Теми статей
Обрати теми

На замітку

Редакція ВД
Новини

На замітку

 

Терміни подання скарг платників податків на рішення органів ДПС: важливі нюанси від ДПАУ

Оглядовий лист ДПАУ від 09.07.2009 р. № 14314/7/25-0017

 

У цьому

оглядовому листі ДПАУ розглянула питання застосування апеляційної (у тому числі адміністративної) процедури оскарження рішень органів ДПС. Так, у листі, зокрема, розглянуто такі питання:

1.

Повторну скаргу на рішення органу ДПС платник податків має право направити до органу ДПС вищого рівня протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання рішення органу ДПС, прийнятого щодо розгляду первинної скарги, а не за днем отримання податкового повідомлення-рішення на залишену без змін суму податкового зобов'язання, яка оскаржувалася в первинній скарзі.

2. Відповідно до

пункту 6.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III донарахована унаслідок адміністративного оскарження сума податкового зобов'язання, визначена в окремому податковому повідомленні-рішенні, може бути оскаржена протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання такого окремого повідомлення-рішення.

3.

Якщо останній день строків для оскарження рішень органів ДПС припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків уважається перший наступний робочий день.

4. Якщо платник податків подає скаргу з використанням послуг

служби кур'єрської доставки, датою подання (передання) скарги платником податків необхідно вважати дату відповідно до відбитка штемпеля, зазначену на квитанції (документі) про прийняття (передання) скарги платника податків.

Усі раніше надані податкові роз'яснення (крім узагальнюючих податкових роз'яснень) щодо розглянутих у

листі питань утрачають чинність.

 

Унесено зміни до Інструкції зі сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища

Наказ Мінприроди України, ДПАУ «Про затвердження Змін до Інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища» від 22.06.2009 р. № 327/322

 

Цим

наказом установлено, що проіндексовані нормативи збору визначаються у гривнах з копійками (з округленням до двох десяткових знаків).

Платник збору, який

не планує здійснювати викиди, скиди забруднюючих речовин з початку звітного року, повинен подати до відповідного органу ДПС заяву про відсутність у нього у звітному році об'єкта обчислення екозбору. В іншому разі платник зобов'язаний щоквартально подавати податкові розрахунки екозбору.

 

Оподаткування роялті

Лист ДПАУ від 06.07.2009 р. № 6381/6/16-1515-10, № 14038/7/16-1517-10

 

У

листах ДПАУ від 05.09.2005 р. № 17622/7/15-1117, від 16.08.2006 р. № 15426/7/15-0317 було роз'яснено поняття роялті і зазначено, зокрема, що у разі якщо покупець придбаває права на використання об'єкта інтелектуальної власності без отримання права власності на нього, то винагорода (платежі) за таке використання не обкладається ПДВ на підставі підпункту 3.2.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР. При цьому в особи, яка передає об'єкт права в користування і одержує компенсацію за таку операцію, відсутнє право на податковий кредит зі сплаченого (нарахованого) ПДВ.

Ураховуючи, що норми податкового законодавства з цього питання не

змінилися, ДПАУ рекомендує керуватися зазначеними вище листами.

 

Заходи Кабміну щодо наповнення бюджету

Розпорядження КМУ «Про додаткові заходи щодо мобілізації доходів бюджету у другому півріччі 2009 року» від 17.07.2009 р. № 837-р

 

Кабмін розпорядився, зокрема, створити в місцевих державних адміністраціях

спеціальні комісії з питань погашення податкового боргу із застосуванням практики заслуховування керівників підприємств-боржників.

ДПАУ повинна

:

провести інвентаризацію податкового боргу, зокрема в розрізі територій, великих підприємств-боржників, періодів виникнення, динаміки стягнення, міри безнадійності;

— забезпечити

щомісячне оприлюднення переліку суб'єктів господарювання, що мають податковий борг станом на кінець останнього звітного періоду;

— довести до місцевих ДПІ

щомісячний норматив скорочення податкового боргу в розмірі не менше 10 % його загальної суми залежно від результатів інвентаризації та обсягів податкового боргу, який утворився станом на 01.07.2009 р.;

— підсилити роботу щодо забезпечення надходження коштів до бюджету, зокрема справляння податків, зборів (обов'язкових платежів)

шляхом застосування процедури відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкротом;

поширити практику звернення до суду щодо визнання на підставах і в порядку, передбаченому законодавством, недійсними договорів, укладених суб'єктами господарювання, що мають податковий борг.

 

До Фонду «нещасного випадку» тепер можна подавати звітність в електронній формі

Постанова правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України «Про затвердження Порядку подання електронних звітів до робочих органів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України» від 26 лютого 2009 року № 16

 

Фонд «нещасного випадку» затвердив

Порядок, згідно з яким бажаючі можуть подавати звітність до Фонду в електронній формі.

Слід урахувати, що подання звітності в електронній формі —

право, а не обов'язок платника страхових внесків, а отже, електронні звіти надаються за бажанням страхувальників.

У разі якщо страхувальник подає звітність в електронній формі, він має право не подавати звіти на паперових носіях.

Згідно з цим

Порядком у схему подання електронної звітності введено посередників — оператора електронної звітності та Центр обробки електронних звітів (далі — ЦОЕЗ).

Оператор — юридична особа, яка на договірних засадах надає послуги з обміну електронними документами між страхувальником, ЦОЕЗ та акредитованими центрами сертифікації ключів.

ЦОЕЗ — структурний підрозділ виконавчої дирекції Фонду «нещасного випадку», який виконує функції інформаційно-технічного адміністратора архіву електронних документів у системі електронної звітності.

Схема надання електронної звітності така.

Страхувальник надає електронний звіт оператору, який приймає і відправляє його в ЦОЕЗ. У свою чергу, ЦОЕЗ передає звіт до Фонду «нещасного випадку», на обліку в якому перебуває страхувальник. Після камеральної перевірки звіту Фонд приймає рішення про прийом (неприйом) такого електронного звіту.

Про стадії проходження електронного звіту інформують електронні квитанції:

1)

перша квитанція (квитанція про відправлення електронного звіту) інформує страхувальника про те, що електронний звіт відправлений (не відправлений). Її формує оператор і надсилає страхувальнику протягом двох годин з моменту відправки звіту страхувальником. Вона підтверджує факт, дату і час відправки (невідправки) електронного звіту від страхувальника;

2)

друга квитанція (квитанція про отримання електронного звіту) інформує оператора про отримання електронного звіту ЦОЕЗ і надання його Фонду. Цю квитанцію формує ЦОЕЗ і надсилає на адресу оператора протягом двох годин з моменту отримання електронного звіту. Вона підтверджує факт, дату і час отримання електронного звіту ЦОЕЗ та надання його Фонду;

3)

третя квитанція (квитанція про прийняття (неприйняття) електронного звіту) інформує страхувальника про прийняття (неприйняття) звіту відповідним робочим органом Фонду. Вона надсилається страхувальнику після проведення камеральної перевірки робочим органом Фонду протягом п'яти робочих днів з моменту отримання електронного звіту ЦОЕЗ від оператора. Квитанція підтверджує факт, дату і час доставки та прийняття (неприйняття) звіту Фондом.

Якщо ж Фондом виявлено помилки у змісті звіту, то в такому разі страхувальник отримає від ЦОЕЗ через оператора третю квитанцію про неприйняття електронного звіту з повідомленням та пропозицією самостійно виправити виявлені помилки і повторно надіслати новий звіт до Фонду.

Електронний звіт вважається поданим, якщо страхувальник отримав від ЦОЕЗ через оператора третю квитанцію.

 

З 01.01.2010 р. вводиться єдина 5-відсоткова орендна ставка для суб'єктів, що займаються побутовим обслуговуванням населення

Постанова КМУ «Про внесення змін у додаток 2 до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна» від 17.07.2009 р. № 762

 

З 01.01.2010 р. встановлюється єдина 5-відсоткова орендна ставка за використання нерухомого держмайна для суб'єктів господарювання, що здійснюють побутове обслуговування населення, у тому числі для фотоательє, хімчисток, перукарень, лазень і пралень загального користування, майстерень з ремонту електропобутових товарів, одягу, взуття, годинників. На сьогодні для зазначених суб'єктів розмір орендних ставок за використання державної нерухомості становить від 2 до 7 %.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі