Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Поштова скринька. Коли виникає обов’язок сплачувати податок на рекламу?

Редакція ВД
Власне Діло Березень, 2009/№ 6
Друк
Відповідь на запитання

Коли виникає обов’язок сплачувати податок на рекламу?

 

ЗАПИТАННЯ. Підприємець є автором книги про народну медицину і лікарські трави. Планує продавати цю книгу оптом і вроздріб. Проте при її написанні виникло запитання: якщо в тексті сказано про ефективну дію лікарських засобів певної торгової марки (договору на надання рекламних послуг з фармвиробником немає), то чи виникнуть які-небудь податкові наслідки в автора, зокрема чи потрібно буде сплатити податок з реклами?

 

ВІДПОВІДЬ. Жодних податкових наслідків для підприємця в цьому разі не виникне. Розберемося детальніше.

У першу чергу зауважимо той факт, що автор має право згадувати у своїй книзі все, що вважає за необхідне, якщо це не суперечить чинному законодавству довідка 1 (стаття 309 ЦКУ, стаття 54 Конституції України). Вказівка на торгову марку, що виготовляє лікарські препарати, цілком припустима.

Далі про податкові наслідки. За цієї ситуації не виникає жодних податкових зобов’язань. Навіть податок з реклами в нашому випадку сплачувати не доведеться, оскільки відсутній об’єкт оподаткування. Так, відповідно до статті 11 Декрету № 56-93 «об’єктом податку з реклами є вартість послуг за встановлення та розміщення реклами», а «податок з реклами сплачується під час оплати послуг за встановлення та розміщення реклами ». Інакше кажучи, податок з реклами «закладено» в ціні послуг з розміщення реклами, а виконавець послуг зобов’язаний усього лише утримати його в замовника реклами і перерахувати до бюджету.

Оскільки в цьому випадку в автора книги немає договору з фармвиробником на розміщення реклами, крім того, жодної оплати від фармвиробника автор не отримує, отже, податок з реклами сплачувати просто немає з чого.

Більше того, податок з реклами не потрібно сплачувати навіть тоді, коли підприємець розміщує її за договором, але робить це безоплатно. Аргумент той самий — немає об’єкта оподаткування. Податківці на місцях з таким підходом найчастіше погоджуються (лист ДПА в м. Києві від 25.07.2005 р. № 693/10/15-508). А за відсутності договору претензій не повинно бути й поготів.

І на закінчення зазначимо: оскільки договору на виконання рекламних послуг у автора книги немає, то й Податковий розрахунок щодо податку з реклами (навіть із прокресленнями) він подавати не повинен.

 

Документи консультації

Конституція України

— Конституція України від 28.06.96 р.

ЦКУ

— Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.

Декрет № 56-93

— Декрет КМУ «Про місцеві податки і збори» від 20.05.93 р. № 56-93.

Довідкова інформація (довідка)

1 Твір не може бути опублікований, якщо він порушує права людини на таємницю її особистого і сімейного життя, завдає шкоди громадському порядку, здоров’ю та моральності населення (

стаття 442 ЦКУ).
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі