Теми статей
Обрати теми

Сміливо у власне діло. Навздогін за модою

Редакція ВД
Стаття

Навздогін за модою

 

У дитинстві Наталія Пуховська зіпсувала немало речей з маминого гардероба, намагаючись переробити їх на свій смак. Тоді мама, звичайно, не могла гідно оцінити «дизайнерські ідеї» доньки, але коли та виросла, саме мама стала її першою клієнткою. Почин виявився досить вдалим — сьогодні ім'я харківського дизайнера Наталії Пуховської на вустах у всіх завзятих модниць і модників першої столиці. Утім, сама Наталія нічого дивного в цьому не бачить. Навпаки, вважає свій успіх закономірністю. Адже ще її прапрадід Бартоломій Пуховський був досить відомим кравцем у польському Кракові й усе своє життя обшивав обновками місцеву знать. Отже, стати гідною спадкоємицею сімейного діла було для дівчини ні багато, ні мало справою честі. Щоправда, до того, як голосно заявити про свій талант, Наталія тривалий час працювала швачкою у звичайному ательє, звично поєднуючи свої обов'язки з обов'язками закрійника та конструктора одягу. А коли зрозуміла, що, працюючи на господаря, почала впиратися головою в стелю власних можливостей, рішуче відправилася в самостійне плавання.

 

Наталіє, з якими труднощами довелося зіткнутися, коли ви остаточно вирішили відкрити власну справу і почати працювати на себе?

 

Якщо брати все в цілому, то, крім того, що я стала відчувати величезну відповідальність за себе та за свою роботу, нічого складного не було. Хоча ні, пам'ятаю, коли стало очевидно, що сама вже із замовленнями впоратися не можу, я почала шукати собі помічницю. І раптом зрозуміла, що мені дуже важко навчитися делегувати свої повноваження. Напевно, це й було найскладніше. Адже весь цей час я чітко дотримувалася принципу — хочеш, аби вийшло добре, зроби це сам! Усе ж таки я за характером перфекціоністка. Тому й зараз усе ще вчуся передоручати ділянку роботи своїм помічникам, хоча спокуса зробити все самостійно, як і раніше, велика. Але я одразу себе зупиняю, нагадуючи подумки собі про те, що не можна охопити неосяжне, а кожен повинен займатися своєю справою.

 

Судячи з усього, знайти собі гідних помічників зараз не так уже й легко, незважаючи на велику кількість на спеціалізованих сайтах резюме швачок, закрійників і конструкторів одягу?

 

Навіть не знаю, з чим це пов'язано. Тим паче, що мої вимоги, які висуваються до потенційних працівників, не такі вже й захмарні. Для мене важливо, щоб людина, по-перше, була професіоналом у своїй справі, а по-друге, хорошим виконавцем. А що стосується ініціативи та креативності, то це, звичайно, добре, але для мене не має ключового значення, адже хтось повинен виконувати й рутинну роботу. І при цьому робити її якісно.

 

Наталіє, про яку суму йдеться, якщо говорити про відкриття міні-ательє?

 

Коли я починала, то все, що мені знадобилося, — це швацька машинка, оверлок і праски. На купівлю цього обладнання пішло приблизно 10 тисяч гривень. Є й поточні витрати — це фурнітура, нитки, голки. Плюс до всього техніка не стоїть на місці і завжди хочеться вдосконалити своє обладнання, відновити. Крім того, окрема стаття витрат — це участь у різних конкурсах, показах, виставках. Сама тільки участь у подібних заходах обійдеться як мінімум у 500 гривень. Але ці витрати зазвичай виправдані, адже під час таких показів ти «обростаєш» новими замовниками та діловими зв'язками. Та й кращої реклами собі навряд чи можна придумати — під час показів збирається публіка, яка безпосередньо зацікавлена у відкритті нових імен у світі моди.

 

А як у повсякденному житті знаходите своїх клієнтів?

 

Коли я тільки-но починала, багато моїх постійних клієнтів пішли слідом за мною, так що на початковому етапі обшивала їх. Ну а далі, як-то кажуть, справа техніки. Можливо, скажу крамолу, але я вважаю, що людині, яка зайнята своєю справою і якісно її виконує, немає необхідності якось додатково рекламувати свої послуги. Не хочу хвалитися, але мені пощастило — нові клієнти знаходять мене самі. А безкоштовною рекламою служить одяг, який я шию своїм постійним клієнтам.

 

Робота дизайнера та швачки багато в чому залежить від сезону. Коли спостерігається пік замовлень?

 

Ось уже протягом декількох років я помічаю, що найбільша кількість замовлень припадає на кінець літа — початок осені. Адже це традиційно сезон весіль. А взагалі-то робота у людей, зайнятих у нашому бізнесі, є цілий рік. Особливо, якщо ти у прямому розумінні цього слова на всі руки майстер. Я беруся за будь-які замовлення — починаючи від розробки та пошиття концертних суконь для відомих артистів і закінчуючи пошиттям повсякденного одягу.

 

Скільки часу йде на виконання замовлення?

 

Зазвичай, я працюю досить швидко — це не лише в моїх інтересах, а й на користь клієнта. Адже дуже часто люди приходять з терміновими замовленнями. У такому разі доводиться працювати і вдень, і вночі, так що робочий день у мене ненормований. При цьому намагаюсь не тільки разом із замовником розробити модель, а й супроводжую його під час вибору тканини — досвід показує, що краще одразу витратити на це частину свого часу. Щодо цін, то я завжди готова піти назустріч клієнту. Якихось фіксованих розцінок у мене немає — усе залежить від конкретної ситуації, але в будь-якому разі дотримуюся золотої середини. Вважаю, що якісно виконана робота має бути гідно оплачена.

 

Наталіє, і насамкінець запитання про саму моду. Що зараз актуально?

 

О! Про це я можу говорити дуже довго! Це мій улюблений коник. Так, безумовно, за модою необхідно слідкувати, але тільки для того, щоб доповнити, різноманітити та оновити свій гардероб, а не чіпляти на себе все те, що з'являється на вітринах красивих магазинів. Вважаю, що завжди важливо знайти свій стиль, а не бездумно гнатися за модою, тому що ви все одно її не наздоженете! Ну а якщо говорити про загальні тенденції цього сезону, то його фаворити, звичайно, насичені, соковиті кольори — жовтий, помаранчевий, ягідно-червоний, фіалковий, фуксія, бірюза. Крім того, зараз особливо актуальні мережива і прінти.

 

А якому стилю в одязі надаєте перевагу самі?

 

Головний критерій, який я висуваю до свого одягу, — це зручність і комфорт. На жаль, у моєму випадку справедлива приказка — чоботар без чобіт. Хоча, якщо треба, то я буваю й леді.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі