Теми статей
Обрати теми

На замітку. Індексуємо зарплату за серпень

Редакція ВД
Коментар

На замітку

 

Прийняття Податкового кодексу відкладено до осені

 

Очікувалося, що

Податковий кодекс , про який так багато говорять останнім часом, приймуть у липні цього року. Однак, щоб довести до ладу цей ще «сирий» документ, з прийняттям вирішили таки не квапитися.

Так, у

листі від 28.06.2010 р. № 04-27/383 Комітет ВРУ з питань податкової та митної політики звернув увагу на недосконалість і жорсткість підходів щодо оподаткування, які запропоновано у проекті Податкового кодексу, і вказав на необхідність їх перегляду.

У зв'язку з цим, а також ураховуючи надходження величезної кількості зауважень до

проекту Податкового кодексу, Комітет ВРУ запропонував відкласти початок розгляду проекту Податкового кодексу у другому читанні до осінньої сесії 2010 року.

За фактом так і відбулося — за заявою Президента України

Податковий кодекс буде прийнято не раніше осені.

Сьогодні ведуться дискусії з приводу доопрацювання розділу «Спеціальні податкові режими», зокрема

норм, що стосуються спрощеної системи оподаткування . Є надія, що список заборонених для єдиноподатників видів діяльності все ж таки скоротять і, можливо, не стануть запроваджувати систему «тотального застосування РРО» для єдиноподатників і фіксантів.

 

Акт слід підписувати в тому звітному періоді, в якому фактично надано послуги

Лист ДПАУ від 20.05.2010 р. № 9895/7/16-1517-08, № 5766/5/16-1518

 

Якщо платник ПДВ надає послуги на умовах

післяоплати, то податкові зобов'язання (ПЗ) з ПДВ у нього виникають на дату підписання акта наданих послуг.

ДПАУ звернула увагу на те, що згідно із

Законом про бухоблік акти повинні підписуватися в тому звітному періоді, в якому фактично було надано послуги. Так, якщо послуги надавалися в березні, а акт підписано у квітні, то це є порушенням правил ведення бухгалтерського і податкового обліку.

Таким чином, платникам податків краще не зволікати з оформленням актів наданих послуг і з відображенням ПЗ відповідно. Особливо за ситуації, коли послуги надаються наприкінці кварталу

.

 

Відшкодування ПДВ шляхом оформлення облігацій — справа добровільна

Лист Вищого адміністративного суду України від 14.07.2010 р. № 1070/11/13-10

 

Уже після закінчення строку для подання заяви на оформлення бюджетної заборгованості з ПДВ облігаціями внутрішньої державної позики (ОВДП) ВАСУ роз'яснює нижчим за рівнем судам принципове питання щодо добровільності такого обміну.

Нагадаємо, що, коментуючи Закон про держбюджет-2010 (див. «ВД», 2010, № 10, с. 6), ми звертали увагу на необхідність забезпечення принципу добровільності здійснення відшкодування шляхом видачі ОВДП. ВАСУ проблему «обміну» сум відшкодування на ОВДП розглядає в такому самому контексті, зазначаючи про те, що прийняття публічної пропозиції потребує акцепту (згоди) з боку особи, якій її адресовано. При цьому згода надається у формі заяви. Інакше кажучи, можна констатувати, що платник, який не висловив бажання обміняти відшкодування на ОВДП, як і раніше, має право на грошове відшкодування податку (питання лише в тому, чи вдасться йому цим правом скористатися).

 

Податкове роз'яснення щодо хмелезбору

Наказ ДПАУ «Про затвердження Узагальнюючого податкового роз'яснення щодо застосування норм Закону України від 9 квітня 1999 року № 587-XIV «Про збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства» від 06.07.2010 р. № 483

 

У своєму

роз'ясненні ДПАУ, зокрема, нагадала, хто є платниками хмелезбору. Так:

— платниками хмелезбору є суб'єкти господарювання незалежно від форм власності та підпорядкування,

які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво ;

виробники алкогольних напоїв і пива є платниками хмелезбору лише за умови реалізації ними цієї продукції власного виробництва в роздрібній торгівлі безпосередньо споживачам. У разі поставки ними власної продукції суб'єктам оптової і роздрібної торгівлі вони не є платниками хмелезбору;

— у разі реалізації алкогольних напоїв і пива

за договорами комісії (консигнації) платниками хмелезбору є або комітент (крім виробників алкогольних напоїв і пива), або комісіонер, залежно від того, на чий рахунок надійшли кошти або інші види компенсації від продажу цієї продукції.

У

роз'ясненні також зазначено, що хмелезбір нараховується на суму нарахованої (отриманої) виручки — товарообороту, отриманого на всіх етапах реалізації алкогольних напоїв і пива (уключаючи безалкогольне пиво), у тому числі за операціями, які не передбачають оплату грошовими коштами.

Як роз'яснює ДПАУ, платники хмелезбору щомісячно повинні подавати

Розрахунок суми хмелезбору до податкових органів, у тому числі в разі відсутності у суб'єкта господарювання у звітному місяці факту реалізації алкогольних напоїв і пива, тобто незалежно від наявності у платників об’єкта оподаткування.

Отже,

у разі тимчасового припинення реалізації алкогольних напоїв і пива суб'єкт господарювання все одно повинен подавати Розрахунок суми хмелезбору.

Якщо суб'єкт господарювання протягом поточного року

припиняє продаж алкогольної продукції і надалі не має наміру його здійснювати, такий суб'єкт господарювання може подати до податкового органу, на обліку в якому він перебуває, письмове повідомлення (заяву) про припинення надалі господарської діяльності з реалізації алкогольних напоїв і пива в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування. При цьому додатковою умовою тут є одночасне завершення строку дії «алкогольної» ліцензії суб'єкта господарювання або отримання податковим органом письмового повідомлення про анулювання такої ліцензії.

У цьому випадку суб'єкт господарювання може не надавати

Розрахунок суми хмелезбору, починаючи з податкового звітного періоду (місяця), наступного за місяцем отримання податковим органом таких документів.

Нагадаємо, що

Розрахунок суми хмелезбору подається за формою, затвердженою наказом ДПАУ від 01.12.2009 р. № 671.

Одним із питань, які розглянуто ДПАУ в

роз'ясненні, є порядок виправлення помилок, самостійно виявлених платником хмелезбору.

Так, згідно з

Порядком заповнення Розрахунку суми хмелезбору, якщо платник збору самостійно виявляє помилки, що містяться в поданому ним раніше Розрахунку, то він зобов'язаний подати уточнюючий розрахунок з виправленими показниками з розкриттям інформації про суму податкового зобов'язання.

При цьому

до кожного такого уточнюючого розрахунку обов'язково додається окрема Довідка про суму хмелезбору, яка зменшує або збільшує податкове зобов'язання в результаті виправлення самостійно виявленої помилки в попередніх звітних періодах.

У цій

Довідці, крім реквізитів платника збору, зазначаються звітний період, що уточнюється, зміст помилки та сума збору, що підлягає сплаті згідно з уточнюючим розрахунком.

Також ДПАУ звернула увагу на таке: якщо

у зв'язку з виправленням помилки виявлено збільшення податкового зобов'язання, платник сплачує виявлену суму недоїмки і суму 5-відсоткового «самоштрафу» (п.п. 17.2 Закону № 2181). Якщо платник збору подав уточнюючий розрахунок, однак не здійснив доплату і не нарахував та не сплатив 5-відсотковий штраф, такий платник підлягає перевірці за даними, що містяться в уточнюючому розрахунку.

Якщо

платник хмелезбору виявляє помилки в поданому звітному Розрахунку до закінчення граничного строку його подання, такий платник має право після подання такого Розрахунку за податковий (звітний) період подати новий звітний Розрахунок за цей самий період з виправленими показниками. У такому разі раніше поданий Розрахунок вважається недійсним, штрафні санкції відповідно до пункту 17.1 Закону № 2181 не застосовуються.

 

Укладаємо та розриваємо трудові договори без особистої присутності працівника в центрі зайнятості

Лист Державного центру зайнятості від 28.04.2010 р. № ДЦ-09-2801/0/6-10

 

Для тих підприємців, які на практиці стикаються з необхідністю укласти або розірвати трудовий договір з найманим працівником за його відсутності в центрі зайнятості, положення зазначеного

листа будуть цікавими. Зокрема, у листі роз'яснюється таке:

1.

Підприємець дійсно може зареєструвати в центрі зайнятості трудовий договір за відсутності працівника. Для цього потрібно надати всі необхідні документи, зокрема:

підписаний трудовий договір у трьох примірниках;

— свідоцтво про держреєстрацію підприємця;

— довідку про присвоєння йому ідентифікаційного номера та копію такої довідки, виданої працівнику;

— трудову книжку працівника;

— паспорт підприємця.

При цьому

підпис працівника у трудовому договорі має бути посвідчено нотаріально.

2.

Як розірвати трудовий договір з ініціативи ФОП, якщо найманий працівник не з’являється до центру зайнятості для його розірвання? На це запитання представники Державного центру зайнятості відповіли так: якщо працівник не з’являється до центру зайнятості для зняття трудового договору з реєстрації, підприємець може розірвати договір зі своєю ініціативи без присутності такого працівника. Для цього необхідно подати до центру зайнятості документи, перелік яких наведено в пункті 5 постанови КМУ від 29.10.2009 р. № 1168. Трудовий договір знімається з реєстрації протягом трьох робочих днів з дня надходження зазначених документів.

Якщо ж підприємець для реєстрації або зняття з реєстрації трудового договору подав документи, які не відповідають вимогам

постанови № 1168, то органи державної служби зайнятості повернуть їх без учинення будь-яких дій із зазначенням причини (п. 8 постанови № 1168).

3.

Яка відповідальність за порушення ФОП строку вручення трудового договору працівнику? Згідно з пунктом 3 постанови № 1168, зареєструвавши трудовий договір у центрі зайнятості, підприємець повинен вручити один примірник договору працівнику протягом трьох робочих днів з дня надходження договору. За порушення зазначеного строку підприємця може бути притягнуто до адмінвідповідальності за статтею 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення у вигляді штрафу від 510 до 1700 грн. Протокол про адмінправопорушення складається держінспекцією з праці, а рішення про застосування санкцій приймається судом.

4.

Чи застосовуються норми постанови № 1168 до трудових договорів, укладених до набуття нею чинності (до 13.11.2009 р.)? Трудовий договір, укладений з працівником до набуття чинності постановою № 1168, за необхідності можна розірвати за відсутності працівника в порядку, визначеному зазначеною постановою.

 

Збір за воду після ухвалення Закону про держбюджет-2010: нюанси роз'яснює ДПАУ

Лист ДПАУ від 09.07.2010 р. № 13682/7/15-0817

 

Як сплачувати збір за спецводокористування в частині використання поверхневих і підземних вод у 2010 році?

У загальному випадку

починаючи з 30.04.2010 р. (дати набуття чинності Законом про держбюджет-2010) під час обчислення податкових зобов'язань щодо збору за спецводокористування до нормативів збору, зазначених у додатку 2 до Закону України від 03.06.2008 р. № 309-VI, застосовується коефіцієнт 1,6448 (добуток коефіцієнта 1,439, що діяв у 2009 році, і коефіцієнта 1,143, запровадженого статтею 9 Закону про держбюджет-2010).

Що стосується

виробників напоїв, то для них у 2010 році встановлено деякі особливості сплати збору за спецводокористування в частині використання поверхневих і підземних вод, які входять виключно до складу напоїв. Починаючи з 01.07.2010 р. зазначені суб'єкти застосовують нові (збільшені) нормативи у розмірі 21,60 грн. за 1 куб. м поверхневої води і 25,20 грн. за 1 куб. м підземної води, а коефіцієнт 1,6448 не застосовують.

Нагадаємо, що про нюанси складання розрахунку збору за спецводокористування ДПАУ повідала у своєму

листі від 17.06.2010 р. № 11925/7/15-0817 (див. «ВД», 2010, № 27, с. 7).

Як сплачувати збір за спецводокористування у 2011 році?

Починаючи з 2011 року необхідно буде проводити індексацію нормативів збору

за такою формулою;

Ні = Нб х дІ

де Ні — проіндексований норматив збору, грн. за 1 куб. м;

Нб — базовий норматив збору, грн. за 1 куб. м, зазначений у

додатку 2 до Закону № 309, збільшений на коефіцієнт 1,6448 та округлений до тієї кількості знаків, скільки містила первісна величина, зазначена в додатку 2;

дІ — добуток індексів цін виробників промислової продукції за попередні періоди починаючи з 2010 року, а для нововведених нормативів збору — починаючи з року їх введення, десятковим дробом з точністю до чотирьох знаків.

 

ДПАУ затвердила черговий новий Довідник пільг № 54

Лист ДПАУ від 02.07.2010 р. № 54

 

ДПАУ затвердила новий

Довідник № 54 пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків, зборів, інших обов'язкових платежів станом на 01.07.2010 р.

Довідником

слід керуватися під час заповнення Звіту за формою № 1-ПП «Про суми пільг в оподаткуванні юридичних осіб та фізичних осіб — суб'єктів підприємницької діяльності».

У разі заповнення

Звіту для пільг за кодами 14010067, 14010069, 14010073, 14010077, 14010231, 14010336 розрахунок суми пільги не провадиться. При цьому графи 5, 6, 9, 10 зазначеного Звіту заповнюються з нульовим значенням, а графи 1 — 4, 7 — 8 заповнюються згідно з пунктом 2 Інструкції щодо заповнення цього Звіту.

 

Держфінпослуг затвердила нові зразки полісів «автоцивілки»

Розпорядження Держфінпослуг України від 01.07.2010 р. № 529

Розпорядження Держфінпослуг України від 01.07.2010 р. № 530

 

Цими

розпорядженнями затверджено нові зразки:

типового поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на умовах міжнародної системи автострахування «Зелена карта»;

типового поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

При цьому

«звичайні» поліси попереднього зразка, виготовлені раніше, можуть використовуватися для укладення договорів автострахування, строк дії яких починається не пізніше 31 грудня 2010 року, поліси «Зелена карта» до 31 грудня 2010 року.

 

Нова статформа для підприємців, які займаються промисловими видами діяльності, з 2011 року

Наказ Держкомстату України від 12.07.2010 р. № 266

 

Держкомстат затвердив

нові форми статзвітності для суб'єктів господарювання у сфері промисловості. Серед цих форм є одна, яку повинні подавати, у тому числі й фізичні особи — підприємці, які займаються промисловими видами діяльності. Це форма № 1-П (місячна) «Строковий звіт про виробництво промислової продукції (товарів, послуг) за видами» та подавати її потрібно буде починаючи зі звіту за січень 2011 року.

 

Типовий договір оренди торговельного місця на ринку знову став примірним

Постанова КМУ від 07.07.2010 р. № 557

 

Відповідно до внесених змін Кабмін

змінив «статус» договору оренди торговельного місця на ринку, форму якого затверджено постановою КМУ від 05.03.2009 р. № 278 (у редакції постанови КМУ від 29.07.2009 р. № 868), з типового на примірний.

Тепер цей договір має

рекомендаційний характер, тобто його можна застосовувати в разі укладення договору оренди торговельного місця на ринку продовольчих і непродовольчих товарів з орендарями, але не обов'язково.

А ось

раніше, оскільки договір оренди торговельного місця був типовим, його потрібно було використовувати в обов'язковому порядку.

 

Червневий індекс — 99,6 %. Індексуємо зарплату за серпень

(Повідомлення Державного комітету статистики України // «Урядовий кур’єр» від 08.07.2010 р. № 123)

 

Згідно з повідомленням Держкомстату України, загальний індекс споживчих цін (індекс інфляції)

в червні становив 99,6 %. З урахуванням цього наведемо в таблиці індекси, які необхідно використовувати для індексації заробітної плати за серпень найманих працівників підприємця у 2010 році.

Алгоритм наших дій такий: дивимося, за який місяць працівнику востаннє підвищувалася заробітна плата (при цьому сума підвищення перевищувала суму індексації) або в якому місяці працівника було прийнято на роботу, якщо з моменту прийняття на роботу його заробітна плата не підвищувалася; беремо з наведеної далі таблиці індекс для відповідного місяця та індексуємо на нього заробітну плату за

серпень 2010 року (у межах прожиткового мінімуму для працездатних осіб, у серпні 888 грн.).

 

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

Не підвищувалася з лютого 2003 року

142,2

2003 рік

Березень

139,5

Квітень

137,9

Травень

137,9

Червень

137,7

Липень

137,9

Серпень

141,9

Вересень

140,5

Жовтень

137,4

Листопад

133,0

Грудень

129,6

2004 рік

Січень

126,4

Лютий

125,5

Березень

124,6

Квітень

123,1

Травень

121,5

Червень

120,0

Липень

120,0

Серпень

120,2

Вересень

117,4

Жовтень

112,7

Листопад

109,3

Грудень

104,4

2005 рік

Січень

101,0

Лютий

99,1

Березень

95,9

Квітень

94,6

Травень

93,4

Червень

92,3

Липень

91,7

Серпень

91,7

Вересень

90,9

Жовтень

89,2

Листопад

87,0

Грудень

85,3

2006 рік

Січень

83,1

Лютий

79,9

Березень

80,5

Квітень

81,2

Травень

80,3

Червень

80,1

Липень

78,5

Серпень

78,5

Вересень

75,0

Жовтень

70,6

Листопад

67,6

Грудень

66,0

2007 рік

Січень

65,2

Лютий

64,2

Березень

63,9

Квітень

63,9

Травень

63,0

Червень

59,5

Липень

57,3

Серпень

56,3

Вересень

53,0

Жовтень

48,7

Листопад

45,5

Грудень

42,5

2008 рік

Січень

38,5

Лютий

34,8

Березень

29,9

Квітень

26,0

Травень

24,4

Червень

23,4

Липень

24,0

Серпень

24,1

Вересень

22,8

Жовтень

20,7

Листопад

18,9

Грудень

16,5

2009 рік

Січень

13,2

Лютий

11,5

Березень

10,0

Квітень

9,0

Травень

8,5

Червень

7,3

Липень

7,4

Серпень

7,6

Вересень

6,7

Жовтень

5,8

Листопад

4,7

Грудень

3,7

2010 рік

Січень

1,9

Лютий

Не індексується

Березень

Не індексується

Квітень

Не індексується

Травень

Не індексується

Червень

Не індексується

Липень

Не індексується

Серпень

Не індексується

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі