація платників ПДВ

Як і раніше,

при перереєстрації платника ПДВ і для заміни Свідоцтва платник ПДВ зобов’язаний у десятиденний строк після виникнення змін подати до податкового органу, в якому він перебуває на обліку, додаткову реєстраційну заяву з відповідною позначкою «Перереєстрація».

При цьому первісна дата реєстрації платника ПДВ не змінюється, а

датою початку дії нового Свідоцтва та датою анулювання старого Свідоцтва є останній день десятиденного строку з дня отримання реєстраційної заяви з відповідною позначкою «Перереєстрація». Нагадаємо, що раніше ці дати були прив’язані не до дати подання заяви, а до дати внесення відповідних змін до Реєстру. Це стосується і ситуацій, коли перереєстрація відбувається в разі псування (втрати) Свідоцтва, зміни місцезнаходження платника ПДВ, щоправда з єдиною відмінністю: у реєстраційній заяві проставляється позначка не «Перереєстрація», а «Перереєстрація у зв’язку з псуванням (втратою) Свідоцтва» і «Зміна місцезнаходження» відповідно.

 

Анулювання реєстрації

Як зазначено в

Законі про ПДВ і в Положенні № 79, добровільно анулювати реєстрацію платника ПДВ можна, якщо платник ПДВ до місяця подання заяви про анулювання такої реєстрації був зареєстрований платником ПДВ більше 24 календарних місяців і мав за останні 12 поточних календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій менше 300 тис. грн. без урахування ПДВ. При цьому анулювати реєстрацію можна починаючи з дня, наступного за днем, що відповідає числу та місяцю його реєстрації платником ПДВ. Наприклад, підприємець зареєструвався платником ПДВ 5 жовтня 2006 року (жовтень буде першим місяцем для відліку). Останній місяць 24 календарного періоду мине у вересні 2008 року. Це означає, що з 6 жовтня 2008 року можна подати до податкового органу заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ.

 

Нові форми додатків

У новій редакції

викладено такі додатки до Положення № 79:

— Реєстраційну заяву платника податку на додану вартість (

ф. № 1-ПДВ, додаток 1);

— Журнал обліку актів про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість (

ф. № 6-РЖ, додаток 4);

— Акт № _______ про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (

ф. № 6-ПДВ, додаток 5).

У

самій формі Свідоцтва (ф. № 2-ПДВ, додаток 2) відбулися косметичні зміни: слово «видачі» замінено словами «початку дії». Звернемо увагу, що такі зміни не вимагають обміну свідоцтв діючих платників ПДВ, та й новим платникам через економію бюджетних коштів видаватимуть свідоцтва на старих бланках з відповідним виправленням доти, доки вони не закінчаться (пункт 2 наказу № 560).

І ще один момент. Зазначена вище зміна у Свідоцтві, очевидно, має відповісти на головне запитання: з якої саме дати платник податків вважається платником ПДВ? Нагадаємо, що до внесення змін зареєстрованим платником ПДВ вважався платник податків, якого включено до Реєстру. Тепер чільну роль грає

дата початку дії Свідоцтва (хоча дату реєстрації платника ПДВ у Реєстрі в новому Свідоцтві теж зазначено). Можна припустити, що саме з цієї дати платник ПДВ тепер має право виписувати податкові накладні.

 

Інформація з Реєстру

Тепер ДПАУ на своєму сайті (www.sta.gov.ua) зобов’язується три рази на місяць (не пізніше 2, 12 і 22 числа) обновляти дані з Реєстру та надавати інформацію про осіб, позбавлених реєстрації. Раніше таке оновлення відбувалося один раз на місяць.

Наказ № 560

набув чинності 20.10.2008 р.

 

 

НБУ коригує правила гри

Постанова правління НБУ «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 11.10.2008 № 319» від 16.10.2008 р. № 328

 

У колонці попереднього номера «ВД» ми писали про те, що Нацбанк

постановою від 11.10.2008 р. № 319 (набула чинності з 13.10.2008 р.) установив деякі жорсткі обмеження з метою подолання фінансової кризи та забезпечення стабільності банківської системи.

Але, схоже, НБУ у своєму прагненні утримати стабільність перебрав міру. Підтвердженням чого є прийняття

постанови НБУ від 16.10.2008 р. № 328.

Цією постановою:

1.

Скасовано заборону на купівлю, обмін іноземної валюти з метою здійснення авансових платежів. Раніше (відповідно до постанови № 319) це кваліфікувалося як порушення правил валютного регулювання та валютного контролю із застосуванням мір відповідальності (крім оплати критичного імпорту).

2. Ще більше «розтягнуто» строки здійснення банками платежів клієнтів. Так,

перерахування коштів здійснюється банками в межах залишку коштів на рахунку клієнта в такі строки:

у межах одного відділення/філії — у день отримання платіжного документа, що надійшов протягом операційного часу банку;

у межах одного банку — до двох операційних днів;

міжбанківський переказ — до трьох операційних днів.

3. Застереження про те, що банкам дозволяється здійснення операцій з купівлі однієї іноземної валюти за іншу за умови, що обидві валюти є іноземними валютами однієї групи Класифікатора інвалют, тепер не поширюються на операції, які здійснюються для забезпечення виконання імпортних договорів.

Зазначені зміни набули чинності

з дня підписання постановиз 16 жовтня 2008 року.

 

 

Держкомзем не поширює на діяльність своїх органів Закон про перевірки

Лист Держкомзему України від 08.09.2008 р. № 14-26-2/10051

 

Виходячи з роз’яснень Держкомзему

Закон про основні засади державного нагляду (контролю) від 05.04.2007 р. № 877-V не регламентує діяльність Держкомзему та його органів.

Так, у

листі зазначено, що Держземінспекція не здійснює нагляд (контроль) за господарською діяльністю суб’єктів господарювання, а перевіряє дотримання вимог земельного законодавства всіма суб’єктами земельних відносин. При цьому Держземінспекція керується Порядком планування та проведення перевірок щодо питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженим наказом Держкомзему України від 12.12.2003 р. № 312.

 

Також зазначено, що Держкомзем здійснює контроль за дотриманням відповідних ліцензійних умов суб’єктами господарювання при проведенні робіт із землеустрою, землеоціночних робіт і земельних торгів відповідно до

Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 р. № 858-IV і Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 р. № 1775-III.

Разом з цим органи Держкомзему при проведенні перевірок ураховують вимоги

Закону № 877, зокрема:

1)

перевірки здійснюються за умови письмового повідомлення суб’єкта господарювання про проведення планової перевірки не пізніше ніж за 10 днів до дня її проведення;

2)

суб’єкти господарювання мають право не допускати перевіряючих до перевірки у разі:

— неотримання повідомлення про перевірку;

— непред’явлення перевіряючими копії направлення на перевірку;

3) під час перевірки перевіряючі зобов’язані

надавати суб’єкту господарювання консультації (на письмовий запит надається письмова консультація);

4) плани перевірок затверджуються до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25-го числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Увійдіть, щоб читати більше! Авторизовані користувачі одержують безкоштовно 5 статей на місяць