Теми статей
Обрати теми

Довідник підприємця. «Земельна» звітність-2010

Редакція ВД
Довідкова інформація

«Земельна» звітність-2010

 

Особливість

Розшифровка

Нормативний документ

1

2

3

Що являє собою «земельна» звітність? Хто зобов’язаний її подавати?

 

Щорічно подавати «земельну» звітність повинні платники земельного податку, а також орендної плати за землі державної або комунальної власності:
власники земельних ділянок (підприємці на загальній системі) у вигляді Податкового розрахунку земельного податку (далі — Податковий розрахунок);
(!)

Єдиноподатники за земельні ділянки, які використовуються ними в підприємницькій діяльності, земельний податок не сплачують, відповідно зазначений Податковий розрахунок за такими землями подавати не повинні;

 — орендарі земельних ділянок державної та комунальної власності (підприємці на загальній системі та єдиноподатники) у вигляді Податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (далі — Декларація з орендної плати).
Зазначимо, що підприємці — орендарі будь-яких ділянок, які не перебувають у державній або комунальній власності, Декларацію з орендної плати не подають і сплачують орендну плату на рахунок орендодавця, а не до бюджету.

Примітка. Відносно підприємців на фіксованому податку, то, враховуючи, що вони провадять діяльність на ринку, земельні ділянки при цьому ними не використовуються

Ст. 14 Закону № 2535;
наказ № 434;
наказ № 588;
Методрекомендації № 1833

 

Які документи посвідчують правовий статус земельної ділянки?

У власника земельної ділянки має бути Державний акт на право власності на земельну ділянку, що підлягає державній реєстрації.
В орендаря — договір оренди земельної ділянки, який після укладення підлягає державній реєстрації

Ст. 126;
ч. 1 ст. 125;
ч. 2 ст. 125 ЗКУ

У які строки
та куди потрібно подати
Податковий розрахунок, Декларацію з орендної плати?

Обидві форми «земельної» звітності подаються до податкового органу за місцезнаходженням земельної ділянки до 1 лютого поточного року, при цьому сума земельного податку або орендної плати розраховується станом на 1 січня поточного року. У 2010 році 1 лютого припадає на понеділок, робочий день, який і буде граничним строком подання звітності.
У формах «земельної» звітності зазначається річна сума податку за 2010 рік або орендної плати за 2010 рік з розбиттям рівними частинами за місяцями.
Платники податків також можуть за бажанням подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію (крім обов’язкової річної) — протягом 20 календарних днів місяця, наступного за звітним. Утім, подання щомісячної звітності не звільняє від складання річної

Ст. 14 Закону № 2535; п. 2
наказу № 434

За якими формами повинні звітувати фізичні особи — підприємці?

Діюча форма Податкового розрахунку, по суті, орієнтована лише на юридичних осіб. Однак підприємці також повинні звітувати за нею. При цьому рекомендується заповнювати її таким чином:
у рядку 1 ставиться позначка (Х) у комірці біля «Звітний розрахунок», а також цифри 10 («на 2010 рік») і позначка (Х) у комірці біля
«на 20_ рік»;
у рядку 2 зазначається П. І. Б. фізичної особи — підприємця;
у рядку 3 — ідентифікаційний номер з ДРФО;
у рядку 5 — дані підприємця (адреса, телефон тощо);
у рядках 6, 7 — найменування податкового органу та код органу місцевого самоврядування (за наявності).
У заключній частині розрахунку, де ставиться підпис, слова «Керівник підприємства» потрібно замінити словами «Фізична особа — підприємець» (лист ДПАУ від 13.05.2005 р. № 9179/7/17-2217).
Щодо форми Декларації з орендної плати, то вона універсальна та передбачає внесення даних як про фізичних, так і про юридичних осіб

Наказ № 434;
наказ № 588

Як визначати розмір
земельного податку

та орендної плати і сплачувати їх

до бюджету?

 

Податкове зобов’язання із земельного податку, а також з орендної плати, визначене в податковій декларації (розрахунку) на поточний рік, сплачується щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Розраховувати земельний податок підприємцю слід самостійно та лише щодо тих ділянок, які використовуються ним у господарській діяльності. При цьому слід мати на увазі таке.
Підставою для нарахування земельного податку є дані із земельного кадастру.


Механізм розрахунку земельного податку залежить від того, проведена чи ні грошова оцінка землі (у цьому випадку нормативна). Якщо оцінка проводилася декілька років тому, то станом на 1 січня 2010 року її має бути уточнено на коефіцієнт індексації (інформація про нього публікується в офіційних виданнях у січні поточного року).
У разі придбання земельної ділянки на підставі цивільно-правової угоди розмір податку розраховується від суми, яка дорівнює грошовій оцінці землі, однак у будь-якому разі сума, з якої розраховується розмір податку, не може бути меншою ціни земельної ділянки, зазначеної в угоді.
Крім того, існують ставки земельного податку та спеціальні коефіцієнти, розміри яких ми наведемо на с. 31 цього номера.
Розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності не може перевищувати 12 % нормативної грошової оцінки цих ділянок. Винятком є випадок, коли орендаря визначають на конкурсних засадах — у такому разі розмір орендної плати може бути більшим.
Однак, на відміну від земельного податку, розмір орендної плати самому підприємцю розраховувати не доведеться, у Декларації з орендної плати він відображатиме суму, узяту з договору оренди (розподілену за місяцями)

Ст. 17 Закону № 2535; ст. 21 Закону про оренду землі

 

Коли починати сплачувати земельний податок, якщо підприємець придбає ділянку протягом року?

Роз’яснення про початок сплати земельного податку наведено в листі ДПАУ від 14.05.2009 р. № 9954/7/15-0717.
Земельна ділянка (із земель приватної власності) може отримуватися за цивільно-правовим договором. При цьому в договорі має бути застережено момент переходу права власності на земельну ділянку. Додатком до договору, за яким здійснюється відчуження земельної ділянки приватної власності, є Державний акт на право власності на земельну ділянку. Договір про перехід права власності на земельну ділянку підлягає нотаріальному посвідченню та державній
реєстрації.
Підприємець, який придбав земельну ділянку (із земель приватної власності без зміни її меж і цільового призначення), повинен сплачувати земельний податок з дня виникнення права власності на землю, тобто з моменту державної реєстрації такого права.
У разі придбання права власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності фізичні особи набувають його на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування чи за результатами аукціону. На їх підставі укладаються договори купівлі-продажу земельної ділянки.
Договір купівлі-продажу земельної ділянки підлягає нотаріальному посвідченню. Документ про оплату або про сплату першого платежу
(у разі продажу земельної ділянки з розстроченням платежу) є підставою для видачі Державного акта на право власності на земельну ділянку та його державної реєстрації.
Таким чином, власники земельних ділянок, які придбали їх у власність за договорами купівлі-продажу із земель державної або комунальної власності, повинні сплачувати земельний податок з моменту укладення таких договорів

Ст. 15 Закону № 2535;
ст. 116, 125,
126 ЗКУ

Що робити
зі звітністю, якщо підприємець придбає (орендуватиме) земельну ділянку протягом року?

У разі придбання права власності на земельну ділянку протягом року підприємець подає Податковий розрахунок протягом місяця з дня виникнення такого права.
Якщо підприємець укладає договори оренди землі державної або комунальної власності після 1 січня поточного року, то Декларація з орендної плати за такими договорами подається протягом місяця з дня їх державної реєстрації

Ст. 14 Закону № 2535; Методрекомендації № 1833

Єдиноподатник, який має у своїй власності земельну ділянку, у середині року перейшов на загальну систему: коли починати сплачувати земельний податок (подавати Податковий розрахунок)?

Як відомо, підприємців-єдиноподатників звільнено від сплати земельного податку за земельні ділянки, що використовуються ними в господарській діяльності. Таким чином, подавати Податковий розрахунок і сплачувати податок у період сплати єдиного податку не потрібно.
Якщо ж підприємць-єдиноподатник перейде на загальну систему, то він за наявності земельних ділянок стане платником земельного податку. Коли починати сплачувати податок на землю та як подавати звітність у цьому випадку, чітко в жодних нормативних документах не зазначено. На нашу думку, у цьому випадку слід діяти так само, як і в разі придбання ділянки протягом року, тобто протягом місяця після переходу на загальну систему подати Податковий розрахунок. А сплатити податок на землю потрібно буде вперше протягом 30 календарних днів місяця, наступного за першим місяцем роботи на загальній системі

Ст. 6 Указу № 746

Чи повинен єдиноподатник, який здає в оренду власну земельну ділянку, сплачувати земельний податок (подавати Податковий розрахунок)?

Платники єдиного податку, які провадять діяльність з надання в оренду власних земельних ділянок, будівель, споруд (їх частин), не повинні сплачувати земельний податок за умови, що такий вид діяльності зазначено в їх Свідоцтві про сплату єдиного податку.

При цьому Держкомпідприємництва звернув увагу, що таке звільнення не є пільгою із земельного податку, а належить до особливості спрощеної системи оподаткування як до виду державної підтримки малого підприємництва.
Якщо ж у Свідоцтві єдиноподатника не передбачено такого виду діяльності, то земельний податок має сплачуватися на загальних підставах (лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 12.09.2007 р. № 6834)

Ст. 6 Указу № 746

Як бути із земельною звітністю, якщо підприємець протягом року переходить на єдиний
податок?

Підприємець на загальній системі, який використовує земельну ділянку, перейшовши в середині року на єдиний податок, не повинен сплачувати земельний податок. Таким чином, виходить, що сума, зазначена в Податковому розрахунку, який подавався підприємцем, зміниться.
У разі зміни суми земельного податку у звітному(их) місяці(ях) потрібно подати новий Податковий розрахунок за такий(і) період(и). На наш погляд, саме так повинен діяти підприємець, який перейшов на єдиний податок (і, можливо, додати копію Свідоцтва єдиноподатника)

П. 5 наказу № 434

Як звітувати, якщо підприємець орендує декілька ділянок державної або комунальної власності?

У разі якщо платник орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності орендує декілька земельних ділянок на території однієї адміністративно-територіальної одиниці (код КОАТУУ той самий), щодо яких окремо укладено договори оренди землі, то таким платником може подаватися до відповідного податкового органу одна узагальнююча «орендна» декларація згідно з укладеним договором.
При цьому окремо за кожною земельною ділянкою складається додаток 1 відповідно з укладеним договором оренди землі та подається разом з узагальнюючою декларацією. У верхньому правому куті додатка 1 у клітинці після слова «Додаток» проставляється арабськими цифрами 1, 2, 3 тощо кількість додатків, які складаються за кожною земельною ділянкою окремо, а також переносяться дані із заголовної частини.
У самій декларації в заключній інформації щодо кількості додатків до неї після слів «1 (відомості з договору оренди землі) на» записується сумарна кількість аркушів додатків 1.
Якщо платник орендує дві ділянки в різних адміністративних районах, то він повинен подати окремо до податкового органу, який обслуговує першу адміністративно-територіальну одиницю, податкову декларацію разом з одним додатком за формою 1, що відповідає конкретному договору оренди, і окремо до іншої податкової інспекції — другу податкову декларацію з іще одним додатком за формою 1
(щодо другої ділянки)

Методрекомендації № 1833

Яка відповідальність передбачена за неподання «земельної» звітності?

У «земельній» звітності визначається сума податкових зобов’язань щодо земельного податку або орендної плати, тому вона має статус податкової декларації. Отже, за кожне неподання в установлені строки Податкового розрахунку або Декларації з орендної плати накладається штраф у розмірі 170 грн. (10 нмдг)

П.п. 17.1.1 ст. 17 Закону № 2181

 

Заповнення показників

Податкового розрахунку

№ з/п

Частина (розділ) форми

Примітка

1

2

3

1

Додаток 1

Є обов’язковим для всіх платників земельного податку. У ньому наводяться дані документів, що встановлюють право власності на кожну земельну ділянку підприємця

2

Додатки 3 — 6

Заповнюються залежно від того, землі якої категорії перебувають у власності або користуванні платника податків

2.1

Додаток 3 «Розрахунок суми земельного податку на земельні ділянки сільськогосподарського призначення»

Для земель сільськогосподарського призначення встановлено ставки земельного податку у відсотках до грошової оцінки з розрахунку на один гектар площі: — для ріллі, сіножатей і пасовищ — 0,1 %; — для багатолітніх насаджень — 0,03 %.
Ці ставки застосовуються незалежно від того, де розташовані угіддя: у межах чи за межами населених пунктів (звичайно, за умови, що їх надано в установленому порядку і використовуються вони за цільовим призначенням).
Податок розраховується так: множаться грошова оцінка, площа ділянки та ставка податку. У додатку 3 це виглядатиме так: Сума нарахованого податку (гр. 10) = Загальна площа ділянки (гр. 4) х Середня грошова оцінка 1 га угідь (гр. 7) х Коефіцієнт індексації грошової оцінки (гр. 8) х Ставка податку (гр. 9)

2.2

Додаток 4 «Розрахунок суми земельного податку на земельні ділянки населених пунктів, яким установлено грошову оцінку»

Для земель населених пунктів за деякими винятками застосовується ставка земельного податку 1 % від їх грошової оцінки (уточненої або, інакше кажучи, проіндексованої). Множенням ставки податку на грошову оцінку землі отримуємо суму земельного податку за рік: Сума податку, нарахованого на загальних підставах (гр. 11) = Площа, що підлягає оподаткуванню на загальних підставах (гр. 7) х Грошова оцінка 1 кв. м ділянки на загальних підставах з урахуванням коефіцієнта індексації (гр. 9) х 0,01. Значення графи 11 переноситься до графи 14, оскільки підприємці не мають пільг. Що стосується винятків, то щодо них фактично до зазначеної вище ставки застосовується підвищуючий або понижуючий коефіцієнт. Здебільшого він передбачений для тих земельних ділянок, на яких розташовуються об’єкти, не пов’язані з їх цільовим використанням (див. табл. 1). Якщо наша земельна ділянка належить до наведених у табл. 1 (див. гр. 2 додатка 4), то отримане значення земельного податку множиться на коефіцієнт, а потім заноситься до графи 11 додатка 4

2.3

Додаток 5 «Розрахунок суми земельного податку на земельні ділянки населених пунктів, яким не встановлено грошової оцінки»

Якщо грошову оцінку ділянки не було проведено, то механізм розрахунку земельного податку буде таким: береться ставка земельного податку, установлена для нашої земельної ділянки виходячи із середньої ставки податку сільською, селищною, міською радами. Ця ставка множиться на площу ділянки і отримуємо суму земельного податку. На практиці свої ставки земельного податку сільські, селищні, міські ради не встановлюють, а просто встановлюють свій коефіцієнт (назвемо його місцевий). У такому разі ми спочатку

розраховуємо ставку податку згідно зі статтею 7 Закону № 2535 (див. табл. 2), а потім «зверху» застосовуємо місцевий коефіцієнт. Його максимальна величина не може перевищувати 2, а взагалі залежить, як правило, від місцезнаходження та функціонального використання ділянки. Стаття 7 Закону № 2535 містить ставки та цілу низку обов’язкових для застосування коефіцієнтів, а саме:
1. Береться ставка та коефіцієнт з частини 2 статті 7 Закону № 2535 (залежно від чисельності населення міста).
2. Далі всі суб’єкти підприємництва застосовують коефіцієнт, що встановлюється Законом про держбюджет (у 2008 та 2009 роках був 3,1, держбюджет-2010 ще не прийнято). 3. Потім якщо наша ділянка підпадає під винятки, зазначені у статті 7 Закону № 2535 (див. табл. 1), то тут також застосовуються відповідні підвищуючі або понижуючі коефіцієнти, (до ставки з урахуванням коефіцієнта, що встановлюється Законом про держбюджет). При цьому коефіцієнти, наведені в пунктах 3 і 4 табл. 1, зазначаються у графі 8 додатка 5 (частина 7 або 8 статті 7 Закону № 2535), якщо такі застосовуються.
4. Якщо наша ділянка розташована в курортному населеному пункті, застосовуємо ще один коефіцієнт з частини 3 статті 7 Закону № 2535.
5. Потім нарешті застосовуємо коефіцієнт, установлений місцевими органами влади (сільською, селищною, міською радами) (далі — місцевий коефіцієнт), який, нагадаємо, не може бути більше 2. Місцеві коефіцієнти, що застосовуються до ставок земельного податку, установлюються та доводяться до відома населення рішеннями місцевих рад. Таким чином, перш ніж обчислювати податок і заповнювати Податковий розрахунок, необхідно з’ясувати ставки податку та відповідні місцеві коефіцієнти у відділі земельних ресурсів при органі місцевої влади. Таким чином, застосувавши до ставки коефіцієнт курортної зони (за необхідності) і місцевий коефіцієнт, заносимо дані до графи 7 додатка 5 (якщо для нашої ділянки до графи 8 заноситься поправочний коефіцієнт, то у графі 7 зазначається ставка податку, не збільшена на нього).
Після цього ми отримуємо суму земельного податку за рік: Сума нарахованого податку (гр. 10) = Загальна площа ділянки (гр. 4) х Ставка податку (гр. 7) х Коефіцієнт частини 7 або 8 статті 7 Закону № 2535 (гр. 8) х Коефіцієнт індексації на поточний рік (гр. 9)

3

Розрахункова частина Податкового розрахунку земельного податку

Розрахункова частина заповнюється на підставі даних додатків. Загальна сума податкових зобов’язань платника із земельного податку визначається підсумовуванням податку за всіма наявними категоріями земель і відображається в рядку 4 цієї частини Податкового розрахунку. Що стосується рядків 5 — 9,
то вони використовуються для самостійного виправлення помилок, виявлених протягом звітного року. Важливо взяти до уваги, що при розбитті річної суми щомісячні суми при округленні можуть зменшуватися. Для того щоб їх сума за 12 місяців збігалася з розрахованою річною, необов’язково проставляти лише рівні значення

Суми земельного податку слід проставляти у гривнях з копійками, з відповідним округленням за загальновстановленими правилами. Причому графу 3 вже поділено (крапочками) на комірки, у кожній з яких відображається по цифрі. Дві крайні справа комірки — для копійок. Звітність може бути заповнена від руки чорнильною або кульковою ручкою, друкованим способом (заповнення олівцем не допускається), без виправлень і помарок; у рядках, де відсутні дані для заповнення, має бути проставлено прокреслення.
Для підприємців актуальним буде подання звітності за земельними ділянками сільськогосподарського призначення (додаток 3) і населених пунктів (додатки 4, 5)

 

Таблиця 1

Поправки до ставки земельного податку

№ з/п

Винятки

Поправка до ставки

1

Земельні ділянки, зайняті житловим фондом, кооперативними автостоянками для зберігання особистих транспортних засобів громадян, гаражно-будівельними, дачно-будівельними кооперативами, індивідуальними гаражами та дачами громадян, а також земельні ділянки, надані для потреб сільськогосподарського виробництва, водного та лісового господарства, зайняті виробничими, культурно-побутовими та господарськими будівлями і спорудами

Земельний податок сплачується в розмірі 3 % від розрахованого

2

Ділянки, надані для потреб лісового господарства, за винятком ділянок, зайнятих виробничими, культурно-побутовими, житловими будинками та господарськими будівлями і спорудами

Податок сплачується як складова плати за використання лісових ресурсів

3

Земельні ділянки на територіях та об’єктах природоохоронного, оздоровчого та рекреаційного призначення, зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими будівлями та спорудами, які не пов’язані з функціональним призначенням цих об’єктів

Земельний податок сплачується в п’ятикратному розмірі розрахованого із застосуванням ставки 1 %

4

Земельні ділянки, зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими будівлями та спорудами, розташованими на територіях і об’єктах історико-культурного призначення, які не пов’язані з функціональним призначенням цих об’єктів

До земельного податку застосовуються коефіцієнти:
— міжнародні (об’єкти історико-культурного призначення) — 7,5;
— загальнодержавного значення — 3,75;
— місцевого значення — 1,5

5

Водойми, надані для виробництва рибної продукції

Земельний податок сплачується у розмірі 25 % від розрахованого

 

Таблиця 2

Ставки земельного податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не проведено,
встановлені законом про держбюджет-2009 (держбюджет-2010 ще не прийнято)

Групи населених пунктів з чисельністю населення (тис. чол.)

Ставка податку (грн. за 1 кв. м)

Коефіцієнт, який застосовується в містах Києві, Сімферополі, Севастополі та містах обласного значення

До 0,2

0,075

 

Від 0,2 до 1

0,105

 

Від 1 до 3

0,135

 

Від 3 до 10

0,15

 

Від 10 до 20

0,24

 

Від 20 до 50

0,375

1,2

Від 50 до 100

0,45

1,4

Від 100 до 250

0,525

1,6

Від 250 до 500

0,6

2,0

Від 500 до 1000

0,75

2,5

Від 1000 і більше

1,05

3,0

 

Заповнення показників

Декларації з орендної плати

№ з/п

Частина
(розділ) форми

Примітка

1

Розрахункова частина

Увесь розрахунок зводиться до розбиття річної суми орендної плати на 12 місяців. При заповненні звітної декларації в рядку 1 розрахункової частини декларації після слів: «Нараховано орендної плати на...» зазначається звітний рік (тобто 2010), а також за рядком 1 (1.1. 1.12) колонки 3 «Розмір орендної плати, грн. коп.» — річна сума орендної плати з розбиттям рівними частинами за місяцями. При цьому річна сума податкового зобов’язання (рядок 1 розрахункової частини декларації) повинна відповідати розміру річної орендної плати, зазначеної в додатку 1 «Відомості з договору оренди землі» до Декларації з орендної плати. Рядки 2 — 7 розрахункової частини декларації заповнюються на підставі даних перерахунку, що додається
до декларації (додаток 2). У випадку зі звітною декларацією вони не заповнюються та прокреслюються (уточнення не проводиться)

2

Додаток 1 «Відомості з договору оренди землі»

Заповнюється в будь-якому разі при поданні Декларації з орендної плати. У ньому наводиться така інформація:
— реквізити договору оренди (номер, дата та місце укладання, строк дії, найменування сторін договору);
— номер та дата його державної реєстрації (саме з цього моменту у платника податків виникають зобов’язання щодо декларування та сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності);
— місцезнаходження та цільове призначення земельної ділянки;
— її площа (у га або кв. м),
а також нормативна грошова оцінка землі (у грн. з коп.), установлені договором.

Цей додаток заповнюється та подається окремо за кожним договором оренди. Річна сума орендної плати, установлена всіма діючими договорами оренди землі, підсумовується та переноситься до рядка 1 Декларації з орендної плати, а потім щомісячно розбивається на рівні частини. Ураховуючи, що договір оренди землі може укладатися на декілька звітних податкових періодів (місяців) звітного року, то в рядку «Розмір орендної плати (грн. коп.)» додатка 1 представники податкових органів рекомендують робити приписку, на яку кількість звітних податкових періодів звітного року розбивається відповідна річна сума орендної плати, наприклад «з розбиттям на 12 періодів (з січня по грудень)» або «з розбиттям на вісім періодів (з березня по жовтень)» тощо

3

Додаток 2
«Перерахунок податкового зобов’язання орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної
власності»

Додаток 2 буде у пригоді лише при виправленні показників уже поданих декларацій. Такий додаток підсумовується окремо за кожний податковий (звітний) період або рік, який підлягає уточненню. Зазначимо: незважаючи на застереження, яке міститься в самому додатку 2, відносно того, що подавати його потрібно лише в разі уточнення показників тих періодів, за якими минув строк сплати орендної плати, податківці, схоже, вважають, що подавати його потрібно в разі будь-яких уточнень (це випливає з Методрекомендацій № 1833)

Суми орендної плати слід проставляти у гривнях з копійками, з відповідним округленням за загальновстановленими правилами. Причому графу 3 вже поділено (крапочками) на комірки, у кожній з яких відображається по цифрі. Дві крайніх справа комірки — для копійок. Звітність може бути заповнено від руки чорнильною або кульковою ручкою, друкованим способом (заповнення олівцем не допускається), без виправлень і помарок; у рядках, де відсутні дані для заповнення, має бути проставлено прокреслення

 

Наведемо приклад.

За даними земельного кадастру площа земельної ділянки, віднесеної до земель населених пунктів, дорівнює 600 кв. м, грошова оцінка 1 кв. м станом на 1 січня 2010 року (з урахуванням коефіцієнта індексації) становить 1000 грн. (ставка податку — 1 %). Заповнимо додаток 4 і розрахункову частину форми.

 

Розрахунок земельного податку на земельні ділянки населених пунктів,
яким установлено грошову оцінку


з/п

Вид
земель

Кадастровий номер земельної ділянки

Адреса
земельної ділянки

Площа земельної ділянки, на яку надано пільгу
(кв. м)

Загальна площа земельної ділянки (кв. м)

Площа земельної ділянки, яка підлягає оподаткуванню (кв. м)

Грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації (грн.)

Сума нарахованого земельного податку за даними платника (грн.)

Сума пільги (грн.)

Загальна сума земельного податку, яка підлягає сплаті (грн.)

на загальних підставах

при здачі в оренду

на загальних підставах

при здачі в оренду

на загальних підставах

при здачі в оренду

за даними платника

за даними податкового органу

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

<...>

7

Інші землі

562389412

вул. Іванова, 2,
м. Харків

 

600,00

600,00

 

1000,00

 

6000,00

 

 

6000,00

 

 

Усього

 

 

 

600,00

600,00

 

 

 

6000,00

 

 

6000,00

 

 


з/п

Категорія земель

Загальна сума нарахованого земельного
податку, що підлягає сплаті (грн., коп.)

1

2

3

 

Землі сільськогосподарського призначення,
усього

 

у тому числі:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1

у межах населених пунктів

.

1.2

за межами населених пунктів

.

2

Землі населених пунктів

 

 

 

 

6

0

0

0

.

0

0

3

Землі несільськогосподарського призначення, за межами населених пунктів

.

4

Разом нараховано податку за поточний рік

 

 

 

 

6

0

0

0

.

0

0*

 

у тому числі за базові податкові (звітні) місяці поточного року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1

січень

 

 

 

 

 

5

0

0

.

0

0

4.2

лютий

 

 

 

 

 

5

0

0

.

0

0

4.3

березень

 

 

 

 

 

5

0

0

.

0

0

4.4

квітень

 

 

 

 

 

5

0

0

.

0

0

4.5

травень

 

 

 

 

 

5

0

0

.

0

0

4.6

червень

 

 

 

 

 

5

0

0

.

0

0

4.7

липень

 

 

 

 

 

5

0

0

.

0

0

4.8

серпень

 

 

 

 

 

5

0

0

.

0

0

4.9

вересень

 

 

 

 

 

5

0

0

.

0

0

4.10

жовтень

 

 

 

 

 

5

0

0

.

0

0

4.11

листопад

 

 

 

 

 

5

0

0

.

0

0

4.12

грудень

 

 

 

 

 

5

0

0

.

0

0

 

* Слід мати на увазі, що при округленні щомісячні суми можуть зменшуватися. Щоб їх сума за 12 місяців збігалася з розрахованою річною, не обов’язково проставляти лише рівні суми. (Наприклад, наша річна сума 6007 грн., 500,58 грн. — щомісячна з округленням, 500,58

х 12 = 6006,96. Нам не вистачило 0,04 грн., тому в рядку 4.1 «січень» поставимо 500,62 грн.).

Документи консультації

ЗКУ

— Земельний кодекс України від 25.10.2001 р. № 2768-III.

ЦКУ

— Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.

Закон № 2535

— Закон України «Про плату за землю» від 03.07.92 р. № 2535-XII.

Закон про оренду землі

— Закон України «Про оренду землі» від 06.10.98 р. № 161-XIV.

Закон № 2181

— Закон України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III.

Указ № 746

— Указ Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» в редакції Указу від 28.06.99 р. № 746/99.

Наказ № 434

— наказ ДПАУ «Про затвердження форм Зведеного розрахунку суми земельного податку, Довідки до уточненого Розрахунку та Порядку їх подання до органу державної податкової служби» від 26.10.2001 р. № 434.

Наказ № 588

— наказ ДПАУ «Про затвердження форми податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності» від 20.12.2005 р. № 588.

Методрекомендації № 1833 — Методичні рекомендації щодо подання та заповнення податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, наведені в листі ДПАУ від 01.02.2006 р. № 1833/7/15-0217.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі