Теми статей
Обрати теми

На замітку

Редакція ВД
Коментар

На замітку

 

Якщо подано недостовірні відомості щодо персоніфікації: що загрожує страхувальнику

Лист ПФУ від 25.08.2010 р. № 14806/03-20

 

Як зазначає ПФУ в цьому

листі, згідно з пунктом 5 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV за подання до органів ПФУ недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку, на страхувальника-роботодавця накладається штраф у розмірі 10 % суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний чи неповний місяць затримки подання відомостей, однак не менше 170 грн. У разі повторного протягом року такого порушення штраф становить 20 % зазначених сум, однак не менше 340 грн.

При цьому автори

листа роз'яснюють, що під недостовірними відомостями, які використовуються в системі персоніфікованого обліку, слід розуміти, зокрема:

невідповідність даних про розмір заробітної плати, страхових внесків, періодів, за які нараховано внески, зазначених в індивідуальних відомостях про застраховану особу, даним первинного обліку страхувальника;

неправильно зазначено суми лікарняних і суми нарахувань за час відпусток;

— невідповідність ідентифікаційного номера в індивідуальній відомості про застраховану особу ідентифікаційному номеру згідно з довідкою ДПАУ тощо.

Крім цього, як роз'яснює ПФУ, у разі якщо в результаті невідповідності «персоніфікованих» відомостей орган ПФУ або сам страхувальник донараховують пенсійні внески, то на страхувальника накладається також

штраф у розмірі 5 % зазначених сум за кожний повний чи неповний місяць, за який їх донараховано (пункт 4 частини 9 статті 106 Закону № 1058).

Разом із застосуванням фінансових санкцій за надання недостовірних «персоніфікованих» відомостей посадових осіб страхувальника може бути притягнуто до

адміністративної відповідальності на підставі статті 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X у вигляді штрафу в розмірі від 340 до 510 грн.

 

«Безробітну» звітність підприємця може бути подано довіреною особою

Лист ДЦЗ Мінпраці України від 19.07.2010 р. № ДЦ-03-4746/0/6-10

 

У цьому

листі ДЦЗ цілком справедливо зауважив, що нормативними документами не передбачено особисте подання «безробітної» звітності підприємцем.

Тому

подавати таку звітність до центру зайнятості може довірена особа підприємця, при цьому оформлення нотаріальної довіреності не є обов'язковим.

А ось підписувати

звітність зобов'язаний саме підприємець .

Нагадаємо, що не проти подання звітності довіреною особою і ДПАУ

(лист від 05.09.2007 р. № 17525/7/28-0917/32). ПФУ заперечує таку можливість (лист від 14.07.2010 р. № 12228/09-10// «ВД», 2010, № 17, с. 2).

 

Нове Положення про роботу та відпочинок водіїв запроваджує обов'язковість тахографів

Наказ Мінтрансзв’язку України «Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів» від 07.06.2010 р. № 340

 

Новим

Положенням, зокрема, установлено, що з 01.06.2012 р. автотранспортні засоби, що використовуються для спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 500 км, для перевезень небезпечних вантажів, має бути обладнано тахографами (контрольними пристроями реєстрації інформації про режим роботи та відпочинку водія).

Для вантажного

автотранспорту з повною масою понад 12 тонн тахографи є обов'язковими з 01.06.2013 р., для вантажного автотранспорту з повною масою від 3,5 до 12 тонн з 01.06.2015 р.

Водії автотранспорту, який не обладнано тахографами, повинні вести

індивідуальну контрольну книжку.

 

Затверджено зразки карток, що використовуються в тахографах для реєстрації режимів праці та відпочинку водіїв

Наказ Мінтрансзв’язку України «Про затвердження зразків карток, що використовуються в цифрових контрольних пристроях (тахографах)» від 17.08.2010 р. № 600

 

Згідно зі

статтею 20 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.05.2001 р. № 2344-III на території України повинні виконуватися вимоги щодо установки та використання на транспортних засобах, призначених для міжнародних перевезень, контрольних приладів (тахографів) реєстрації режимів праці та відпочинку водіїв, передбачені законодавством країн, на території яких виконуються перевезення.

У зв'язку з цим

наказом затверджено зразки карток, що використовуються у зазначених тахографах, а саме:

— зразок картки водія та її опис;

— зразок картки підприємства та її опис;

— зразок картки майстерні та її опис;

— зразок картки контролера та її опис.

 

Строки застосування санкцій, не пов'язаних з порушенням правил оподаткування: ВАСУ на боці платників податків

Інформаційний лист ВАСУ від 20.07.2010 р. № 1112/11/13-10

 

Ґрунтуючись на правовій позиції Верховного Суду України, викладеній у

постанові від 15.09.2009 р., ВАСУ роз'яснив, що штрафні (фінансові) санкції, установлені законодавчими актами не з питань оподаткування (зокрема, санкції за порушення Закону про РРО), за своєю суттю є адміністративно-господарськими санкціями. Отже, такі санкції можуть застосовуватися податковими органами до суб'єктів господарювання протягом строків, визначених статтею 250 Господарського кодексу України від 16.01.2003 р. № 436-IV (далі — ГКУ), тобто протягом 6 місяців з дня виявлення порушення, однак не пізніше ніж через рік з дня порушення цим суб'єктом установлених правил провадження госпдіяльності, крім випадків, передбачених законом.

Застосування санкцій за порушення «неподаткових» законів має здійснюватися податковим органом шляхом прийняття рішення про застосування санкцій, яке складається за формою «С» згідно з

додатком 8 до Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 21.06.2001 р. № 253. Зазначене рішення має бути прийнято протягом строків, установлених статтею 250 ГКУ .

Щодо

стягнення санкцій, нарахованих відповідно до прийнятого за формою «С» рішення, то воно здійснюється з урахуванням строків звернення до адміністративного суду, які встановлено статтею 99 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 р. № 2747-IV (далі — КАСУ ) (згідно із Законом України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 р. № 2453-VI цей термін становить 6 місяців, а не рік, як було раніше).

І ще один момент, на який слід звернути увагу. Податковий орган повинен дотримуватися передбачених статтею 99 КАСУ строків позовної давності навіть у тому разі, якщо рішення про застосування штрафних санкцій було оскаржене платником податків у судовому порядку.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі