Теми статей
Обрати теми

На замітку. Індексуємо липневу зарплату

Редакція ВД
Новини

На замітку

 

Гральний бізнес в Україні тепер під забороною

Закон України «Про заборону грального бізнесу в Україні» від 15.05.2009 р. № 1334-VI

 

В Україні

введено заборону на гральний бізнес та участь в азартних іграх до прийняття спеціального законодавства, що передбачає ведення грального бізнесу в спеціальних зонах.

До суб’єктів господарювання, які організовуватимуть і проводитимуть азартні ігри всупереч забороні, в судовому порядку

застосовуватимуться фінсанкції у вигляді штрафу в розмірі 8000 мінімальних зарплат з конфіскацією грального обладнання, а прибуток (дохід) від гри — вилучатися до держбюджету. Податківцям наказано подавати позови до суду.

З дня набуття чинності цим

Законом видача ліцензій на здійснення діяльності з організації та проведення азартних ігор припиняється, а вже видані ліцензії скасовуються.

У

Законі також зазначено, яка діяльність не належить до азартних ігор (грального бізнесу) та відповідно залишається дозволеною. Це, зокрема:

гра в більярд, гра в кеглі (боулінг) та інші ігри, які проводяться без одержання гравцем призу (виграшу);

гра на гральних автоматах типу «кран-машина» (двокоординатні автомати), де як виграш (приз) гравець отримує виключно матеріальну річ (іграшки, цукерки тощо);

розіграші на безоплатній основі з рекламуванням (популяризацією) окремого товару, послуги, торгової марки, знаків для товарів і послуг, найменування або напрямів діяльності суб’єктів господарювання, комерційної програми, з видачею виграшів у грошовій або майновій формі;

організація і проведення творчих конкурсів, спортивних змагань тощо, незалежно від того, передбачається чи не передбачається їх умовами грошовий або майновий виграш.

 

Посилена відповідальність за крадіжку чужого майна

Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за викрадення чужого майна» від 04.06.2009 р. № 1449-VI

 

Верховна Рада прийняла Закон, яким установлено, що дрібна крадіжка чужого майна тягне за собою накладення штрафу від 170 до 510 грн. (раніше — від 51 до 255 грн.) або виправні роботи до 1 місяця, або адміністративний арешт від 5 до 10 діб. Повторне порушення протягом року карається штрафом від 510 до 850 грн. або виправними роботами від 1 до 2 місяців, або адміністративним арештом від 10 до 15 діб (

стаття 51 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X). При цьому дрібною вважається крадіжка на суму не більше 0,2 нмдг (цього року — 60,5 грн.; до цього було 907,5 грн.).

Крім того,

збільшено розмір штрафу за таємне викрадення чужого майна, передбачений частиною 1 статті 185 Кримінального кодексу України від 05.04. 2001 р. № 2341-III. Якщо раніше сума штрафу становила до 850 грн., то зараз — від 850 до 1700 грн.

 

Нюанси застосування фінсанкцій за несвоєчасне подання декларацій та недоплату податків, а також за недоплату податків у великих розмірах

Лист ДПАУ від 13.05.2009 р. № 9842/7/23-4017/227

 

У цьому

листі ДПАУ роз’яснила окремі «штрафні» норми Закону № 2181.

Так, згідно з

підпунктом 17.1.1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III, якщо платник податків не подає податкову декларацію у встановлені строки, до нього застосовується штраф у розмірі 10 нмдг (170 грн.). При цьому податковий орган згідно з підпунктом 4.2.2 «а» зазначеного Закону самостійно визначає суму податкових зобов’язань такого платника з додатковим застосуванням санкції відповідно до підпункту 17.1.2 цього Закону.

Згідно з

підпунктом 17.1.2 Закону № 2181 до порушника застосовуються штрафні санкції в розмірі 10 % від суми нарахованого податкового зобов’язання за кожний повний або неповний місяць затримки подання декларації, але не більше 50 % від загальної суми нарахованого податкового зобов’язання і не менше 170 грн. При цьому по кожній неподаній декларації (якщо декларації послідовно не подавалися протягом декількох звітних періодів) період затримки і мінімальне та максимальне обмеження ДПАУ розраховує окремо.

Якщо штраф накладається не через неподання декларації, а за результатами перевірки, коли податковий орган виявив суму

заниження податкових зобов’язань (недоплати), до платника податків застосовується штраф у розмірі 10 % від суми недоплати (заниження) податкових зобов’язань за кожний податковий період недоплати (підпункт 17.1.3 Закону № 2181), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, і закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання платником податків податкового повідомлення від податкового органу. При цьому сума нарахованих санкцій має бути не менше 170 грн. і не більше 50 % суми недоплати. Ці обмеження, на відміну від попереднього випадку, застосовуються до підсумкової суми штрафу за всіма виявленими недоплатами.

ДПАУ підкреслює, що переплати з інших податкових періодів не враховуються при розрахунку штрафу і наводить приклад його розрахунку.

Крім того, ДПАУ розповіла про застосування фінсанкцій

за недоплату податку у великих розмірах.

На підставі

підпункту 17.1.6 Закону № 2181 фінсанкції застосовуються, зокрема, якщо за результатами перевірки платник податків задекларував занижені об’єкти оподаткування, що, у свою чергу, призвело до заниження податкового зобов’язання з конкретного податку і донарахування у зв’язку з цим (з урахуванням недоплат в одних періодах і завищення в інших періодах) такого податкового зобов’язання у великих розмірах.

За згадане порушення платник податків

додатково до штрафів, визначених пунктом 17.1 Закону № 2181 (за наявності підстав для їх накладення), сплачує штраф у розмірі 50 % від суми недоплати, але не менше 1700 грн. (100 нмдг), незалежно від кількості минулих податкових періодів.

Як зазначає ДПАУ, заниженням податкового зобов’язання у великих розмірах є сума недоплати, яка в 3000 і більше разів перевищує встановлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян (

частина 2 статті 212 Кримінального кодексу України). При цьому згідно зі статтею 22 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 р. № 889-IV для норм адміністративного законодавства в частині кваліфікації правопорушень сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні ПСП .

Відповідно

у 2009 році під великим розміром заниження податкового зобов’язання розуміється сума 907,5 тис. грн. (302,50 х 3000).

Разом з цим ДПАУ зазначає,

що штраф за підпунктом 17.1.6 Закону № 2181 не застосовується:

— якщо податкове зобов’язання визначене податковим органом унаслідок неподання податкової декларації;

— або якщо податковий орган при декларуванні платником податків об’єкта оподаткування в належному розмірі встановлює заниження податкового зобов’язання у зв’язку із застосуванням інших, ніж визначені законодавством, ставок оподаткування, порушенням порядку формування податкового кредиту з ПДВ тощо.

 

ДПАУ роз’яснює деякі моменти щодо збору на хмелярство

Лист ДПАУ від 05.06.2009 р. № 11931/7/21-0117

 

У

листі розглянуто основні питання, пов’язані зі сплатою хмелезбору.

Зокрема, ДПАУ нагадала, що

порядок оподаткування хмелезбором при реалізації алкогольних напоїв та пива на умовах договору комісії залежить від того, на чий рахунок надходить виручка від реалізації:

— якщо виручка надходить на рахунок

комісіонера, то комісіонер повинен нарахувати і сплатити хмелезбір, а також подати звіт до податкового органу;

— якщо виручка надходить на рахунок

комітента, то вже комітент (крім виробників алкогольних напоїв, що реалізують продукцію підприємствам оптової або роздрібної торгівлі) нараховує суму збору, подає звіт і сплачує суму збору до бюджету.

Крім того, ДПАУ уточнила деякі моменти стосовно відповідальності за несплату хмелезбору. Так, у

листі зазначено, що платники хмелезбору несуть відповідальність, зокрема за:

несвоєчасну сплату збору у вигляді штрафів згідно з підпунктом 17.1.7 Закону № 2181, а також пені, що нараховується в порядку, встановленому статтею 16 Закону № 2181;

неподання (несвоєчасне подання) звіту про суму нарахованого збору у вигляді штрафу згідно з підпунктом 17.1.1 Закону № 2181 у розмірі 170 грн. за кожне таке неподання або її затримку.

Листи ДПАУ від 19.03.2008 р. № 5359/7/21-0117

, від 23.04.2008 р. № 8566/7/21-0217, від 18.09.2006 р. № 10428/6/21-0115 втратили чинність.

 

Переобладнані автобуси дозволено використовувати для пасажирських перевезень

Постанова КМУ «Деякі питання допуску автобусів до експлуатації» від 21.05.2009 р. № 524

 

Нагадаємо, що

постановою від 27.02.2008 р. № 125 («ВД», 2008, № 7, с. 4) Кабмін:

заборонив реєстрацію переобладнаних автобусів з 01.04.2008 р. (за винятком перереєстрації автобусів, які раніше вже були зареєстровані);

— дозволив надавати послуги з перевезення пасажирів на автобусах, переобладнаних з вантажних автомобілів, до 01.01.2012 р. Тобто передбачалося, що з

01.01.2012 р. (а в частині міжміських перевезень — з 01.01.2010 р.) перевезення пасажирів на переобладнаних автобусах буде заборонено.

Тепер під тиском підприємців Кабмін

пом’якшив своє рішення і вирішив при виконанні певних умов використання для перевезення пасажирів автобусів, переобладнаних з транспортних засобів іншого призначення і після настання зазначених вище дат (01.01.2010 р. і 01.01.2012 р.).

Згідно зі змінами, унесеними до

пункту 32 Правил надання послуг пасажирського автотранспорту, затверджених постановою КМУ від 18.02.97 р. № 176, з 01.01.2012 р. (у частині міжміських перевезень — з 01.01.2010 р.) для допуску переобладнаних автобусів на маршрути перевізник повинен мати протоколи випробувань таких автобусів на відповідність вимогам Європейської економічної комісії, видані акредитованими випробувальними лабораторіями.

Зазначені обмеження

не стосуються переобладнаних автобусів , що здійснюють перевезення пасажирів на міських і приміських маршрутах згідно з договорами, укладеними до 01.05.2009 р.

Тарифи на послуги з випробування переобладнаних автобусів, а також граничний строк надання зазначених послуг залежно від обсягу випробувань має затвердити

Мінтранс.

 

Травневий індекс — 100,5 %. Індексуємо липневу зарплату

(Повідомлення Державного комітету статистики України // «Урядовий кур’єр» від 10.06.2009 р. № 101).

 

Згідно з повідомленням Держкомстату України загальний індекс споживчих цін (індекс інфляції)

в травні склав 100,5 %. З урахуванням цієї обставини наведемо в таблиці індекси, які необхідно використовувати для індексації липневої заробітної плати найманих працівників підприємця у 2009 році.

Алгоритм наших дій такий: дивимося, за який місяць працівнику востаннє підвищувалася заробітна плата (при цьому сума підвищення була більше суми індексації) або в якому місяці працівника було прийнято на роботу, якщо з моменту прийняття на роботу його заробітна плата не підвищувалася; беремо з наведеної нижче таблиці індекс для відповідного місяця та індексуємо на нього заробітну плату за

липень 2009 року (у межах прожиткового мінімуму — в липні 669* грн.). Детальніше про те, як провести індексацію, див. «ВД», 2008, № 24, с. 8.

* На розгляді ВР України знаходиться законопроект, яким передбачено підвищення з липня 2009 року прожиткового мінімуму і мінімальної заробітної плати. На час підготовки номера цей законопроект не було прийнято. Проте в разі його прийняття ми наведемо в наступному номері уточнені дані.

 

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

Не підвищувалася з лютого 2003 року

123,3

2003 рік

Березень

120,8

Квітень

119,3

Травень

119,3

Червень

119,1

Липень

119,3

Серпень

123,1

Вересень

121,8

Жовтень

118,9

Листопад

114,8

Грудень

111,7

2004 рік

Січень

108,7

Лютий

107,9

Березень

107,1

Квітень

105,6

Травень

104,2

Червень

102,8

Липень

102,8

Серпень

103,0

Вересень

100,4

Жовтень

96,1

Листопад

93,0

Грудень

88,5

2005 рік

Січень

85,3

Лютий

83,5

Березень

80,6

Квітень

79,4

Травень

78,3

Червень

77,3

Липень

76,7

Серпень

76,7

Вересень

76,0

Жовтень

74,5

Листопад

72,4

Грудень

70,9

2006 рік

Січень

68,9

Лютий

65,9

Березень

66,4

Квітень

67,0

Травень

66,2

Червень

66,0

Липень

64,6

Серпень

64,6

Вересень

61,4

Жовтень

57,3

Листопад

54,5

Грудень

53,1

2007 рік

Січень

52,4

Лютий

51,4

Березень

51,1

Квітень

51,1

Травень

50,2

Червень

47,0

Липень

45,0

Серпень

44,1

Вересень

41,0

Жовтень

37,1

Листопад

34,1

Грудень

31,4

2008 рік

Січень

27,6

Лютий

24,3

Березень

19,7

Квітень

16,1

Травень

14,7

Червень

13,7

Липень

14,3

Серпень

14,4

Вересень

13,2

Жовтень

11,3

Листопад

9,6

Грудень

7,4

2009 рік

Січень

4,4

Лютий

2,8

Березень

1,4

Квітень

Не індексується

Травень

Не індексується

Червень

Не індексується

Липень

Не індексується

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі