Теми статей
Обрати теми

Поштова скринька. Чи зобов`язаний власник бензинового навантажувача сплачувати екозбір і транспортний податок

Редакція ВД
Відповідь на запитання

Чи зобов'язаний власник бензинового навантажувача сплачувати екозбір і транспортний податок

 

ЗАПИТАННЯ. Підприємець придбав автонавантажувач для використання на складі. Навантажувач обладнаний двигуном внутрішнього згорання та працює на бензині. Чи необхідно у зв'язку з цим сплачувати збір за забруднення навколишнього середовища і податок з власників транспортних засобів?

 

ВІДПОВІДЬ. При використанні бензинового навантажувача

обережному підприємцю радимо сплачувати збір за забруднення природного навколишнього середовища (екозбір) , оскільки податківці на цьому наполягають. Сміливий же підприємець може екозбір не сплачувати. Що стосується транспортного податку, то його сплачувати не потрібно, оскільки автонавантажувач не належить до тих транспортних засобів, за які сплачується цей податок. А тепер розберемося детальніше.

Отже, у процесі експлуатації бензинового автонавантажувача відбувається забруднення навколишнього середовища вихлопними газами. Тому податківці вважають, що в цьому випадку потрібно сплачувати екозбір за викиди забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення довідка 1

(пункт 1.4 Інструкції № 162, лист ДПАУ від 18.07.2007 р. № 8838/5/15-0316).

Це було б досконало справедливо, якби автонавантажувач однозначно можна було віднести до пересувних джерел забруднення. Однак

на сьогодні чіткого переліку пересувних джерел забруднення немає, тому підприємець може обрати для себе один із двох варіантів відповіді на запитання: чи належить автонавантажувач до пересувних джерел забруднення:

 

Чи належить автонавантажувач до пересувних джерел забруднення?

Обережний варіант — «так» (передбачає дотримуватися рекомендацій ДПАУ та сплачувати екозбір за навантажувач)

Сміливий варіант — «ні» (передбачає не сплачувати екозбір за навантажувач і відстоювати свою правоту у спорах з податківцями аж до суду)

1

2

ДПАУ в листі від 18.07.2007 р. № 8838/5/15-0316 висловлює таку думку:

Пересувне джерело забруднення — транспортний засіб, рух якого супроводжується викидом в атмосферу забруднюючих речовин (підпункт 1.15.6 Інструкції № 7).

Транспортний засіб — пристрій, призначений для перевезення людей та (або) вантажу, а також установлених на ньому спеціального обладнання або механізмів (пункт 1.10 ПДР).

Тобто податківці дають зрозуміти, що навантажувач є транспортним засобом, а отже, і пересувним джерелом забруднення.

Утім, податківці в цьому питанні не дотримуються чіткої логіки та вважають пересувними джерелами забруднення навіть бензопили, які вже точно не є транспортними засобами (лист ДПАУ від 31.07.2008 р. № 354/4/17-0214).

Ще ДПАУ посилається на лист Мінприроди від 19.12.2003 р. № 12127/18-10, в якому роз'яснено, що до пересувних джерел забруднення належать:

Тип 1. Дорожні транспортні засоби:

<…>

Тип 2. Недорожні транспортні засоби та машини.

Аргумент 1. Якщо розібратися, то навантажувачі призначені не для перевезення вантажів, а для їх підняття, переміщення, розвантаження, навантаження або складування. І хоча етап перевезення на близькі відстані (наприклад, складу) також має місце, це не основне призначення навантажувача.

Виходить, що визнавати навантажувач транспортним засобом неправильно, а отже, аргумент податківців про те, що ніби навантажувачі є пересувними джерелами забруднення, далекий від стовідсоткового.

Аргумент 2. Пересувне джерело забруднення — це транспортний засіб, рух якого супроводжується викидом в атмосферу забруднюючих речовин (підпункт 1.15.6 Інструкції № 7).

При цьому для визначення терміна «транспортні засоби» логічніше застосовувати не ПДР, а універсальний класифікатор товарів — УКТ ЗЕД. Згідно з УКТ ЗЕД навантажувачі не є транспортними засобами (не згадуються у групі 87 «Засоби наземного транспорту, літальні апарати, плавучі засоби та пов’язані з транспортом приладдя та обладнання»), а віднесені до групи 84 («Машини, обладнання та механізми, електротехнічне обладнання; їх частини; апаратура для звукозапису і звуковідтворення; апаратура для запису та відтворення телевізійного зображення, їх частини та приладдя») — коди 8427, 8429.

2.2. Промислові та будівельно-дорожні машини.

Виходячи з наведених роз'яснень (до речі, не дуже переконливих) ДПАУ робить висновок, що в разі використання навантажувача, що працює на паливі, екозбір сплачувати потрібно

Отже, навантажувачі не належать до пересувних джерел забруднення, і в разі їх використання не потрібно сплачувати екозбір

 

Якщо підприємець обере обережний варіант і вирішить сплачувати екозбір, то розраховувати його потрібно так само, як і для автомобіля, —

виходячи з обсягу фактично використаного палива (див. «ВД», 2010, № 8, с. 13; 2009, № 7, с. 16).

Далі перейдемо до

транспортного податку . Як відомо, за автомобілі підприємці сплачують транспортний податок під час проходження техогляду (раз на рік або раз на два роки — стаття 5 Закону № 1963). Що ж робити з навантажувачем? У цьому випадку все просто.

ДПАУ в

пункті 14 Податкового роз'яснення № 268 зазначила, що податок з власників транспортних засобів сплачується лише в тому разі, коли транспортний засіб підпадає під певні коди групи 87 і 89 УКТ ЗЕД (стаття 2 Закону № 1963). Тому за колісні навантажувачі, які зазначені в УКТ ЗЕД під кодами 8427, 8429 та іншими кодами групи 84 (крім кодів 8432, 8433), транспортний податок сплачувати не потрібно:

— 8427 — автонавантажувачі з вилковим захватом, інші навантажувачі, оснащені підйомним або навантажувально-розвантажувальним обладнанням; навантажувачі самохідні з електродвигуном, інші навантажувачі самохідні;

— 8429 — самохідні бульдозери з неповоротним і поворотним відвалом, грейдери, планувальники, скрепери, одноковшові навантажувачі, трамбувальні машини та ін.


Документи консультації

Закон № 1963

— Закон України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» в редакції від 11.12.91 р. № 1963-XII.

УКТ ЗЕД

— Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), затверджена Законом України «Про митний тариф України» від 05.04.2001 р. № 2371-III.

Інструкція № 162

— Інструкція про порядок обчислення та сплати збору за забруднення природного навколишнього середовища, затверджена наказом Міністерства охорони природного навколишнього середовища та ядерної безпеки України від 19.07.99 р. № 162/379.

ПДР

— Правила дорожнього руху, затверджені постановою КМУ від 10.10.2001 р. № 1306.

Інструкція № 7

— Інструкція про зміст та порядок складання звіту проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві, затверджена наказом Міністерства охорони природного навколишнього середовища та ядерної безпеки України від 10.02.95 р. № 7.

Податкове роз'яснення № 268

— Узагальнююче податкове роз'яснення щодо застосування окремих положень Закону України від 11 грудня 1991 року № 1963-XII «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів», затверджене наказом ДПАУ від 20.04.2010 р. № 268.

 

Довідкова інформація (довідка)

1 Зрозуміло, що в разі експлуатації електричних навантажувачів питання про сплату екозбору не виникає (тобто сплачувати не потрібно), оскільки не відбувається викиду забруднюючих речовин.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі