Теми статей
Обрати теми

На замітку. Індексуємо зарплату за лютий

Редакція ВД
Коментар

На замітку

 

Законодавці вирішили посприяти розвитку малого бізнесу в Україні

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні» від 15.12.2009 р. № 1759-VI

Закон, про який ідеться, покликано суттєво полегшити життя підприємцям (як юридичним, так і фізичним особам). Суть передбачених цим документом змін полягає, зокрема, у такому.

 

Закон про госптовариства

Установлено, що розмір статутного капіталу ТОВ має складати не менше суми, еквівалентної одній мінімальній зарплаті, що діє на момент створення товариства (раніше — не менше 100 мінімальних зарплат)

Закон про оренду державного та комунального майна

Закріплено пріоритетне право орендаря, який належним чином виконував свої обов’язки, на продовження оренди без конкурсу цілісного майнового комплексу (ЦМК) підприємства, його структурного підрозділу (мається на увазі державна та комунальна власність).

Якщо протягом 20 днів із дня надсилання орендодавцем такому діючому добросовісному орендарю (строк договору з яким не минув) повідомлення про наявність заяви (ініціативи) будь-якого суб’єкта щодо оренди ЦМК підприємства, його структурного підрозділу добросовісний орендар подасть заяву про намір продовжувати орендувати зазначене майно, орендодавець не матиме права укласти договір оренди з будь-ким іншим.

При цьому незмінною залишилася «загальна» норма з пункту 3 статті 17

, що надає добросовісному орендарю пріоритетне право на продовження договору оренди на новий строк за умови, що його пропозиція виявилася не гіршою за пропозиції решти учасників конкурсу («Після закінчення терміну договору оренди орендар, який належним чином виконував свої обов’язки за договором, має переважне право, за інших рівних умов, на укладення договору оренди на новий термін, крім випадків, якщо орендоване майно необхідне для потреб його власника. У разі якщо власник має намір використовувати зазначене майно для власних потреб, він повинен письмово попередити про це орендаря не пізніше ніж за три місяці до закінчення терміну договору»).

Водночас не виключено, що в Законі про державний бюджет на 2010 рік, як це зазвичай відбувається, буде встановлено спеціальні норми для добросовісних орендодавців, на які і слід буде орієнтуватися цього року.

Якщо раніше строк договору оренди встановлювався за домовленістю сторін, то тепер визначено, що строк договору оренди не може бути менше 5 років, якщо орендар не пропонує менший строк.

Строк договорів оренди державного і комунального майна для суб’єктів малого підприємництва, укладених

до набуття чинності Законом № 1759 (до 30.12.2009 р.), вважається продовженим до 5 років із дня їх укладення, якщо орендар не пропонує менший строк

Закон про ліцензування певних видів госпдіяльності

Установлено, що в Ліцензійних умовах має передбачатися вимога до суб’єкта господарювання щодо необхідності повідомлення органу ліцензування про зміну даних, зазначених у документах, які додавалися до заяви про видачу ліцензії, у визначений Законом строк (ця норма набуває чинності через 2 місяці з дня опублікування Закону № 1759)

Ліцензія видається на необмежений строк. Водночас Кабмін за поданням спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування може обмежити строк дії ліцензії на провадження певного виду госпдіяльності, але цей строк не може бути менше 5 років.

Зверніть увагу(!): строк дії ліцензій, виданих до набуття чинності Законом № 1759, не продовжується

З переліку видів діяльності, що підлягають ліцензуванню, виключено

:

— оптову торгівлю насінням;

— професійну діяльність з надання соціальних послуг;

— розробку проектів і проведення робіт з консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту пам’яток культури;

— розведення домашніх тварин (собак, котів, екзотичних і декоративних тварин) у племінних розплідниках, дресирування собак і підготовку фахівців у цих сферах;

— діяльність з перепродажу предметів мистецтва, колекціонування та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) предметами мистецтва, колекціонування та антикваріату

Акт про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, які додавалися до заяви про видачу ліцензії, більше не є підставою для анулювання ліцензії

Рішення про анулювання ліцензії набуває чинності через 30 днів із дня його прийняття, крім рішень про анулювання ліцензій, прийнятих на підставі заяви ліцензіата або в разі смерті ліцензіата (фізичної особи — підприємця), які набувають чинності з дня їх прийняття (раніше рішення про анулювання ліцензії набувало чинності через 10 днів із дня його прийняття)

Закон про дозвільну систему у сфері госпдіяльності

Визначено, що строк видачі документів дозвільного характеру становить 10 робочих днів, якщо інше не встановлено законом

Якщо в установлений строк суб’єкту господарювання не видано або не надіслано документ дозвільного характеру або відмову в його видачі, то через 10 робочих днів із дня закінчення строку, установленого для прийняття рішення про видачу або про відмову у видачі документа дозвільного характеру, суб’єкт господарювання має право провадити госпдіяльність без такого документа. При цьому копія опису прийнятих документів з позначкою про дату їх прийняття буде підтвердженням подання заяви та документів адміністратору або дозвільному органу

 

Законом № 1759

запроваджено мораторій до 01.01.2011 р. :

1)

на проведення перевірок суб’єктів малого підприємництва (раніше діючий кабмінівський мораторій на перевірки, установлений постановою КМУ від 21.05.2009 р. № 502, поширював свою дію не лише на суб’єктів малого підприємництва) органами державної влади та місцевого самоврядування, їх посадовими або службовими особами, за винятком:

— проведення перевірок суб’єктів

малого підприємництва, госпдіяльність яких віднесено до високого ступеня ризику;

— проведення

податковими органами планових і позапланових виїзних перевірок (крім перевірок, які провадяться згідно з пунктами 4 і 8 частини 6 статті 111 Закону про Держподатслужбу: перевірки за скаргою платника податків і перевірки вищим за рівнем податковим органом висновків нижчого за рівнем);

— проведення

органами Пенсійного фонду України планових і позапланових перевірок суб’єктів господарювання з високим або середнім ступенем ризику;

— проведення

органами захисту прав споживачів позапланових перевірок за скаргами споживачів;

2)

на збільшення розміру орендної плати за договорами оренди держмайна, укладеними Фондом держмайна України, його регіональними відділеннями та представництвами з суб’єктами малого підприємництва.

Рекомендовано до 01.01.2011 р.:

— органам, уповноваженим Верховною Радою АР Крим, і органам місцевого самоврядування —

не збільшувати розмір орендної плати за договорами оренди, укладеними з суб’єктами малого підприємництва щодо майна, яке відповідно належить АР Крим або перебуває в комунальній власності;

— органам місцевого самоврядування —

не збільшувати вартість торгового патенту, установлену на 01.01.2009 р. згідно із Законом про патентування деяких видів підприємницької діяльності.

 

Збільшено мінімальні ціни на медові напої вітчизняного виробництва

Постанова КМУ «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957» від 23.12.2009 р. № 1428 (набуває чинності з 02.02.2010 р.)

 

Кабмін збільшив мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на вітчизняні інші зброджені напої, суміші із зброджених напоїв і суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями

(код за УКТ ЗЕД 2206 00, крім 2206 00 31 00, 2206 00 51 00, 2206 00 81 00). До зазначених напоїв потрапили у тому числі й медові напої.

Раніше на ці напої було встановлено лише роздрібну мінімальну ціну в розмірі 13 грн. Після набуття чинності цією

постановою мінімальна оптово-відпускна ціна цих напоїв становитиме 68,05 грн., а мінімальна роздрібна ціна — 89,80 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту.

Установлено, що

мінімальна оптово-відпускна ціна на інші зброджені напої, суміші із зброджених напоїв і суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями різного вмісту спирту в тарі різної місткості визначається як добуток затвердженої мінімальної оптово-відпускної ціни, міцності за об’ємом (у відсотках) і місткості тари (у літрах), поділений на 100 %, а мінімальна роздрібна ціна на зазначені напої — як добуток затвердженої мінімальної роздрібної ціни, міцності за об’ємом (у відсотках) і місткості тари (у літрах), поділений на 100 % і на 0,7.

Наприклад, мінімальна роздрібна ціна однієї пляшки медового напою місткістю 0,5 л і міцністю 37 об. % становитиме 23,73 грн. (89,80 грн. х 37 об. % х 0,5 л : 100 % : 0,7).

Мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на інші види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва залишилися незмінними

(див. «ВД», 2009, № 23, с. 15; № 21, с. 4).

 

Відображення податкових накладних, що «запізнилися», у декларації з ПДВ: ннові роз’яснення від ДПАУ

ДПАУ листом від 04.11.2009 р. № 24259/7/16-1517-26 надала нові роз’яснення щодо відображення в декларації з ПДВ податкових накладних, що «запізнилися» (виписаних у попередніх періодах, а отриманих у звітному періоді)

 

Зауважимо, що у цьому

листі ДПАУ дещо змінила свою первинну точку зору з цього питання, висловлену в ллисті від 21.09.2009 р. № 20400/7/16-1517 (див. «ВД», 2009, № 19, с. 3).

Отже, основні тези нового

листа такі:

1. Отримані

податкові накладні, що «запізнилися», пплатник ПДВ повинен на дату отримання відобразити у графі 2 Реєстру отриманих і виданих податкових накладних, однак, як і раніше, за умови документального підтвердження факту затримання в одержанні таких накладних.

При цьому ДПАУ зазначає, що

підтверджуючим документом є документ, який посвідчує надходження податкової накладної від продавця, а саме: лист із рекомендованим повідомленням про вручення з проставленим на ньому відбитком календарного штемпеля.

ООднак зазначений документ може бути підтвердженням затримання в одержанні податкової накладної виключно в тому разі, коли таку накладну отримано поштою. А що робити, коли накладна надійшла не поштою, залишається незрозумілим.

2. Тепер головне податкове відомство вважає, що

податкові накладні, які «запізнилися», повинні відображатися в рядку 16.4 «Інші випадки» декларації та за умови виконання норм підпункту 7.4.1 Закону про ПДВ.

Спочатку

ДПАУ приписувала відображати такі накладні способом виправлення помилок у декларації (аабо шляхом подання уточнюючого розрахунку, або шляхом виправлення помилки через рядок 16.1 декларації за поточний звітний період), що ми вважали за неправильне.

 

Питання надання кредитів в інвалюті позичальникам — фізичним особам (у тому числі підприємцям): роз’яснює НБУ

ЛЛист НБУ від 16.12.2009 р. № 13-210/8108-23317

 

Згідно з

пунктами 1 і 66 розділу II Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з метою подолання негативних наслідків фінансової кризи» від 23.06.2009 р. № 1533-VI, який набув чинності з 24.11.2009 р. (див. «ВД», 2009, № 23, с. 15), до 1 січня 2011 року фінустанови можуть надавати кредити в інвалюті фізичним особам, які не провадять підприємницької діяльності, виключно для оплати послуг нерезидентам за лікування та навчання за кордоном. При цьому кредитування здійснюється шляхом перерахування коштів на рахунок лікувальної установи або навчального закладу без проміжного зарахування інвалюти на поточний рахунок фізичної особи — позичальника.

При цьому НБУ роз’яснює, що

заборона кредитування фізичних осіб — непідприємців для інших цілей поширюється на операції з надання кредитів, які здійснюються в період з 24.11.2009 р. по 31.12.2010 р. включно:

—— за договорами, які укладаються або пролонговуються після 24.11.2009 р.;

— за договорами, укладеними до 24.11.2009 р., якщо надання коштів за такими договорами (тобто сама подія — надання кредиту в інвалюті фізичній особі) здійснюється під час дії

пункту 6, у тому числі за додатковими угодами до договору, які укладаються після 24.11.2009 р.

Що стосується

фізичних осіб — підприємців, то такі фізичні особи можуть брати кредити в інвалюті й на інші цілі.

При цьому

операції із зарахування, використання та погашення кредитів в інвалюті, що отримуються такими позичальниками, ссплата процентів за такими кредитами та інші платежі за кредитним договором здійснюються виключно за поточним «підприємницьким» рахунком фізичної особи — підприємця. Використання «непідприємницького» поточного рахунка фізичної особи для проведення розрахунків з банком за договором про отримання кредиту в інвалюті не дозволяється.

 

Підприємці-фікспатентники декларацію про доходи повинні подавати за підсумками року. Нова позиція ДПАУ?

Лист ДПАУ від 12.10.2009 р. № 4781/с/17-0714, № 22213/7/17-0717

 

У цьому

листі ДПАУ роз’яснила деякі особливості переходу фізичними особами — підприємцями на фіксований податок і роботи на цій системі. Зокрема, порушено питання подання такими підприємцями декларації про доходи.

Так, згідно з роз’ясненнями ДПАУ платники фіксованого податку, як і раніше, повинні зазначати в декларації про доходи (у розділі 1.3)

період діяльності на фіксованому податку, розмір валового доходу та суму сплаченого за звітний період фіксованого податку.

У цьому нічого нового немає (так підприємці роблять протягом багатьох років). Нове полягає в іншому. У своєму

листі ДПАУ зазначає, що для підприємців-фікспатентників звітним періодом є календарний (податковий) рік і відповідно декларацію такі підприємці повинні подавати за підсумками звітного податкового року. Зауважимо, що про річний податковий період ДПАУ говорить вже не вперше (див. також лист ДПАУ від 16.11.2009 р. № 5616/Д/17-0414).

Водночас підприємці-фікспатентники відповідно до

пункту 4 статті 14 Декрету КМУ «Про прибутковий податок з громадян» від 26.12.92 р. № 13-92 завжди подавали та подають декларацію за підсумками кожного кварталу. Тому поки що незрозуміло, чи то ДПАУ переглянула підхід до декларування фікспатентниками доходів, чи то ми маємо справу з помилкою.

Також ДПАУ зазначила, що замість

Книги обліку доходів і витрат за формою № 10 платник фіксованого податку може вести облік доходів і витрат у будь-якій зручній для нього формі, яка не потребує якоїсь реєстрації. Дані такого обліку платники фіксованого податку повинні зазначати в річній податковій декларації.

 

Грудневий індекс — 100,9 %. Індексуємо зарплату за лютий

(Повідомлення Державного комітету статистики України // «Урядовий кур’єр» від 09.01.2010 р. № 3)

 

Згідно з повідомленням Держкомстату України загальний індекс споживчих цін (індекс інфляції)

у грудні становив 100,9 %. З урахуванням цього наведемо в таблиці (див. с. 6) індекси, які необхідно використовувати для індексації заробітної плати за лютий найманих працівників підприємця у 2009 році.

Алгоритм наших дій такий: дивимося, за який місяць працівнику востаннє підвищувалася заробітна плата (при цьому сума підвищення перевищувала суму індексації) або в якому місяці працівника було прийнято на роботу, якщо з моменту прийняття на роботу його заробітна плата не підвищувалася; беремо з наведеної далі таблиці індекс для відповідного місяця та індексуємо на нього заробітну плату за

лютий 2009 року (у межах прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

Законом України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» від 20.10.2009 р. № 1646-VI

на лютий 2010 року прожитковий мінімум для працездатних осіб установлено в розмірі 869 грн.

 

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

Не підвищувалася з лютого 2003 року

131,4

2003 рік

Березень

128,9

Квітень

127,3

Травень

127,3

Червень

127,1

Липень

127,3

Серпень

131,2

Вересень

129,8

Жовтень

126,9

Листопад

122,7

Грудень

119,4

2004 рік

Січень

116,3

Лютий

115,5

Березень

114,6

Квітень

113,1

Травень

111,6

Червень

110,2

Липень

110,2

Серпень

110,4

Вересень

107,7

Жовтень

103,2

Листопад

100,0

Грудень

95,3

2005 рік

Січень

92,1

Лютий

90,2

Березень

87,2

Квітень

85,9

Травень

84,8

Червень

83,7

Липень

83,2

Серпень

83,2

Вересень

82,4

Жовтень

80,8

Листопад

78,7

Грудень

77,1

2006 рік

Січень

75,0

Лютий

71,9

Березень

72,5

Квітень

73,1

Травень

72,2

Червень

72,1

Липень

70,6

Серпень

70,6

Вересень

67,2

Жовтень

63,0

Листопад

60,1

Грудень

58,7

2007 рік

Січень

57,9

Лютий

56,9

Березень

56,6

Квітень

56,6

Травень

55,7

Червень

52,4

Липень

50,3

Серпень

49,4

Вересень

46,2

Жовтень

42,1

Листопад

39,0

Грудень

36,1

2008 рік

Січень

32,3

Лютий

28,8

Березень

24,1

Квітень

20,4

Травень

18,8

Червень

17,9

Липень

18,5

Серпень

18,6

Вересень

17,3

Жовтень

15,3

Листопад

13,6

Грудень

11,3

2009 рік

Січень

8,2

Лютий

6,6

Березень

5,1

Квітень

4,2

Травень

3,6

Червень

2,5

Липень

2,6

Серпень

2,8

Вересень

2,0

Жовтень

1,1

Листопад

Не індексується

Грудень

Не індексується

2010 рік

Січень

Не індексується

Лютий

Не індексується

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі