Теми статей
Обрати теми

На замітку. Індексуємо березневу зарплату

Редакція ВД
Коментар

На замітку

 

Затверджено нову форму звітності щодо хмелезбору. Подається починаючи зі звітності за лютий

Наказ ДПАУ «Про затвердження форми Розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства та Порядку заповнення розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства» від 01.12.2009 р. № 671

 

Наказом від 01.12.2009 р. № 671

ДПАУ затвердила нову форму звіту щодо хмелезбору та Порядок його заповнення. Цей наказ набуває чинності 02.03.2010 р. (наказ ДПАУ від 28.03.2002 р. № 133 відповідно втратить чинність). Таким чином, уже починаючи зі звіту за лютий буде застосовуватися нова форма (див. с. 23).

Чим же нова форма звіту відрізняється від старої?

По-перше,

змінилася назва звіту. Тепер він має назву «Розрахунок суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства» (далі — Розрахунок).

По-друге, за своїм зовнішнім виглядом і структурою

Розрахунок і Довідка стали більш схожі на форму декларації. Розрахунок складається з трьох частин: загальної частини, власне Розрахунку та спеціальної частини для службових позначок (заповнюється податківцями).

Загальна частина містить ті самі реквізити, що й раніше, єдине — уточнили, що

після подання Розрахунку за звітний період платник може подати новий Розрахунок за цей самий період з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання Розрахунку, при цьому позначка ставиться в полі «Новий звітний» (це новий реквізит, раніше були лише два види звіту — «Звітний» і «Уточнюючий»).

Основна частина

Розрахунку являє собою таблицю, в якій наводяться:

вид товару (кожний алкогольний напій і пиво зазначається окремим рядком);

сума виручки від реалізації товарів в оптовій торговельній мережі, у роздрібній торговельній мережі та в мережі громадського харчування (у тому числі за договорами комісії та іншими договорами);

— загальна сума виручки, що підлягає оподаткуванню (окремо для пива та алкогольних напоїв);

— сума податкового зобов’язання, що підлягає сплаті до бюджету (1 % від суми виручки).

Розрахунок

, як і раніше, заповнюється в гривнях, без копійок, з округленням за загальновстановленими правилами.

У разі виправлення самостійно виявлених помилок у попередніх періодах до

Розрахунку з позначкою в полі «Уточнюючий» додається Довідка про суму збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, що зменшує або збільшує податкове зобов’язання в результаті виправлення самостійно виявленої помилки в попередніх звітних періодах (далі — Довідка , див. с. 25).

Зверніть увагу: у 

пункті 19 Порядку № 671 згадується, що уточнюючий Розрахунок подається за формою та за звітний період, в якому було виявлено помилку. Можливо, податківці мали на увазі, що уточнюючий Розрахунок подається за формою, яка діяла на момент подання помилкового Розрахунку. З іншого боку, стару форму скасовано та логічніше подавати уточнюючий Розрахунок усе ж за новою формою й за всі попередні періоди та до нього слід додати Довідку також за новою формою. Узагалі це питання поки що залишається невирішеним. Сподіваємося, що найближчим часом податківці у своїх листах нададуть роз’яснення.

 

Штрафи за ігнорування кампанії з обмеження куріння

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв» від 21.01.2010 р. № 1824-VI набув чинності з 11.02.2010 р.

 

Законом

заборонено, крім спеціально відведених для цього місць, куріння тютюнових виробів: у закладах громадського харчування, у приміщеннях держустанов, закладів культури, закритих спортивних споруд, підприємств та організацій усіх форм власності.

Власники або орендарі відповідних споруд, окремих приміщень зобов’язані виділити спеціальні місця для куріння, обладнані витяжною вентиляцією або іншими засобами для видалення тютюнового диму

. У спеціальних місцях для куріння має бути розміщено прямокутний графічний знак з текстом «Місце для куріння», а також текст «Куріння шкодить Вашому здоров’ю!». Необладнання спеціально відведених для куріння місць і нерозміщення наочної інформації про розташування таких місць і про шкоду куріння тягне за собою накладення штрафу в розмірі 3400 грн.

Крім того, цим

Законом запроваджено обмеження на продаж та споживання пива та слабоалкогольних напоїв.

Відповідно до змін, унесених до

Закону України від 19.12.95 р. № 481/95-ВР, зокрема:

1)

забороняється продаж пива (крім безалкогольного) (стаття 153 Закону № 481):

— особами, які не досягли 18 років;

— особам, які не досягли 18 років;

— у приміщеннях і на території навчальних закладів і закладів охорони здоров’я;

— у приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, які торгують товарами дитячого асортименту або спортивними товарами, а також у відповідних відділах (секціях) універсальних торговельних організацій;

— у закритих спортивних спорудах (крім пива у пластиковій тарі);

— з торговельних автоматів;

— з рук тощо;

2)

заборонено споживання пива (крім безалкогольного) і слабоалкогольних напоїв (стаття 152 Закону № 481):

— у закладах охорони здоров’я;

— у навчальних та освітньо-виховних закладах;

— у громадському транспорті, на зупинках транспорту, у підземних переходах;

— у закладах культури;

— у закритих спортивних спорудах (крім пива у пластиковій тарі);

— у ліфтах і таксофонах;

— на дитячих і спортивних майданчиках;

— у під’їздах житлових будинків;

— у приміщеннях держустанов.

За порушення обмежень щодо продажу пива, слабоалкогольних та алкогольних напоїв, тютюнових виробів

(стаття 153 Закону № 481) стягується штраф у розмірі 6800 грн.

Місцевим радам надано право забороняти або обмежувати споживання пива (крім пива у пластиковій тарі), алкогольних, слабоалкогольних напоїв і куріння тютюнових виробів під час проведення масових заходів.

За порушення правил торгівлі пивом і слабоалкогольними напоями встановлено адміністративну відповідальність.

Так, відповідно до змін, унесених Законом № 1824 до статті 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КУпАП), порушення працівником підприємства торгівлі або громадського харчування правил торгівлі пивом і слабоалкогольними напоями, а саме:

торгівля пивом (крім безалкогольного) і слабоалкогольними напоями у приміщеннях або на територіях, заборонених законом, або в інших місцях, заборонених рішенням органу місцевого самоврядування;

торгівля пивом (крім безалкогольного) і слабоалкогольними напоями через торговельні автомати або неповнолітніми особами;

продаж пива (крім безалкогольного) і слабоалкогольних напоїв особі, яка не досягла 18 років,

тягне за собою накладення

штрафу від 510 до 1700 грн.

Торгівля

пивом (крім безалкогольного) і слабоалкогольними напоями з рук карається штрафом від 510 до 850 грн.

Адмінвідповідальність

передбачено також за такі види правопорушень, як:

розпивання пива (крім безалкогольного) і слабоалкогольних напоїв на вулицях, у закритих спортивних спорудах, у скверах, парках, у всіх видах громадського транспорту та в інших заборонених законом місцях — у вигляді попередження або штрафу від 17 до 85 грн. (стаття 178 КУпАП);

розпивання пива (крім безалкогольного), алкогольних і слабоалкогольних напоїв на виробництві — у вигляді штрафу від 51 до 85 грн. (стаття 179 КУпАП).

 

Кабмін удосконалює процедуру надання податкових та інших роз’яснень

Постанова КМУ «Про надання податкових та інших роз’яснень» від 27.01.2010 р. № 86

 

Кабмін зобов’язав ДПАУ, Держмитслужбу, Пенсійний фонд, Фонд «нещасного випадку», Фонд «тимчасової непрацездатності», Фонд «безробіття»

надавати податкові роз’яснення та роз’яснення з питань соціального страхування платникам податків, іншим заінтересованим особам щодо офіційного тлумачення окремих положень законодавства виключно у вигляді узагальнюючих податкових роз’яснень і роз’яснень інших органів, визначених статтею 2 Закону № 2181. При цьому такі роз’яснення повинні затверджуватися наказами відповідних контролюючих органів.

Зазначені органи у тримісячний строк зобов’язані привести у відповідність до цієї

постанови раніше надані роз’яснення.

 

Про розмір допомоги по догляду за дитиною до трьох років

Лист Мінпраці України від 21.01.2010 р. № 594/0/14-10/5

 

Застрахованим особам допомога по догляду за дитиною має виплачуватися в розмірі прожиткового мінімуму для дітей до 6 років

, що підтверджується рішеннями судів (наприклад, постановою Першотравневого міського суду Луганської області від 19.01.2009 р. у справі № 2а-12).

Однак

на практиці допомога виплачується в значно менших розмірах, які й зазначило Мінпраці у своєму листі, з 01.01.2010 р. — у розмірі, що дорівнює різниці між 100 % прожиткового мінімуму, установленого для працездатних осіб, і середньомісячним сукупним доходом сім’ї з розрахунку на одну особу за попередні 6 місяців, але не менше 130 грн.

 

Розрахунок середньої зарплати за оновленим Порядком № 1266: роз’яснення Мінпраці

Лист Мінпраці від 01.02.2010 р. № 1000/0/14-10/18

 

Мінпраці продовжує проводити роз’яснювальну роботу щодо застосування норм оновленого

Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від 26.09.2001 р. № 1266, що не може не тішити.

У своєму

листі від 01.02.2010 р. № 1000/0/14-10/18 Мінпраці, зокрема, висвітлило такі моменти.

1. До розрахунку середньої заробітної плати для нарахування допомоги по вагітності та пологах

уключаються суми відпускних та оплати простою не з вини працівника.

2. Якщо жінка в розрахунковому періоді частину місяця не працювала з поважних причин (тимчасова непрацездатність, відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами, відпустка для догляду за дитиною до 3 років і 6 років за медичним висновком), у розрахунку середньої зарплати

заохочувальні та компенсаційні виплати в такому місяці враховуються, як і раніше, пропорційно відпрацьованому часу.

3. Якщо жінка перед настанням страхового випадку

відпрацювала менше одного календарного місяця, допомога по вагітності та пологах у такому разі має обчислюватися виходячи із середньої зарплати, розмір якої має бути не вище розміру середньої зарплати за всіма видами економічної діяльності у відповідному регіоні та не нижче розміру мінімальної зарплати в місяці настання страхового випадку.

Держкомстат публікує інформацію про розмір середньої зарплати за всіма видами економічної діяльності за попередній місяць лише 25 — 26-го числа наступного місяця. Тому

допомога по вагітності та пологах жінкам, які йдуть у декрет на початку місяця, Мінпраці рекомендує нараховувати, виходячи з розміру мінімальної зарплати в місяці настання страхового випадку, а після опублікування Держкомстатом відповідних даних про зарплату — проводити відповідний перерахунок.

4.

Дохід від підприємницької діяльності, отриманий одночасно із зарплатою за основним місцем роботи, не включається до розрахунку середньої зарплати для обчислення страхових виплат.

5. Якщо жінка відпрацювала на останньому основному місці роботи менше одного календарного місяця, за її вибором для розрахунку допомоги по вагітності та пологах середня

зарплата може обчислюватися за декількома місцями роботи сумарно поспіль за 6 календарних місяців у 12-місячному періоді перед настанням страхового випадку.

При цьому

розрахунок середньої заробітної плати здійснюється робочими органами відділень Фонду «тимчасової непрацездатності» відповідно до пункту 17 Порядку № 1266 на підставі довідок про середню заробітну плату, наданих застрахованою особою. А ось нарахування та виплата самої допомоги здійснюються підприємством у загальному порядку.

 

ДПАУ затверджено новий Довідник пільг № 52

Лист ДПАУ від 01.02.2010 р. № 52

 

ДПАУ затвердила новий

Довідник № 52 пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків, зборів, інших обов’язкових платежів станом на 1 січня 2010 року.

Довідником

слід керуватися при заповненні Звіту за формою № 1-ПП «Про суми пільг в оподаткуванні юридичних осіб і фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності» за I квартал 2010 року.

При заповненні

Звіту для пільг за кодами 14010067, 14010069, 14010073, 14010077, 14010231, 14010336 розрахунок суми пільги не провадиться. При цьому графи 5, 6, 9, 10 зазначеного Звіту заповнюються нульовим значенням, а графи 1 — 4, 7 та 8 заповнюються згідно з пунктом 2 Інструкції щодо заповнення цього Звіту.

 

Особливості адміністрування збору за спецводокористування у 2010 році

Лист ДПАУ від 11.02.2010 р. № 2689/7/15-0817

 

Як зазначає ДПАУ, порядок обчислення та сплати збору за спецводокористування у 2010 році не змінюється. Тому

при обчисленні податкових зобов’язань щодо збору за податкові (звітні) періоди 2010 року платники повинні застосовувати нормативи збору, закріплені в додатку 2 до Закону України від 03.06.2008 р. № 309-VI, із застосуванням коефіцієнта 1,439.

Також ДПАУ в 

листі навела граничні строки подання податкового розрахунку збору та сплати збору у 2010 році за:

— I квартал — відповідно 11 та 20 травня 2010 року;

— півріччя — відповідно 9 та 19 серпня 2010 року;

— 9 місяців — відповідно 9 та 19 листопада 2010 року;

— 2010 рік — відповідно 9 та 19 лютого 2011 року.

З приводу збору за воду див. також «ВД», 2009, № 7, с. 10, 33 і № 8, с. 2.

 

Січневий індекс — 101,8 %. Індексуємо зарплату за березень

(Повідомлення Державного комітету статистики України // «Урядовий кур’єр» від 09.02.2010 р. № 24)

 

За повідомленням Держкомстату України, загальний індекс споживчих цін (індекс інфляції)

в січні становив 101,8 %. З урахуванням цього наведемо в таблиці індекси, які необхідно використовувати для індексації заробітної плати за березень найманих працівників підприємця у 2010 році.

Алгоритм наших дій такий: дивимося, за який місяць працівнику востаннє підвищувалася заробітна плата (при цьому сума підвищення перевищувала суму індексації) або в якому місяці працівника було прийнято на роботу, якщо з моменту прийняття на роботу його заробітна плата не підвищувалася; беремо з наведеної далі таблиці індекс для відповідного місяця та індексуємо на нього заробітну плату за 

березень 2010 року (у межах прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

Зверніть увагу, що на сьогодні залишається невизначеність щодо розміру прожиткового мінімуму у 2010 році, пов’язана з відсутністю

Закону про держбюджет на 2010 рік.

Здебільшого контролюючі органи у своїх роз’ясненнях вважають, що прожитковий мінімум у березні 2010 року дорівнює

869 грн. (згідно із Законом України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» від 20.10.2009 р. № 1646-VI).

Водночас

Мінпраці в листі від 03.02.2010 р. № 98/13/84-10 роз’яснило, що, на їх думку, розмір прожиткового мінімуму з 1 листопада 2009 року (у тому числі за січень і лютий 2010 року) і до набуття чинності Законом про держбюджет на 2010 рік становить 744 грн. (згідно із Законом України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» від 26.12.2008 р. № 835-VI).

З урахуванням невизначеності щодо цього питання ми рекомендуємо підприємцям проводити індексацію в березні виходячи з більшого розміру прожиткового мінімуму —

869 грн. По-перше, це не загрожує підприємцю ніякими штрафними санкціями. А по-друге, якщо в Законі про держбюджет на 2010 рік буде встановлено прожитковий мінімум у розмірі 869 грн., підприємцю нічого не потрібно буде перераховувати.

 

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

Не підвищувалася з лютого 2003 року

137,7

2003 рік

Березень

135,1

Квітень

133,5

Травень

133,5

Червень

133,2

Липень

133,5

Серпень

137,4

Вересень

136,0

Жовтень

133,0

Листопад

128,7

Грудень

125,3

2004 рік

Січень

122,2

Лютий

121,3

Березень

120,4

Квітень

118,9

Травень

117,4

Червень

115,9

Липень

115,9

Серпень

116,1

Вересень

113,3

Жовтень

108,7

Листопад

105,4

Грудень

100,6

2005 рік

Січень

97,3

Лютий

95,3

Березень

92,3

Квітень

90,9

Травень

89,8

Червень

88,7

Липень

88,1

Серпень

88,1

Вересень

87,4

Жовтень

85,7

Листопад

83,5

Грудень

81,9

2006 рік

Січень

79,7

Лютий

76,6

Березень

77,1

Квітень

77,8

Травень

76,9

Червень

76,7

Липень

75,2

Серпень

75,2

Вересень

71,8

Жовтень

67,4

Листопад

64,4

Грудень

63,0

2007 рік

Січень

62,2

Лютий

61,2

Березень

60,9

Квітень

60,9

Травень

59,9

Червень

56,5

Липень

54,3

Серпень

53,4

Вересень

50,1

Жовтень

45,9

Листопад

42,8

Грудень

39,8

2008 рік

Січень

35,9

Лютий

32,3

Березень

27,5

Квітень

23,6

Травень

22,0

Червень

21,1

Липень

21,7

Серпень

21,8

Вересень

20,5

Жовтень

18,5

Листопад

16,7

Грудень

14,3

2009 рік

Січень

11,1

Лютий

9,4

Березень

7,9

Квітень

7,0

Травень

6,4

Червень

5,3

Липень

5,4

Серпень

5,6

Вересень

4,8

Жовтень

3,8

Листопад

2,7

Грудень

1,8

2010 рік

Січень

Не індексується

Лютий

Не індексується

Березень

Не індексується

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі