Теми статей
Обрати теми

Я сайт свій розкрутив…

Редакція ВД
Стаття

Я сайт свій розкрутив...

 

У «ВД», 2008, № 10, с. 43 ішлося про створення власного сайта. Отже, сайт створено. Тепер ваше завдання — розкрутити сайт і отримати на нього пристойний трафік, тобто відвідування. Одразу попереджаємо: просування сайта в Інтернеті — справа нелегка. Усю роботу з розкручування можна розділити на кілька етапів. Зрозуміло, усі ці етапи взаємозв’язані і можуть укладатися в одні й ті самі часові межі. Можна виділити три основних етапи: первісне приваблення відвідувачів, утримання аудиторії та подальше просування.

Отже, запасаємося терпінням і часом.

 

Розкручування через пошукові системи

Найважливіший етап у розвитку будь-якого сайта полягає в первісному привабленні на нього відвідувачів. На цьому етапі ви заявляєте на весь світ, що ваш сайт з’явився і містить масу корисної інформації. Уся робота полягає в реєстрації сайта в різних пошукових системах і каталогах.

Найважчим, але ефективним і дієвим є розкручування сайта за допомогою провідних пошукових систем. Більшість користувачів Інтернету шукають інформацію про потрібні товари та послуги, звертаючись за допомогою до провідних пошукових систем, таких як Yandex, Rambler, Google, Aport.

Ці пошукувачі дають сайту 60 %, 17 %, 15 %, 2 % відвідувачів відповідно. При цьому майже 90 % усіх користувачів задовольняються результатами видачі першої «десятки» за заданими запитами, лише 10 % користувачів ідуть на другу сторінку і менше 3 % — далі. Саме тому вам така важлива оптимізація сайта для потрапляння його до «десятки» видачі за запитом, і особливо Яндекса! Тому реєструватися в найбільш значущих пошукових системах потрібно вручну. Використовувати для цього автоматизовані сервіси не рекомендується.

 

Розкручування сайта через реєстрацію в каталогах, рейтингах, ТОПах

Каталоги відрізняються від пошукових машин тим, що інформація про ресурси вводиться вручну на відміну від автоматичних роботів пошукових машин. Пошукові машини легко одурити, людей — важко. Зазвичай каталоги ресурсів обслуговуються людьми. Реєструючись, ви заповнюєте запропоновані поля, де, дотримуючись правил, надаєте інформацію про свій сайт (назва, опис, ключові слова для пошуку, адреса, ім’я автора тощо). Далі до роботи беруться модератори каталога. Модератор — людина, яка займається реєстрацією сайтів, стежить за актуальністю інформації та працездатністю посилань. Також модератори виконують роль цензорів. Саме вони вирішують, бути чи не бути вашому сайту в каталозі. Тому

ніколи не передавайте їм помилкову інформацію! До речі, багато які каталоги мають свої власні вимоги до ресурсів, що реєструються. Деякі не приймають сайтів, які розташовані на безоплатних серверах чи містять інформацію еротичного характеру. Але таких суворих каталогів небагато, і ви з легкістю зможете зареєструватися у величезній кількості їх менш вимогливих колег.

Реєстрація в каталогах дає відчутний ефект, тільки потрібно брати кількістю.

Уявіть, що на ваш сайт посилається 1500 каталогів. Якщо за добу 1 % відвідувачів перейдуть на ваш сайт, то це вже 15 чоловік, а значить, цільова аудиторія!

Прописатися у величезній кількості каталогів і пошукових машин нам допомагають спеціальні програми та служби онлайну. Є такі сайти, які зовсім безоплатно нададуть вам можливість швидкої реєстрації. Зазвичай усе відбувається досить швидко: менше години за хорошої продуктивності. Усі інструкції з використання таких служб можна знайти безпосередньо на їх серверах. Різні комп’ютерні програми-реєстратори також зручні при реєстрації. Принцип їх дії вельми простий і невигадливий. В основному все зводиться до копіювання даних з буфера обміну до полів форм веб-сайтів.

Правильний вибір каталога може дати вам великий відсоток саме цільового трафіку, особливо якщо ваш бізнес прив’язаний до певного регіону чи міста. Тому в деяких випадках має сенс розмістити на сторінках свого сайта банер того чи іншого каталога або рейтингу, оскільки деякі з них прив’язують місцеположення вашого сайта до кількості переходів від вас до каталога.

У ТОПах місцерозташування здебільшого залежить від популярності вашого сайта і безпосередньо прив’язується до кількості відвідувачів. Тобто кожний візит відвідувача фіксується лічильником рейтингу чи ТОПа, що відповідно підвищує ваші позиції.

 

Розкручування за допомогою контекстної реклами та систем САР (система активної реклами)

Тут немає нічого незрозумілого. Ви сплачуєте за покази чи кліки, і у визначеному місці, відведеному під рекламу, на сторінці видачі результатів за запитом буде показано ваше оголошення. І про те, що це рекламний показ, буде зазначено поряд із посиланням на ваш сайт. Майже те саме із системами САР. Ви сплачуєте системі, а вона, у свою чергу, своїм користувачам за те, що ваш сайт дивитимуться. В обох випадках слід мати на увазі, що будь-яка платна рекламна кампанія закінчується, коли закінчуються гроші, і ваш сайт знову повертається на позиції, на яких він перебував до рекламної кампанії. Однак практичний досвід показує, що це приносить свої плоди, і якщо ваш сайт цікавий відвідувачу, він його запам’ятає і повернеться, незалежно від місцерозташування сайта на цей момент. Цей метод розумно використовувати не як засіб розкручування, а як доповнення до основних методів розкручування сайта.

 

Роль банерних рекламних мереж у розкручуванні ресурсу

Розкручування сайта в банерній рекламній мережі — це один з інструментів для розміщення реклами в Інтернеті, розрахований в основному на веб-майстрів, рекламних менеджерів і корпоративні веб-сайти, а також власників приватних сайтів, зацікавлених у припливі відвідувачів на їх ресурс. Якщо вирішите використовувати банерні мережі в розкручуванні сайта,

особливу увагу приділіть зовнішньому вигляду банера. Якщо ви не професіонал у створенні банерів, то краще замовити його у фахівця.

Банер має виглядати професійно. Це не простий текст, за яким можна заховати будь-який сайт. За поганим (непрофесійно виконаним) банером користувачі ніколи не шукатимуть хорошого сайта. Банер має бути привабливим, яскравим. Але тут обов’язкове відчуття міри. Уникайте банера «ні про що». Наприклад, банер, на якому зображено тільки красиво намальований офіс (без адрес, телефонів тощо). Відсутність конкретики банера призводить до нульової активності відвідувачів.

 

Дошки оголошень, форуми

Приваблюючи відвідувачів на сайт, можна скористатися послугами численних віртуальних дошок оголошень чи просто форумів.

Дошки оголошень безплатні, їх багато, оголошення зберігається довго, індексується пошуковою системою, яка підвищує вірогідність знаходження вашого сайта через запит у пошуковій системі. При цьому інформацію про ваш ресурс важливо надати грамотно, інакше результат буде зворотним.

Не публікуйте ваше оголошення багато разів, це може викликати роздратування з боку

інших мешканців мережі. Засмічення форумів, чатів, гостьових книг одноманітною інформацією називається на мережному жаргоні «флуд». Не займайтеся цим. Навіть заманивши відвідувачів таким чином, ви не доб’єтеся від них уваги і тим паче зацікавленості вашою інформацією. Правильнішим підходом буде розміщення оголошень у кількох форумах, ніж розміщення кількох однакових оголошень в одному.

 

Платні сервіси з розкручування сайтів

Платні послуги з розкручування сайтів в Інтернеті зараз пропонують дуже багато сайтів і сервісів, у тому числі автоматизованих.

Що важливо при виборі таких послуг?

Якщо ви вирішили скористатися цими послугами із просування вашого сайта, краще це робити на серйозних, перевірених часом сервісах. Нові сервіси, хоча звичайно не всі, пропонують розкручування, оптимізацію, просування сайта, підняття ТІЦ (тематичний індекс цитування — міра авторитету сайта для каталога Yandex) за низькими цінами. Швидше за все вас спробують розкрутити «чорними» методами (про «чорні» методи розкручування читайте трохи нижче).

Що ми можемо отримати при цьому? З досить високою вірогідністю можна припустити, що після такого «розкручування» ваш сайт викинуть з результатів видачі за ключовими запитами чи просто заборонять до індексації, обнулять ТІЦ, а щоб відновити все це, доведеться витратити безліч часу, нервів і сил. Та й гроші, витрачені на таке «розкручування», можна сміливо вважати втраченими. Тому має сенс придивитися уважніше до вибраного вами сервісу,

провести елементарну перевірку: чи давно він існує, яке значення ТІЦ та PR (ранг сторінки, що використовується і розраховується Google) має сам, які саме послуги пропонуються. Не зайвим буде звернутися за консультацією до служби підтримки, адже швидкість і змістовність відповіді багато про що говорить.

 

«Чорні» методи розкручування

До таких методів належать клоакінг і дорвей.

Клоакінг

— технологія, у результаті якої людині видається одна сторінка, а роботу пошукувача — інша. Модератори пошукувачів (люди) при виявленні клоакінгу (у тому числі й за «стукотом» конкурентів) звичайно відправляють такі сторінки (чи навіть цілі сайти) до бану.

Бан сайта

це заборона для індексації та ранжирування сайта пошуковими системами. Простіше кажучи, це часткове чи повне ігнорування, потрапляння сайта до чорного списку. Веде до виключення сайта з видачі пошукових систем. Відновлення сайта після бана — часто нелегка довготривала операція. Тому краще запобігти такій ситуації, ніж потім її виправляти.

Дорвей

— сторінка-пастка, основне значення якої полягає у відловлюванні відвідувачів пошукових систем. Такий трафік звичайно переправляється на головний сайт замовника чи власника дорвея шляхом редиректу. Або відвідувача просять самостійно натискувати на посилання переходу на цільовий сайт. Також карається баном.

Є ще

СПАМ. Це метод приваблення аудиторії за рахунок масової непрошеної розсилки поштових повідомлень рекламного характеру. Це легкий шлях, але дуже грубий метод. Вас не «забанять», але результат використання СПАМу може бути вельми плачевним: велика вірогідність позбавитися поштової скриньки, нажити ворогів і навіть вислухати грубі слова від свого провайдера. Можна навіть і позбавитися провайдера.

Зрозуміло, що цими методами в жодному випадку не можна користуватися і ні за що не «вестися» на солодкі обіцянки Інтернет-«умільців».

 

Висновки

Більшість новачків вважають, що цілком достатньо просто створити сайт і зареєструвати його в основних пошукових системах і рейтингах. При такому підході можна сміливо сказати, що єдиними відвідувачами будете ви самі та кілька друзів, запрошених помилуватися вашим творінням. Та ще модератори каталогів, в яких зареєстровано ваш сайт, іноді перевірятимуть, чи живий він ще?

Потрібно не просто створити сайт, а й вивести його хоча б до ТОП 20 за своїм запитом, і навіть після цього дуже нелегким завданням є цей сайт там утримати.

Важливо розуміти, що процес розвитку та утримання сайта на позиціях, які він займає, — це процес нескінченний. Інтернет стрімко розвивається, змінюються алгоритми роботи пошукових систем, щодня з’являються конкуренти. Тому із сайтом необхідно працювати постійно, не припиняючи цього процесу ні на день.

На завершення нашої розмови хочеться навести цитату з давньої промови засновника компанії Майкрософт, яка на Заході актуальна вже досить давно: «До 2005 року залишаться два види компаній: ті, що вийшли в Інтернет і ті, що вийшли з бізнесу».

 

Матеріал підготувала Олександра Слюсаренко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі