Теми статей
Обрати теми

Сміливо у власне діло. Студія аерографії: малюємо по-дорослому

Редакція ВД
Стаття

 

Студія аерографії: малюємо по-дорослому

 

Чи можна безкарно розмалювати чужий автомобіль, та ще й заробити на цьому грошей? «Ще й як!» — запевняє художник-самоук у минулому, а нині художній керівник студії аерографії «MxMаster» Олександр Бріков. Але за умови, що ви майстерно володієте мистецтвом аерографії — особливою технікою нанесення фарби на будь-яку поверхню, чи то капот автомобіля,чи то панель мобільного телефону, чи звичайнісінька футболка. Сам Олександр тонкощі аерографії опановував ще десять років тому, коли подібні зображення для багатьох були новинкою, а таких фахівців можна було перерахувати на пальцях однієї руки. Незважаючи на це, Олександру вдалося не тільки самостійно освоїти цей вид мистецтва, а й одним із перших створити в Харкові студію аерографії, об'єднавши довкола своєї ідеї однодумців.

 

Олександре, важко було самостійно освоювати ази аерографії?

 

Техніка аерографії досить специфічна. Її не можна опанувати протягом тижня, місяця, року. Це процес тривалий і кропіткий. Учитися доводиться все життя, опановуючи нові прийоми, вигадуючи нові ефекти, відточуючи майстерність. Але, якщо люди не освоїли теорію малюнка, композиції, не набули навичок роботи з олівцем і пензлем, то в аерографії виникають проблеми з кінцевим результатом.

 

Коли ви тільки-но відкрилися, наскільки затребуваними виявилися ваші послуги? Як змінився попит за цей час?

 

Наскільки я пам'ятаю, тоді, у 2004 році, навіть саме слово «аерографія» усі чомусь асоціювали з космосом. І нам попервах доводилося тільки тим і займатися, що показувати й розповідати людям, що ж це насправді таке. Багато робіт було зроблено для знайомих і друзів за так, безкоштовно — виключно в рекламних цілях. А сьогодні нам уже не треба займатися подібною пропагандою, однак з’явилася інша проблема — не кожен може собі дозволити замовити якісну аерографію. Тому що якісно виконаний малюнок коштує досить дорого. Отже, за кожного клієнта доводиться боротися.

 

Яку мінімальну суму необхідно мати у своєму розпорядженні, аби відкрити студію аерографії?

 

Якщо йдеться про те, щоб просто спробувати себе в техніці аерографії, то це не так уже й дорого. Достатньо всього-на-всього купити найдешевший аерограф, який коштує близько 300 грн., повітряний компресор для аерографа — ще 900 грн., плюс фарби на водній основі і можна сміливо в домашніх умовах пробувати малювати на папері. А от організувати професійну студію аерографії досить важко. Тут дуже багато аспектів, які впливають на кінцевий результат. Якщо планується, що студія займатиметься аерографією тільки на текстилі та шкірі, то достатньо простого приміщення з витяжкою та набір професійного інструменту, фарб і повітряного компресора. На все про все знадобиться сума, еквівалентна 1000 дол. США, плюс щомісячна оплата за оренду приміщення.

 

А якщо говорити про більш універсальну студію аерографії, послуги якої не обмежуються нанесенням малюнка тільки на м'які поверхні?

 

Якщо студія планує займатися аерографією на будь-яких поверхнях, у тому числі й на автомобілях, тут одразу виникають додаткові труднощі. Перш за все необхідні умови фарбувальної ділянки СТО. Почнемо з того, що ідеальне місце для виконання аерографії на авто — це спеціальна фарбувальна камера, де є можливість дотримуватися певних норм вентиляції, освітлення, температури. Але така камера коштує досить дорого і навіть не кожне СТО може собі її дозволити, а тільки спеціалізовані, такі, що займаються фарбувальними роботами. Крім того, варто подумати про те, хто займатиметься підготовкою автомобіля до аерографії. Тому коли ми говоримо про розпис автомобіля або мотоцикла, то готувати його до аерографії (розібрати, підготувати деталь, зібрати, залакувати, відполірувати) повинен фахівець. Так, звичайно, у деяких випадках це може зробити й сам художник (якщо йдеться про ВАЗ-2101), а якщо це «Лексус» і там суцільна «електрика»? Тому я вважаю, що в будь-якій студії мають бути умови роботи не гірші, ніж на хорошій СТО. Отже, якщо говорити про окупність подібного проекту, то тут усе залежить від кількості клієнтів. Наприклад, вільний художник, не прив'язаний до місця роботи, може повернути вартість свого інструменту протягом півроку.

 

Олександре, як правило, будь-який підприємець прагне звести свої витрати до мінімуму. На чому б ви порадили не заощаджувати або, навпаки, на що не витрачатися?

 

Поганий інструмент і бюджетні матеріали однозначно впливають на кінцевий результат — малюнки в такому разі виходять не виразними і не якісними. Скажу лише одне — якщо людина збирається займатися аерографією професійно, то й інструмент у неї має бути професійним. А це, як мінімум, два аерографи з діаметром сопла 0,15 і 0,5 мм. Вартість такого інструменту становить близько 300 дол. США за кожен. Ще необхідний малярний інструмент для нанесення фарби на великі поверхні. Найдешевший мініджет з соплом 1,3 мм коштує близько 100 дол. США. Плюс решта дрібниць, без яких не обійтися: баночки для фарби, пензлики, вузол підготовки повітря, довгі шланги для підключення аерографів, трафаретний ніж, перехідники, підставки під аерограф і багато-багато іншого, з чого зрештою і складається загальний успіх. Тому мінімальний комплект інструменту обійдеться в суму близько 1500 дол. США. До речі, усе це інколи доводиться носити із собою собі. Що стосується матеріалів, то у кожної лінійки ЛФМ (лакофарбних матеріалів) є економ-матеріали. Вони відрізняються від брендових як ціною (майже у два рази дешевше), так і якістю. Але професійна студія, яка дорожить своїм ім'ям, ніколи не економитиме на якості матеріалів.

 

Скільки часу забирає одне замовлення?

 

По-різному. Є замовлення на 2 — 3 дні. Є на місяць. Усе залежить від складності малюнка та поверхні, на яку його наноситимуть. При цьому одна з головних частин реалізації проекту — це робота з клієнтом. Необхідно зрозуміти, що він хоче бачити, в якій гамі кольорів, який стиль малюнка, напрям. Є клієнти, які не цілком конкретно можуть пояснити, що вони хочуть. Ось тут необхідна візуалізація проекту. І вся ця робота з підбору матеріалу, розробки проекту, деталізації може зайняти не один тиждень. Усе залежить від вимогливості клієнта та кваліфікації дизайнера. Але завжди треба пам'ятати, що, врешті-решт, це всього лише фарба. І навіть автомобіль завжди можна перефарбувати!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі