Теми статей
Обрати теми

На замітку

Редакція ВД
Коментар

На замітку

 

Узагальнюючі податкові роз'яснення ДПСУ — податкові накладні, що «запізнилися», «уточнення» податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, тощо

З 06.08.2011 р. ДПСУ отримала право періодично узагальнювати податкові консультації, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов'язань, і затверджувати своїм наказом узагальнюючі податкові консультації, що підлягають оприлюдненню. І нещодавно ДПСУ видала цілу серію таких узагальнюючих консультацій, обіцяючи, що з'являться ще.

Ті консультації, які стосуються нової «спрощенки», ми опублікували повністю з текстом і коментарями на с. 2 та с. 2 — 11 цього номера.

А зараз прокоментуємо деякі ПДВшні консультації, але насамперед нагадаємо, що згідно з підпунктом 14.1.173 ПКУ узагальнююча письмова податкова консультація є оприлюдненням позиції контролюючого органу, що склалася за результатами узагальнення податкових консультацій, наданих платникам податків.

Платника, який діяв відповідно до узагальнюючої податкової консультації (так само як і відповідно до індивідуальної податкової консультації), не може бути притягнуто до відповідальності на підставі того, що в майбутньому така узагальнююча податкова консультація була змінена або скасована (пункт 53.1 ПКУ). Зверніть увагу: зазначена норма звільняє платника лише від сплати штрафних санкцій , у разі скасування (зміни) узагальнюючої податкової консультації суму податкового зобов'язання та пеню потрібно буде сплатити у повному розмірі.

На відміну від індивідуальної податкової консультації, призначеної виключно для платника, за запитом якого вона надана (інші платники керуватися нею не можуть), узагальнюючою податковою консультацією може скористатися будь-який платник податків.

А тепер перейдемо до Узагальнюючої податкової консультації щодо окремих питань відображення у податковому обліку з ПДВ звітного періоду податкових накладних, виписаних у попередніх періодах, та формування на їх підставі податкового кредиту, затвердженої наказом ДПСУ від 16.02.2012 р. № 127 (текст Узагальнюючої податкової консультації можна знайти на сайті ДПСУ
www.sta.gov.ua у рубриці «Загальнодержавні податки — Податок на додану вартість — Нормативно-правові акти — Накази»).

ДПСУ усе ж таки підтвердила зміну своєї позиції з питання відображення податкового кредиту за податковими накладними, що запізнилися, у частині необов'язковості документального підтвердження факту отримання податкової накладної із запізненням. Так, якщо після появи ліберального листа ДПСУ від 13.01.2012 р. № 1120/7/15-3417-22 (див. «ВД», 2012, № 4, с. 4) залишалися певні сумніви щодо подальшої послідовності податківців (дуже вже несподіваною виявилася зміна курсу), то Узагальнююча податкова консультація додає в цьому питанні більше впевненості.

ДПСУ говорить про те, що право платників на формування податкового кредиту з ПДВ за податковими накладними, отриманими не в періоді їх виписки, залежить від однієї умови: з дня виписки податкової накладної повинно пройти не більше 365 календарних днів (60 днів із дати списання коштів — для тих, хто застосовує касовий метод). Наприклад, до реєстру отриманих податкових накладних за березень 2012 року податкова служба дозволяє покупцю включати податкові накладні, виписані продавцем не раніше березня 2011 року.

Суми ПДВ за такими податковими накладними відображаються у реєстрі отриманих податкових накладних поточного звітного періоду та у складі податкового кредиту звітного періоду (рядок 10.1 ПДВ-декларації).

При цьому в Узагальнюючій податковій консультації зазначено:

«В таких випадках не вимагається документального підтвердження причин отримання податкових накладних у періодах, наступних за періодом, в якому вони були виписані».

На наш погляд, це положення потрібно розуміти і таким чином, що документальне підтвердження отримання податкових накладних із запізненням не потрібне. Принаймні, навіть якщо ДПСУ мала на увазі щось інше, то в Узагальнюючій податковій консультації все одно нічого не сказано про необхідність документального підтвердження саме факту отримання податкової накладної із запізненням.

Крім відображення ПДВ за податковими накладними, що запізнилися, Узагальнююча податкова консультація містить ще цілу низку питань щодо податкових накладних. Для зручності наведемо їх у вигляді таблиці.

 

Ситуація

Пояснення ДПСУ

1

2

Загальне правило формування податкового кредиту

У загальному випадку виписана постачальником податкова накладна має бути відображена в податкових зобов'язаннях постачальника та в податковому кредиті покупця в одному й тому самому звітному періоді — періоді її виписки

Податкова накладна включена до реєстру отриманих податкових накладних в періоді її отримання, але не відображена у ПДВ-декларації

Уключити суму ПДВ за такою податковою накладною до податкового кредиту, відобразити податкову накладну у звітності можна шляхом подання уточнюючого розрахунку за той звітний період, в якому накладна була включена до реєстру отриманих податкових накладних і помилково не включена до податкової звітності

Податкову накладну отримано із запізненням

Податкова накладна, отримана в періодах, наступних за періодом її виписки, уключається до реєстру отриманих податкових накладних і до ПДВ-декларації в тому звітному періоді, на який припадає дата отримання такої податкової накладної. Уточнюючий розрахунок в цьому випадку не подається

Покупець протягом одного дня перераховує декілька авансових платежів

Якщо продавець протягом одного дня отримує від одного й того самого покупця в межах одного й того самого договору декілька авансових платежів, то ДПСУ не вважає помилкою виписку однієї податкової накладної на загальну суму таких авансових платежів.
Однак зазначимо, що продавець може бути й не зацікавлений у такому об'єднанні (наприклад, якщо у результаті сума ПДВ за податковою накладною перевищить 10 тис. грн., відповідно її доведеться вносити до ЄРПН)

Податкова накладна зареєстрована в Єдиному реєстрі в місяці, наступному за місяцем її виписки

У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі в місяці, наступному за місяцем їх виписки (але з дотриманням 20-денного строку), покупець має право відобразити податковий кредит у тому звітному періоді, коли було виписано податкову накладну (розрахунок коригування) за умови дотримання інших вимог щодо формування податкового кредиту, установлених ПКУ

До Єдиного реєстру потрапила помилково сформована податкова накладна

ДПСУ зазначає, що виключити таку податкову накладну з Єдиного реєстру неможливо. Але як тоді уникнути проблем з формуванням податкового кредиту покупцю?
ДПСУ запропонувала просте рішення. У цій ситуації продавець має право внести (зареєструвати) до Єдиного реєстру правильно оформлену податкову накладну, яка надасть покупцю право на податковий кредит

Наслідки реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної з помилками

Для продавця наявність в Єдиному реєстрі податкових накладних з помилками (якщо продавець не зареєструє в реєстрі правильну податкову накладну, див. вище) може призвести до негативних наслідків, оскільки виникають розбіжності між даними реєстру виданих податкових накладних продавця та Єдиного реєстру. Якщо продавець протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту від органу ДПС не надасть пояснення щодо суті таких розбіжностей та їх документальне підтвердження, то можна чекати на документальну позапланову перевірку

Декларування податкового кредиту без податкової накладної

Якщо продавець відмовляється надати податкову накладну або надає податкову накладну, заповнену з порушеннями, то покупець має право подати разом із декларацією з ПДВ заяву із скаргою на продавця (додаток Д8 до декларації) і копії товарних чеків, інших розрахункових документів, що підтверджують факт сплати податку, або копії первинних документів, що підтверджують факт отримання товарів/послуг

Податкова накладна з показниками, вирівняними по правій межі поля

Незважаючи на те що в пункті 2 Порядку від 01.11.2011 р. № 1379 прямо прописано необхідність вирівнювання реквізитів заголовної частини податкової накладної по правій межі поля, ДПСУ вважає, що недотримання цього правила не є підставою для виключення податкової накладної зі складу податкового кредиту

Назва товару в податковій накладній зазначена іноземною мовою

ДПСУ нагадала, що податкова накладна повинна складатися українською мовою. Водночас у разі неможливості перекладу торгової марки або найменування товару з іноземної мови українською податкове відомство допускає зазначення у графі 3 податкової накладної назви торгової марки й у вигляді абревіатури номенклатури товару без перекладу українською мовою. При цьому при постачанні різних товарів потрібно враховувати їх назви та класифікацію згідно з УКТ ЗЕД. Наприклад, при постачанні друкованої продукції назвою товару буде «Книжка», «Брошура» або «Журнал», а не назва друкованого твору або ім'я його автора

 

Як єдиноподатникам 3 і 4 груп за ставкою 5 % перейти на ставку 3 %

Наказ ДПСУ «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо окремих питань, пов’язаних із реєстрацією осіб, які переходять на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності,
як платників податку на додану вартість
та повторної реєстрації осіб як платників податку на додану вартість» від 20.02.2012 р. № 131

 

Вище йшлося про цілу серію узагальнюючих податкових консультацій ДПСУ, що з'явилися останнім часом. Це одна з них і стосується вона переходу єдиноподатника зі ставки 5 % на ставку 3 % у зв'язку з ПДВ-реєстрацією.

Логіку роз'яснень ДПСУ наведемо в таблиці на с. 14.

 

Єдиноподатник, який має намір змінити ставку 5 % на 3 %, задовольняє критеріям обов'язкової ПДВ-реєстрації з пункту 181.1 ПКУ або добровільної ПДВ-реєстрації з пункту 182.1 ПКУ

Єдиноподатник, який має намір змінити ставку 5 % на 3 %, здійснює постачання послуг (робіт) платникам ПДВ та обсяг таких постачань за останні 12 календарних місяців сукупно перевищує 300 тис. грн.

1. Заява на ПДВ-реєстрацію подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку кварталу, з якого підприємець хоче перейти на ставку єдиного податку 3 % (з ПДВ).
У такій заяві платник єдиного податку повинен зазначити бажаний (запланований) день реєстрації як платника ПДВ, який відповідає першому дню кварталу, з якого платник єдиного податку має намір застосовувати ставку 3 %

1. Реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа календарного місяця, наступного за місяцем, у якому досягнуто граничного обсягу операцій. У такій заяві платник єдиного податку:
— або зазначає (за власним бажанням), що реєстрація проводиться за процедурою обов'язкової реєстрації. Тоді свідоцтво платника ПДВ видається протягом 10 робочих днів з дати надходження заяви. Виходить, що в такому разі до початку наступного кварталу вже будучи платником ПДВ єдиний податок потрібно буде сплачувати за ставкою 5 %. Хоча, імовірно, ДПСУ вважає за можливе застосування ставки 3 % із моменту ПДВ-реєстрації (без подання заяви про перехід на 3 %). Поки це незрозуміло;
— або зазначає бажаний (запланований) день реєстрації як платника ПДВ — початок якогось календарного місяця. Тут також незрозуміло, призводить ПДВ-реєстрація до автоматичної зміни ставки ЄП на 3 % чи вона провадиться через подання заяви
(див. далі)

2. Заява про застосування спрощеної системи зі зміною ставки з 5 % на ставку 3 % подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, у якому суб'єкт хоче застосовувати ставку 3 %. Про подання такої заяви ДПСУ нічого не говорить, хоча подати її, на нашу думку, необхідно (цього вимагає ПКУ)

 

Форму декларації про майновий стан і доходи вже змінено

Наказ Мінфіну від 03.02.2012 р. № 84

 

Нещодавно для підприємців на загальній системі закінчилася процедура подання річної декларації про доходи. І буквально за декілька днів до останнього строку подання цієї декларації форму її встигли змінити. Добре хоч, що, судячи з усього, підприємців не заставлятимуть ще раз подавати звітність за новою формою. Отже, суть цих змін переважно буде цікава тим, хто повинен подавати громадянську декларацію про майновий стан (наприклад, тим громадянам, хто претендує на податковий кредит або отримував протягом року доходи не від податкових агентів).

Тепер щодо змін. Частина з них стосується осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, які повинні подавати декларацію за формою згідно з додатком до Закону про засади запобігання і протидії корупції. З урахуванням змін звичайну декларацію таким особам, як і слід було чекати, подавати не потрібно — потрібно подавати лише додаток 7, який відповідно ніхто, крім них, заповнювати та подавати не повинен (!)

Що стосується решти змін, які стосуються «широкого» кола громадян, то фізичні особи — підприємці тепер відображатимуть дохід від своєї підприємницької діяльності та розраховуватимуть ПДФО в додатку 5 до декларації, яка повністю ідентична «старому» додатку 7.

Додаток 2 об'єднав у собі декілька старих додатків (2, 3 і 5). У ньому здійснюється розрахунок податкових зобов'язань з ПДФО, отриманих від операцій з продажу (обміну) об'єктів рухомого і нерухомого майна, від надання нерухомості в оренду і в результаті прийняття майна в спадщину або в подарунок.

Відповідні зміни внесено до Інструкції щодо заповнення декларації. У тому числі з'явилася можливість подання декларації в електронній формі без дотримання умови про реєстрацію електронного підпису.

 

Нову форму «прибуткової» декларації змінено та доповнено новим додатком ОК — переліком доходів і витрат щодо контрагентів-єдиноподатників

Наказ Мінфіну від 28.09.2011 р. № 1213

 

На виконання пункту 152.3 ПКУ, згідно з яким платники податку на прибуток зобов'язані разом з декларацією подавати перелік доходів і витрат у розрізі контрагентів-єдиноподатників, Мінфін наказом від 21.12.2011 р. № 1684 затвердив такий перелік. Він наведений у вигляді додатка з назвою «ОК» до декларації з податку на прибуток за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 28.09.2011 р. № 1213 (уперше декларація разом з новим додатком подаватиметься за підсумками I кварталу 2012 року).

Додаток складається з двох розділів (доходи та витрати), кожний з яких містить дві таблиці (щодо підприємців — платників єдиного податку та щодо юридичних осіб — платників єдиного податку). У  додатку зазначаються П. І. Б. підприємця або найменування юридичної особи, реєстраційний номер облікової картки фізичної особи або код за ЄДРПОУ для юридичної особи, а також загальна сума доходів/витрат без ПДВ.

На жаль, порядком заповнення додатка ОК Мінфін платників не потішив, у зв'язку з чим досі залишається без відповіді запитання щодо механізму відображення доходів/витрат у зазначеному додатку. Ми схиляємося до заповнення додатка виходячи з податкових правил визнання платником податку на прибуток доходів і витрат. Наприклад, витрати на купівлю товару в єдиноподатника будуть відображені в розділі II додатка ОК у періоді визнання доходу від продажу такого товару. У зв'язку з цим остаточно не зрозуміло, як відображати витрати від єдиноподатників, які враховуються через амортизацію. Однак сподіваємося, що контролюючі органи незабаром роз'яснять ці питання (тим паче, що час ще є).

На всяк випадок застерігаємо: оскільки приватні підприємці на загальній системі оподаткування не є платниками податку на прибуток, їх не стосується подання додатка ОК.

 

ДПСУ позначила причини відмови у видачі свідоцтва платника ЄП

Лист ДПСУ від 19.01.2012 р. № 1746/7/17-1217

 

Зараз багато підприємців планує спробувати перейти на єдиний податок з II кварталу 2012 року. Саме таких підприємців зацікавить лист ДПСУ, в якому податковий орган вирішив нагадати платникам податків, з яких причин їм може бути відмовлено у видачі свідоцтва єдиноподатника. Так, згідно з пунктом 299.9 ПКУ підставою для прийняття органом ДПС рішення про відмову у видачі свідоцтва платника ЄП є виключно:

1) невідповідність такого суб'єкта господарювання вимогам статті 291 ПКУ. При цьому слід урахувати, що вимогам з пункту 291.4 статті 291 ПКУ (вимоги щодо обсягу доходу та кількості працівників) претендент на єдиний податок повинен відповідати протягом усього календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему. Згідно з останніми вимогами статті 291 ПКУ такий жорсткий підхід не працює — їх дотримання контролюється на момент переходу на спрощену систему;

2) наявність у суб'єкта господарювання, який створюється в результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податків, непогашених податкових зобов'язань або податкового боргу, що виникли до такої реорганізації. Звичайного суб'єкта господарювання з податковим боргом також не пустять на єдиний податок, оскільки ця вимога міститься у статті 291 ПКУ (див. попередній пункт);

3) подання протягом календарного року більше одного разу заяви про перехід на спрощену систему оподаткування. Якщо суб'єкт господарювання протягом року подавав заяви про перехід на ЄП та отримував відмови, то ці спроби не беруться до уваги.

Тут лише залишається додати, що в разі відмови орган ДПС зобов'язаний надати заявнику письмову мотивовану відмову протягом 10 календарних днів з дня подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування.

Таку відмову можна оскаржити або до вищого за рівнем податкового органу (протягом наступних 10 календарних днів) або до адміністративного суду (у будь-який момент часу протягом 1095 днів).

 

Ф4-ФСС з ТВП за I квартал 2012 року — за новою формою

Постанова Фонду «тимчасової непрацездатності» від 16.11.2011 р. № 56

 

Фонд виклав у новій редакції форму Ф4-ФСС з ТВП «Звіт по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням».

Відповідним чином підкориговано Порядок формування та подання відповідної соцзвітності від 18.01.2011 р. № 4 (далі — Порядок № 4).

Прямо встановлено, що Звіт за новою формою застосовується починаючи зі звіту за I квартал 2012 року.

Що стосується форми Ф14-ФСС з ТВП, то вона не змінилася.

Нагадаємо, що форма Ф4-ФСС з ТВП, на відміну від минулих часів, сьогодні подається не завжди.

Так, згідно з пунктом 4.3 Порядку № 4 форма Ф4-ФСС з ТВП не подається в разі:

— відсутності у страхувальника зобов'язання перед Фондом «тимчасової непрацездатності» за субрахунком 652 на початок кожного звітного кварталу та оборотів за субрахунком у звітному кварталі;

— наявності зобов'язання Фонду «тимчасової непрацездатності» перед страхувальником на початок року та відсутності оборотів за субрахунком 652 у звітному кварталі.

Що цікаво, відкоригувавши пункт 4.3 Порядку № 4, Фонд так і не виправив субрахунок 652 на 378.

Водночас з урахуванням змін (передбачених наказом Мінфіну від 31.05.2011 р. № 664, який набув чинності з 04.07.2011 р.) в Інструкції про застосування плану рахунків облік розрахунків з Фондом «тимчасової непрацездатності» за матеріальним забезпеченням і соціальними послугами за рахунок коштів Фонду ведеться на субрахунку 378.

Що стосується форми Ф14-ФСС з ТВП, то вона не подається, якщо у звітному кварталі страхувальник не отримував від Фонду та не видавав найманим працівникам путівки на санаторно-курортне лікування, придбані за рахунок коштів Фонду.

 

Про участь у добровільному соцстрахуванні підприємців — пенсіонерів за віком та інвалідів

Роз'яснення ПФУ від 30.01.2012 р. № 2084/03-30

 

Підприємець-інвалід, перебуваючи на загальній системі оподаткування, добровільно застрахувався на випадок «тимчасової непрацездатності», уклав з ПФУ відповідний договір і сплачував ЄСВ за себе за ставкою 36,6 %. Тепер підприємець перейшов на єдиний податок. Виникає запитання, чи може він сплачувати лише 1,9 % (36,6 - 34,7), оскільки від обов'язкової сплати ЄСВ за ставкою 34,7 % єдиноподатників-інвалідів звільнено.

ПФУ відповідає, що в такому разі потрібно орієнтуватися на положення укладеного договору. Інакше кажучи, ЄСВ повинен сплачуватися в розмірі не менше 36,6 % від розміру мінзарплати. Якщо підприємцеві це не підходить, він може розірвати договір (за умови, що вже минув рік з моменту його укладання).

 

Податківці розповіли, як обчислювати суму єдиного податку для підприємців 1 і 2 груп

Лист ДПА в м. Києві від 29.12.2011 р.

 

Згідно зі статтею 293.1 ПКУ ставки єдиного податку для фізичних осіб — підприємців установлюються місцевими радами та складають для 1 групи — від 1 до 10 % мінзарплати; для 2 групи — від 2 до 20 % мінзарплати.

У розрахунках використовується мінзарплата, установлена Законом про держбюджет на 1 січня податкового (звітного) року. Станом на 01.01.2012 р. вона становить 1073 грн.

Таким чином, протягом року розмір єдиного податку для підприємців залишається незмінним і у 2012 році становить:

для 1 групи — від 10,73 до 107,30 грн. на місяць;

для 2 групи — від 21,46 до 214,60 грн. на місяць.

Звертаємо увагу, що в деяких рішеннях місцевих рад зустрічається вимога округляти суму єдиного податку до найближчого цілого числа. Так, наприклад, у рішенні Харківської міської ради (від 23.12.2011 р. № 537/11), застерігається, що ставки єдиного податку, визначені згідно з цим рішенням (у % до розміру мінзарплати), округляються: менше 50 копійок відкидається, а 50 копійок і більше округляється до однієї гривні.

При цьому на місцях на початку року були прецеденти: через те, що підприємець не округлив суму єдиного податку при сплаті, представники податкових органів вимагали сплатити штраф понад 100 грн. У деяких випадках ситуація була ще гіршою: податківці відмовляли підприємцям у видачі Свідоцтва єдиноподатника, нібито зважаючи на недоплату єдиного податку (і, як наслідок, наявності податкового боргу, на їх думку).

Тому тим підприємцям, хто планує переходити на єдиний податок з II кварталу 2012 року, та решті підприємців, які сплачують єдиний податок, слід мати на увазі: якщо рішенням місцевої ради передбачено округлення, краще доплатити на декілька копійок більше, ніж потім сперечатися з податківцями через недоплату.

Хоча справедливості ради зауважимо, що, по суті, вимога округлювати суму єдиного податку до найближчого цілого числа в бік зростання не відповідає законодавству.

1. ПКУ не встановлює жодних застережень щодо можливості/необхідності округлення сум єдиного податку до цілих гривень. Норму щодо такого округлення встановлено в підпункті 267.3.9 ПКУ лише для збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності (для плати за патент). Тобто згідно з вимогами ПКУ округлювати єдиний податок не потрібно.

2. Що стосується накладення штрафу за «недоплату», то тут також виникає низка запитань. Згідно з пунктом 295.2 ПКУ нарахування авансових платежів для платників єдиного податку I і II груп здійснюється органами держподатслужби, зокрема, на підставі заяви щодо обраної ставки єдиного податку. Оскільки заява не може вважатися податковою декларацією (вона не має всіх обов'язкових реквізитів податкової декларації, зазначених у пункті 48.3 ПКУ), отже, можна стверджувати, що норма пункту 295.2 ПКУ відповідальним за нарахування єдиного податку встановлює саме податковий орган. Тоді з урахуванням пункту 54.5 ПКУ платник єдиного податку може нести відповідальність лише за неповне погашення нарахованого податковим органом (доведеного податковим повідомленням-рішенням) податкового зобов'язання. З урахуванням цього виходить, що дії податкового органу є неправомірними.

 

Приватним клінікам і лікарям-підприємцям дозволили видавати листки непрацездатності

Наказ МОЗ «Про затвердження Змін до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян» від 06.12.2011 р. № 882

 

Раніше ні приватні клініки, ні підприємці-лікарі не мали права видавати листки непрацездатності. Тепер же МОЗ надав право видавати листки непрацездатності лікуючим лікарям установ охорони здоров'я незалежно від форми власності та лікарям, які провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи — підприємці.

Крім цього, встановили, що видача документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність, не може бути платною послугою в усіх установах охорони здоров'я незалежно від форми власності.

 

Січневий індекс — 100,2 %. Індексуємо зарплату за березень 2012 року

(Повідомлення Державного комітету статистики України // «Урядовий кур’єр» від 07.02.2012 р. № 23)

 

За повідомленням Держкомстату України загальний індекс споживчих цін (індекс інфляції) у січні 2012 року становив 100,2 %. З урахуванням цього наведемо в таблиці (на с. 18) індекси, які необхідно використовувати для індексації заробітної плати найманих працівників підприємця за березень 2012 року.

Алгоритм наших дій такий: дивимося, за який місяць працівнику востаннє підвищувалася заробітна плата (при цьому сума підвищення перевищувала суму індексації) або в якому місяці працівника було прийнято на роботу, якщо з моменту прийняття на роботу його заробітна плата не підвищувалася; беремо з наведеної далі таблиці індекс для відповідного місяця та індексуємо на нього заробітну плату за березень 2012 року (у межах прожиткового мінімуму для працездатної особи, у березні — 1073 грн.).

 

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

2006 рік

Січень

104,0

Лютий

100,4

Березень

101,0

Квітень

101,8

Травень

100,8

Червень

100,6

Липень

98,8

Серпень

98,8

Вересень

94,9

Жовтень

90,0

Листопад

86,6

Грудень

85,0

2007 рік

Січень

84,1

Лютий

82,9

Березень

82,6

Квітень

82,6

Травень

81,5

Червень

77,6

Липень

75,2

Серпень

74,1

Вересень

70,4

Жовтень

65,6

Листопад

62,0

Грудень

58,7

2008 рік

Січень

54,2

Лютий

50,2

Березень

44,7

Квітень

40,3

Травень

38,5

Червень

37,4

Липень

38,1

Серпень

38,2

Вересень

36,7

Жовтень

34,5

Листопад

32,5

Грудень

29,7

2009 рік

Січень

26,1

Лютий

24,2

Березень

22,5

Квітень

21,4

Травень

20,8

Червень

19,5

Липень

19,6

Серпень

19,9

Вересень

18,9

Жовтень

17,9

Листопад

16,6

Грудень

15,5

2010 рік

Січень

13,5

Лютий

11,4

Березень

10,4

Квітень

10,7

Травень

11,4

Червень

11,8

Липень

12,1

Серпень

10,7

Вересень

7,6

Жовтень

7,1

Листопад

6,8

Грудень

5,9

2011 рік

Січень

4,9

Лютий

4,0

Березень

2,5

Квітень

1,2

Травень

Не індексується

Червень

Не індексується

Липень

Не індексується

Серпень

Не індексується

Вересень

Не індексується

Жовтень

Не індексується

Листопад

Не індексується

Грудень

Не індексується

2012 рік

Січень

Не індексується

Лютий

Не індексується

Березень

Не індексується

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі