Теми статей
Обрати теми

Як отримати ліцензію на відкриття стоматологічного кабінету

Редакція ВД
Стаття

Як отримати ліцензію на відкриття стоматологічного кабінету

 

Доктор Айболить був до всього здатний і провадив приватну практику, сидячи прямо під деревом. А ось у реальному житті для того, щоб мати законне право лікувати, необхідно отримати ліцензію. Під ліцензією держава має на увазі документ, який підтверджує право ліцензіата на вчинення зазначеного в ній виду господарської діяльності протягом певного строку, за умови виконання ліцензійних угод. В Україні видачу ліцензій на приватну медичну практику здійснює Міністерство охорони здоров’я України. Наше завдання — розібратися, що потрібно зробити та які документи підготувати, щоб отримати ліцензію на відкриття стоматологічної клініки (кабінету).

 

Умови ліцензування

За словами учасників ринку стоматологічних послуг, яких було опитано, саме отримання ліцензії є завершальним і при цьому одним із найскладніших етапів на шляху до відкриття приватного стоматологічного кабінету. А саме тому, що, вирушаючи до органів ліцензування, майбутньому підприємцю необхідно мати на руках сертифікати на встановлене обладнання, особисті медичні книжки працівників, копії документів про їх освіту та кваліфікацію, а також отримати висновок СЕС про те, що об’єкт готовий до експлуатації. Для цього приміщення майбутнього стоматкабінету має відповідати всім санітарним вимогам — у клініці має бути приміщення, де пацієнти можуть чекати на свою чергу, рентгенкабінет, стерилізація, безпосередньо кабінет, оснащений сучасним обладнанням, а також кімната для відпочинку лікарів і два санвузли: для персоналу та відвідувачів.

Крім того, до ліцензійних умов уключаються кваліфікаційні вимоги до працівників господарюючого суб’єкта. При цьому відповідність до кваліфікаційних вимог посвідчується дипломом державного зразка про медичну освіту; сертифікатом лікаря-спеціаліста, виданим вищими медичними навчальними закладами, закладами післядипломної освіти III — IV рівнів акредитації, посвідченням про присвоєння (підтвердження) відповідної кваліфікаційної категорії за спеціальністю, свідоцтвом про проходження підвищення кваліфікації та перепідготовки молодших медичних і фармацевтичних працівників, виданим вищими медичними навчальними закладами (закладами післядипломної освіти) I — III рівнів акредитації і документом, що підтверджує стаж роботи за спеціальністю на момент подання заяви. Ним є копія трудової книжки з наявністю даних за останні п’ять років або виписка з неї.

Водночас особи, які пройшли медичну або фармацевтичну підготовку в навчальних закладах іноземних держав, допускаються до професійної діяльності лише після перевірки їх кваліфікації в порядку, установленому Міністерством охорони здоров’я України, якщо інше не передбачено законодавством або міжнародними договорами, в яких бере участь Україна.

 

Подання документів

Ліцензія видається із зазначенням конкретних лікарських спеціальностей, а також спеціальностей молодших спеціалістів з медичною освітою згідно з номенклатурами, затвердженими

наказами МОЗ України від 28.10.2002 р. № 385 і від 23.11.2007 р. № 742.

Коли всі необхідні для отримання ліцензії документи готові, посвідчуємо їх копії нотаріально та надсилаємо до відділу ліцензування та метрології при Департаменті управління та контролю якості медичних послуг МОЗ України (м. Київ, вул. Грушевського, 7). До пакета документів повинні входити: Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи — підприємця, довідка з Управління статистики (витяг з ЄДРПОУ) із зазначенням прізвища, ім’я та по батькові керівника підприємства або організації; Статут (для юридичної особи), посвідчена в установленому порядку копія висновку державної СЕС за місцем вчинення діяльності про відповідність наявних приміщень до вимог санітарних норм і правил щодо здійснення медичної практики, довідка про стан матеріально-технічної бази суб’єкта господарської діяльності. Також необхідно додати посвідчені в установленому порядку копії документів, які підтверджують відповідність кваліфікації персоналу вимогам щодо здійснення медичної практики. При цьому, якщо плануєте подавати документи через посередника, необхідно додати до них генеральну довіреність. І не забудьте про конверт зі зворотною адресою заявника та маркою — для надсилання повідомлення про результати розгляду поданих документів. Згідно із законодавством комісія повинна прийняти рішення про видачу ліцензії протягом 30 днів з моменту подання повного пакета документів. Рішення комісії МОЗ України про видачу або відмову у видачі ліцензії на медичну практику оформляється протоколом, а після позитивного розгляду та оформлення протоколу ліцензіату необхідно сплатити офіційний збір у розмірі 744 грн. і передати квитанцію про оплату до ліцензійного відділу МОЗ. До речі, нещодавно, до 4 листопада 2009 року офіційний збір був удвічі меншим і становив 340 грн. Ліцензія видається на руки протягом 3-х робочих днів і

є дійсною протягом п’яти років. Крім того, слід пам’ятати, що єдиним уповноваженим органом, за винятком Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, який має право перевіряти дотримання ліцензіатом ліцензійних умов, є Міністерство охорони здоров’я України.

На закінчення звернемо увагу на таку важливу деталь.

Фізична особа — підприємець отримує ліцензію на здійснення медичної практики на своє ім’я та має право провадити діяльність, на яку вона отримала ліцензію, лише особисто.

Залучення до своєї практики, у тому числі з оформленням трудових договорів, інших медичних працівників, які не мають власної ліцензії на цей вид діяльності, вважається порушенням ліцензійних умов у формі передачі ліцензії іншій фізичній особі та є підставою для її анулювання.

Виходить, що допускати до здійснення медичної практики осіб, які відповідають кваліфікаційним вимогам «медичних» ліцензійних умов, має право лише юридична особа

(лист Департаменту інспекції та контролю за якістю медичних послуг Міністерства охорони здоров’я України від 16.06.2007 р. № 21.40.41-26).

 

Матеріал підготувала Галина Гришина

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі