Теми статей
Обрати теми

Заповнення КОРО підприємцем, який здійснює автомобільні перевезення

Редакція ВД
Відповідь на запитання

Заповнення КОРО підприємцем, який здійснює автомобільні перевезення

 

ЗАПИТАННЯ. Підприємець на загальній системі займається міжміськими пасажирськими автомобільними перевезеннями. Талони на проїзд продаються пасажирам як у касі автовокзалу, так і безпосередньо в салоні транспортних засобів водіями. При продажу талонів у салоні автобуса згідно із законодавством не застосовується реєстратор розрахункових операцій (далі — РРО), а ведеться спеціальна книга обліку розрахункових операцій (далі — КОРО) на кожний транспортний засіб. Чи потрібно щодня заповнювати КОРО, зокрема, якщо в якийсь із днів квитки в салоні автобуса не продавалися?

 

ВІДПОВІДЬ. Отже, відповідно до пункту 4 статті 9 Закону про РРО під час продажу проїзних і перевізних документів на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю РРО і РК не застосовуються. Однак при проведенні розрахунків на автомобільному транспорті відповідно до зазначеної норми суб’єкти підприємницької діяльності зобов’язані вести прошнуровану та належним чином зареєстровану в органах державної податкової служби України книгу обліку розрахункових операцій (КОРО) з дотриманням установленого порядку її ведення, і складати в цій книзі щоденні звіти (лист ДПАУ від 12.01.2004 р. № 287/7/23-2117).

Порядком № 614 для пасажирського міжміського автотранспорту передбачено спеціалізовану КОРО за формою, наведеною в додатку 14 (для міжміських автобусних маршрутів) до підпункту 3.1.1 Інструкції № 279. Незважаючи на те що сама Інструкція № 279 утратила чинність, поки що використовується зазначена форма КОРО. При цьому на титульному аркуші має бути зазначено назву документа «Книга обліку розрахункових операцій»; квитково-касові аркуші в книзі мають бути за порядком пронумеровано, обидві частини кожного квитково-касового аркуша повинні мати однакову серію (три літери) і номер (шість цифр), нанесені друкарським способом при виготовленні книги. Серії та номери квитково-касових листів не повинні повторюватися у книгах, зареєстрованих одним підприємцем. Такі КОРО реєструються в податковому органі на транспортний засіб (на кондукторів або водіїв), тому їх не потрібно обліковувати за місцем надання послуг.

Крім того, згідно з підпунктом 7.12 пункту 7 Порядку № 614 КОРО, яка використовується при наданні послуг пасажирського автомобільного транспорту в разі проведення розрахунків без застосування РРО, заповнюється і використовується згідно з підрозділом 3.2 «Порядок ведення товарно-касової книги» Інструкції № 279 з урахуванням інших вимог Порядку № 614.

Ураховуючи це, розберемося, чи потрібно заповнювати КОРО в той день, коли не продавалися квитки в салоні автобуса.

Порядок заповнення КОРО за формою товарно-касової книги, наведений у пункті 3.2 Інструкції № 279, передбачає таке. Вона повинна складатися з квитково-касових аркушів, виготовлених з надрукованими серією та номером.

КОРО та квитки повинні зберігається у перевізника. Видача квитків і КОРО підзвітним особам (водіям) здійснюється перед початком робочої зміни.

Перед виїздом водія (кондуктора) на лінію підприємець (касир) повинен діяти так:

записати номери квитків до відомості видачі та приймання квитків і до квитково-касового аркуша КОРО до розділів «Облік руху квитків і грошової готівки» та «Облік квитків за номерами»;

— проставити в подорожньому листі номер КОРО, а у відомості видачі та приймання квитків — прізвище водія (кондуктора);

— видати квитки та КОРО водію (кондуктору) під звіт.

Після завершення кожного рейсу

на міжміському маршруті до розділу «Облік квитків на маршруті» квитково-касового аркуша записуються повний номер кожного проданого пасажирського та багажного квитка, його вартість, станції відправлення та призначення.

Після закінчення зміни (рейсу) підприємець (касир) повинен

:

— прийняти від водія (кондуктора) КОРО;

— записати дані про реалізовані квитки та отриману грошову готівку до квитково-касового аркуша до розділів «Облік руху квитків і грошової готівки» і «Облік квитків за номерами»;

Також водій повертає нереалізовані квитки та корінці проданих квитків.

Таким чином, КОРО повинна заповнюватися перед і після кожної зміни (рейсу) водія, і в ній повинні фіксуватися дані про продані квитки. Якщо протягом дня квитки в салоні автобуса не продавалися, то така інформація також повинна відображатися в КОРО наприкінці дня: дані про квитки, видані водію перед рейсом, збігатимуться з даними про наявність квитків після рейсу (відображається відсутність руху квитків).


Документи консультації

Закон про РРО

— Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 р. № 265/ 95-ВР (у редакції Закону України від 01.06.2000 р. № 1776-III).

Порядок № 614

— Порядок реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затверджений наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. № 614.

Інструкція № 279 — Інструкція про порядок обліку бланків квитків на проїзд автомобільним транспортом і грошової готівки, отриманої від перевезень пасажирів та багажу, затверджена наказом Міністерства транспорту України від 31.05.2000 р. № 279 (втратила чинність).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі