Теми статей
Обрати теми

Сміливо у власне діло. Прокатна справа: купив один раз — продав десять

Редакція ВД
Стаття

Прокатна справа: купив один раз — продав десять

 

Ідея прокату речей у бізнесі не нова — сьогодні взяти в тимчасове користування можна все, що завгодно, — від дорогого авто до біжутерії. Але вінничанин Олег Білик навіть на цьому ринку зумів відшукати порожню нішу, відкривши магазин з прокату дитячих речей. І якщо попервах асортимент магазину обмежувався всього кількома видами дитячих настільних ваг і дорогих іграшок, то незабаром споживчий попит змусив підприємця терміново брати кредит, щоб обзавестися автокріслами, гойдалками та різноманітним побутовим приладдям, призначеним забезпечити комфорт як мамі, так і дитині.

Олегу, як виникла ідея здавати напрокат саме дитячі речі?

 

Генератором ідеї можна сміливо вважати нашу дитину. Як і будь-яким батькам, нам з дружиною хотілося дати їй усе найкраще, але щоразу купувати дорогі іграшки може дозволити собі далеко не кожен, тим більше, що дітям вони швидко набридають або просто можуть не підійти. Ось тоді у нас уперше й виникла думка, що було б непогано брати їх напрокат на кілька місяців, а коли дитині набридне — поміняти на нові. Таким чином, і чадо було задоволене, і гроші зайві не витрачені. Але, коли ми стали шукати щось подібне у Вінниці, виявилось, що таких послуг ніхто в нашому місті не надає. І тоді ми з дружиною вирішили виправити цю ситуацію і самі створили службу прокату дитячих речей. Але специфіка нашого магазину така, що всі товари в основному перебувають у прокаті, тому орендувати приміщення під магазин або зберігати їх не було сенсу, і ми вирішили реалізувати свою ідею у форматі інтернет-магазину. А оскільки кожна копійка під час старту була на рахунку, то розробкою сайта займався я сам, дружина взяла на себе його дизайнерське оформлення та наповнення інформацією.

 

Чи виправдав магазин ваші очікування в перші місяці роботи?

 

Так, причому одразу, оскільки виявилось, що в місті давно існувала потреба в таких послугах. Уже через декілька днів після старту рекламної кампанії до нас почали звертатися перші клієнти і розібрали той невеликий асортимент товару, який у нас на той момент був. Ми не чекали такого стрімкого старту, тому довелося брати кредит для збільшення асортименту товару.

 

Як себе рекламували?

 

Почали ми з найпростішого та найдоступнішого способу реклами: роздачі листівок. Роздавати прагнули в основному цільовій аудиторії: мамам з колясками, вагітним.

 

Які речі мають найбільший попит, а які — менш затребувані?

 

Найчастіше батьки запитують дитячі ваги, гойдалки, шезлонги, а в період зимових і літніх відпусток величезною популярністю користуються автокрісла напрокат. А ось, як показав досвід, іграшки для дітей старше року менше затребувані, ніж ті, що призначені для грудничків.

 

Який максимальний строк оренди речей?

 

Менше, ніж на місяць, видавати речі не має сенсу. Але, проте, у нас індивідуальний підхід до клієнтів, і в деяких випадках строк прокату може становити й тиждень. А максимальний час прокату у принципі нами не лімітується — якщо людина готова платити, нехай користується. На сьогодні найдовше річ перебувала у прокаті 9 місяців.

 

У скільки обходяться ваші послуги клієнтам?

 

Вартість послуг залежить від того, який саме товар бере клієнт. Наприклад, прокатна вартість ваг становить 70 грн./міс. Шезлонги та крісла-гойдалки — від 90 грн./міс., а оренда гойдалок коштує від 150 грн./міс. Додатково ми надаємо послуги з безоплатної доставки товарів до деяких районів міста та за мінімальну ціну, що фактично покриває тільки бензин, у більш віддалені місця.

 

Як часто доводиться оновлювати асортимент речей, що видаються напрокат?

 

Період служби речей залежить від зносостійкості, наявності тканинних елементів, рухомих деталей та багатьох інших аспектів. У ваг, наприклад, строк експлуатації значно більше, ніж у гойдалок. Але ми в основному намагаємося купувати речі та іграшки від відомих виробників, таких як Fisher Price, Chicco, Graco. Нехай вони коштують дорого, зате строк служби цих речей у прокаті, як показує практика, становить не менше двох років без втрати якості й товарного вигляду. Крім того, строк служби товару подовжує чищення та прання речей між прокатами. При цьому дуже важливо дотримуватися правил догляду за речами, вказаних виробником. Єдине, на що нам доводиться витрачатися у процесі їх експлуатації — це на заміну батарей. Крім того, перед кожним новим прокатом усі предмети проходять кварцювання, що робить їх використання максимально безпечними для кожної дитини.

 

Як швидко окупилися вкладені в діло гроші?

 

Спочатку ми розраховували, що стартовий капітал окупиться за рік і не помилилися.

 

Набувши за роки роботи достатньо досвіду, можете сказати, на чому краще було б на старті заощадити, а на чому економити не варто?

Однозначно можу стверджувати, що економити не варто на якості товару та послуг! А ось заощадити без збитку для бізнесу можна було на малоефективній рекламі.

 

Чи часто трапляються конфліктні ситуації з клієнтами? Як вирішуються ситуації, коли річ повертають зламаною або вона втратила свій товарний вигляд?

 

У нашому договорі чітко прописана відповідальність сторін, можливо, тому люди більш дбайливо та акуратно поводяться з прокатним товаром, так що конфліктних ситуацій досі вдавалося уникнути. Але я не виключаю тут і наявність людського фактора. Оскільки наші клієнти — це батьки, то, як правило, до всього, що стосується дітей, вони завжди ставляться з більшою акуратністю та ощадливістю.

 

Молоді мами — це специфічна і вельми вимоглива клієнтура. Які ваші вимоги до персоналу, що обслуговує клієнтів?

 

Поки це тільки сімейний бізнес і ми не користуємося послугами найманого персоналу. Але якщо у процесі розширення у нас виникне необхідність у наймі співробітників, то для мене важливим буде їх уміння швидко та адекватно приймати рішення в різних ситуаціях. Наприклад, дуже часто буває так, що у клієнта раптово змінюються плани, і з ним ніяк не виходить зв'язатися у визначений час. Доводиться оперативно вживати заходів. Крім того, у нашій справі дуже важливе вміння спілкуватися з людьми різного віку та соціального становища, а ще не зайвими будуть знання основ дитячої психології та фізіології для того, щоб максимально детально пояснити переваги того чи іншого товару. Але поки що з усім цим ми справляємося удвох з дружиною.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі