Теми статей
Обрати теми

На замітку

Редакція ВД
Коментар

На замітку

 

Звітність з персоніфікації за 2010 рік підприємцями за себе

 

Як і в попередні роки, фізичні особи — підприємці повинні подати до Пенсійного фонду звітність з персоніфікації за себе за 2010 рік. Строк подання такої звітності не змінився: вона, як і раніше, подається до 1 квітня (31 березня 2011 року — останній день подання).

Однак заповнювати звітність з персоніфікації слід на нових бланках, які суттєво відрізняються від бланків звітності, що подавалися раніше. Нагадаємо: торік підприємці подавали форму ІНДАНІ на себе, а також додаток 25 або додаток 26 до Інструкції від 19.12.2003 р. № 21-1 (залежно від того, на якій системі оподаткування працював підприємець у звітному році).

За 2010 рік звітувати потрібно вже за новою формою

, використовуючи комплект бланків з додатка 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованих внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до органів Пенсійного фонду України» до Порядку від 24.11.2009 р. № 26-1 (далі — додаток 5). Зазначений додаток містить 5 таблиць, але обов'язковому заповненню підлягають лише деякі з них (див. таблицю).

 

Назва таблиці з додатка 5

Хто подає

Таблиця 1 «Нарахування внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування фізичними особами — суб'єктами підприємницької діяльності»

Підприємці на загальній системі оподаткування — за себе та за членів сім'ї, які беруть участь у їх підприємницькій діяльності

Таблиця 2 «Нарахування внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування фізичними особами — суб'єктами підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований податок)»

Підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування (єдиний, фіксований податок), — за себе та за членів сім'ї, які беруть участь у їх підприємницькій діяльності

Таблиця 3 «Нарахування внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування особами, які забезпечують себе роботою самостійно»

Особи, які забезпечують себе роботою самостійно (адвокати, нотаріуси тощо)

Таблиця 4 «Відомості про дохід (прибуток), на який нараховуються страхові внески, членів сім'ї, які беруть участь у провадженні підприємницької діяльності»

Підприємці на загальній системі оподаткування — за членів сім'ї, які беруть участь в їх підприємницькій діяльності

Таблиця 5 «Відомості про податок, з якого відраховується встановлений розмір страхових внесків, що сплачується фізичними особами — суб'єктами підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування, за членів сім'ї, які беруть участь у провадженні підприємницької діяльності»

Підприємці на спрощеній системі оподаткування (єдиний, фіксований податок) — за членів сім'ї, які беруть участь в їх підприємницькій діяльності

 

Так, щоб

подати звітність з персоніфікації за себе, необхідно:

— підприємцю

на загальній системі оподаткування заповнити таблицю 1 додатка 5;

— підприємцю

на єдиному або фіксованому податку заповнити таблицю 2 додатка 5.

Якщо в провадженні підприємницької діяльності підприємцю допомагають

члени його сім'ї (зареєстровані підприємцем у ПФУ як платники внеску до ПФУ; такі випадки у практиці є поодинокими), слід також заповнити:

таблицю 4 — якщо підприємець працює на загальній системі оподаткування;

— або

таблицю 5 — якщо підприємець працює на єдиному або фіксованому податку.

Детальніше про заповнення звітності з персоніфікації ми поговоримо в наступному номері.

 

Як вести новий Реєстр виданих та отриманих податкових накладних: роз'яснення від ДПАУ

Лист ДПАУ від 26.01.2011 р. № 2049/7/16-1117

 

Наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1002

затверджено нову форму Реєстру виданих та отриманих податкових накладних і Порядок її заповнення (див. «ВД», 2011, № 2, с. 7). Уперше копію записів електронного Реєстру слід подати за січень 2011 року не пізніше 21.02.2011 р. Це означає, що з 01.01.2011 р. слід заповнювати новий Реєстр, дублюючи при цьому записи в Реєстрі старої форми до 10.01.2011 р. (дати набуття чинності згаданим наказом № 1002). При цьому, якщо Реєстр містить значну кількість записів, ДПАУ рекомендує подавати його порціями не більше 20 тисяч записів.

У

листі ДПАУ приділила увагу також особливостям заповнення окремих граф Реєстру, зокрема графі 3 розділу I і графі 4 розділу II Реєстру, в яких проставляється порядковий номер документа, на підставі якого нараховуються податкові зобов'язання або відображається податковий кредит з ПДВ. У цих графах після номера податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної зазначається через дріб код спецрежиму з ПДВ та/або числовий код філії. При цьому номери решти документів повинні складатися лише з чисел без додавання будь-яких символьних позначень.

При здійсненні експортних операцій у зазначених графах Реєстру проставляються

останні 6 знаків порядкового номера ВМД.

Нагадаємо:

з 01.01.2011 р. податкові накладні із сумою ПДВ понад 1 млн грн. повинні видаватися покупцям лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

 

Податкова накладна неплатнику ПДВ: заповнення окремих реквізитів

За роз'ясненням директора Департаменту адміністрування ПДВ ДПА України Ю. Лапшина, у разі

постачання товарів/послуг неплатнику ПДВ у рядках «Індивідуальний податковий номер покупця» і «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (покупця)» податкової накладної позначку «0» потрібно проставляти праворуч. Решта клітинок цього рядка (ліворуч від нуля) не заповнюється. Проставляння позначки «0» у рядках для ІПН і номерів ПДВ-свідоцтва в разі постачання товарів/послуг неплатнику ПДВ, уключаючи постачання на експорт, операції з виплати заробітної плати в натуральній формі найманим працівникам платника ПДВ, передбачено пунктом 8.1 Порядку заповнення податкової накладної від 21.12.2010 р. № 969.

 

Заповнення податкової накладної в разі часткової передоплати товарів (послуг), що мають відокремлену вартість

На офіційному сайті ДПАУ www.sta.gov.ua (Єдина база податкових знань) ДПАУ роз'яснила, що в разі отримання часткової передоплати за товари,

що мають відокремлену вартість, податкова накладна виписується у звичайному порядку (додаток 1 заповнювати не потрібно). Єдиний нюанс: у цьому випадку до графи 5 може бути занесено як ціле, так і дробове значення, отримане шляхом ділення суми передоплати на ціну постачання одиниці продукції. Наприклад, при частковій оплаті 1000 грн. за 12 стільців за ціною 124 грн./шт. у графі 5 буде зазначено «8,0645» (1000 грн. : 124 грн./шт.).

 

Часткове постачання товарів/послуг, що не мають відокремленої вартості

На офіційному сайті ДПАУ www.sta.gov.ua (Єдина база податкових знань) ДПАУ роз'яснила нюанси виписування податкової накладної в разі часткового постачання товарів/послуг, що не мають відокремленої вартості.

Як приклад

неділимого товару (частини якого не мають відокремленої вартості) ДПАУ наводить складне обладнання та меблевий гарнітур, на які встановлено єдину ціну. При цьому окремі вузли обладнання та предмети гарнітуру не мають своєї відокремленої вартості.

У разі якщо

першою подією є часткове постачання таких товарів (окремих вузлів обладнання, предметів гарнітуру), на підставі пункту 14 Порядку від 21.12.2010 р. № 969 і виписується додаток 1 до податкової накладної.

Зверніть увагу

: це правило не працює за ситуації, коли першою подією є отримання часткової передоплати за зазначені товари. У цьому випадку додаток 1 до податкової накладної не заповнюється(!), а виписується лише податкова накладна на суму такої передоплати, у графі 5 якої зазначається кількість товару, пропорційна сумі передоплати (відношення суми передоплати до загальної вартості товару).

 

Адміністрування збору за спецводокористування у 2011 році: роз’яснює ДПАУ

Лист ДПАУ від 21.01.2011 р. № 1418/7/15-0817

 

У цьому

листі ДПАУ зосередила увагу на деяких моментах порядку сплати збору за спецводокористування у 2011 році, визначеного статтею 328 Податкового кодексу.

Так, головне податкове відомство зазначило, що базовий податковий (звітний) період для збору дорівнює

календарному кварталу.

Платники збору обчислюють

суму збору наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формою, затвердженою наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1009 (див. «ВД», 2011, № 3, с. 6).

Податкові декларації

збору подаються платниками до органів ДПС протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. Сплата збору здійснюється платниками протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку для подання податкової декларації.

При цьому ДПАУ в

листі озвучила граничні строки подання податкової декларації збору та сплати збору, якими є:

 

Період

Строк для подання декларації

Останній день сплати збору

I квартал 2011 року

10 травня 2011 року

20 травня 2011 року

I півріччя 2011 року

9 серпня 2011 року

19 серпня 2011 року

3 квартали 2011 року

9 листопада 2011 року

18 листопада 2011 року

2011 рік

9 лютого 2012 року

17 лютого 2012 року

 

З приводу деяких питань сплати водозбору див. також с. 44 цього номера.

 

ПСП для підприємців, подання заяви на ПСП

Лист ДПАУ від 12.01.2011 р. № 365/6/17-0716

 

У цьому

листі ДПАУ розглянула два моменти.

1. У січні 2011 року всі працівники (крім держслужбовців) повинні були

заново подати заяву на податкову соціальну пільгу (далі — ПСП). На сьогодні нову форму такої заяви не затверджено. У зв’язку з цим ДПАУ рекомендує подавати її в довільній формі. При цьому за зразок можна використовувати форму заяви, затверджену наказом ДПАУ від 30.09.2003 р. № 461 (цей наказ втратив чинність), див. с. 22 цього номера.

2. З 01.01.2011 р. право на ПСП за заробітною платою мають також і фізичні особи — підприємці, які працюють за трудовими договорами. Відповідно їм також слід подати своїм роботодавцям заяву на ПСП (з додаванням у разі потреби відповідних підтверджуючих документів з

постанови КМУ № 1227).

З приводу застосування ПСП у 2011 році див. також с. 21 цього номера.

 

Послуги з проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт обкладаються ПДВ у загальному порядку

Лист ДПАУ від 01.02.2011 р. № 2533/7/16-1517

 

ДПАУ дійшла висновку, що

операції з постачання послуг з проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт не звільняються від ПДВ відповідно до підпункту 197.1.5 Податкового кодексу та обкладаються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 % .

Аргументи

такі:

1) відповідно до

підпункту 197.1.5 Податкового кодексу звільняється від обкладення ПДВ постачання послуг з охорони здоров'я виключно установами охорони здоров'я, які мають ліцензію на постачання таких послуг;

2)

постачання дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних послуг не підлягає ліцензуванню відповідно до статті 9 Закону про ліцензування, тому такі операції не відповідають критеріям застосування ПДВ-пільги з підпункту 197.1.5 Податкового кодексу.

 

Податок на доходи фізичних осіб у разі великих доходів: як застосовувати ставку ПДФО (15 % і 17 %) — думка ДПАУ

Лист ДПАУ від 03.02.2011 р. № 2346/6/17-0715, № 2918/7/17-0717

 

У цьому

листі ДПАУ роз'яснила, як оподатковувати великі доходи за умови дії декількох ставок (15 % і 17 %) згідно з пунктом 167.1 Податкового кодексу (далі — ПКУ).

Отже, працівнику у звітному місяці 2011 року нараховано

заробітну плату в сумі 5000,00 грн. і надано подарунок (холодильник) вартістю 6000,00 грн.

Із зазначеної суми нарахованого доходу загальний місячний

оподатковуваний дохід (далі — ЗМОД) працівника становитиме 10529,50 грн., з яких:

5000,00 грн. заробітна плата;

5529,50 грн. вартість подарунка, яка включається до ЗМОД (6000,00 грн. - 470,50 грн., де 470,50 грн. — вартість подарунка, яка не включається до ЗМОД згідно з підпунктом 165.1.39 ПКУ).

Оскільки сума ЗМОД (10529,50 грн.) перевищує встановлене

пунктом 167.1 ПКУ обмеження (9410,00 грн.), як роз'яснила ДПАУ, з метою обкладення ПДФО цю суму ЗМОД має бути поділено на окремі частини, які підпадають під оподаткування за ставкою 15 % (до 9410,00 грн.) і 17 % (сума перевищення — 1119,50 грн.). При цьому сума ПДФО, яка підлягає утриманню із ЗМОД працівника, дорівнюватиме сумі податку, утриманого за ставкою 15 %, і податку, утриманого за ставкою 17 %.

Отже, з межею в 9410,00 грн. ДПАУ пропонує порівнювати не базу оподаткування (нарахований дохід, зменшений на ЄСВ-утримання), а саме нарахований дохід.

Автори

листа також зазначили: якщо до складу ЗМОД, крім заробітної плати, входять інші види доходів, щодо яких установлено різні правила та/або ставки оподаткування, з метою дотримання вимог пункту 167.1 ПКУ насамперед потрібно розглядати питання оподаткування зарплати, а далі інших видів доходів у міру їх виникнення.

З урахуванням цього

алгоритм оподаткування, на думку ДПАУ, є таким :

1. Необхідно розрахувати

ПДФО із зарплати (оскільки 5000,00 грн. < 9410,00 грн., сума зарплати оподатковується за ставкою 15 %):

ПДФОзп

= 5000,00 - (5000,00 х 3,6 %) х 15 % = 723,00 (грн.).

3,6 % — ставка «утримань» ЄСВ, на суму якого зменшується база обкладення ПДФО у вигляді нарахованої зарплати

(пункт 164.6 ПКУ). Стосовно ЄСВ головне податкове відомство також звернуло увагу в листі на таке: при оподаткуванні доходу, який підпадає під обкладення за ставкою 17 %, слід мати на увазі, що максимальна сума доходу, з якої справляються суми ЄСВ, у 2011 році становить 14115,00 грн.

2. Слід визначити окремі частини

вартості (суми) подарунка, які обкладаються ПДФО:

за ставкою 15 %: 9410,00 - 5000,00 = = 4410,00 (грн.);

за ставкою 17 %: 10529,50 – 9410,00 = = 1119,50 (грн.).

3. Оскільки подарунок є доходом працівника, отриманим ним у негрошовій формі, відповідно до

пункту 164.5 ПКУ для обкладення ПДФО до вартості такого подарунка застосовується підвищуючий коефіцієнт (К):

К15 = 100 : (100 - 15) = 1,17 — для доходів, оподатковуваних за ставкою 15 %;

К17 = 100 : (100 - 17) = 1,2 — для доходів, оподатковуваних за ставкою 17 %.

4. З урахуванням коефіцієнта

ПДФО з вартості подарунка становитиме:

ПДФОподарунок

= 4410,00 х 1,17 х 15 % + 1119,50 х х 1,2 х 17 % = 774,00 + 228,38 = 1002,38 (грн.).

Зауважимо, що ДПАУ в цьому випадку, на наш погляд, помилково вважає, що з вартості подарунків не слід утримувати ЄСВ. Це робити потрібно.

Плюс до цього ДПАУ у своєму прикладі виходить з хибного припущення, що подарунки нараховуються без урахування «натурального» коефіцієнта

. Тому ДПАУ при порівнянні з межею у 9410,00 грн. бере вартість подарунків без «натурального» коефіцієнта, тоді як логічніше брати вже з урахуванням коефіцієнта.

5. Визначається

підсумкова сума ПДФО, що підлягає утриманню із ЗМОД працівника:

ПДФО

= ПДФОзп + ПДФОподарунок = 723,00 + + 1002,38 = 1725,38 (грн.).

Таким чином, у випадку, що розглядається, з доходу, нарахованого у звітному місяці працівнику в сумі 11000,00 грн., сума ЗМОД становила 10529,50 грн., з якої податковий агент повинен утримати ПДФО в сумі 1725,38 грн.

 

Купівля-продаж інвалюти знову без сплати пенсійного збору

Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 13.01.2011 р. № 2921-VI

 

Цим

Законом Верховна Рада скоротила перелік операцій, при здійсненні яких справляється пенсійний збір.

Так, з набуттям чинності цим

Законом, тобто з 28.01.2011 р., знову не справляється пенсійний збір з юридичних і фізичних осіб при здійсненні ними операцій з купівлі-продажу безготівкової іноземної валюти за гривню.

 

У Кодексі законів про працю закріплено порядок перенесення вихідних і робочих днів

Закон України «Про внесення змін до статті 67 Кодексу законів про працю України» від 11.01.2011 р. № 2914-VI

 

Цим

Законом Верховна Рада встановила, що Кабмін може рекомендувати керівникам підприємств переносити вихідні та робочі дні для працівників, яким установлено п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними, не пізніше ніж за три місяці до таких днів.

У свою чергу,

власник або уповноважений ним орган у разі застосування рекомендацій Кабміну не пізніше ніж за два місяці повинен видати наказ (розпорядження) про перенесення вихідних і робочих днів на підприємстві, погоджений з профспілкою (профспілковим представником).
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі