Теми статей
Обрати теми

Щодо розпорядження Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 р. № 1120-р «Деякі питання адміністрування податку на додану вартість»

Редакція ВД
Лист від 21.09.2009 р. № 20400/7/16-1517

Щодо розпорядження Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 р. № 1120-р «Деякі питання адміністрування податку на додану вартість»

Лист Державної податкової адміністрації України від 21.09.2009 р. № 20400/7/16-1517

 

Державна податкова адміністрація України надсилає для використання в роботі

розпорядження Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 р. № 1120-р «Деякі питання адміністрування податку на додану вартість» і повідомляє.

Згідно з

пунктом 2 статті 55 Закону України від 16.05.2008 р. № 279-VI «Про Кабінет Міністрів України» (зі змінами та доповненнями) розпорядження Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо цими розпорядженнями не встановлено пізніший термін набрання ними чинності. Тому розпорядження Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 р. № 1120-р (далі — розпорядження № 1120-р) набрало чинності з 9 вересня 2009 року.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 р. № 1120-р

визнано такими, що втратили чинність, пункт 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.07.2009 р. № 757-р «Деякі питання адміністрування податків, зборів (обов’язкових платежів)» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 р. № 838-р «Про врегулювання деяких питань адміністрування податку на додану вартість».

Пунктом 2 розпорядження від 09.09.2009 р. № 1120-р

визначено, що у разі виникнення у платника податку права на податковий кредит на підставі податкових накладних, отриманих у попередніх звітних періодах, платник самостійно відображає у своїй податковій звітності та в реєстрі отриманих і виданих податкових накладних інформацію, зазначену в такій податковій накладній.

При цьому при формуванні податкового кредиту платники податку мають право на включення до складу податкового кредиту податкових накладних, фактичне отримання яких відбулося в податкових періодах, наступних за тим податковим періодом, в якому такі податкові накладні були виписані, але за умови документального підтвердження затримки такого отримання.

Відображення у податковій звітності таких податкових накладних має здійснюватися шляхом внесення до неї відповідних коригувань в порядку, встановленому

пунктом 4.4 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 30.05.97 р. № 166 (з урахуванням змін та доповнень).

Листи ДПА України від 15.07.2009 р. № 14927/7/16-1517

та від 04.08.2009 р. № 16521/7/16-1517 відкликаються, а інші податкові роз’яснення застосовуються в частині, що не суперечить цьому податковому роз’ясненню.

 

Заступник голови О. Любченко

 

коментар редакції

 

У коментарі до

розпорядження КМУ від 09.09.2009 р. № 1120-р (див. с. 2) ми звертали увагу на те, що податкові накладні, відображені, так би мовити, «не місяць у місяць», умовно можна поділити на дві категорії: одні — отримані в місяці виписування, але не включені у цьому ж місяці до податкового кредиту, інші — отримані пізніше місяця виписування, і тому вони не потрапили до податкового кредиту періоду виписування (справедливості ради зазначимо третю категорію — це ті податкові накладні, які не надають права на податковий кредит у місяці виписування (наприклад, якщо покупець використовує касовий метод), але їх ми не розглядаємо, оскільки вони включаються до декларації в загальному порядку). Відмінність між цими двома категоріями умовна — усе залежить від дати отримання відповідної податкової накладної, зафіксованої в журналі вхідної кореспонденції і реєстрі отриманих податкових накладних.

Формально

розпорядження № 1120 стосується відображення в декларації податкових накладних лише першої категорії (судячи з конструкції пункту 2 цього розпорядження, вони повинні відображатися як виправлення помилки). Друга категорія податкових накладних, на наш погляд, повинна відображатися в загальному порядку через ряд. 10.1.

Проте, як випливає з

листа, який коментується, податківці вважають, що податкові накладні, отримані із запізненням (а за термінологією ДПАУ, як відомо, це означає, що їх отримано не в місяці виписування), слід відображати як виправлення помилки (пункт 4.4 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПАУ від 30.06.97 р. № 166, зумовлює саме правила виправлення помилок, допущених у поданих раніше деклараціях). У результаті виходить, що першу категорію слід відображати як виправлення помилки на підставі розпорядження КМУ, а другу — таким самим чином — на підставі листа ДПАУ, що коментується. Тут виникає низка запитань.

По-перше, зверніть увагу на умову включення до декларації податкових накладних другої категорії — затримку отримання податкової накладної слід підтвердити документально. На нашу думку, таким документальним підтвердженням може бути вже згаданий журнал вхідної кореспонденції і реєстр вхідних податкових накладних (саме в останньому передбачено спеціальну графу «Дата отримання»). Але не виключено, що податківці на місцях під «підтвердженням» матимуть на увазі щось більше, наприклад, поштовий конверт, в якому надійшла податкова накладна та на якому є дата його отримання і назва відправника. Зі свого боку зазначимо: обов’язку зберігати такі «документи» не передбачено, та й не зрозуміло, що робити, коли ця податкова накладна надійшла не поштою.

По-друге, важко погодитися з відображенням такої податкової накладної через механізм виправлення помилки. Адже якщо податкова накладна до покупця фактично надійшла не в місяці її виписування, то невідображення цієї податкової накладної в декларації в місяці її виписування не є помилкою, тому й виправляти, по суті, нічого.

По-третє, не зовсім зрозуміло, навіщо документально підтверджувати затримку отримання, якщо відображається така податкова накладна не в загальному порядку (ряд. 10.1), а через механізм виправлення помилки (ряд. 16.1). Можливо податківці взагалі проти включення податкових накладних першої категорії до податкового кредиту? Але це прямо суперечить

розпорядженню № 1120.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі