Теми статей
Обрати теми

Поштова скринька. Документальне оформлення товару, узятого на реалізацію

Редакція ВД
Відповідь на запитання

Документальне оформлення товару, узятого на реалізацію

 

ЗАПИТАННЯ. На продовження запитання про документи на товар, опублікованого у «ВД», 2009, № 19, с. 23, підприємець на фіксованому податку запитує: я беру товар на реалізацію за відсотки від фактичної реалізації. Якими документами потрібно оформляти таку діяльність?

 

ВІДПОВІДЬ. У «ВД», 2009, № 19 ми писали про товар, який підприємець спочатку придбаває у власність і тільки потім продає. Зрозуміло, у тій ситуації, щоб уникнути проблем, достатньо було мати договір купівлі-продажу (або акт закупівлі) і розрахунковий документ про оплату товару.

Однак у цьому випадку картина зовсім інша: підприємець не придбаває товар, а всього лише бере його на реалізацію. Зрозуміло, що такий товар залишається у власності особи, яка здала його. Отже, ми маємо справу з комісійною торгівлею: підприємець продає товар від свого імені, але за дорученням власника. Які документи потрібно оформляти при здійсненні комісійної торгівлі?

1. У момент отримання товару на реалізацію слід підписати з власником товару

договір комісії на продаж (орієнтовну форму такого договору див. у «ВД», 2009, № 11, с. 39). У договорі слід застерегти, що плата комісіонера становить певний відсоток доходу від продажу товару. Наявність письмового договору між підприємцями вимагають статті 51 і 208 ЦКУ.

2.

Приймаючи товар на комісію, потрібно вимагати від власника (якщо він — підприємець або юрособа) документи, які посвідчують якість і безпеку товару . А якщо товари підлягають обов’язковій сертифікації довідка 1, у документах на товар слід зазначити реєстраційні номери сертифікатів відповідності або свідоцтв відповідності та/або декларації про відповідність.

3.

Імпортні товари, які не підлягають обов’язковій сертифікації, приймаються за наявності гігієнічного висновку санітарно-гігієнічної експертизи (пункт 2.5 Правил № 37).

4.

При прийманні товарів на комісію на кожну одиницю товару (або на всі одиниці того самого товару) потрібно виписати квитанцію у двох примірниках і товарний ярлик, форму яких наведено в Інструкції № 343. Один примірник квитанції видається комітенту (власнику товару), інший залишається у комісіонера (продавця).

5.

При продажу товару кінцевому споживачу (громадянину) або суб’єкту господарювання бажано видати йому розрахунковий документ про приймання оплати (форму документа див. у «ВД», 2009, № 20, с. 14).

Усі ці документи мають бути в підприємця, скажімо так, в ідеалі. Але на практиці

головне — підписати договір комісії, щоб перевіряючі не пред’являли претензії до продавця через торгівлю бездокументним (нічийним) товаром і не намагалися його конфіскувати.

Ну і ще бажано відстежувати, чи не підлягають отримані товари обов’язковій сертифікації. Якщо так, то в договорі комісії слід зазначити необхідні реквізити всіх документів про відповідність. Інакше продавцю може загрожувати штраф за

статтею 23 Закону про захист прав споживачів у сумі 170 грн.

А ось про видачу розрахункового документа повинен подбати сам покупець. Якщо він такий документ не вимагає, підприємцю-продавцю за його невидачу жодні штрафи не загрожують.

І нарешті, що стосується виписування квитанцій і товарного ярлика, то за їх відсутність (тобто за порушення правил торгівлі) перевіряючі (Держспоживстандарт) можуть покарати продавця хіба що адмінштрафом за

статтею 155 КУпАП у розмірі від 17 до 170 грн., а за повторне протягом року порушення — від 85 до 459 грн. (стаття 2444 КУпАП).

Ось, власне, і все про документи. На закінчення звертаємо увагу на такий момент:

податківці, найімовірніше, наполягатимуть на тому, щоб підприємець для порівняння своєї річної виручки з граничною сумою, дозволеною при роботі на фікспатенті (119000 грн.), ураховував усю виручку, отриману від продажу товару, а не лише відсоток, який він залишає собі. Така їх позиція, звичайно, є незаконною, але підприємцю, який вирішив не погоджуватися з податківцями, потрібно приготуватися відстоювати свої права в суді (аргументи див. у «ВД», 2009, № 19, с. 17).

Документи консультації

ЦКУ

— Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.

КУпАП

— Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X.

Закон про захист прав споживачів

— Закон України «Про захист прав споживачів» від 12.05.91 р. № 1023-XII.

Правила № 37

— Правила комісійної торгівлі непродовольчими товарами, затверджені наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків України від 13.03.95 р. № 37.

Інструкція № 343

— Інструкція про порядок оформлення суб’єктами господарювання операцій при здійсненні комісійної торгівлі непродовольчими товарами, затверджена наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків України від 08.07.97 р. № 343.

 

Довідкова інформація (довідка)

1

Перелік продукції, яка підлягає обов’язковій сертифікації, затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання і споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі