Теми статей
Обрати теми

Поштова скринька. З 1 квітня 2011 року правила відображення фактичних витрат за товарами, роботами та послугами, придбаними в єдиноподатників, для бюджетників не змінилися

Редакція ВД
Відповідь на запитання

З 1 квітня 2011 року правила відображення фактичних витрат за товарами, роботами та послугами, придбаними в єдиноподатників, для бюджетників не змінилися

 

ЗАПИТАННЯ.

Відповідно до підпункту 139.1.12 Податкового кодексу України витрати, понесені у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) та інших матеріальних і нематеріальних активів у фізичної особи — підприємця, яка сплачує єдиний податок, не включаються до складу витрат.

Чи означає це, що після 1 квітня 2011 року бюджетні установи не мають права віднести до складу фактичних витрат суми, зазначені в порядку оплати за товари, роботи та послуги фізичним особам — підприємцям-єдиноподатникам?

 

ВІДПОВІДЬ. Відразу зауважимо, що для бюджетних установ порядок відображення видатків після 1 квітня 2011 року не змінився.

Пояснимо чому.

Дійсно, згідно з

підпунктом 139.1.12 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі — ПКУ) витрати, понесені у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) та інших матеріальних і нематеріальних активів у фізичної особи — підприємця, який сплачує єдиний податок (крім витрат, понесених у зв'язку з придбанням робіт, послуг у фізичної особи — платника єдиного податку, яка провадить діяльність у сфері інформатизації), не включаються до складу витрат. Ця норма набула чинності 1 квітня 2011 року.

Розглядаючи порядок застосування цієї норми, слід звернути увагу насамперед на те, що в

статті 139 ПКУ наведено перелік витрат, які не включаються до складу витрат при визначенні оподатковуваного прибутку.

Що стосується бюджетних установ, то вони, з одного боку, є платниками податку на прибуток згідно зі

статтею 133 ПКУ, але з іншого — слід ураховувати, що фактично до лав платників цього податку вони потрапляють тільки у випадку, якщо отримують прибуток від неосновної діяльності та/або доходи, що підлягають оподаткуванню.

Як відомо, для такої категорії платників податку на прибуток, як неприбуткові установи та організації, у тому числі бюджетні, порядок оподаткування врегульовано спеціальною

статтею 157 ПКУ.

Так, у

пункті 157.2 ПКУ зазначено види доходів бюджетних установ, які звільняються від оподаткування. Крім цього, зауважимо, що до таких доходів належать власні надходження бюджетних установ, що зараховуються до складу спеціального фонду бюджету відповідно до статті 13 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI, про що свідчать норми пункту 157.10 ПКУ. У цьому ж пункті зазначено: якщо за наслідками звітного (податкового) року доходи, зараховані до кошторису для утримання зазначених організацій, перевищують суму визначених кошторисом витрат, сума перевищення враховується у складі кошторису наступного року. При цьому із суми перевищення доходів над витратами таких неприбуткових організацій податок на прибуток не сплачується.

Порядок оподаткування доходів, отриманих бюджетною організацією, які не зазначені серед джерел доходів, звільнених від оподаткування, тобто

оподатковуваних доходів, здійснюється згідно з вимогами пункту 157.11 ПКУ. Зокрема, податок на прибуток визначається як сума доходів, отриманих з таких інших джерел, зменшена на суму витрат, пов'язаних з отриманням таких інших доходів, які не можуть перевищувати ці доходи.

І тому, якщо припустити, що бюджетна установа опиниться в ситуації, коли необхідно буде сплатити податок на прибуток

при отриманні доходів, не звільнених від оподаткування (а такої ситуації у принципі не повинно бути), то в цьому випадку слід керуватися спеціальним пунктом 157.11 ПКУ.

Інакше кажучи,

бюджетні установи не можуть керуватися статтею 139 ПКУ, зокрема підпунктом 139.1.12, оскільки для цієї категорії платників податків передбачено свої спеціальні правила визначення оподатковуваного прибутку.

Що стосується порядку відображення фактичних видатків, то бюджетні установи в цьому питанні, як і раніше, продовжують керуватися бюджетним законодавством,

Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Держказначейства від 25.11.2008 р. № 495, яка дозволяє чітко розмежувати видатки бюджетних установ за економічними ознаками з детальним розподілом коштів за їх предметними ознаками, а також інструкціями, затвердженими Держказначейством, оскільки саме цей орган згідно із Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV установлює порядок ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності з виконання бюджетів та госпрозрахункових операцій бюджетних установ.

 

Відповідь підготовлено за сприяння фахівців газети «Бюджетна бухгалтерія»

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі