Теми статей
Обрати теми

Чистота — запорука успіху

Редакція ВД
Стаття

Чистота — запорука успіху

 

img 1Десять років тому харків'янка Юлія Кравець успішно впорядковувала бухгалтерські звіти, а сьогодні з не меншим успіхом наводить чистоту в офісах і будинках замовників. Відкрити власну клінінгову компанію Юлію Миколаївну змусило життя, а допоміг їй у цьому випадок. Зараз під її керівництвом працюють п'ять осіб, щоденний заробіток кожної з них складає від 70 до 125 гривень, а робочий графік розписаний на тиждень уперед. І нехай за ці десять років жінці довелося пережити чимало: клієнти «кидали на гроші», партнери по бізнесу ставили підніжку, Юлія Миколаївна запевняє, що негативний результат — теж результат. А не було б помилок — не було б і перемог. Про те, чим відрізняється досвідчений клінінгіст від звичайної офісної прибиральниці, як перетворити прибирання на прибуткову справу і від яких замовлень краще відмовитися, Юлія Кравець розповіла газеті «Власне Діло».

 

Юліє Миколаївно, що стало вирішальним фактором, який змусив вас настільки кардинально змінити своє життя?

 

Слід віддати належне випадку. Десять років тому я випадково почула розповідь про те, що у Штатах прибирання роблять професіонали за допомогою професійної техніки. І саме в цей час до мене звернулася подруга: купи пилосос! На ті часи він коштував 750 доларів, а моя зарплата була вдесятеро менша. Але вона так наполегливо умовляла мене зробити покупку, що мені довелося погодитися, хоча я і влізла у величезні борги й зовсім не розуміла, навіщо він мені за такі гроші потрібний. Власне, з цього все й почалося. Щоб техніка не простоювала і хоч якось окупилася, серед друзів було кинуто клич, і тут же з'явився мій перший клієнт.

Пам'ятаю, сторонні люди сприймали наше заняття спокійно, а от знайомі та родичі над нами сміялися. Їм було важко зрозуміти, як це — людина з вищою освітою, і раптом миє унітази. Але я подумала: ви собі смійтеся, а нам треба працювати. Тим паче, що перший гонорар здивував усіх — за дводенне генеральне прибирання замовник заплатив нам 50 доларів. І тоді я замислилася — а який сенс зводити дебет з кредитом за 75 доларів на місяць?! Хоча найважчими були перші три дні, коли я просто звикала до того, що назавжди змінила калькулятор на пилосос. Але життя назад не повернути.

Думаю, щось у нашій країні треба змінювати, якщо людина з вищою освітою та багаторічним досвідом роботи не може заробити на гідне життя. Бухгалтерія — це ж велика завантаженість, ще більша відповідальність і дуже маленька зарплата. Усі ці фактори і вплинули на те, що я зробила остаточний вибір на користь власного діла. Просто зібралася з духом, дала оголошення в газету, і робота закипіла. Сьогодні я не жалкую, що змінила вид діяльності. Прибирання дозволяє мені самій заробити і забезпечити роботою ще п'ять осіб, а вкладені 750 доларів повернулися сторицею і швидко почали приносити дохід.

 

Як ви підбираєте людей? Які вимоги висуваєте до співробітників?

Зізнаюся, я суворий керівник і в мене досить високі вимоги до претендентів. Але ці вимоги диктує ринок. Вважаю, що співробітники клінінгової компанії повинні мати вищу освіту. Я поясню чому. Ми працюємо в людей забезпечених, інтелігентних, і ні я, ні мої співробітники не повинні викликати роздратування у клієнтів. Тому тітки з нецензурщиною мені не потрібні. Зараз на нашому ринку праці величезний дефіцит кадрів. Текучка дуже велика, і така ситуація в будь-якій клінінговій компанії. Буває, що за місяць проходить десь 12 осіб. Але достатньо і кількох днів, щоб і людині, і мені зрозуміти, залишиться вона в нас працювати чи ні. Як правило, перші кілька днів люди проходять навчання, ми притираємося один до одного. Якщо людина мені подобається, згодна з умовами роботи, то залишається. Працюємо ми швидко, розтягувати «задоволення» ніхто не хоче.

Але люди різні. Є ледачі, є просто неадекватні, а є неакуратні. Я людям розповідаю, що вони універсальні працівники. Повинні вміти робити все: мити і вікна, і унітази. А якщо людина починає розповідати, що вона те не робитиме, а це не вміє, ми з нею прощаємося.

 

Хто ваші клієнти?

 

Хочу зазначити, що різні компанії ставлять для себе різні цілі. Когось цікавить щоденне прибирання, ми ж в основному займаємося генеральними прибираннями. Ось ми прибрали приміщення, зробили генеральне прибирання, здали об'єкт, отримали оплату та спокійно чекаємо наступне замовлення. Повсякденні прибирання у приватних будинках нашу клінінговую компанію не цікавлять. Поступово ми відійшли від щоденних прибирань, віддаючи перевагу роботі з максимальним доходом і мінімальними проблемами.

Адже для повсякденного прибирання необхідно спеціально виділяти людей, закріплювати їх за об'єктом, а потім контролювати їх роботу. Якщо людина захворіє, місце теж треба кимось закривати. А ніхто не хоче туди йти, оскільки там, як правило, ставка не більше 1000 гривень на місяць і крутися як хочеш. І при цьому щоденна зайнятість. Навіть коли я намагалася своїх людей влаштувати домробітницями, вони відмовляються, бо при обслуговуванні житлового приміщення може статися все що завгодно. Аж до несплати. Розповім історію з досвіду колег. Співробітники виконали роботу, прибрали в будинку, а замовник з ними не розрахувався. Свою відмову можна мотивувати по-різному. Хтось затягує з оплатою, а потім говорить, що його не влаштовує якість роботи, хоча за всіма міжнародними стандартами роботи після клінінга приймаються протягом 40 хвилин. Хтось шукає, до чого прискіпатися. Саме тому ми, укладаючи договір із замовником, зазначаємо строки оплати. При щоденних замовленнях мої співробітники отримують за одне прибирання в середньому близько 100 гривень. Усе залежить від площі приміщення.

 

Коли десять років тому ви починали, конкуренції практично не було. Клінінгових компаній було одна-дві та й усе. Що сьогодні ви робите, щоб залишатися на плаву і не втрачати замовників?

 

Я постійно відстежую новації техніки, чистячих і мийних засобів. Усе це не лише полегшує працю, а й впливає на якість послуг, що нами надаються. Маючи пристойне обладнання, можна працювати і швидко, і якісно. Це й називається професіоналізмом. Тому заощаджувати гроші на придбанні якісної техніки не варто. Але професійна техніка продається тільки через дистриб'юторську мережу. Уже з досвіду знаю, що серветка за 13 євро служить 5 років, а за 20 гривень зноситься за декілька місяців і доведеться купувати нову. Щодо конкурентів, то більшість клінінгових компаній працює неофіційно. Сьогодні вони є, а завтра їх немає. Нас же легко знайти через Інтернет, у нас є свій сайт і за ці роки ми обросли постійними клієнтами, відносини з якими будуються на взаємній довірі. Замовнику важливо довіряти клінінгістам, адже не завжди вони можуть бути присутніми під час прибирання. У нашій справі, як і в будь-якій іншій, значну роль відіграє репутація. Якщо сподобалося одному, то при нагоді він порекомендує нас своїм знайомим. До речі, я не одноразово намагалася рекламувати себе, але жодного дзвінка після виходу реклами не було. Ніхто навіть не поцікавився вартістю послуг. Специфіка нашої справи така, що люди самі нас знаходять, коли їм треба, за звичайними оголошеннями.

 

Щоб звести витрати до мінімуму, на чому вам удається економити?

 

Нам не потрібний офіс, адже ми працюємо в замовника. Усе обладнання зберігається в мене вдома, до того ж бухгалтерію я веду сама — я підприємець на єдиному податку. А от економити на обладнанні, повторюся, не раджу.

 

Юліє Миколаївно, а хто прибирає у вас удома?

 

Донька. Вона відповідальна за чистоту на кухні. Хоча, зізнаюся, вдома прибираємо без професійної техніки. Хіба що, коли затіваємо генеральне прибирання, тоді включаємо обладнання. До речі, цього року я брала доньку з собою на роботу і вона сама заробила собі на літній відпочинок. Знаєте, я не вірю, коли говорять, що сьогодні важко знайти роботу. Роботи багато, просто працювати мало хто хоче.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі