Теми статей
Обрати теми

Франчайзинг в епоху кризи

Редакція ВД
Стаття

Франчайзинг в епоху кризи

 

Бажаючих смачно поїсти або апетитно перекусити ніколи не бракує. Отже, є сенс придивитися до нинішнього ринку громадського харчування. Ідею відкрити ресторан або бар відкидаємо відразу. По-перше, на ринку дуже висока конкуренція серед закладів такого типу, по-друге, необхідно мати значний стартовий капітал.

А ось невеликий кіоск або ларьок, що пропонує українцям, які поспішають у невідкладних справах, перекусити прямо на ходу, може бути нам цікавий.

Тим більше, якщо в основі діяльності такої торговельної точки закладено франчайзинг.

 

Стисла довідка

Сьогодні ларьки з випічкою під назвою «

Форнетті» можна побачити практично на кожному розі.

А починалася ця «смачна» історія в Угорщині, 1997 року, де й було засновано компанію «Форнетті» (Fornetti), яка зараз активно працює на ринках 13 країн світу. В Україні «Форнетті» з 2004 року.

Компанія «Форнетті-Україна» є найбільшим українським виробником хлібобулочної продукції з дріжджового тіста глибокого заморожування і одним з лідерів у сегменті street food («перекус на ходу»).

Компанія працює і розвивається за франчайзинговою схемою.

 

Швидкий старт

Щоб сьогодні зайнятися таким самим бізнесом, знадобиться близько 7 тис. дол. США на відкриття однієї точки. Причому йдеться лише про оренду ларка, оскільки оформити право власності на землю під кіоск досить складно. До того ж усі вдалі для торгівлі місця в основному вже розібрали.

Оренда точки коштуватиме приблизно 1 тис дол. США

на місяць, хоча, зважаючи на кризу, ціни можуть істотно знизитися. Ну і, звичайно, ціна багато в чому залежить від місця.

Для успішної роботи знадобиться

морозильна камера вартістю в 700 дол. США; меблі в корпоративному стилі (стелаж, стільниця, полиці, шафи) — близько 400 дол. США.

Можна заощадити на купівлі нової морозильної камери, купивши вживану, але такий варіант проблемний. Адже герметичність камери може бути пошкоджена, і в результаті економія обернеться збитком.

Далі

компанія «Форнетті» своїм партнерам надає можливість узяти в оренду печі для випічки продукції.

Печі даються під заставу. Потрібно внести 1400 дол. США. Бажано відразу взяти дві. У цю вартість також входять стартові рекламні елементи: цінники на кожну корзину, рекламні плакати, корзини для продукції, монетниці, комплект дек для кожної печі плюс так звана шпилька, щоб продукція перед випічкою розморожувалася. Крім того, папір для випічки і стартова кількість фірмових паперових пакетів.

Закупівля напівфабрикату майбутньому підприємцю коштуватиме 15 грн./кг, а продавати його можна по 28 грн./кг.

Далі наведемо приблизний перелік витрат у доларах США:

 

Оренда ларка

1000

Закупівля меблів

400

Застава для оренди печей

2800

Морозильна камера

700

Електрична розводка

600

Закупівля напівфабрикату

1000

Усього

6500

 

При вдалому розташуванні торговельної точки один продавець за день повинен обслужити приблизно 300 покупців із середнім чеком 7 грн. Якщо так працювати 22 дні на місяць, можна заробити 800 — 1200 дол. США.

Таким чином,

первинні витрати окупляться протягом трьох місяців.

На початковому етапі можна заощадити на наймі продавців

, працюючи самостійно, особливо якщо цей бізнес зробити сімейним: чоловік поїхав на закупівлю продукції, дружина реалізовує випічку. У цьому разі і гроші на зарплату продавцеві можна заощадити, а це приблизно 2500 грн.

Якщо персонал найманий, важливо вчасно попередити крадіжку, контролювати дотримання процесу випічки. У разі порушенні технології випічки, наприклад, при перепіканні, продукція усихає, а оскільки продається вона на вагу, то й прибуток у такому разі теж зменшується.

 

Розташування торговельної точки

Примітно, що успіх торговельної точки «Форнетті»

не залежить від потоку перехожих. Головне, щоб місце саме по собі було вдалим. Добре, коли недалеко є офіси, навчальні й державні установи, наприклад, посольство, податкова інспекція, пенсійний фонд.

Проте слід знати,

продукція «Форнетті» — не для спальних районів і не для центру міста .

У «спальниках» господині самі що-небудь випечуть, а в центрі великих міст працюють і живуть грошовиті люди, які замість «перекушувати на ходу» вважатимуть за краще піти до ресторану або кафе.

Безумовно, поряд з вашою торговельною точкою (біля тих же станцій метро) можуть розташовуватися (так воно і є) бабусі і ларки, що торгують біляшами й пиріжками. Але ні перші, ні другі не можуть похвалитися

сертифікацією продукції. Продукція ж «Форнетті» сертифікована (умови франчайзингу), а на якість продукції наші співгромадяни все більше звертають увагу.

 

Погода і «Форнетті» (експериментальні дані)

Свій внесок у бізнес роблять і погодні умови.

Влітку добре знімати скло з ларка, щоб покупці йшли «на аромат». До речі, це і є найефективніша реклама у цьому бізнесі.

Оптимальна температура для продажу випічки 23 — 25 градусів зі знаком плюс. Якщо на градуснику +27, продажі падають на 10 %, якщо спека досягла 30 — попит може знизитися на 50 %. З мінусовою температурою ситуація аналогічна. Але підприємці навчилися успішно боротися з примхами природи. Падіння попиту на випічку влітку перекривають продажем прохолодних напоїв, а взимку — чаю та кави.

 

Висновок

Приклад з «Форнетті» дозволяє стверджувати, що франчайзинг в епоху кризи «працює». Проте дуже важливо вибрати правильного франчайзера, уважно розібратися зі схемою франчайзингу або умовами вашої спільної діяльності і точно оцінити свої можливості.

 

Матеріал підготувала Олена Кедрус

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі