Теми статей
Обрати теми

Сміливо у власне діло. Пелюстками троянд…

Редакція ВД
Стаття

Пелюстками троянд…

 

Шістнадцять років тому Віра Пересунько тільки в найсміливіших мріях могла уявити себе хазяйкою квіткової крамниці, в якій немає відбою від покупців. Тоді вона, звичайна випускниця педколеджу, разом із чоловіком працювала реалізатором на ялтинському квітковому ринку, виховувала маленьку дитину й ледь уявляла, що її чекає за наступним поворотом долі. Але виявилось, чим сміливіші мрії, тим більше шансів вони мають на те, щоб утілитися в життя. Про те, що довелося пережити на шляху до своєї мрії, Віра розповіла в інтерв’ю виданню «Власне Діло».

 

Віро, Вам доводилося працювати «на дядька» чи Ви вже представник того покоління, яке не шукало роботодавця, а шукало можливість заробити самостійно?

 

Починалося все так давно, що сьогодні вже здається наполовину правдою. Це був 1995 рік. Тільки працювали ми не «на дядька», а «на тітку». В Ялті, закінчивши навчання, чоловік улаштувався на вечірній підробіток на квітковий ринок — потрібно було годувати молоду сім’ю, дитину. А через рік до його хазяйки влаштувалася на роботу і я денним продавцем квітів. Так ми працювали близько року. Отримали цінний досвід у доборі, догляді та оформленні квітів. А потім вирішили повернутися до Севастополя (це моє рідне місто) і розпочати там квітковий бізнес. Проблеми були й одразу й потім. Пережили ми і рекет, і «кришування» 90-х років, і беззаконня податкової. До речі, приватним підприємцем я зареєструвалася ще в 1996 році. З часом стали самі їздити до Києва за імпортними квітами. Перші в місті привезли голландські гербери, хризантеми, лілії, орхідеї тощо. Але поступово до мене прийшло розуміння того, що ринок — це вже вчорашній день, це як штанці, з яких ти вже виріс. Потрібно рухатися вперед, розвиватися, пропонувати інший сервіс і якість! Так прийшла ідея відкрити у 2007 році перший невеликий квітковий бутик «Flower». Чому бутик? Тому що до магазина або салону ми не дотягували, зате могли запропонувати квіти хорошої якості, професійно скласти букет, оригінально упакувати — зробити ексклюзив, який разюче відрізнявся від ринкового! Потім з’явився другий бутик, через рік — третій. І в цей час десь у глибині душі, ще не до кінця сформована, дозрівала мрія — відкрити великий красивий салон з дизайнерським інтер’єром, з професійним обладнанням, широким асортиментом квітів, дипломованими флористами, якісним обслуговуванням та новим видом послуг. Своєю нелегкою працею, безсонними ночами, помилками та маленькими перемогами за допомогою своїх відданих співробітників цього року ми досягли своєї мети. Мрія збулася — відкрився наш салон квіткової моди під уже відомою назвою «Flower»! Але це теж іще не все — тепер треба залучати нових клієнтів, гідно заявити про себе.

 

Яким був стартовий капітал?

 

В Ялті на ті часи можна було непогано заробити на продажу квітів. Особливо у вечірній та нічний час. Ялта в 90-х була злачним місцем — туди з’їжджалися кіноактори, артисти, політичні діячі. І часто квіти потрібні були саме пізньої пори, коли вже все закривалося, а чоловік затримувався і продавав квіти з накруткою «жирним» клієнтам. Під’їжджали прямо на машинах і, не виходячи, купували квіти. Тому було зібрано невеликий, але достатній капітал для початку квіткової справи в Севастополі: купили машину за 1500 у. о., першу партію квітів на 500 у. о., заплатили хабар 200 у. о. за те, щоб місце на ринку виділили, 100 у. о. за оренду. Так усе й почалося.

 

Чи часто доводилося спотикатися на старті?

 

Старт був дуже складним, починаючи від закупівлі квітів і напрацювання контактів з постачальниками, закінчуючи ринковою конкуренцією і виживанням у ті бандитські часи. Сьогодні не хочеться заглиблюватися в подробиці — пережили, і слава богу!

 

Щоб займатися квітами професійно, Вам знадобилася спеціальна освіта?

 

Бажання творити в мене було з дитинства. Пам’ятаю, назбираю колосків, сухоцвітів, гілочок, квітів засушених, листочків і вставляю у шматочок пластиліну — «ікебани» роблю. Тому букети в мене виходили добре, хоча на той момент освіти флориста ще не було. Але у 2009 році я навчалася в одного з відомих майстрів флористики в Україні Антоніни Трифонівни Федорової — флориста з величезним стажем, досвідом і просто талановитої людини! До того ж постійно відвідую квіткові виставки, майстер-класи, флористичні покази, семінари та курси. Стежу за змінами у квітковій моді: від упаковки до стилів і оформлення.

 

Як себе рекламуєте?

 

Спочатку мені здавалося, що реклама — це марна трата грошей, але коли стала чути від покупців, що нас рекомендували і тому вони приїхали до нас з іншого кінця міста, то вирішила — потрібно розповісти про нас усім! Перша реклама була на місцевому телебаченні. Це був простий відеоряд з фотографій нашого бутика і букетів, декілька слів про нас і перелік пропонованих послуг. І вона спрацювала! Власне, покупці й підштовхнули мене на відкриття наступних магазинів. Зараз ми розповсюджуємо роздавальний матеріал: візитки, флаєри; розміщуємо інформацію в Інтернеті на різних сайтах, розкручуємо власний, беремо участь у виставках, присвячених весільній індустрії, даємо рекламу в тематичних журналах. У планах реклама на телебаченні та радіо — ми хочемо, щоб про наш квітковий салон дізналися всі!

 

Яка з Ваших робіт стала для Вас еталоном?

 

Складне запитання. Якщо така робота і була, то це було так давно, що в пам’яті не збереглася картинка. А зараз я пишаюся тим, що ми можемо запропонувати креативні ідеї та професійно їх виконати: від невеликого дитячого букетика з милим декором або симпатичного кошика «для коханої» до оформлення масштабних проектів: банкетних залів, арок, місць виїзної реєстрації. Еталон — звучить голосно і може бути не зовсім доречним у творчій роботі, адже кожній людині — своє. Комусь подобаються декоративні елементи і багато красивої упаковки, комусь — незвичайні за формою композиції з екзотичних квітів, комусь — просто букет у вегетативному стилі. Усі ми різні, і бачимо, асоціюємо, сприймаємо, бажаємо по-різному. Кожен наш клієнт побачив у нас те, що йому до душі, оскільки ми використовуємо індивідуальний підхід до клієнта та уважно дослухаємося до його думки!

 

Як згладжуєте конфліктні ситуації?

 

Конфлікти — це в нас окремий випадок. Тільки якщо через поспіх (інколи трапляється у святкові торгові дні) не почули клієнта або не так зрозуміли. Тоді ми намагаємося докласти максимум зусиль, щоб виправити ситуацію: переробити букет (якщо час дозволяє), або запропонувати альтернативну заміну, або просто зробити знижку чи подарунок, якщо вина дійсно наша. Буває, що клієнт приходить просто в поганому настрої, тоді стараємося не йти на провокацію і даємо погортати каталог з фотографіями робіт, щоб він відволікся, розслабився, перемкнувся на співпрацю з нами. Але в більшості випадків наші клієнти залишаються задоволені та вдячні, довіряють нам, дають хороші відгуки та рекомендують нас друзям і знайомим!

 

Віро, за Вашими оцінками, яка рентабельність квіткового бізнесу?

 

Насправді, на квітах важко заробляти хороші гроші, якщо це не широка мережа або не мегаоптовий склад. Роздрібна торгівля квітами — це справа дуже ризикова та непередбачувана! Тому говорити про рентабельність не можна, її неможливо прорахувати, це кожного разу справа випадку та везіння.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі