Теми статей
Обрати теми

Сміливо у власне діло. Салон краси: краще працювати на себе

Редакція ВД
Стаття

Салон краси: краще працювати на себе

 

Перукар Ольга Мартьянова, косметолог Юлія Карталова та майстер манікюру Ганна Селезньова майже дванадцять років працювали в індустрії краси, як-то кажуть, на чужого дядька. Та, набувши досвіду і втомившись від постійних штрафів, як це часто буває у відносинах керівник — найманий працівник, дівчата вирішили розпочати власне діло: оформили всі необхідні для підприємницької діяльності документи, у складчину орендували спеціально обладнане під перукарню приміщення в житловому будинку і робота закипіла. Про нюанси та підводні камені перукарського бізнесу в інтерв’ю газеті «Власне Діло» розповіла приватний підприємець Ольга Мартьянова.

 

Олю, як довго визрівало рішення піти «у вільне плавання» і працювати на себе?

 

Я дванадцять років пропрацювала в салоні перукарем, але потім помітила, як усе частіше замислююся над тим, що час уже й самій стати біля керма. Та якщо чесно, спершу було трохи страшно наважитися ось так відразу все взяти й змінити. Зараз я розумію, що почуття страху з’явилося тоді зовсім не від невпевненості у своїх силах, а від елементарної відсутності необхідної інформації — що, де, коли? Та відтоді, як я зрозуміла, що саме необхідно і скільки конкретно грошей для старту власного бізнесу мені буде потрібно, стала діяти набагато рішучіше, адже розуміла, що з моїм досвідом можна і ризикнути. А оскільки продовжувати працю й паралельно займатися пошуком приміщення, оформленням документів було неможливо, ми з дівчатами звільнилися. Був навіть якийсь період, коли доводилося працювати вдома. Але скажу відразу: це важко, тому що домівка має бути домівкою. А за кілька місяців після звільнення ми вже святкували перший робочий день у новому статусі — сам собі господар.

 

Які дозвільні документи необхідно було оформити для відкриття перукарні?

 

Зваживши всі за і проти, я вирішила, що буде набагато простіше взяти в оренду приміщення вже з усіма необхідними дозвільними документами, ніж займатися їх оформленням з нуля. Та й грошей це потребувало менше. Оглянувши безліч приміщень, ми з дівчатами вибрали те, в якому все було, як кажуть, під ключ — і готова вивіска, і нове обладнання, і всі необхідні для роботи перукарні документи: заходь і працюй. Єдине, що знадобилося від нас — оформлені санкнижки.

 

Олю, сьогодні перукарні є майже на кожному кроці. Чим вам, новачкам, удається привертати до себе клієнтів?

 

Частина постійних клієнтів, які приходили стригтися саме у мене, перейшли разом зі мною. Зізнаюся, ми спеціально обирали офіс, який би був недалеко від мого колишнього місця роботи, щоб не втратити цих клієнтів. Погодьтеся, навряд чи всі б вони побажали їздити кудись на інший кінець міста, щоб тільки потрапити до свого майстра. На це погодилися б одиниці, і багато хто просто знайшов би нового майстра, а так їм усього лише довелося змінити маршрут. Що стосується нових клієнтів, їх ми намагаємося залучити невисокими, але цілком рентабельними цінами — хоча, звичайно ж, працювати собі на збиток ніхто не буде. Ось буквально днями завітала до нас літня жінка без якихось претензійних побажань, просто їй треба було зачіску освіжити. Запитує — скільки? А чи можна дешевше? Я їй скинула кілька гривень — упевнена, що від цього не збіднію, зате потім жінка пішла додому і обдзвонила всіх своїх подруг: розповіла, що в їхньому будинку відкрилася нова перукарня з прийнятними цінами і їм тепер не треба ходити далеко, як раніше. От і виходить — я їй скинула зо дві гривні, а вона мені привела за це десять нових клієнтів. Крім того, ми досить вдало обрали час для відкриття — перед новим роком, у самий пік попиту на наші послуги. Потім настала ціла череда свят, і лише після березневих свят попит трохи впав, але основний контингент клієнтів уже сформувався.

 

Олю, а рекламу салону перед відкриттям давали?

 

Як такої реклами не було. По-перше, на це треба виділяти бюджет, який, прямо скажу, не гумовий, а по-друге, я вважаю, що ніхто не зробить рекламу краще, ніж твої клієнти. Хоча на харківських інтернет-ресурсах, там, де це можна зробити безкоштовно, ми себе, звичайно ж, прорекламували. І навіть були дзвінки, але проблема в тому, що телефонували зазвичай ті, кому їхати до нас було не вигідно. Наші клієнти — це люди, що проживають поряд з нашим салоном. От їх ми й намагаємося залучити яскравою, гарною вивіскою, якісним обслуговуванням та прийнятними знижками.

 

Які, на ваш погляд, мінуси того, що орендувати приміщення доводиться в житловому будинку? Сусіди часто скаржаться?

 

Я б сказала, що це перевага, а не недолік. Тим паче, що жодних скарг за час роботи не надходило. Та й ми неконфліктні — жити нікому не заважаємо.

 

Як дієте, коли трапляється, що клієнт не задоволений стрижкою, кольором волосся або послугою в цілому?

 

Щоб цього не сталося, я намагаюся налагодити контакт з клієнтом до того, як розпочинаю роботу. Це не забирає багато часу, але дозволяє уникнути непорозумінь. Адже незадоволеність роботою майстра найчастіше трапляється через нерозуміння, а не через його непрофесіоналізм.

 

Які вимоги висуваєте до найманого персоналу як роботодавець?

 

Ну, я ж сама недавно була в шкірі найманого працівника, тому намагаюся не повторювати помилок мого роботодавця. Єдина вимога, це щоб майстер був професіоналом, а в усьому іншому я готова до компромісу. Щоправда, декілька місяців після відкриття я працювала одна — боялася брати на себе відповідальність за нову людину, коли ще й власні перспективи були не зовсім зрозумілі. Звичайно, дуже втомлювалася. Тому сьогодні, коли збільшився обсяг роботи і я просто вже не могла впоратися сама, радо взяла на роботу змінницю, а у вільний час займаюся адміністративними питаннями.

 

Олю, скільки грошей необхідно для того, щоб відкрити двері власного салону?

 

Особисто мені вистачило 5000 грн., які я вклала у витратні матеріали і обладнання, якого бракувало. У дівчат теж були свої витрати. Донедавна ми працювали лише для того, щоб повернути вкладені гроші, і лише тепер, коли почався сезон, стали заробляти. Ну а оскільки ми орендуємо приміщення у складчину, то орендну плату й комунальні послуги ділимо на трьох, а дохід у кожного свій.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі