Теми статей
Обрати теми

На замітку

Редакція ВД
Коментар

На замітку

 

«Старі» підприємці повинні звернутися до реєстраційних центрів

Лист ДПАУ від 17.05.2011 р. № 13663/7/29-1017

 

У цьому

листі ДПАУ зазначила, що ті підприємці, які зареєстровані до 01.07.2004 р. і відомості про яких досі не включено до Єдиного держреєстру, зобов'язані подати держреєстратору реєстраційну картку для включення відомостей про них до Єдиного держреєстру і отримати виписку з Єдиного держреєстру. Здійснити це потрібно до 10.02.2012 р. (див. також с. 8 цього номера).

 

Оприбуткування готівки у Книзі обліку доходів і витрат: що говорить НБУ про п'ятикратний штраф

Лист НБУ від 09.03.2011 р. № 11-117/982-3354

 

Відразу застережемо, що роз'яснення НБУ стосуються лише

підприємців на загальній системі оподаткування та на єдиному податку, які мають справу з готівковими розрахунками.

Ні для кого не секрет, що

невідображення підприємцем готівкової виручки у Книзі обліку доходів і витрат (для підприємця на загальній системі — за формою, затвердженою наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1025, для єдиноподатників — за формою додатка 10 до Інструкції від 21.04.93 р. № 12) у деяких випадках може розглядатися як неоприбуткування готівки із застосуванням штрафу згідно з Указом № 436/95 у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Так було до набуття чинності

Податковим кодексом України (ПКУ), так є й після набуття чинності ПКУ, і пов'язано це з вимогами щодо оприбуткування готівки з Положення про ведення касових операцій від 15.12.2004 р. № 637.

Власне, про це і зазначає НБУ:

«Згідно з абзацом двадцять четвертим пункту 1.2 Положення

оприбуткування готівки підприємцями — це проведення ними обліку готівки у книзі обліку доходів і витрат.

Відсутність запису у книзі обліку доходів і витрат про отриману приватним підприємцем готівку

є порушенням норм щодо обігу готівки та її неоприбуткуванням».

Це твердження є правильним, однак лише для випадку, коли підприємець/його працівники під час розрахунків не застосовує РРО. Коли РРО застосовується, оприбуткування відбувається в КОРО

, і записи у Книзі обліку доходів і витрат тут уже ні до чого. Хоча з цим ДПАУ разом з НБУ, який запровадив такий термін, як «неповне оприбуткування», можуть і не погоджуватися (див. «ВД», 2010, № 12, с. 5). Тому радимо дуже пильно ставитися до питання відображення у Книзі обліку доходів і витрат готівкових надходжень як самим підприємцем, так і його працівниками.

Крім того, у цьому ж

листі НБУ зазначає: оскільки фізичні особи — суб'єкти підприємницької діяльності згідно з абзацом 4 пункту 4 Положення про ведення касових операцій не ведуть касової книги, оприбуткування готівки здійснюється ними у Книзі обліку доходів і витрат без оформлення прибуткових касових ордерів. Це дійсно так.

 

Якщо виручка єдиноподатника перевищила 500 тис. грн., з перевищення слід сплатити ПДФО

Постанова ВСУ від 11.04.2011 р.

 

Нагадаємо, що ВАСУ в

листі від 15.06.2010 р. № 889/11/13-10 підтримав податківців з їх вимогами до підприємців-єдиноподатників, в яких виручка перевищила 500 тис. грн. , сплатити податок з доходів фізичних осіб за ставкою 15 % від суми такого перевищення.

У цій

постанові Верховний Суд України так само, як і раніше ВАСУ, відмовив підприємцю в задоволенні його позову про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення про донарахування ПДФО на суму перевищення 500-тисячного обсягу виручки. Тим самим ВСУ фактично визнав позицію ВАСУ і податківців правомірною. А в єдиноподатників відповідно шансів виграти спір з податківцями взагалі не залишилося.

 

Печатка на податковій накладній: ДПАУ пішла на поступки

 

До 01.01.2011 р.,

під час дії Закону про ПДВ, податківці дозволяли використовувати для заповнення податкових накладних або основну печатку продавця, або спеціальну печатку «Для податкових накладних».

Що ж змінилося після набуття чинності

Податковим кодексом (далі — ПКУ )?

Пункт 201.1 ПКУ

зобов'язав продавця надавати покупцю підписану уповноваженою особою та скріплену печаткою податкову накладну з усіма обов'язковими реквізитами. Якою саме печаткою має бути скріплено податкову накладну, ПКУ не уточнює. Не знайдемо ми цієї інформації і в Порядку заповнення податкової накладної.

Єдиним документом, в якому містяться вимоги щодо печатки, є

Пам'ятка про адміністративні процедури виписування, видачі та отримання податкових накладних, доведена листом ДПАУ від 06.04.2011 р. № 9497/7/16-1517 (далі — Пам'ятка, див. «ВД», 2011, № 10, с. 2). У пункті 33 Пам'ятки зазначено, що податкова накладна має засвідчуватися лише основною печаткою продавця (тією самою, що використовується для платіжних документів). При цьому печатка «Для податкових накладних» не згадується. Це фактично поставило під загрозу податковий кредит, відображений платниками на підставі податкових накладних із зазначеною печаткою.

Добре, що ДПАУ

схаменулася та знову дозволила використовувати спеціальну печатку «Для податкових накладних» (відповідні зміни внесено до пункту 33 Пам'ятки листом ДПАУ від 26.05.2011 р. № 14839/7/16-1517). Порядок використання цієї печатки і перелік осіб, уповноважених виписувати податкові накладні, має бути встановлено документами, що визначають облікову політику платника податків.

Печатки «Канцелярія», «Для документів», «Для довідок» та інші на податкову накладну, як і раніше,

ставитися не можуть.

 

Як провести коригування даних у системі персоніфікованого обліку за 2010 рік: роз'яснення від ПФУ

Лист ПФУ від 30.03.2011 р. № 6244/05-10

 

ПФУ зазначив, що подання звітності щодо пенсійних внесків

за період з 01.01.2010 р. до 01.01.2011 р. регламентовано Порядком від 05.11.2009 р. № 26-1 (далі — Порядок).

Згідно з

пунктом 2.17 Порядку коригуючі дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб надаються в таких випадках:

1) якщо страхувальником було

допущено помилку у прізвищі, імені або по батькові застрахованої особи, то подаються коригуючі відомості, зазначені в таблиці 5 додатка 4 до Порядку, з позначкою «коригуюча», які є підставою для заміни значень реквізитів відповідної таблиці;

2) якщо

помилку допущено в коді страхувальника, звітному місяці, номері облікової картки застрахованої особи (ідентифікаційний номер за довідкою ДПАУ або серія та номер свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування), у коді підстави для обчислення спецстажу, то потрібно подати:

— таблиці 5, 6, 7 або 8

додатка 4 до Порядку з позначкою «скасовуюча» за ті звітні періоди, в яких дані було подано з неправильними реквізитами;

— таблиці 5, 6, 7 або 8

додатка 4 до Порядку з позначкою «початкова» з правильними реквізитами за ті звітні періоди, в яких було допущено помилку. При цьому зміни в сумах нарахованого заробітку (доходу) і сумах страхових пенсійних внесків за звітний місяць при формуванні та поданні такої звітності не допускаються.

ПФУ також нагадав, що нарахування фонду оплати праці

за попередній період (зокрема, у зв'язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок) відображаються у фонді оплати праці того місяця, в якому здійснюється таке нарахування.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі