Теми статей
Обрати теми

На замітку. Індексуємо листопадову зарплату

Редакція ВД
Новини

На замітку

 

Про пенсійну доплату єдиноподатниками і фікспатентниками: ситуація на сьогодні

Є інформація, що Кабінет Міністрів України оскаржив рішення Окружного адміністративного суду м. Києва про скасування

постанови № 366. При цьому в Міністерстві праці та соціальної політики вважають, що ця постанова діє — про це повідомила міністр праці та соціальної політики України на брифінгу Людмила Денисова.

Водночас слід зазначити, що наша редакція вже має у своєму розпорядженні текст постанови Окружного адміністративного суду м. Києва щодо скасування

постанови № 366. У пункті 3 резолютивної частини цієї постанови суду дослівно значиться таке: «Зупинити дію постанови... № 366... до набуття постановою суду законної сили». Узагалі припинити дію постанови № 366 до набуття чинності рішенням суду суд повинен був окремим документом — ухвалою. Але те, що він зробив це не в ухвалі, а в самій своїй постанові, не більше ніж процедурне порушення. Усе одно постанову № 366 можна вважати припиненою до набуття чинності рішенням суду (тобто до закінчення процедури апеляційного оскарження). А це означає, що єдиноподатники та фікспатентники мають повне право не вносити пенсійну доплату до набуття чинності рішенням суду.

 

Кабмін продовжує посилювати нагляд за платниками ПДВ

Розпорядження КМУ від 14.10.2009 р. № 1218-р

 

З метою підвищення ефективності сплати ПДВ, запобігання та своєчасного виявлення фактів ухилення від його сплати під час економічної кризи Кабмін своїм

розпорядженням від 14.10.2009 р. № 1218-р наказав ДПАУ, зокрема:

1) протягом 10 робочих днів

провести інвентаризацію платників ПДВ, які протягом 8 місяців 2009 року на загальну суму здійснених операцій, що підлягають обкладенню ПДВ, яка перевищує 300 тис. грн.:

— допустили невідповідність даних розшифровок податкового кредиту і податкових зобов’язань контрагентів у додатку 5 до податкової декларації з ПДВ;

— здійснювали коригування та уточнення податкової звітності у зв’язку з несвоєчасним (до трьох років) уключенням до неї податкових накладних;

— змінили спосіб відшкодування сум ПДВ

;

2) протягом трьох робочих днів після закінчення інвентаризації проаналізувати та узагальнити її результати для подання до Кабміну та Мінфіну;

3)

унести зміни до плану-графіка проведення планових перевірок платників ПДВ на IV квартал 2009 року з урахуванням результатів проведеної інвентаризації;

4) забезпечити протягом двох місяців

удосконалення системи планування перевірок платників ПДВ для мінімізації ризику ухилення від сплати податку під час кризи;

5) сприяти наданню платниками декларації з ПДВ із застосуванням

електронної системи подання такої декларації з метою досягнення 100-відсоткового отримання даних податкової звітності в автоматичному режимі.

 

ДПАУ розробила порядок унесення податкових накладних до Загального реєстру

Лист ДПАУ від 06.10.2009 р. № 21839/7/16-1517

 

Цим

листом ДПАУ повідомила податківців на місцях про запровадження процедури реєстрації податкових накладних згідно з розпорядженням КМУ від 23.09.2009 р. № 1178-р (див. «ВД», № 20, с. 2) і про розроблений у зв’язку з цим Порядок подання податкових накладних для реєстрації у Загальному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку.

Згідно з цим

Порядком, для того щоб зареєструвати податкову накладну, продавець повинен:

1)

скласти податкову накладну в електронному вигляді за допомогою спеціального програмного забезпечення та накласти на неї спочатку електронний цифровий підпис (далі — ЕЦП) головного бухгалтера, потім — ЕЦП керівника та ЕЦП, що є аналогом печатки платника ПДВ. Фізичні особи — підприємці накладають ЕЦП у такому порядку: спочатку — ЕЦП керівника, потім — ЕЦП, що є аналогом печатки (за наявності);

2)

здійснити шифрування податкової накладної та надіслати її до Центру обробки електронних звітів (далі — ЦОЕЗ) ДПАУ телекомунікаційними засобами зв’язку;

3)

підтвердженням приймання податкової накладної продавця до Загального реєстру є отримана ним відповідна квитанція в електронному вигляді. Датою та часом подання податкової накладної до ЦОЕЗ ДПАУ є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо продавець надіслав до ЦОЕЗ ДПАУ декілька примірників однієї податкової накладної , то оригіналом вважається та накладна, яку прийнято до бази даних, і платнику податків надійшла про це квитанція.

Якщо податкову накладну сформовано

з помилкою, то платнику надсилається квитанція про неприймання накладної із зазначенням причин.

Головне податкове відомство нагадало, що

порушення постачальником товарів (послуг) порядку реєстрації податкових накладних надаватиме органам податкової служби право на проведення перевірки достовірності сум податкових зобов’язань з ПДВ і відповідно на прийняття рішення про підтвердження чи непідтвердження права платника податку — покупця на включення сум ПДВ за такими податковими накладними до складу податкового кредиту.

Покупець матиме можливість

порівняти інформацію, зазначену в отриманій ним податковій накладній, з даними Загального реєстру. Для цього потрібно буде:

1)

скласти запит в електронному вигляді за допомогою спеціального програмного забезпечення та накласти на нього спочатку ЕЦП головного бухгалтера, потім — ЕЦП керівника та ЕЦП, що є аналогом печатки платника ПДВ. Фізична особа — підприємець накладає спочатку ЕЦП керівника, потім — ЕЦП, що є аналогом печатки (за наявності);

2)

здійснити шифрування запиту в електронному вигляді і надіслати його до ЦОЕЗ ДПАУ по телекомунікаційних каналах зв’язку;

3) ЦОЕЗ ДПАУ накладає на податкову накладну свій ЕЦП, шифрує його та

надсилає на електронну адресу, зазначену в запиті покупця.

ДПАУ також інформує, що у зв’язку із запровадженням обов’язкового подання податкових накладних в електронному вигляді

платники податків, які вперше звітують в електронному вигляді, повинні отримати засоби ЕЦП в акредитованих центрах сертифікації ключів, перелік яких розміщено на веб-сайті ДПАУ, і передати посилені сертифікати ЕЦП за місцем своєї реєстрації.

У разі подання в електронному вигляді

лише податкової накладної Договір про визнання електронних документів укладати з органами ДПС не потрібно.

Крім того,

ДПАУ зобов’язала органи ДПС усіх рівнів:

сформувати списки платників податків, на яких потенційно поширюватиметься процедура реєстрації податкових накладних;

— провести підготовчу роботу щодо зазначеного питання серед таких платників податків;

— провести роз’яснювальну роботу щодо доцільності та зручності подання такими платниками податкової звітності в електронному вигляді.

 

Унесено зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру місць зберігання спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів

Наказ ДПАУ «Про затвердження Змін до Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання» від 07.09.2009 р. № 489

 

Відповідно до внесених змін, зокрема:

1) заяву про внесення до Єдиного реєстру алкогольних напоїв або тютюнових виробів слід подавати

до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПАУ (раніше — до Департаменту з питань адміністрування акцизного збору та контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів);

2) у формулюванні

«для внесення до Єдиного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв або тютюнових виробів, відокремлених від роздрібної торгівлі, суб’єкти... подають заяву до регіонального управління... за місцезнаходженням місця зберігання» слова «місць зберігання алкогольних напоїв або тютюнових виробів, відокремлених від роздрібної торгівлі» замінено словами «місць зберігання роздрібних партій алкогольних напоїв або тютюнових виробів». Отже, згадки про відокремленість уже немає. Чи означає це, що тепер реєструвати потрібно в тому числі й місця зберігання, розташовані за однією адресою з місцями торгівлі вроздріб, поки що незрозуміло;

3) при реєстрації місця зберігання алкогольних напоїв або тютюнових виробів разом із заявою слід подати в тому числі

копію документа, що підтверджує право користування приміщенням (договір оренди, свідоцтво на право власності тощо) (раніше необхідно було подати оригінал відповідного документа);

4) установлено, що суб’єкт підприємництва, який подає заяву на реєстрацію місця зберігання спирту, повинен

забезпечити відповідність стану місця зберігання вимогам Інструкції від 13.04.2009 р. № 264.

Наказ ДПАУ від 25.03.2003 р. № 137

утратив чинність.

 

З 21 жовтня збільшено мінімальні роздрібні ціни на вітчизняні лікеро-горілчані вироби, коньяк та інші спиртові дистиляти і спиртні напої

Постанова КМУ «Про внесення змін до додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957» від 23.09.2009 р. № 1055

 

Постановою КМУ № 1055

унесено зміни до розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва, затверджених постановою КМУ від 30.10.2008 р. № 957 (див. «ВД», 2008, № 22, с. 2). Нові мінімальні ціни встановлені на такому рівні:

 

Найменування товару (у дужках зазначено код товару за УКТЗЕД)

Мінімальна ціна за 1 літр 100-відсоткового спирту, грн.

оптово-відпускна

роздрібна

Горілка та лікеро-горілчані вироби (2208 30 — 2208 90)

68,05

89,8

Спиртові дистиляти та спиртні напої, отримані шляхом перегонки виноградного вина або вичавків винограду (2208 20):

коньяк три зірочки

95,35

131,6

коньяк чотири зірочки

106,3

146,7

коньяк п’ять зірочок

120,8

166,7

інші спиртові дистиляти та спиртні напої

95,35

131,6

 

Механізм розрахунку мінімальних цін на зазначені алкогольні напої залишився таким самим. Так, мінімальна

роздрібна ціна пляшки горілки 0,5 л міцністю 40 об. % становитиме 17,96 грн. (89,8 х 0,40 х 0,5).

 

Про застосування мінімальних цін на деякі види вітчизняного алкоголю

Лист ДПАУ від 01.09.2009 р. № 18803/7/32-1217

 

У цьому

листі ДПАУ зазначила, що дія постанови КМУ від 30.10.2008 р. № 957 (див. замітку вище), якою встановлено мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на окремі види вітчизняних алкогольних напоїв, поширюється на алкогольні напої за кодами УКТЗЕД 2208 30 — 2208 90, 2208 20.

На

інші види алкогольних напоїв, у тому числі напої медові з присвоєним їм кодом УКТЗЕД 2206 00 59 00, вимоги постанови № 957 не поширюються.

 

Уряд підвищив мінімальні ціни на цукор і цукровий буряк

Постанова КМУ «Про внесення зміни до додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2009 р. № 63» від 30.09.2009 р. № 1094

Відповідно до внесених змін

мінімальні ціни за 1 тонну (без урахування ПДВ) на цукровий буряк, який поставлятимуть з 01.09.2009 р. до 01.09.2010 р. у межах квоти «А», і на цукор квоти «А», тепер становлять:

на буряк цукровий/фабричний — 214,90 грн.;

на цукор білий кристалічний — 3125 грн.

Відповідні зміни передбачено в

додатку до постанови КМУ від 04.02.2009 р. № 63.

 

Про дотримання органами Фонду «безробіття» тимчасового «перевірочного» мораторію

Лист Державного центру зайнятості Мінпраці України від 22.06.2009 р. № ДЦ-04-5664/0/6-09

 

Державний центр зайнятості (далі — ДЦЗ) роз’яснив деякі питання застосування органами Фонду «безробіття»

постанови КМУ від 21.05.2009 р. № 502, якою було запроваджено тимчасовий (до 31.12.2010 р.) мораторій на проведення планових перевірок суб’єктів господарювання. У листі, зокрема, зазначено, що:

— органи Фонду «безробіття» керуються нормами

постанови № 502 з 29.05.2009 р. — дати набуття ним чинності;

— органи Фонду «безробіття» можуть проводити

планові перевірки лише тих платників страхових внесків, які належать до суб’єктів з високим ступенем ризику;

позапланові перевірки проводяться виключно на підставі письмової заяви платника страхових внесків або звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства;

наказом ДЦЗ від 09.06.2009 р. № 40 унесено зміни до форми акта перевірки платників страхових внесків, затвердженої наказом ДЦЗ від 22.05.2009 р. № 33, і збільшено до 30 днів строк сплати донарахованих страхових внесків, пені та штрафів. Якщо платник сплатить донараховані суми протягом цих 30 днів, то рішення щодо цих сум не буде винесено;

Законом України від 05.04.2007 р. № 877-V не встановлено будь-яких обмежень для органів державного нагляду (контролю), які вимагали б за результатами перевірок складати лише приписи. Тому замість припису органи Фонду «безробіття», як і раніше, прийматимуть рішення, яке й буде розпорядчим документом про усунення порушень, виявлених під час проведення перевірки.

 

Про підтвердження страхового стажу для визначення розміру допомоги по тимчасовій непрацездатності

Лист Виконавчої дирекції Фонду «тимчасової непрацездатності» від 28.08.2009 р. № 04-06/К-158з-216

 

Записи у трудовій книжці підтверджують трудовий стаж працівника, який не завжди відповідає його страховому стажу — періоду, протягом якого за працівника сплачувалися страхові внески до Фонду «непрацездатності».

У зв’язку з цим Виконавча дирекція Фонду зазначає, що, крім трудової книжки,

підтвердженням страхового стажу можуть бути:

1) довідки з попередніх місць роботи про зарплату, з якої сплачувалися страхові внески до Фонду;

2) документи, що підтверджують періоди, протягом яких

страхові внески не сплачувалися, але які включаються до страхового стажу згідно із Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 р. № 2240:

— листки непрацездатності;

— відомості про нарахування допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах із зазначенням періодів, за які надавалися страхові виплати;

— накази про надання відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку;

— довідки про періоди отримання виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування тощо.

У деяких випадках підтвердженням страхового стажу можуть бути довідки Пенсійного фонду України про заробіток (дохід), з якого сплачувалися пенсійні внески згідно з даними системи персоніфікованого обліку, або довідки податкових органів про зарплату платника податку з доходів фізичних осіб.

До введення в дію

Закону № 2240 (тобто до 28.02.2001 р.) до страхового стажу зараховується загальний трудовий стаж особи в порядку та на умовах, передбачених Правилами від 19.10.98 р. № 1658 .

 

Питання здійснення держконтролю за використанням та охороною земель: роз’яснює Держземінспекція

Лист Держземінспекції України від 11.06.2009 р. № 6-11-1904/Д-201, Д-202

 

У цьому

листі, зокрема, роз’яснено таке:

1.

Держземінспекція та її територіальні органи не здійснюють перевірок господарської діяльності, а перевіряють наявність правовстановлюючих документів на землю та стан дотримання земельного законодавства. Судячи з усього, Держземінспекція не хоче поширювати на свою діяльність положення Закону про основні засади державного нагляду (контролю) (далі — Закон № 877) .

Водночас Держземінспекцією направлено до Держкомпідприємництва запит щодо цього питання.

2. Відповідно до

пункту 3 Порядку планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженого наказом Держкомзему від 12.12.2003 р. № 312 , перевірку дотримання фізичними особами та юрособами земельного законодавства держінспектор може проводити:

— у разі здійснення

планової перевірки з попереднім направленням юрособам і фізичним особам повідомлення про перевірку;

— у разі здійснення

позапланової або оперативної перевірки без попереднього повідомлення.

При цьому будь-яка перевірка, незалежно від виду, має проводитися у присутності власників земельних ділянок або землекористувачів, а також осіб, які порушили земельне законодавство. У разі відсутності зазначених осіб перевірка проводиться за наявності двох свідків.

3. Форма акта

перевірки дотримання вимог земельного законодавства, затверджена додатком 1 до пункту 5.1 зазначеного вище Порядку, реєстраційного номера не передбачає.

А ось форма припису, затверджена

додатком 2 до пункту 6.2 Порядку № 312, передбачає реєстраційний номер.

4. Строк, протягом якого держінспектор повинен ознайомити власника земельної ділянки або землекористувача з актом перевірки та приписом, на законодавчому рівні не визначено.

 

Пенсійний збір при купівлі легкового авто сплачується з його оціночної вартості: позиція МВС

Лист Департаменту Державтоінспекції МВС України від 22.08.2009 р. № 4/8-8466

 

Згідно з

Порядком сплати збору на пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій від 03.11.98 р. № 1740 збір на пенсійне страхування з операцій з відчуження легкових автомобілів сплачується в розмірі 3 % вартості легкового автомобіля.

При цьому Департамент ДАІ роз’яснює, що

при реєстрації легкових автомобілів їх власники або уповноважені ними особи повинні подавати до реєстраційного підрозділу ДАІ документи про оцінку вартості транспортного засобу, складені фахівцем, який має допуск до провадження цієї діяльності, з урахуванням якої й обчислюється сума сплати збору на пенсійне страхування.

 

Веб-сайт і веб-портал можуть бути об’єктами авторського права

Лист Держдепартаменту інтелектуальної власності Міносвіти України від 05.08.2009 р. № 16-13/4470

 

Як зазначає Держдепартамент,

інформаційна складова веб-сайтів і веб-порталів з точки зору авторського права може включати, зокрема, твори дизайну, письмові твори, літературні письмові твори різного характеру, комп’ютерні програми, бази даних, музичні твори тощо.

Відповідно до

статей 8 і 35 Закону України «Про авторське право та суміжні права» від 23.12.93 р. № 3792-XII кожний із цих об’єктів авторського права підлягає правовій охороні.

Тому Держдепартамент вважає, що

веб-сайт і веб-портал як сукупність інформаційних ресурсів можуть бути складеними творами при виконанні зазначених вище умов Закону, що підлягають правовій охороні.

 

ДПАУ затвердила новий Довідник пільг № 51

Лист ДПАУ від 01.10.2009 р. № 51

 

ДПАУ затвердила новий

Довідник № 51 пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків, зборів, інших обов’язкових платежів станом на 01.09.2009 р.

Довідником

слід керуватися при заповненні Звіту ф. № 1-ПП «Про суми пільг в оподаткуванні юридичних осіб і фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності».

При заповненні

Звіту для пільг за кодами 14010067, 14010069, 14010073, 14010077, 14010231, 14010336 розрахунок суми пільги не провадиться. При цьому графи 5, 6, 9, 10 зазначеного Звіту заповнюються нульовим значенням, а графи 1 — 4, 7 — 8 заповнюються згідно з пунктом 2 Інструкції щодо заповнення цього Звіту.

 

Про зміни в Довіднику пільг у зв’язку зі змінами в обкладенні ПДВ

Лист ДПАУ від 14.10.2009 р. № 22394/7/16-1417

 

З 01.09.2009 р.

набув чинності Закон України від 04.06.2009 р. № 1451-VI, яким було внесено зміни до порядку оподаткування послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів, міжнародних відправлень, міжнародного лізингу та ремонту товарів. З метою правильного заповнення платниками податків Звіту за формою № 1-ПП ДПАУ повідомляє про внесення відповідних змін до Довідника пільг.

ДПАУ нагадує, що

з 01.09.2009 р.:

1)

з’явилися нові пільги, передбачені статтею 3 Закону про ПДВ, зокрема, не є об’єктом обкладення ПДВ операції:

— з повернення об’єкта оперативного лізингу, раніше вивезеного з території України в митному режимі тимчасового вивезення;

— з ввезення на територію України транспортних засобів, які направлялися під митним режимом переробки за кордон з метою ремонту та повертаються до України для подальшого вільного обігу;

2)

змінено об’єкт оподаткування при експорті товарів (супутніх послуг) (підпункт 3.1.3 Закону про ПДВ);

3)

дію деяких пільг обмежено (підпункт 3.2.14, пункт 5.4 Закону про ПДВ, коди пільг 14010331, 14010135 відповідно);

4)

деякі операції звільнено від обкладення ПДВ (пункти 5.15, 5.16 Закону про ПДВ, коди пільг 14010333, 14010332 відповідно);

5) згідно з

підпунктом 6.2.4 Закону про ПДВ нульова ставка поширюється на операції з міжнародного перевезення пасажирів, їх багажу та вантажів автотранспортом, а також з поставки міжнародних відправлень будь-яким видом транспорту як за межами України, так і на території України на відстані між пунктом митного оформлення та перетинання митного кордону України (коди пільг 14010118, 14010132).

 

Про отримання дозволу на розміщення об’єктів торгівлі та сфери послуг

Лист Держкомпідприємництва України від 14.08.2009 р. № 9727

 

Держкомпідприємництва вкотре звернувся до розгляду питання про надання

дозволу на розміщення об’єктів торгівлі та сфери послуг при отриманні (продовженні дії) торгового патенту та при установці РРО. Позиція Держкомпідприємництва залишилася незмінною:

— після набуття чинності

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів, міжнародних відправлень, міжнародного лізингу та міжнародного ремонту товарів» від 06.09.2005 р. № 2806-IV правових підстав для видачі органами місцевого самоврядування дозволу на розміщення об’єктів торгівлі та сфери послуг немає, оскільки дотепер необхідність отримання документа дозвільного характеру та відповідний дозвільний орган законом не визначені;

— дії дозвільних і контролюючих органів, пов’язані із застосуванням до суб’єкта господарювання

статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, може бути визнано неправомірними в судовому порядку.

ДПАУ у свою чергу згодна приймати заявки на видачу торгового патенту

без додаткової довідки про погодження місцезнаходження структурного (відокремленого) підрозділу підприємства виключно:

— за наявності в суб’єкта господарювання документів, визначених

частиною 4 статті 64 Господарського кодексу України (щодо погодження розміщення підрозділів підприємства з відповідними органами місцевого самоврядування), і включенні підрозділу до Єдиного держреєстру;

— або за наявності документів, що підтверджують право власності або оренди приміщення.

У решті випадків для придбання торгового патенту необхідно надати документ про погодження місцезнаходження підрозділу від відповідного органу місцевого самоврядування

(лист ДПАУ від 07.09.2009 р. № 10759/5/15-0416).

 

ДПАУ наполягає на необхідності отримання дозволу на розміщення об’єктів торгівлі та сфери послуг

Лист ДПАУ від 18.09.2009 р. № 11275/5/15-0716

 

Цей

лист є відповіддю на лист Держкомпідприємництва від 14.08.2009 р. № 9727 (див. замітку вище). Зокрема, ДПАУ зазначила, що:

1)

необхідність отримання дозволу на розміщення об’єктів торгівлі та сфери послуг передбачено Законом України «Про благоустрій населених пунктів» від 06.09.2005 р. № 2807-IV. Так, згідно з пунктом 10 статті 10 цього Закону місцеві ради уповноважені надавати дозволи на розміщення на території об’єктів благоустрою будівель і споруд соціально-культурного, побутового, торговельного та іншого призначення;

2) у разі провадження господарської діяльності

без отримання дозволу на розміщення об’єктів торгівлі та сфери послуг суб’єкт притягується до адміністративної відповідальності за статтею 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Право складати протокол про правопорушення в цьому випадку належить посадовим особам органів ДПС;

3) згідно з

пунктом 2.3 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. № 614, для реєстрації РРО суб’єкт господарювання разом із заявою повинен надати, зокрема:

— копію свідоцтва про держреєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності (якщо в цьому органі ДПС уже зареєстровано РРО або КОРО, то копію свідоцтва подавати не потрібно);

— документ, що підтверджує право власності або використання РРО;

— паспорт (формуляр) на РРО;

документи та їх копії щодо договору оренди, іншого документа на право власності або користування господарською одиницею.

 

При спілкуванні з держорганами можна залучити для допомоги адвоката

Рішення КСУ від 30.09.2009 р. № 23-рп/2009

 

Конституційний Суд України роз’яснив положення

статті 59 Конституції України та підтвердив право громадянина на правову (юридичну) допомогу адвоката під час допиту його як свідка в органах дізнання, досудового слідства або дачі пояснень в інших держорганах.

Таким чином, КСУ виніс важливе рішення, яким, по суті, істотно

розширив межі надання правової допомоги. Це рішення, наприклад, буде дуже корисним для тих же фізичних осіб — підприємців, яких запрошують до держорганів для дачі будь-яких пояснень і уточнень. У такому разі вони цілком можуть залучити для допомоги адвоката.

Так, КСУ вирішив, що:

«1. Положення частини першої статті 59 Конституції України «кожен має право на правову допомогу»

треба розуміти як гарантовану державою можливість будь-якій особі незалежно від характеру її правовідносин з державними органами, органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, юридичними та фізичними особами вільно, без неправомірних обмежень, отримувати допомогу з юридичних питань в обсязі і формах, як вона того потребує .

2. Положення частини другої статті 59 Конституції України «для... надання правової допомоги при вирішенні справ у судах та інших державних органах в Україні діє адвокатура» в аспекті конституційного звернення

треба розуміти так, що особа під час допиту її як свідка в органах дізнання, досудового слідства чи дачі пояснень у правовідносинах з цими та іншими державними органами має право на правову (юридичну) допомогу від обраної за власним бажанням особи в статусі адвоката, що не виключає можливості отримання такої допомоги від іншої особи, якщо законами України щодо цього не встановлено обмежень».

 

Банкам рекомендовано домагатися тимчасового обмеження на виїзд за кордон недобросовісних громадян-боржників, які не сплачують за кредитами

Лист НБУ від 07.10.2009 р. № 18-312/4255-18700

 

Нацбанк рекомендував банкам використовувати досвід банку «Надра» і вживати заходів щодо належного захисту прав вкладників та інших кредиторів шляхом

забезпечення позовів про стягнення грошових коштів з окремих боржників банку, які є громадянами України, у вигляді тимчасового обмеження у праві їх виїзду за кордон. Таку можливість банкам надає стаття 6 Закону України «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України» від 21.01.94 р. № 3857-XII і пункт 8 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою КМУ від 27.01.95 р. № 57.

 

Як проводиться огляд водіїв на стан сп’яніння: затверджено відповідну Інструкцію

Наказ МВС і МОЗ України «Про затвердження Інструкції про виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції» від 09.09.2009 р. № 400/666

 

Інструкцію

затверджено відповідно до однойменного Порядку, затвердженого постановою КМУ від 17.12.2008 р. № 1103.

Інструкція

частково дублює норми цього Порядку.

Так,

огляд проводиться:

— співробітником ДАІ на місці зупинки транспортного засобу (ТЗ)

з використанням дозволених до застосування спеціальних технічних засобів, у присутності двох свідків;

— лікарем установи охорони здоров’я (у сільській місцевості за відсутності лікаря — спеціально підготовленим фельдшером фельдшерсько-акушерського пункту) — у разі

відмови водія від проходження огляду на місці зупинки ТЗ або його незгоди з результатами огляду, проведеного співробітником ДАІ.

У разі ДТП

, унаслідок якої загинули або травмовані люди, проведення огляду на стан сп’яніння учасників цієї ДТП є обов’язковим у згаданих вище установах охорони здоров’я.

Разом з цим в

Інструкції детальніше описано порядок проведення огляду як співробітником ДАІ (зокрема, визначено вимоги до співробітника ДАІ, який проводить огляд, до технічних засобів, які використовуються при огляді), так і лікарем установи охорони здоров’я.

У додатках до

Інструкції наведено форми направлення на огляд до установи охорони здоров’я (додаток 1), акта медогляду (додаток 2), висновку щодо результатів медогляду (додаток 3).

Інструкція

не поширюється на проведення судово-медичної та судово-психіатричної експертиз.

 

Держспоживстандарт затвердив новий «м’ясний» національний стандарт

Наказ Держкомспоживстандарту України «Про затвердження нормативного документа та скасування реєстрації нормативного документа» від 01.10.2009 р. № 354

 

Цим

наказом Держспоживстандарт затвердив новий національний стандарт України ДСТУ 7063:2009 «Напівфабрикати м’ясні та м’ясо-рослинні січені. Визначання складників мікроструктурним методом», який набуває чинності з 1 січня 2010 року.

Одночасно з цим з 1 січня 2010 року скасовується реєстрація нормативного документа

СОУ 15-13-37-393:2006 «Фарш м’ясний. Мікроструктурний метод визначення складників», який застосовувався раніше.

 

Затверджено Держстандарт для молока коров’ячого сирого

Наказ Держспоживстандарту України «Про затвердження національного стандарту» від 07.09.2009 р. № 316

 

Держспоживстандарт затвердив

ДСТУ 7057:2009 «Молоко коров’яче сире. Визначення густини, масової частки жиру, білка, сухої речовини та лактози ультразвуковим методом». Національний стандарт набуває чинності з 01.01.2010 р.

ДСТУ 7057:2009

має бути оприлюднено на веб-порталі Держспоживстандарту України (www.dssu.gov.ua) та опубліковано в щомісячному інформаційному покажчику «Стандарти».

 

Вересневий індекс — 100,8 %. Індексуємо листопадову зарплату

(Повідомлення Державного комітету статистики України // «Урядовий кур’єр» від 08.10.2009 р. № 185)

 

Відповідно до повідомлення Держкомстату України загальний індекс споживчих цін (індекс інфляції)

у вересні становив 100,8 %. З урахуванням цього наведемо в таблиці індекси, які необхідно використовувати для індексації заробітної плати за листопад найманих працівників підприємця у 2009 році.

Алгоритм наших дій такий: дивимося, за який місяць працівнику востаннє підвищувалася заробітна плата (при цьому сума підвищення перевищувала суму індексації) або в якому місяці працівника було прийнято на роботу, якщо з моменту прийняття на роботу його заробітна плата не підвищувалася; беремо з наведеної далі таблиці індекс для відповідного місяця та індексуємо на нього заробітну плату за

листопад 2009 року (у межах прожиткового мінімуму — у листопаді 669 грн.). Детальніше про те, як провести індексацію, див. «ВД», 2008, № 24, с. 8.

 

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

Не підвищувалася з лютого 2003 року

125,7

2003 рік

Березень

123,3

Квітень

121,8

Травень

121,8

Червень

121,5

Липень

121,8

Серпень

125,5

Вересень

124,2

Жовтень

121,3

Листопад

117,2

Грудень

114,0

 

2004 рік

Січень

111,0

Лютий

110,2

Березень

109,3

Квітень

107,9

Травень

106,5

Червень

105,0

Липень

105,0

Серпень

105,2

Вересень

102,6

Жовтень

98,2

Листопад

95,1

Грудень

90,5

 

2005 рік

Січень

87,4

Лютий

85,5

Березень

82,6

Квітень

81,4

Травень

80,3

Червень

79,2

Липень

78,7

Серпень

78,7

Вересень

78,0

Жовтень

76,4

Листопад

74,3

Грудень

72,8

2006 рік

Січень

70,7

Лютий

67,7

Березень

68,2

Квітень

68,9

Травень

68,0

Червень

67,9

Липень

66,4

Серпень

66,4

Вересень

63,1

Жовтень

59,0

Листопад

56,2

Грудень

54,8

2007 рік

Січень

54,0

Лютий

53,1

Березень

52,8

Квітень

52,8

Травень

51,9

Червень

48,6

Липень

46,6

Серпень

45,7

Вересень

42,6

Жовтень

38,6

Листопад

35,6

Грудень

32,8

2008 рік

Січень

29,1

Лютий

25,7

Березень

21,1

Квітень

17,4

Травень

15,9

Червень

15,0

Липень

15,6

Серпень

15,7

Вересень

14,4

Жовтень

12,5

Листопад

10,8

Грудень

8,6

2009 рік

Січень

5,5

Лютий

4,0

Березень

2,5

Квітень

1,6

Травень

1,1

Червень

Не індексується

Липень

Не індексується

Серпень

Не індексується

Вересень

Не індексується

Жовтень

Не індексується

Листопад

Не індексується

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі