Теми статей
Обрати теми

Правила оренди приміщення

Редакція ВД
Стаття

Правила оренди приміщення

 

Сьогодні складно та й дуже дорого побудувати (у прямому розумінні цього слова) власне виробництво. Тому розглянемо варіант розміщення виробництва в орендованому приміщенні.

Поняття «виробництво» у цьому випадку умовне, тобто наша мета — розібратися, в яких будівлях можна розмістити об’єкт, що належить до виробничої сфери, і що для цього необхідно зробити тому, хто має власне діло.

 

Будівлі, в яких можна розмістити об’єкти господарювання, умовно поділимо на два види —

житлові та нежитлові.

У житлових будівлях можуть розміщуватися лише об’єкти невиробничої сфери. Тому

правило перше: наше виробництво можливо розмістити виключно в нежитлових будівлях.

 

Як не потрапити в халепу з приміщенням

Насамперед приміщення повинно підходити за площею та плануванням. При виборі приміщення також необхідно пам’ятати про технічні умови підключення зовнішніх комунікацій, таких як системи електро-, водо-, тепло- та холодопостачання, вентиляція та кондиціонування, телефонні та інтернет-лінії, захисні системи тощо, словом, усього того, що необхідне для функціонування нашого виробництва. Далі слід вирішити, чи потрібний внутрішній службовий вхід з можливістю під’їзду вантажних машин, чи потрібні складські та інші підсобні приміщення і чим їх (приміщення) має бути оснащено та багато-багато іншого. А відповісти самостійно на всі ці запитання та врахувати всі виробничі нюанси, досконально не знаючи матеріально-технічної і правової бази, практично нереально.

Тому, якщо ви, як вам здається, знайшли відповідне приміщення, то, перш ніж укладати договір оренди з власником приміщення, це приміщення необхідно обстежити.

Правило друге

: перш ніж укладати договір оренди та вкладати гроші в ремонт і реконструкцію, проводимо попередню експертну оцінку приміщення та, якщо потрібно, прилеглих територій.

 

Попередня експертиза

Мета попередньої експертизи приміщення —

визначити (за допомогою фахівців), чи підходить це приміщення для організації конкретного виробництва.

«Порадитися» необхідно з фахівцями санітарно-епідеміологічної служби та пожежниками (ГУ МНС).

Схема проведення попередньої експертизи (на прикладі СЕС) виглядає так.

Подаємо заяву до міської СЕС з проханням надати попередній висновок щодо можливості цільового використання приміщення.

До заяви додається пояснювальна записка, в якій детально та точно зазначається, які саме види робіт провадитимуться у приміщенні, що обстежується. Далі ви укладаєте договір з санітарною службою, фахівець виїжджає на місце, проводить необхідні дослідження та виносить рішення. Якщо фахівці СЕС вважають, що ваше підприємство неможливо розмістити у приміщенні, що обстежується, ви отримуєте письмову та мотивовану відмову і продовжуєте пошук приміщення. Якщо СЕС дає добро, запрошуємо фахівців служби пожежного нагляду для проведення попередньої експертизи цього приміщення. Схема приблизно така сама.

Якщо ні СЕС, ні пожежники не заперечують, то можна сміливо укладати з власником приміщення договір оренди. Далі ваш шлях веде до міського управління містобудування, архітектури та земельних відносин. Але раніше сформулюємо

третє правило оренди приміщення: попередня експертиза приміщення заощадить вам час і гроші.

Попередню консультацію можна отримати, скориставшись допомогою представників державних наглядових органів (СЕС і ГУ МНС) або запросивши незалежного експерта, який має ліцензію на проведення такого виду робіт.

 

Реконструкція та розробка робочого проекту

Реконструкція приміщень проводиться, якщо, по-перше, змінюється функціональне призначення приміщень і, по-друге, приміщення потребує перепланування, додаткових прибудов тощо.

Навряд чи знайдеться таке приміщення, яке раніше використовувалося під таке ж виробництво і при цьому не вимагає ремонту. Тому реконструкція орендованого приміщення — найпоширеніший варіант, тому ми й прямуємо до Управління містобудування та архітектури, де й отримуємо архітектурно-планувальне завдання на розробку робочого проекту реконструкції. Отримавши завдання, укладаємо з організацією-ліцензіатом договір на розробку робочого проекту (далі називатимемо цю організацію Проектант).

А ось і

четверте правило: обирайте «профільного» Проектанта, тобто організацію, яка не лише має ліцензію на проведення такого виду робіт, а й спеціалізується на проектуванні конкретного виробництва.

Робочий проект необхідно погоджувати з санітарною службою, органами пожежного нагляду (ось де потрібна попередня експертиза!) і службою експлуатації інженерних мереж. Кожна служба вже на стадії розробки робочого проекту вносить свої побажання, які необхідно врахувати.

Остаточна експертиза робочого проекту проводиться у відділі експертизи Головного управління містобудування, архітектури та земельних відносин (в окремих випадках робочий проект додатково проходить ще й державну експертизу).

 

Екологічні нюанси

У складі робочого проекту виробництва обов’язково є екологічний розділ, в якому фахівці-екологи на підставі проведених досліджень надають висновок про вплив майбутнього виробництва на природне навколишнє середовище.

Усі без винятку робочі проекти виробничих об’єктів обов’язково підлягають екологічній експертизі.

За результатами проведеної експертизи екологи надають висновок, яким чином цей об’єкт впливає на навколишнє середовище. Елементами впливу є викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин (далі — викиди), скиди забруднюючих речовин відходів виробництва безпосередньо у водні об’єкти (далі — скиди) або розміщення відходів.

На підставі висновку екологічної служби суб’єкт підприємницької діяльності в установленому порядку отримує відповідні

дозволи на викиди, скиди та розміщення забруднюючих речовин. При цьому потрібно мати на увазі, що Законом України «Про охорону природного навколишнього середовища» від 25.06.91 р. № 1264-XII установлено необхідність сплати збору за забруднення природного навколишнього середовища суб’єктами підприємницької діяльності незалежно від форм власності, які мають об’єкти нарахування збору (детальніше про сплату збору за забруднення див. «ВД», 2008, № 8, с. 4; 2009, № 7, с. 16).

Підприємець може самостійно займатися розміщенням та утилізацією відходів, а може укласти договір зі спеціалізованим підприємством, яке перейматиметься всіма проблемами щодо розміщення та переробки відходів.

Правило п’яте: усі екологічні питання має бути вирішено або враховано вже на стадії розробки робочого проекту.

 

Дозвіл на проведення реконструкції

Робочий проект готовий. Можна приступати до перебудови приміщення, заздалегідь отримавши в міському виконавчому комітеті

дозвіл на проведення реконструкції.

Для того щоб отримати дозвіл на проведення реконструкції, готуємо такий пакет документів:

1. Заява встановленої форми на ім’я міського голови.

2. Технічний висновок щодо стану несучих конструкцій та можливості реконструювати приміщення під... (зазначаємо майбутнє функціональне призначення приміщення).

3. Висновок державних пожежників і санітарно-епідеміологічних органів.

4. Висновок обласного управління екології та природних ресурсів.

5. Рекомендації управління соціально-економічного розвитку, планування та обліку і районного виконкому.

6. Інформаційний лист депутату міської ради по вашому округу.

Цей пакет документів розглядається на засіданні міськвиконкому, і якщо все гаразд, то приймається рішення дозволити реконструкцію цього приміщення під конкретне функціональне призначення.

Правило шосте: рішення про проведення робіт з реконструкції приймає міськвиконком, але з відома основного орендодавця.

 

Уведення в експлуатацію

Ви отримали дозвіл на проведення реконструкції приміщення і проводите відповідні роботи. І на цьому етапі обов’язково слід дотримуватися

сьомого правила: не допускайте відхилень від затвердженого проекту реконструкції. Якщо у процесі реконструкції ви хочете внести якісь зміни до планування приміщення, або дооснастити якимось обладнанням, або замінити запроектоване обладнання на інше, то всі ці зміни мають бути погоджені з відповідними органами (пожежним наглядом, санітарною службою тощо).

Нарешті, приміщення реконструюється та здається в експлуатацію вже з іншим цільовим призначенням.

До складу комісії, яка приймає об’єкт, обов’язково входять представники органу пожежного нагляду та районної або міської СЕС.

Акт приймання приміщення в експлуатацію затверджується рішенням міського виконавчого комітету.

 

Висновок

Приміщення готове і можна запускати виробництво. Але перед цим необхідно отримати дозвіл на початок роботи. Про цей етап ми детально розповімо в наступних статтях.

А поки що повторимо сім правил оренди приміщення:

1. Виробництво можна розмістити виключно в нежитлових будівлях.

2.

Перш ніж укладати договір оренди та вкладати гроші в ремонт і реконструкцію, проводимо попередню експертну оцінку приміщення і, якщо потрібно, прилеглих територій.

3. Попередня експертиза приміщення заощадить час і гроші.

4

. Обираємо «профільного» Проектанта, тобто організацію, яка не лише має ліцензію на проведення такого виду робіт, а й спеціалізується на проектуванні конкретного виробництва.

5. Усі екологічні питання має бути вирішено або враховано вже на стадії розробки робочого проекту.

6. Рішення про проведення робіт з реконструкції приймає міськвиконком, але з відома основного орендодавця.

7. Не допускаємо відхилень від затвердженого проекту реконструкції. Якщо у процесі реконструкції вносяться якісь зміни до планування приміщення або виникає необхідність у додатковому обладнанні або в заміні запроектованого обладнання на інше, то всі ці зміни мають бути погоджені з відповідними органами.

 

Матеріал підготувала Олена Кедрус

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі