Заповнення КОРО підприємцем, який здійснює автомобільні перевезення
ЗАПИТАННЯ. Підприємець на загальній системі займається міжміськими пасажирськими автомобільними перевезеннями. Талони на проїзд продаються пасажирам як у касі автовокзалу, так і безпосередньо в салоні транспортних засобів водіями. При продажу талонів у салоні автобуса згідно із законодавством не застосовується реєстратор розрахункових операцій (далі — РРО), а ведеться спеціальна книга обліку розрахункових операцій (далі — КОРО) на кожний транспортний засіб. Чи потрібно щодня заповнювати КОРО, зокрема, якщо в якийсь із днів квитки в салоні автобуса не продавалися?
ВІДПОВІДЬ. Отже, відповідно до пункту 4 статті 9 Закону про РРО під час продажу проїзних і перевізних документів на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю РРО і РК не застосовуються. Однак при проведенні розрахунків на автомобільному транспорті відповідно до зазначеної норми суб’єкти підприємницької діяльності зобов’язані вести прошнуровану та належним чином зареєстровану в органах державної податкової служби України книгу обліку розрахункових операцій (КОРО) з дотриманням установленого порядку її ведення, і складати в цій книзі щоденні звіти (лист ДПАУ від 12.01.2004 р. № 287/7/23-2117).
Порядком № 614 для пасажирського міжміського автотранспорту передбачено спеціалізовану КОРО за формою, наведеною в додатку 14 (для міжміських автобусних маршрутів) до підпункту 3.1.1 Інструкції № 279. Незважаючи на те що сама Інструкція № 279 утратила чинність, поки що використовується зазначена форма КОРО. При цьому на титульному аркуші має бути зазначено назву документа «Книга обліку розрахункових операцій»; квитково-касові аркуші в книзі мають бути за порядком пронумеровано, обидві частини кожного квитково-касового аркуша повинні мати однакову серію (три літери) і номер (шість цифр), нанесені друкарським способом при виготовленні книги. Серії та номери квитково-касових листів не повинні повторюватися у книгах, зареєстрованих одним підприємцем. Такі КОРО реєструються в податковому органі на транспортний засіб (на кондукторів або водіїв), тому їх не потрібно обліковувати за місцем надання послуг.
Крім того, згідно з підпунктом 7.12 пункту 7 Порядку № 614 КОРО, яка використовується при наданні послуг пасажирського автомобільного транспорту в разі проведення розрахунків без застосування РРО, заповнюється і використовується згідно з підрозділом 3.2 «Порядок ведення товарно-касової книги» Інструкції № 279 з урахуванням інших вимог Порядку № 614.
Ураховуючи це, розберемося, чи потрібно заповнювати КОРО в той день, коли не продавалися квитки в салоні автобуса.
Порядок заповнення КОРО за формою товарно-касової книги, наведений у пункті 3.2 Інструкції № 279, передбачає таке. Вона повинна складатися з квитково-касових аркушів, виготовлених з надрукованими серією та номером.
КОРО та квитки повинні зберігається у перевізника. Видача квитків і КОРО підзвітним особам (водіям) здійснюється перед початком робочої зміни.
Перед виїздом водія (кондуктора) на лінію підприємець (касир) повинен діяти так:
—
записати номери квитків до відомості видачі та приймання квитків і до квитково-касового аркуша КОРО до розділів «Облік руху квитків і грошової готівки» та «Облік квитків за номерами»;— проставити в подорожньому листі номер КОРО, а у відомості видачі та приймання квитків — прізвище водія (кондуктора);
— видати квитки та КОРО водію (кондуктору) під звіт.
Після завершення кожного рейсу
на міжміському маршруті до розділу «Облік квитків на маршруті» квитково-касового аркуша записуються повний номер кожного проданого пасажирського та багажного квитка, його вартість, станції відправлення та призначення.Після закінчення зміни (рейсу) підприємець (касир) повинен
:— прийняти від водія (кондуктора) КОРО;
— записати дані про реалізовані квитки та отриману грошову готівку до квитково-касового аркуша до розділів «Облік руху квитків і грошової готівки» і «Облік квитків за номерами»;
Також водій повертає нереалізовані квитки та корінці проданих квитків.
Таким чином, КОРО повинна заповнюватися перед і після кожної зміни (рейсу) водія, і в ній повинні фіксуватися дані про продані квитки. Якщо протягом дня квитки в салоні автобуса не продавалися, то така інформація також повинна відображатися в КОРО наприкінці дня: дані про квитки, видані водію перед рейсом, збігатимуться з даними про наявність квитків після рейсу (відображається відсутність руху квитків).
Документи консультації
Закон про РРО
— Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 р. № 265/ 95-ВР (у редакції Закону України від 01.06.2000 р. № 1776-III).Порядок № 614
— Порядок реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затверджений наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. № 614.Інструкція № 279 — Інструкція про порядок обліку бланків квитків на проїзд автомобільним транспортом і грошової готівки, отриманої від перевезень пасажирів та багажу, затверджена наказом Міністерства транспорту України від 31.05.2000 р. № 279 (втратила чинність).