Теми статей
Обрати теми

Поштова скринька. Реалізація підприємцем-єдиноподатником сувенірної продукції

Редакція ВД
Відповідь на запитання

Реалізація підприємцем-єдиноподатником сувенірної продукції

 

ЗАПИТАННЯ. Основний вид діяльності підприємця на єдиному податку, зазначений у Свідоцтві, — це торгівля нерухомістю. Водночас підприємець планує зайнятися реалізацією прапорців з різними логотипами, символікою партій, картографічним зображенням країн тощо (сувенірною продукцією).

Можна торгувати такою продукцією на єдиному податку чи потрібно буде перейти на загальну систему? Чи потрібно зазначати такий вид діяльності у Свідоцтві та як це зробити? Чи існують якісь особливості в разі торгівлі такою сувенірною продукцією?

 

ВІДПОВІДЬ. Насамперед зауважимо, що торгівля прапорцями з різноманітними зображеннями, іншою сувенірною продукцією не належить до виду діяльності, який заборонено провадити єдиноподатникам.

Водночас особливі вимоги можуть висуватися до того, що буде зображено на прапорцях. По-перше, якщо зображення належатимуть до місцевої символіки, то при використанні її для комерційних цілей необхідно сплачувати збір за право використання місцевої символіки.

Згідно зі статтею 12 Декрету № 56-93 дозвіл на використання місцевої символіки (герба міста чи іншого населеного пункту, назви чи зображення архітектурних, історичних пам’яток) видається відповідними органами місцевого самоврядування.

Граничний розмір збору за право використання місцевої символіки з громадян, які провадять підприємницьку діяльність, не повинен перевищувати 85 грн. (5 нмдг).

Порядок справляння збору встановлюється місцевими органами влади.

По-друге, право тиражувати більшість відомих логотипів, у тому числі відомих партій та організацій, належить певним суб’єктам, і несанкціоноване їх використання може розглядатися як порушення чиїхось авторських прав.

Далі звернемо увагу на деякі норми законодавства щодо зображень державної символіки України. Так, відповідно до статті 10 Закону про авторське право державні символи України, державні винагороди; символи та знаки органів державної влади, Збройних Сил України та інших військових формувань; символіка територіальних громад; символи і знаки підприємств, установ та організацій не є об’єктом авторського права.

До того ж згідно зі

статтею 8 Закону про рекламу в рекламі забороняється використовувати чи імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав і міжнародних організацій, а також офіційні назви органів державної влади України, органів місцевого самоврядування, крім випадків, передбачених законами України у сфері інтелектуальної власності.

Таким чином, явних заборон на розповсюдження сувенірної продукції із зображенням державної та місцевої символіки не існує (крім її використання для рекламних цілей).

Щодо присутності такого виду діяльності у Свідоцтві, то це обов’язковий момент, інакше дохід від реалізації прапорців розцінюватиметься як не пов’язаний з перебуванням на єдиному податку та обкладатися податком з доходів за ставкою 15 %.

Для того щоб внести вид діяльності, якого бракує, до Свідоцтва, підприємцю потрібно подати відповідну заяву за 15 днів до початку найближчого кварталу. Якщо у Свідоцтві буде зазначено два різні види діяльності, то він сплачуватиме єдиний податок за більшою ставкою.


Документи консультації

Закон про авторське право

— Закон України «Про авторське право та суміжні права» від 23.12.93 р. № 3792-XII.

Закон про рекламу

— Закон України «Про рекламу» від 03.07.96 р. № 270/96-ВР.

Декрет № 56-93 — Декрет КМУ «Про місцеві податки та збори» від 20.05.93 р. № 56-93.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі