Теми статей
Обрати теми

Деякі питання адміністрування податку на додану вартість

Редакція ВД
Розпорядження від 09.09.2009 р. № 1120-

Деякі питання адміністрування податку на додану вартість

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 р. № 1120-р

 

1. Визнати такими, що втратили чинність, пункт 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 липня 2009 р. № 757 «Деякі питання адміністрування податків, зборів (обов’язкових платежів)» (Офіційний вісник України, 2009 р., № 52, ст. 1797) та розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 р. № 838 «Про врегулювання деяких питань адміністрування податку на додану вартість» (Офіційний вісник України, 2009 р., № 55, ст. 1919).

2. У разі виникнення у платника податку права на податковий кредит на підставі податкових накладних, отриманих у попередніх звітних періодах, платник самостійно в установлений Законом України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» строк вносить у декларацію з податку на додану вартість відомості, зазначені у такій податковій накладній та реєстрі отриманих і виданих податкових накладних, відповідно до підпункту 7.2.8 пункту 7.2 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість».

Нарахування податкового кредиту з використанням податкової накладної, отриманої у попередніх звітних періодах, з порушенням вимог підпункту 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки такого платника податку органами державної податкової служби.

3. Органи державної податкової служби в разі встановлення факту виписування податкових накладних, згідно з якими платник податку на додану вартість — постачальник товарів (робіт, послуг) не задекларував податкові зобов’язання, мають право вжити заходів для анулювання реєстрації такого платника відповідно до Закону України «Про податок на додану вартість».

Платник податку має право оскаржити в установленому законодавством порядку рішення про анулювання реєстрації в Міжвідомчій експертній раді з вирішення спірних питань щодо застосування податкового законодавства та у суді.

У разі оскарження платником податку рішення про анулювання реєстрації у зазначеній Міжвідомчій раді його дія зупиняється на строк, необхідний для розгляду відповідної скарги, але не більш як на 30 календарних днів, а в разі оскарження рішення в суді — до набрання рішенням суду законної сили.

 

Прем’єр-міністр України Ю. Тимошенко

 

коментар редакції

 

Нарешті Кабмін сам скасував свої незаконні розпорядження щодо податкових накладних, які запізнилися, зокрема

пункт 2 розпорядження КМУ від 01.07.2009 р. № 757-р і розпорядження КМУ від 17.07.2009 р. № 838-р (див. «ВД», 2009, № 15, с. 2).

На такий крок Кабмін значною мірою спонукали дії Президента, який припинив

пункт 2 розпорядження КМУ № 757-р і розпорядження КМУ № 838-р. Одночасно Президентом було направлено подання до Конституційного Суду України для вирішення питання щодо конституційності зазначених розпоряджень.

У результаті Кабмін, не чекаючи на визнання Конституційним Судом України вже припинених Президентом ПДВ-розпоряджень незаконними,

сам скасував їх. Однак, як видно з тексту розпорядження, що коментується, крапку в цьому питанні ставити рано. Розберемося детальніше.

1. Податкові накладні, які відображаються не «місяць у місяць», можна поділити на дві категорії: такі, що отримані в попередніх періодах, але включаються до податкового кредиту лише в поточному, та такі, що насправді отримані із запізненням, тобто не в періоді виписування. Такий розподіл переважно залежить від фіксації дати отримання податкової накладної — наприклад, виходячи з дат вхідної кореспонденції або відображення в реєстрі отриманих податкових накладних. Суворо кажучи, у

розпорядженні № 1120 ідеться лише про першу категорію.

2. Судячи з посилання на

Закон України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III, Кабмін вважає, що включення до податкового кредиту таких податкових накладних є виправленням помилки, отже, відображати таку податкову накладну потрібно відповідно (ряд. 16.1 із заповненням додатка 1). З авторами розпорядження можна погодитися, лише якщо йдеться про першу категорію податкових накладних (див. вище). А от якщо податкову накладну фактично отримано не в періоді її виписування (що можна підтвердити, наприклад, відсутністю запису в реєстрі в періоді виписування податкової накладної), то жодної помилки платника податків немає. Тоді її можна, як і раніше, відображати в ряд. 10.1 декларації. Але судячи з листа (див. нижче) ДПАУ з цим не згодна.

3. Відповідна позапланова виїзна перевірка, про яку зазначає КМУ, є вигадкою. У

Законі України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.90 р. № 509-XII її не передбачено.

4. Дещо бентежить послання на

підпункт 7.5.1 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР. Мабуть, мається на увазі, що включення податкової накладної до складу податкового кредиту не за першою подією (зрозуміло, за наявності цієї податкової накладної) само собою є порушенням. І у цьому випадку КМУ загрожує вигаданою перевіркою. Але знову ж таки тут, мабуть, ідеться про податкову накладну, отриману своєчасно (тобто в періоді виписування), але не включену у цьому ж періоді до податкового кредиту, а не про податкову накладну, отриману в подальших після її виписування періодах.

5. Якщо платник податків виписав податкову накладну і не включив її до декларації, реєстрація його як платника ПДВ анулюється. Послання на

Закон про ПДВ явно надуманий, оскільки такої підстави для анулювання реєстрації пункт 9.8 цього Закону не містить.

Платник податків має право оскаржити таке рішення податківців, але при цьому в розпорядженні не зазначено конкретний строк для оскарження рішення про анулювання реєстрації платником ПДВ. При цьому слід звернути увагу, що до закінчення процедури оскарження рішення не набуває чинності. Такі правила передбачено Законом2181 для оскарження податкового зобов’язання, нарахованого податковим органом, але щодо анулювання реєстрації таких норм ні Закон про ПДВ, ні Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затверджене наказом ДПАУ від 01.03.2000 р. № 79, не містять.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі