Теми статей
Обрати теми

Сміливо у власне діло. Стильні поради, або Шопінг як професія

Редакція ВД
Стаття

Стильні поради, або Шопінг як професія

 

Багато хто з нас дає поради просто так, за «спасибі», а ось харків’янка Катерина Переверзєва спробувала давати платні поради. Зараз від бажаючих їх отримати немає відбою. Щоправда, для цього їй довелося стати чудовим докою в тому, на чому більшість або не розуміється зовсім, або ж має приблизне уявлення, але обійтися без цього не може. Коником Каті стали мода та стиль.

Здобувши дві вищі освіти: інженерну — для годиться та економічну — для життя, Катерина зрозуміла, що ані тією, ані іншою заробляти на хліб з маслом не буде. Не цікаво. Творчу натуру, її буквально душили в обіймах схеми, логарифми та креслення. І тоді Катерина вирішила ризикнути та здобути ще одну освіту — імідж-консультанта. Незвична для пересічного українця професія виявилася на диво запитуваною, що дало змогу дівчині заробляти на життя порадами про те, як правильно одягатися, що з чим поєднувати, а від чого краще відмовитися.

 

Катерино, що необхідно для того, щоб стати консультантом з іміджу?

 

Скільки себе пам’ятаю, подружки, знайомі завжди тягнули мене з собою по магазинах для того, щоб я допомогла підібрати їм одяг. Звичайно, я ніколи не відмовлялася, тому що мені й самій завжди подобалося комбінувати речі, спостерігати, як з величезної розмаїтості одягу починає вимальовуватися якийсь певний цікавий образ. Без зайвої скромності скажу, що в мене виходило за допомогою правильно підібраного одягу робити людей красивими та впевненими в собі. Але тривалий час це так і залишалося моїм хобі. Просто раніше я навіть не здогадувалася, що крім задоволення, моє захоплення може приносити ще і гроші. А коли дізналася — стала займатися цим професійно. На той момент у мене вже було дві вищі освіти, але вони мені знадобилися лише частково. Зате остання освіта, яку я отримала в Європейській Академії Іміджу (THE EUROPEAN IMAGE ACADEMY), — це моя гордість, моє покликання. Але моя нинішня професія просто зобов’язала бути в курсі всіх новинок. Тут неможливо, отримавши диплом, зупинитися і просто працювати. Мені постійно треба бути у течії. Тому я продовжую відвідувати різні курси та тренінги. Нещодавно відвідала семінар відомого ризького аналітика моди та імідж-дизайнера Костянтина Богомолова. Залишилася під великим враженням від його величезного багажу знань і досвіду.

 

Наскільки запитувані ваші послуги і чи висока конкуренція у вашому середовищі?

 

І тоді, коли я ще тільки починала, і зараз ніша імідж-консалтингу в Харкові практично не заповнена. Конкурентів дуже мало, і тому з дівчатами імідж-консультантами я вважаю за краще дружити, а не змагатися. Ділити нам нічого. Роботи, як-то кажуть, хоч греблю гати.

 

А хто в основному звертається до вас за допомогою?

 

Мої клієнти — люди, які хочуть виглядати стильно та впевнено. Вони різного віку та соціального стану. Кожному потрібне щось своє. Наприклад, є ті, хто просто втомився боротися з проблемою «вішати нікуди, вдягти нічого». Когось підвищили на посаді і тепер необхідно відповідати статусу. При цьому повний пакет послуг складається з аналізу колірної гамми, стилю, існуючого гардеробу та шопінг-супроводу. І мене тішить, що люди стали розуміти — від їх зовнішнього вигляду багато в чому залежить те, як їх сприйматимуть.

 

Чи відіграє для вас роль сума, яку клієнт готовий витратити на обновки?

 

Щоб відповісти на це запитання, потрібно хоча б мінімально розповісти про те, як я провожу послугу шопінг-супроводу. Напередодні шопінгу ми із замовником складаємо короткостроковий і довгостроковий список покупок. Далі визначаємося з бюджетом. Після цього я вже знаю, в яких магазинах проходитиме шопінг. Сума впливає тільки на те, скільки одиниць одягу ми купимо за один раз і в яких магазинах це буде зроблено. Адже є різні бренди, які розраховані на різний смак і гаманець. При цьому сама тривалість консультації обговорюється заздалегідь, але якщо ліміт часу вичерпано, а ми все ще перебуваємо у процесі пошуку, то я не стану зупинятися посеред магазину й багатозначно поглядати на годинник.

 

Чи доводилося відмовлятися від надання послуг, наприклад, через фінансову неспроможність клієнта?

 

Ні, такого не було. А для тих, хто хоче закріпити отримані теоретичні знання на практиці, але грошей на покупки поки що не має, я провожу так званий навчальний шопінг. Це нова послуга, під час якої клієнту зовсім не обов’язково що-небудь купувати. Ми просто ходимо по магазинах, і людина сама визначає, які речі їй личать, міряє, а я тільки коригую вибір. Наступного разу вона уже зможе самостійно зробити покупку і при цьому не накупити зайвого.

 

Чи часто доводиться переконувати клієнтів у необхідності тієї або іншої покупки?

 

Як правило, переконувати нікого не потрібно. У процесі примірки все стає очевидно без зайвих слів. Клієнт сам бачить, що йому дійсно добре в цьому фасоні та в цій колірній гаммі. При цьому я прагну враховувати смаки клієнтів. Важливо, щоб після консультації клієнт залишався у своїй зоні комфорту. Наприклад, якщо я знаю, що дівчина віддає перевагу взуттю на низькому ходу, я не наполягатиму та не перевзуватиму її у «шпильки». Є безліч варіантів для компромісу.

Набагато складніша справа з нареченими. Часто дівчата хочуть ту «ідеальну сукню», яка в реальності може зовсім не прикрашати наречену. У таких випадках я показую їм дві фотографії — там, де вони в жаданій сукні, і у вбранні, яке раджу я. Просто на фотографії часто можна самому побачити всі переваги та недоліки, які у дзеркалі можна і не розгледіти. Отже імідж-консультанту потрібно бути в якійсь мірі і психологом теж. Психологією я вже давно захоплююся. Це деколи допомагає в роботі.

 

Катю, перш ніж зайнятися консультуванням, на що довелося витратитися?

 

Найбільшу суму, яка склала основу стартового капіталу, було витрачено на інструментарій. Це хустки, якими я користуюся для визначення колірного типу клієнта. Я замовляла їх у своїй академії, у Москві. Їх вартість становить близько 700 євро. Але я не шкодую про це придбання, адже метод дирекції (визначення кольору за допомогою тестових хусток) є найбільш точним у визначенні природного колориту. Крім того, частину доходу я витрачаю на розкручування своєї справи через Інтернет. Ну і звісно, певна частина грошей йде на власний стиль. Мій чоловік, до речі, завжди жартує, що я обрала собі дуже вдалу професію.

 

Як ви себе рекламуєте?

 

На сьогодні соціальні мережі зробили рекламу дуже доступною. Багато хто знаходить мене через Інтернет. Ну і звичайно багато клієнтів радять мої послуги своїм друзям.

 

Якого стилю в одязі дотримуєтеся ви самі?

 

Мій стиль визначається настроєм. Завжди потрібно відповідати часу та місцю. Я романтик по натурі, а це — легкі сарафани і безліч різноманітних аксесуарів. Але можу й кеди з джинсами одягти. На зустріч із клієнтами намагаюсь одягатися стильно. Адже я сама собі візитна картка. Тут прислів’я про чоботаря без чобіт не працює. Зазвичай, до першої консультації я в телефонному режимі дізнаюся мінімальну інформацію про майбутнього клієнта: його вік, місце роботи. Наприклад, якщо я знаю, що має відбутися зустріч із жінкою середніх років, то я не вдягатимуся якось екстравагантно, а віддам перевагу класиці. З юними особами все якраз навпаки, потрібно показати себе, справити враження. З чоловіками віддаю перевагу класиці з елементами жіночності, щоб продемонструвати їм належний рівень професіоналізму, але при цьому не виглядати манірно, адже все ж таки моя професія творча.

 

А ваш чоловік прислухається до «стильних» порад?

 

Звичайно ж, усі речі ми купуємо тільки з мого «благословення». Для чоловіка взагалі свято, якщо речі я купую йому сама, без його особистої участі. На жаль, він, як і багато чоловіків, не любить ходити по магазинах.

 

Коли ви отримуєте максимальну кількість замовлень?

 

Приватні клієнти, яким цікавий повсякденний імідж, зазвичай вважають за краще звертатися в міжсезоння. Улітку всі їдуть на море. Весна, літо і частина осені — час весіль. Так само влітку частіше звертаються клієнти, які хочуть створити цікавий образ для фотосесії.

 

Катерино, а як ідуть справи з магазинами? Ви з ними співпрацюєте? Можете, наприклад, отримати знижку як постійний покупець?

 

Звісно, але не так часто, як мені б хотілося. Але в мене є дисконтні картки тих магазинів, де я буваю дуже часто.

 

А що ви думаєте про розпродажі?

 

За розпродажами потрібно стежити, але купувати на них речі слід дуже обережно. Моя порада — у жодному разі не купуйте модну річ наприкінці сезону. Дуже маленький шанс, що в наступному сезоні вона буде настільки ж актуальною. Зазвичай, така економія себе не виправдовує. На розпродажах я раджу купувати тільки нейтральні, базові речі. Ну і, звичайно ж, класику.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі